"I think the debate is over."

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
Jeg vil anta at den mest relevante problemstilling for de fleste, er at man faktisk ikke får lov eller anledning til å plassere høyttalerne optimalt i en stue. ;)
Du har en meget tolerant frue.
 
T

timc

Gjest
coolbiz skrev:
vredensgnag skrev:
...

Det lønner seg VIRKELIG å sikre at man har optimal høyttalerplassering.
Utvilsomt, men jeg stiller meg likevel noe undrende til påstandene om sjelsettende [sic] forbedringer som følge av millimeterjusteringer. Det har jeg tilgode å oppleve. Kanskje jeg ikke har eksperimentert systematisk nok. Det forutsetter vel dessuten at man har millimeterpresisjon på øreplasseringen også?
Du kan jo snu det på hodet. I stedet for at ting ble perfekt ved en bestemt plassering, så kan det være at akkurat der forsvant ett problem.

stående bølger, rommoder og vibrasjonsforplanting kan være temmelig på millimeteren ja.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
vredensgnag skrev:
Så her har vi redaktøren av "Skandinavias ledende hifi-magasin" som etter noen år får en aha-opplevelse når det gjelder høyttalerplassering. Naturligvis kan også lydbildet snappe inn og ut i lytteposisjon, og mange "natt&dag" opplevelser med andre komponenter skyldes nok dette.
Etter det jeg har sett av bilder i bladet har vel ikke Hr. Redaktøren de helt store problemene. Resten av dette avsnittet får hver og en tolke som best de kan.

Akkurat som i eiendomsbransjen, handler god hifi om "location, location, location" -- i ekstremt mye større grad enn noe man måtte finne på med kabelløftere, spader, o.a.
Spørsmålet er heller om man får lov til å utnytte denne, ikke sant?
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
KJ skrev:
Summen av det hele er såpass kompleks at en kan undres over at det fungerer såpass godt som det gjør i mange tilfeller.
mvh
KJ
Hehe. Den er jeg med på! Har noen ganger blitt temmelig overrasket selv.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.891
Antall liker
13.924
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
vredensgnag skrev:
Så her har vi redaktøren av "Skandinavias ledende hifi-magasin" som etter noen år får en aha-opplevelse når det gjelder høyttalerplassering.
Så var det dette med fanden og bibelen? ::)

R
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.767
Antall liker
21.657
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er en svært god analogi, RoDa.

Medgir å føle meg litt fandenivoldsk på morgenkvisten. ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Det er en svært god analogi, RoDa.

Medgir å føle meg litt fandenivoldsk på morgenkvisten. ;D
Godt du ikke abbonerer da Val 8)
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.233
Antall liker
4.856
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
orso skrev:
Leste du denne tråden Val?
http://www.audiocircle.com/index.php?topic=74098.0
Holder en knapp på Gedlee høyttalerne jeg, ukvalifisert synsing selvsagt. Men nå må det leses om de nye Orion.
Til info: Denne Steve Lyde, som har skrevet på auduocircle om hvor mye bedre hans nye Gedlee høyttalere er enn hans gamle Orioner, må nok tas med en klype salt. Han drev Orionene sine med en 6-kanals Pioneer hjemmekino-receiver som ikke er egnet til å drive den resulterende 2-ohms lasten. Videre ser lytterommet hans ut til å være massivt dempet, noe som ikke er gunstig for denne typen høyttalere.

Jeg har dog ingen grunn til å betvile at Gedlee sine saker er så bra som eierne hevder.
 
Y

ymir

Gjest
timc skrev:
coolbiz skrev:
vredensgnag skrev:
...

Det lønner seg VIRKELIG å sikre at man har optimal høyttalerplassering.
Utvilsomt, men jeg stiller meg likevel noe undrende til påstandene om sjelsettende [sic] forbedringer som følge av millimeterjusteringer. Det har jeg tilgode å oppleve. Kanskje jeg ikke har eksperimentert systematisk nok. Det forutsetter vel dessuten at man har millimeterpresisjon på øreplasseringen også?
Du kan jo snu det på hodet. I stedet for at ting ble perfekt ved en bestemt plassering, så kan det være at akkurat der forsvant ett problem.

stående bølger, rommoder og vibrasjonsforplanting kan være temmelig på millimeteren ja.
Dersom en bruker denne kalkulatoren:http://www.hunecke.de/en/calculators/room-eigenmodes.html
vil ein se at optimal høytaler og lytteposisjon stemmer overens med GamuT sin kalkulator om hvor lytteposisjon og høytaler bør vere for å unngå problemfrekvenser



http://www.hunecke.de/en/calculators/room-eigenmodes.html
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
En interessant ting å tenke over fra innspillingsiden av hifi er at de store og kjente studioene i verden, sjelden eller aldri er kjent pga elektronikken, kablene eller høyttalerne sine. Disse blir byttet ut med jevne mellomrom, eller annet utstyr kommer til.

Det er lyden av selve innspillingsrommet, og/eller kontrollrommet, hvor ting blir mikset som er kjent.

Men på innspillingssiden er det ofte ønskelig med en signatur på lyden, det er vel neppe det på avspillingssiden av hifi.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.891
Antall liker
13.924
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Det er forhåpentligvis lyden av artistene og deres instrumenter som er kjent, ikke rommet de spiller i?
Når sist hørte du en plate og tenkte: "Ahh, der hørte jeg den fine bakveggen i Abbey Road...?" :D

De store gutta som spiller gitar spør etter hva jeg har hørt ofte bare om hvor pluggen er, det er de som dilter etter som er så jævli opptatt av hvilken forsterker de spiller på osv... Hvorfor? Etter sigende så klarer de gitaristene med sin egen sound å spille denne gjennom hva det skulle være. ;)

R
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Det er et vesentlig poeng ja, utstyrshorene i studiosammenheng (og live-sammenheng) er gjerne ikke de som kan faget, enten det er utøvende musikk, lydteknikk, installasjon eller hva det er.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
...
De store gutta som spiller gitar spør etter hva jeg har hørt ofte bare om hvor pluggen er, det er de som dilter etter som er så jævli opptatt av hvilken forsterker de spiller på osv... Hvorfor? Etter sigende så klarer de gitaristene med sin egen sound å spille denne gjennom hva det skulle være. ;)
...
.... er det «farlige» paraleller til haifai her? ;)

mvh
KJ
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
RoDa skrev:
Det er forhåpentligvis lyden av artistene og deres instrumenter som er kjent, ikke rommet de spiller i?
Når sist hørte du en plate og tenkte: "Ahh, der hørte jeg den fine bakveggen i Abbey Road...?" :D

De store gutta som spiller gitar spør etter hva jeg har hørt ofte bare om hvor pluggen er, det er de som dilter etter som er så jævli opptatt av hvilken forsterker de spiller på osv... Hvorfor? Etter sigende så klarer de gitaristene med sin egen sound å spille denne gjennom hva det skulle være. ;)

R

Nå tenkte vel jeg på lydkarakteren til et studio, hva som gjør det interessant for musikere og produsenter å hyre seg inn for........

Det er åpenbart at musikken og de som lager/spiller den er det viktigste.

Å jada, de beste folka får lyden sin uansett, men det skal tas opp og mikses også. Og dette har de sjelden full kontroll på. Og akustikken i liverommet og kontrollrommet kan ha mye å si for hvordan ting blir recordet og ikke minst mikset. Så de beste plassene er mest brukt, og dyrest å leie fordi de har et rykte. Og det kommer som regel ikke av elektronikken.


Og den fine bakveggen i Abbey Road har du hørt mange ganger, men da har du tenkt, "fabelaktig lyd i de strykerne i bakgrunnen der".
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
trex skrev:
En interessant ting å tenke over fra innspillingsiden av hifi er at de store og kjente studioene i verden, sjelden eller aldri er kjent pga elektronikken, kablene eller høyttalerne sine. Disse blir byttet ut med jevne mellomrom, eller annet utstyr kommer til.

Det er lyden av selve innspillingsrommet, og/eller kontrollrommet, hvor ting blir mikset som er kjent.

Men på innspillingssiden er det ofte ønskelig med en signatur på lyden, det er vel neppe det på avspillingssiden av hifi.

Dette er en mye brukt argumentasjon, uten at den blir mer gyldig av den grunn. jevnfør dette med hvor dårlig lyd det faktisk er på det meste som utgis. Det skalo dog sies at ikke alle musikere er tonedøve, noen er faktisk svært nøye på hvilke utstyr som blir anvendt. Noen tweaker til og med utstyret sitt ;)


Mvh. RS
 
Y

ymir

Gjest
R.S. skrev:
trex skrev:
En interessant ting å tenke over fra innspillingsiden av hifi er at de store og kjente studioene i verden, sjelden eller aldri er kjent pga elektronikken, kablene eller høyttalerne sine. Disse blir byttet ut med jevne mellomrom, eller annet utstyr kommer til.

Det er lyden av selve innspillingsrommet, og/eller kontrollrommet, hvor ting blir mikset som er kjent.

Men på innspillingssiden er det ofte ønskelig med en signatur på lyden, det er vel neppe det på avspillingssiden av hifi.



Dette er en mye brukt argumentasjon, uten at den blir mer gyldig av den grunn. jevnfør dette med hvor dårlig lyd det faktisk er på det meste som utgis. Det skalo dog sies at ikke alle musikere er tonedøve, noen er faktisk svært nøye på hvilke utstyr som blir anvendt. Noen tweaker til og med utstyret sitt ;)


Mvh. RS
Som Sonic Youth som tweaker utstyret til det ugjenkjennelige,og Lou Reed med sin umiskjennelige Fender amp/Stratocaster.
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
 
V

vredensgnag

Gjest
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.
;D
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........

Det er som sagt svært dårlig lyd på det meste av plateutgivelser i forhold til hvordan det faktisk kunne lyde uten ihjelmixing. De som har hatt gleden av å høre ikke ihjelmixede inspillinger har fått et bilde av hva jeg sikter til.


Mvh. RS
 

thor72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2010
Innlegg
260
Antall liker
0
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
Det er det faktisk, det er så elendigt at Hr linkwitz kan side på række 12 ,med to mikroner til 20 Kr. på sine briller og en harddiskoptager i lommen og laver optagelser der er bedre end enhver professionel kan, så kan man undre sig over årsagen til at det er sådan. eller måske tage ved lære af det.
 
V

vredensgnag

Gjest
thor72 skrev:
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
Det er det faktisk, det er så elendigt at Hr linkwitz kan side på række 12 ,med to mikroner til 20 Kr. på sine briller og en harddiskoptager i lommen og laver optagelser der er bedre end enhver professionel kan, så kan man undre sig over årsagen til at det er sådan. eller måske tage ved lære af det.
I call bullshit. I call SUPERBULLSHIT! I call absolute superbullshit crap.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
thor72 skrev:
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
Det er det faktisk, det er så elendigt at Hr linkwitz kan side på række 12 ,med to mikroner til 20 Kr. på sine briller og en harddiskoptager i lommen og laver optagelser der er bedre end enhver professionel kan, så kan man undre sig over årsagen til at det er sådan. eller måske tage ved lære af det.
Kan mikroner brukes til å lage god lyd ved avspilling også? Eller er mikroner noe man bruker når man tar opp?
 

thor72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2010
Innlegg
260
Antall liker
0
Snickers-is skrev:
thor72 skrev:
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
Det er det faktisk, det er så elendigt at Hr linkwitz kan side på række 12 ,med to mikroner til 20 Kr. på sine briller og en harddiskoptager i lommen og laver optagelser der er bedre end enhver professionel kan, så kan man undre sig over årsagen til at det er sådan. eller måske tage ved lære af det.
Kan mikroner brukes til å lage god lyd ved avspilling også? Eller er mikroner noe man bruker når man tar opp?
Din bemærkning viser tydeligt hvor lidt du tilsyneladende har forstået af hvad hi-fi gå ud på
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
vredensgnag skrev:
thor72 skrev:
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
Det er det faktisk, det er så elendigt at Hr linkwitz kan side på række 12 ,med to mikroner til 20 Kr. på sine briller og en harddiskoptager i lommen og laver optagelser der er bedre end enhver professionel kan, så kan man undre sig over årsagen til at det er sådan. eller måske tage ved lære af det.
I call bullshit. I call SUPERBULLSHIT! I call absolute superbullshit crap.

He-he, tappert selvforvar. Du burde vite bedre. Nettopp slike primitive opptak som dansken her beskriver er en sjokkopplevelse for hifi-nerds. Utstyret vårt er gjennomgående mye bedre enn vi tror, det største hinderet er innspillingene som ikke holder mål. Selv klassisk musikk slipper ikke unna komprimeringen.

Om noen ikke forstår hva jeg snakker om; ta en titt på disse trådene:

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,28826.180.html


http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,33870.100.html



Mvh. RS
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
thor72 skrev:
trex skrev:
Selvfølgelig er det elendig lyd på alt som tas opp av proffe lydfolk,
egentlig er det merkelig at noen gidder å høre på all møkka gjennom svindyre stereoanlegg :eek:.





Vet ikke helt om vi snakker om samme ting, så det er greit å la det ligge..........
Det er det faktisk, det er så elendigt at Hr linkwitz kan side på række 12 ,med to mikroner til 20 Kr. på sine briller og en harddiskoptager i lommen og laver optagelser der er bedre end enhver professionel kan, så kan man undre sig over årsagen til at det er sådan. eller måske tage ved lære af det.

Dette er en så absurd påstand at den er umulig å argumentere mot. Man kan godt ha aversjon mot prosessert musikk, men det finnes da i guds navn ekstremt dyktige teknikere som tar opp akustisk musikk fullstendig uten annet enn HØYKVALITETSMIKROFONER og HØYKVALITETSPREAMPER og dette blir ikke gjort annet med enn å justere for artifakter i rom og noen ganger utførelse.

Har du hørt noe av norske 2L?


Men så er det ørene som hører da. Hvis DU mener at herr Linkwitz opptak er de beste i verden, så er det greit for meg. Men det betyr ikke at resten av verden er enig med deg. Da hadde nok ikke lydtekniker vært et yrke. Da kunne likegodt danske hifinisser gjort jobben. Og norske også for den sakens skyld. Og hvorfor i all verden gjør dem ikke det, hvis de kan dette så utrolig mye bedre enn proffene.

Start opp lydstudio, og vis verden!



edit: og med de prisene på utstyret kan det ikke være rare oppstartskostnadene heller ;D
 
V

vredensgnag

Gjest
R.S. skrev:
He-he, tappert selvforvar. Du burde vite bedre. Nettopp slike primitive opptak som dansken her beskriver er en sjokkopplevelse for hifi-nerds. Utstyret vårt er gjennomgående mye bedre enn vi tror, det største hinderet er innspillingene som ikke holder mål. Selv klassisk musikk slipper ikke unna komprimeringen.

Om noen ikke forstår hva jeg snakker om; ta en titt på disse trådene:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,28826.180.html
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,33870.100.html

Mvh. RS
Dersom jeg hadde en flaske vin for hver gang en hifi-adept påstår "hvem-som-helst" kan gjøre bedre opptak en profesjonelle lydteknikere, ville kjelleren vært full. Jeg ville også vært full.

Bruker man ørene når man kjøper inn musikk er det enkelt å unngå det som er av feilskjær der ute. Men påstanden om at en fjott med to billige mikrofoner og en dårlig smurt tapespiller skal kunne gruse en lydtekniker som kjenner sitt fag er latterlig - men den føyer seg pent inn i rekken av "alle som lager komponenter, musikk, akustikkelement til hifi er totale idioter" påstander vi leser med jevne mellomrom.

Det påstanden beviser, med trykk, er hvor subjektiv lytteopplevelsen er.

"I vår hifi-klubb har vi ofte gjennomført opptak som er langt bedre enn hva man kan kjøpe."

Ja, jøss, bevares - i ditt hode.
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Enig med siste taler......

Det er mange som forveksler opptak med alt mulig ræl og støy på, med gode, naturlige opptak. Man må ikke blande akustikk og bakgrunnsstøy.

Og det er ikke automatisk et godt opptak fordi det ikke er komprimert....



Og å blande inn grafer av popmusikk hvor artisten ØNSKER et eget lydbilde som en del av uttrykket blir ikke riktig.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Dersom jeg hadde en flaske vin for hver gang en hifi-adept påstår "hvem-som-helst" kan gjøre bedre opptak en profesjonelle lydteknikere, ville kjelleren vært full. Jeg ville også vært full.

Bruker man ørene når man kjøper inn musikk er det enkelt å unngå det som er av feilskjær der ute. Men påstanden om at en fjott med to billige mikrofoner og en dårlig smurt tapespiller skal kunne gruse en lydtekniker som kjenner sitt fag er latterlig - men den føyer seg pent inn i rekken av "alle som lager komponenter, musikk, akustikkelement til hifi er totale idioter" påstander vi leser med jevne mellomrom.
Hjertens enig, og jeg synes det er påfallende hvor mange dårlige opptak endel hifinerder klarer å finne. Selv blant opptak som egentlig er vellydende. Jeg finner ikke igjen elendigheten ved de selv når jeg hører de, og noe sier meg at det oftest ikke er lydteknikerne som er det svake ledd, det er nok heller innsnødd nerdehifi som kun låter greit med enkelte opptak som tilfeldigvis ikke trigger alle svake punktene i hifien.
 
L

larkus

Gjest
Vidar P skrev:
Hjertens enig, og jeg synes det er påfallende hvor mange dårlige opptak endel hifinerder klarer å finne. Selv blant opptak som egentlig er vellydende. Jeg finner ikke igjen elendigheten ved de selv når jeg hører de, og noe sier meg at det oftest ikke er lydteknikerne som er det svake ledd, det er nok heller innsnødd nerdehifi som kun låter greit med enkelte opptak som tilfeldigvis ikke trigger alle svake punktene i hifien.
Det må være noe med disse "papir i olje" kondenastorene uten plastikk og "bomull i linolje"-kablene som brukes av enkelte ;D
 
M

musicus

Gjest
Det må da være bedre med bomull i kablene enn i ørene som jeg ser det. Man kan jo nesten mistenke at det er der (i ørene til visse) bomullen har havnet.

mvh
 

thor72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2010
Innlegg
260
Antall liker
0
Bomuld dur ikke, men silke dur, og jeg putter det ikke i øerne.
 
L

larkus

Gjest
thor72 skrev:
Bomuld dur ikke, men silke dur, og jeg putter det ikke i øerne.
Polyvinylklorid (PVC) er uten sammenligning det beste isolasjonsmaterialet i alle slags audio-kabler ;) Det gir en overlegen holografi og en detaljering i lydbildet som overgår alt annet med god margin :)

mvh
larkus
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
larkus skrev:
thor72 skrev:
Bomuld dur ikke, men silke dur, og jeg putter det ikke i øerne.
Polyvinylklorid (PVC) er uten sammenligning det beste isolasjonsmaterialet i alle slags audio-kabler ;) Det gir en overlegen holografi og en detaljering i lydbildet som overgår alt annet med god margin :)

mvh
larkus
Hehehe.... Fått for mye møllers trank lark ? ;D
 
L

larkus

Gjest
HCS skrev:
Hehehe.... Fått for mye møllers trank lark ? ;D
Glemte å ta med at PVC synes å tilføre en ekstra oktav i bunnen av frekvensspekteret og gir en perfekt impulsgjengivelse i bassen.
Trank har jeg ikke smakt. Kanskje det kan brukes til å impregnere silkekabler med?

mvh
larkus
 
T

timc

Gjest
larkus skrev:
Trank har jeg ikke smakt. Kanskje det kan brukes til å impregnere silkekabler med?
Tran kan i enkelte situasjoner føre til en litt sur lyd.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
larkus skrev:
HCS skrev:
Hehehe.... Fått for mye møllers trank lark ? ;D
Glemte å ta med at PVC synes å tilføre en ekstra oktav i bunnen av frekvensspekteret og gir en perfekt impulsgjengivelse i bassen.
Trank har jeg ikke smakt. Kanskje det kan brukes til å impregnere silkekabler med?

mvh
larkus
Bare knegget litt over det bombastiske i dine utsagn om pvc...Men det er vel godt skjult ironi sikkert :)


Og timc. tran skulle vel føre til "fet" lyd.... Tror du ikke ? :D
 
L

larkus

Gjest
timc skrev:
larkus skrev:
Trank har jeg ikke smakt. Kanskje det kan brukes til å impregnere silkekabler med?
Tran kan i enkelte situasjoner føre til en litt sur lyd.
Sannsynligvis en litt glatt, sleip og fiskeaktig gjengivelse ;D
mvh
larkus
 
Topp Bunn