HYPEX Ny toppmodell forsterkermodul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.944
    Antall liker
    3.248
    Han kunne have brugt nogle Audiophile komponenter i indgangen hvor det ikke er klasse D. Store polypropylene ,metaliserede sådanne, ville være direkte tåbeligt og degraderende. Man kan sagtens modificere sådanne kredsløb hvis man tager de fornødne hensyn.

    Hans forstærkere er kunst men der er plads til forbedringer. Mener det er overdreven respekt at tro andet.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Hans forstærkere er kunst men der er plads til forbedringer. Mener det er overdreven respekt at tro andet.
    Selvsagt!
    Men det er jo en helt annen, og mer berettiget diskusjon.
    - Og at det dukker opp forbedringer etterhvert? Uten tvil.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    ... I så fall hadde jeg gjerne byttet min 50 kg-Edge med noe litt mindre og mer behendig.
    ...
    Dersom du «elsker» lyden ut av din Edge NL10.1, så er det en god sannsynlighet for at du ikke vil sette like stor pris på Hypex NC400 - uavhengig av innpakking og prislapp mm. Nødvendig vis ikke fordi Edge NL10.1 er bedre, men kanskje heller fordi den er annerledes. Høyttalermatching/-samspill er fortsatt et tema som kan vippe den ene eller den andre veien.

    Jeg tipper at en fornuftig sammensatt Hypex NL400 vil «slå» Edge NL10.1 i godt gjennomført en FE-test.

    mvh
    KJ
    Har du egentlig hørt noen produkter fra Edge? Hvis du er interessert i hvordan det høres ut, kan du jo for eksempel lese reviews fra nettet. Det er ingen der som ville bruke et ord som "farging" der. Tvert imot er dette ekstremt transparente ting, og det er noe som går igjen i anmeldelser. Omtrent som Hypex-greiene, om de lever opp til hypen, da.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vi kan prise oss lykkelig for at det ikke er Edge som har utviklet ncore, for da hadde de utvilsomt vært pakket inn i en 80kg aluminiumsskupltur og solgt for 150K for paret. :D
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Vi kan prise oss lykkelig for at det ikke er Edge som har utviklet ncore, for da hadde de utvilsomt vært pakket inn i en 80kg aluminiumsskupltur og solgt for 150K for paret. :D
    Ifølge ryktene er jo ikke konsument-utgaven av Ncore akkurat priset bedre enn det...
    Mola-Mola monoblokkene med NC1200 skal visst koste 20000 EUR pr. par.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vi kan prise oss lykkelig for at det ikke er Edge som har utviklet ncore, for da hadde de utvilsomt vært pakket inn i en 80kg aluminiumsskupltur og solgt for 150K for paret. :D
    Ifølge ryktene er jo ikke konsument-utgaven av Ncore akkurat priset bedre enn det...
    Mola-Mola monoblokkene med NC1200 skal visst koste 20000 EUR pr. par.
    Se der ja. Artig.

    Har ingen problemer med det så lenge de fortsetter å selge DIY-modulene slik at man bygge tilsvarende forsterkere til en mye mer overkommelig sum. Så får heller de tungt audiofile holde seg til de merkebygde variantene.
     

    mr1derful

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    38
    Det kan jo hende at "audiophile grade" komponenter gjør noe helt annet når de skal integreres i en overflatemontert krets hvor hver millimeter ekstra kobberbane eller komponentben kan være et problem mht elektromagnetisk interferens og støy. Klart man kunne klasket ned noen digre polyprop-kondensatorer av audiofilt merke på det kortet, men induktansen i komponentbena ville gjort mer skade enn hva komponenten ville løse. Du skal ikke se helt bort fra at mannen vet hva han gjør.

    Denne profilartikkelen er også interessant:
    Bruno Putzeys: The Sound Of Music (Extended Play) - IEEE Spectrum
    Putzeys rejects the idea, which most tube-amp enthusiasts take for granted, that it’s okay—desirable, even—for an amplifier to ”color” the music it is reproducing.
    ”Audio is not supposed to be art,” he insists. ”Making music is art. Getting it from the CD to the listener should not be art.”

    His views were forged in part during his one and only foray into the world of music production, in 1998. He was visiting some friends in Finland who were in a folk music group. They happened to be recording a CD while he was there, with a producer who handled mostly hard rock and roll. The Finnish folkies fired the producer, because ”he was drunk all the time and he knew nothing about folk music.” So Putzeys took over. ”I didn’t know anything about production, but I knew I couldn’t do worse than that guy.”

    In the end he decided he wasn’t cut out to be a music producer. But he also had an insight into the debate, endless among audiophiles, about coloration. ”If it sounds good,” he says, ”the right place to put it in is in a recording or mastering studio. There, an engineer can add the coloration that is appropriate to the music. You get an artistically informed choice about when the coloration is used, and when it isn’t. It’s better than using it indiscriminately all the time”—as would be the case if your amplifier added the coloration.
    Kanskje litt arrogant med bastante meninger - og han er i så fall ikke den eneste ingeniøren som faller i den kategorien - men klovn? Neppe.
    Hør hør! Selvsagt bør det etterstrebes et forsterkeri som er uten forvrengning og tilsetting av "romantiserende" elementer - ønsker man tilskudd av slikt kan det gjøres andre steder i kjeden, eksempelvis i høyttalervalget..
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Ser det snakkes mye om "farging", særlig blant akustikkmafiaen, kabelfornekterne og generelt low- end`erne. Men det er ingen som egentlig beskriver hva de mener med denne "fargingen". Det er vel ment som motsetning til transparens, og er vel en merkelapp de gjerne setter på det de har lyst å nedvurdere.
    Hvordan skal man egentlig vurdere om en forsterker er "farget" (ved lytting)? Rent praktisk er man rett og slett nødt til å vurdere forsterkeren mot en slags absolutt referanse, tror jeg, og krysse av for det testforsterkeren eventuelt mangler i forhold til denne. Disse Hypex- greiene hevdes å være en slik absolutt referanse, om man leser det konstruktøren sier til 6 moons, mon det...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Bling-, staus- og skrapjernsfaktoren er jo ikke særlig høy på slike moduler, og for mange er jo dette det tydeligvis absolutt det viktigste. Om det låter bra er det vel bare en liten bonus. Ncore låter nå likevel bedre enn det meste annet jeg har hørt og prøvd. Jeg har dog ingen illusjoner om at de vil bli tatt seriøst av folk som bruker titusenvis av kroner på snåsaledninger, og ikke gjør det noe heller.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.193
    Antall liker
    4.417
    Torget vurderinger
    1
    ...
    Har du egentlig hørt noen produkter fra Edge? Hvis du er interessert i hvordan det høres ut, kan du jo for eksempel lese reviews fra nettet. Det er ingen der som ville bruke et ord som "farging" der. Tvert imot er dette ekstremt transparente ting, og det er noe som går igjen i anmeldelser. Omtrent som Hypex-greiene, om de lever opp til hypen, da.
    ...
    Hvordan skal man egentlig vurdere om en forsterker er "farget" (ved lytting)? Rent praktisk er man rett og slett nødt til å vurdere forsterkeren mot en slags absolutt referanse, tror jeg, og krysse av for det testforsterkeren eventuelt mangler i forhold til denne. Disse Hypex- greiene hevdes å være en slik absolutt referanse, om man leser det konstruktøren sier til 6 moons, mon det...
    Jeg har aldri sett noen som har testet Edge NL10.1 eller Hypex NC400 eksplisitt mht om den en transparent.
    Jeg tipper at Edge NL10.1 ikke er transparent og at Hypex NC400 er det, men det må testes - er signal ut hørbart forskjellig fra signal inn?
    Det er et enkelt ja eller nei spørsmål, med et relativt enkelt testoppsett og man kan bruke ørene for å finne ut av det.

    mvh
    KJ
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Rykte prisen jeg har sett for et par Mola-Mola monoblokker er $11500. Disse er også bygget med NC1200 og koster $9000 for et par:
    acousticimagery - HOME
    acousticimagery - NEWS

    Edge forsterkeri ville trolig blitt slått enkelt av en billig forsterker fra Cambridge når transparens er målestokken. Edge virker å låte innelukket, men behagelig. Noe både mine ører, enkelte tester og målinger ser ut til å bekrefte.
    Hypex Ncore er noe helt annet og kan ikke sammenlignes.

    Hvor man ønsker å endre på signaturen for være opptil hver enkelt. Selv vil jeg gjøre det i delefilteret og eventuelle akustiske tiltak. Vanskelig å kompensere for forvrengning fra en forsterker og det blir fort en fastlåst EQ som krydrer alle musikken.
     

    mr1derful

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    38
    Bling-, staus- og skrapjernsfaktoren er jo ikke særlig høy på slike moduler, og for mange er jo dette det tydeligvis absolutt det viktigste. Om det låter bra er det vel bare en liten bonus. Ncore låter nå likevel bedre enn det meste annet jeg har hørt og prøvd. Jeg har dog ingen illusjoner om at de vil bli tatt seriøst av folk som bruker titusenvis av kroner på snåsaledninger, og ikke gjør det noe heller.
    Hifi/lydverdenen kan grovt deles i to;

    A: Bling-gutta som primært kjøper flott bearneidet utstyr, og har klokketro på at akkurat design og utførelse (les delvis også pris) er den eneste og sanne garanti for at et produkt er verdt å eie....

    B: Resten av folket, som kan ha et pragmatisk forhold til både kost, design samt utførelse, og faktisk også det faktum at DIY kan produsere svært så gode resultater, endatil bedre enn "kjøpeutstyr" kan i en del sammenheng.

    De to fløyene er nesten så uforenelige som olje og vann, eller røykere/ikke røykere. Derfor blir slike diskusjoner til endeløse frem og tilbake kommentarer, som en uendelig lang tennismatch nærmest.

    Så finnes det en TREDJE gruppe, la oss kalle de "Fornuftistene" - hvor jeg selvsagt :rolleyes: da befinner meg - gruppen som finner fornuft og sannhet i BEGGE leire bare man plukker kritisk, og følgelig har forutsettingen for å virkelig gjøre de smarte valg! Valg som både tilgodeser fornuft, musikkglede, eierglede, sunn økonomi og et visst estetisk mål.....

    Hypex o.l. produkter er nok vanskelig å svelge for gruppe A, av mange og åpenbare årsaker.
     
    Sist redigert:

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    men det må testes - er signal ut hørbart forskjellig fra signal inn?
    Det er et enkelt ja eller nei spørsmål, med et relativt enkelt testoppsett og man kan bruke ørene for å finne ut av det.
    Hvordan hører man om signal ut = signal inn? (Du kan ikke "lytte" på inngangs- og utgangsterminalene på forsterkeren)
    En enkel måte å sammenligne to komponenter på er å koble dem inn og ut i det samme anlegget, og sammenligne lyden. Da kan man i hvert fall si noe om forskjellen på to produkter. Men å avgjøre om noe er transparent i absolutt forstand (og med ørene) blir helt umulig...Da må man jo forutsette at det oppstrøms og nedstrøms er transparent og dessuten må man vite hvordan transparent høres ut..
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Med klovn menes vel at han slår rundt seg med friske uttalelser, verdens beste ditt og datt. Bransjecowboy er kanskje et bedre ord? Det finnes det jo flere av....
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Hvordan hører man om signal ut = signal inn? (Du kan ikke "lytte" på inngangs- og utgangsterminalene på forsterkeren)
    FE-lyssning - Wikipedia

    /Suomela
    Nei dette var en tøvete metode. Man skal altså bedømme om forsterkeren er transparent ved å "høre den" gjennom et annet anlegg. Hva om dette andre anlegget ikke har oppløsning nok til å avdekke eventuelle forskjeller (fra det transparente)? Hva med denne E-volum-kontrollen som er koblet inn i kjeden, er den transparent, kanskje? Nei, dette høres ut som en sånn idiotisk teknokrat- prosedyre..
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.193
    Antall liker
    4.417
    Torget vurderinger
    1
    ^ Prøv før du duller deg bort. Testoppsettet kan i praksis være veldig avslørende for små skavanker i lyreproduksjonen som det ellers er svært vanskelig å «pinpointe» med tradisjonell lytting. Lytteteknikken gir ellers relativt raske og robuste svar. Man kan også teste selve testoppsettet uten å bruke noe testobjekt - Låter F & E likt uten testobjekt? Det er en veldig effektiv, praktisk og direkte måte å teste eksplisitt for transparent lydbehandling. «Den största styrkan med F/E-lyssning är att resultaten har kunnat konstateras bli konsekventa och väldigt oberoende av kringutrustningen.»

    Dersom testoppsettet ikke er avslørende nok til å avdekke eventuelle forskjeller så blir det en feilaktig konklusjon om at det ikke er hørt forskjell mellom F og E og dermed en feilaktig konklusjon om at testobjektet er transparent i testoppsettet. Dvs. omtrent som nåsituasjonen for alle andre tester - det er flere hifiting som har fått merkelappen transparent enn det er transparente hifiting.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Kan ikke tenke annet enn at en slik test skulle være annet enn en kjempeskussmål selv om en slik test ikke nødvendigvis forteller HELE sannheten.
    Bygger man anlegget kun rundt produkter som klarer seg best i slike tester må man da uten tvil få et "transparent" oppsett.

    Er det noen som vet hvordan Ncore klarer seg i en slik test?

    Slår nok et slag for denne forsterkeren som jeg synes yter utrolig i forhold til vekt og størrelse.

    Man skal ha i bakhodet at Ice-blokkene i sin tid var veldig gode om matchen med høyttalerene var riktig. Hypex har dratt denne strikken lengre tre ganger og nærmest eleminert impedansepåvirkningen.
    MENER jeg leste i et intervju med Jeff Rowland om at de sluttet å lage de Ice-baserte forsterkerene sine fordi kundene ville ha de gammeldagse forsterkerene selv om de Iceforsterkerene åpenbart lød bedre når det kom til transparens. En merkelig verden.....

    Min spådom: Når de beste høyttalerene blir konstruert for å låte bra med klasse D som førsteprioritet vil ikke verden se seg tilbake.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Min spådom: Når de beste høyttalerene blir konstruert for å låte bra med klasse D som førsteprioritet vil ikke verden se seg tilbake.
    Disse forsterkerne er utmerket hvis man kjører med aktiv deling i det digitale domene. Det ville ikke forbause meg mye om kjente og kjære konstruksjoner hadde hatt godt av en bypassoperasjon rundt delefilteret og at programvare tar over den biten. Med et riktig oppsett kan man tilpasse lyden til egne preferanser i en helt annen grad enn hva man er vant med, og kostbare små EQ-justeringer med kabling og slikt blir unødvendig og overflødig, rett og slett fordi man har så mange andre verktøy til rådighet. Verktøy som til nå mest har blitt brukt av lydteknikere når musikken blir spilt inn og herjet med. Litt høyere terskel for å ta i bruk, men du verden så moro når det funker, og siden dette er postet i DIY-avdelingen så er jo ikke litt egeninnsats utover visakortbruk en fremmed tanke.

    Tiden da klasse D-konstruksjoner kun egnet seg for basselementer er definitivt over.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.944
    Antall liker
    3.248
    Med klovn menes vel at han slår rundt seg med friske uttalelser, verdens beste ditt og datt. Bransjecowboy er kanskje et bedre ord? Det finnes det jo flere av....
    Hehe men han sigter i det mindste ikke på andre. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Man skal ha i bakhodet at Ice-blokkene i sin tid var veldig gode om matchen med høyttalerene var riktig. Hypex har dratt denne strikken lengre tre ganger og nærmest eleminert impedansepåvirkningen.
    MENER jeg leste i et intervju med Jeff Rowland om at de sluttet å lage de Ice-baserte forsterkerene sine fordi kundene ville ha de gammeldagse forsterkerene selv om de Iceforsterkerene åpenbart lød bedre når det kom til transparens. En merkelig verden.....
    Veldig gode er vel å ta i, ASP1000 som var meget populære for noen år siden stod seg ikke godt sammenlignet med Lyngdorf og Hypex. Ut av de tre vurderer jeg ICE som minst transparent.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Man skal ha i bakhodet at Ice-blokkene i sin tid var veldig gode om matchen med høyttalerene var riktig. Hypex har dratt denne strikken lengre tre ganger og nærmest eleminert impedansepåvirkningen.
    MENER jeg leste i et intervju med Jeff Rowland om at de sluttet å lage de Ice-baserte forsterkerene sine fordi kundene ville ha de gammeldagse forsterkerene selv om de Iceforsterkerene åpenbart lød bedre når det kom til transparens. En merkelig verden.....
    Veldig gode er vel å ta i, ASP1000 som var meget populære for noen år siden stod seg ikke godt sammenlignet med Lyngdorf og Hypex. Ut av de tre vurderer jeg ICE som minst transparent.
    Trodde dette kom veldig an på impedansen på høyttaleren? Testet Midgard mot Bryston 4B SST på mitt anlegg og da var det nærmest smak og behag. Testet så på JMlab Utopia og da var forskjellene store.
    Tenkte også på Jeff Rowland sine fantastiske tester med Ice-baserte modeller, men enig at det jeg har hørt av Hypex er bedre.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.944
    Antall liker
    3.248
    Jeg har ICE allergi. Får røde knopper bare jeg hører det omtalt ! :( Grøss og Gru !
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Man skal ha i bakhodet at Ice-blokkene i sin tid var veldig gode om matchen med høyttalerene var riktig. Hypex har dratt denne strikken lengre tre ganger og nærmest eleminert impedansepåvirkningen.
    MENER jeg leste i et intervju med Jeff Rowland om at de sluttet å lage de Ice-baserte forsterkerene sine fordi kundene ville ha de gammeldagse forsterkerene selv om de Iceforsterkerene åpenbart lød bedre når det kom til transparens. En merkelig verden.....
    Veldig gode er vel å ta i, ASP1000 som var meget populære for noen år siden stod seg ikke godt sammenlignet med Lyngdorf og Hypex. Ut av de tre vurderer jeg ICE som minst transparent.
    Trodde dette kom veldig an på impedansen på høyttaleren? Testet Midgard mot Bryston 4B SST på mitt anlegg og da var det nærmest smak og behag. Testet så på JMlab Utopia og da var forskjellene store.
    Tenkte også på Jeff Rowland sine fantastiske tester med Ice-baserte modeller, men enig at det jeg har hørt av Hypex er bedre.
    Jeg var selv Respons eier på tiden da jeg testet ASP1000.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Man skal ha i bakhodet at Ice-blokkene i sin tid var veldig gode om matchen med høyttalerene var riktig. Hypex har dratt denne strikken lengre tre ganger og nærmest eleminert impedansepåvirkningen.
    MENER jeg leste i et intervju med Jeff Rowland om at de sluttet å lage de Ice-baserte forsterkerene sine fordi kundene ville ha de gammeldagse forsterkerene selv om de Iceforsterkerene åpenbart lød bedre når det kom til transparens. En merkelig verden.....
    Veldig gode er vel å ta i, ASP1000 som var meget populære for noen år siden stod seg ikke godt sammenlignet med Lyngdorf og Hypex. Ut av de tre vurderer jeg ICE som minst transparent.
    Trodde dette kom veldig an på impedansen på høyttaleren? Testet Midgard mot Bryston 4B SST på mitt anlegg og da var det nærmest smak og behag. Testet så på JMlab Utopia og da var forskjellene store.
    Tenkte også på Jeff Rowland sine fantastiske tester med Ice-baserte modeller, men enig at det jeg har hørt av Hypex er bedre.
    Jeg var selv Respons eier på tiden da jeg testet ASP1000.
    Nå skal det sies at jeg i ettertid har innsett at min 4B slet fælt med å kontrollere Responsene. Matchet godt rommet merkelig nok, men ble avslørt da jeg flyttet.
    Det jeg forsøker å si er at kanskje resultatet på testen hadde vært anderledes i dag.
    Det jeg aldri likte med Ice var musikkformidlingen. Vanskelig å sette fingeren helt på hva det var, men fungerte ikke i mine ører.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Er det ingen som er opptatt av rytme(prat)i gjengivelsen?
    Virker som det kun er snakk om transparens,det hjelper lite viss lyden er flat og kjedelig.

    Mvh.
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Jo og det får man dag med denne forsterkeren. Den er kjapp og kontant med plenty punch.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jo og det får man dag med denne forsterkeren. Den er kjapp og kontant med plenty punch.
    Helt enig men jeg syntes den manglet musikalitet,......blir som å banne i kyrkja dette her men pyttsan.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Kan man ikke tilføre musikalitet ved å bruke en passende forforsterker?
     

    uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Jo og det får man dag med denne forsterkeren. Den er kjapp og kontant med plenty punch.
    Helt enig men jeg syntes den manglet musikalitet,......blir som å banne i kyrkja dette her men pyttsan.
    Hva er musikalitet? Forvregning? Hører jo alltid at rørutstyr er misikalske, og er det noe rør har mye av så er det forvregning.

    Personlig vil jeg heller legge til en tilpasning av lyden hvor jeg har kontroll på den og hvor det koster lite penger. Ikke i kilde eller forsterker leddet.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Det er når hjernen responderer positivt på hva som kommer ut kassene som står infrontoffme samtidig som fot og følelser gjør slik at nakkhårene reiser seg og jeg IKKE irriterer meg over eletronikk eller HT som ikke gjør jobben slik JEG vil at den skal gjøres. Jeg gir en lang marsj i om det står Edge, HYPEX eller Krell på boksene da det i hovedsak er følelser det hele handler om. Om HYPEX måler best i universet betyr det ikke at det er den mest musikalske i min verden, For alle målepetimetrene kan det raskt stille seg annerledes.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er når hjernen responderer positivt på hva som kommer ut kassene som står infrontoffme samtidig som fot og følelser gjør slik at nakkhårene reiser seg og jeg IKKE irriterer meg over eletronikk eller HT som ikke gjør jobben slik JEG vil at den skal gjøres. Jeg gir en lang marsj i om det står Edge, HYPEX eller Krell på boksene da det i hovedsak er følelser det hele handler om. Om HYPEX måler best i universet betyr det ikke at det er den mest musikalske i min verden, For alle målepetimetrene kan det raskt stille seg annerledes.
    Hva er de tre mest musikalske forsterkerne du har prøvd eller hørt da?
     

    uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Det er når hjernen responderer positivt på hva som kommer ut kassene som står infrontoffme samtidig som fot og følelser gjør slik at nakkhårene reiser seg og jeg IKKE irriterer meg over eletronikk eller HT som ikke gjør jobben slik JEG vil at den skal gjøres. Jeg gir en lang marsj i om det står Edge, HYPEX eller Krell på boksene da det i hovedsak er følelser det hele handler om. Om HYPEX måler best i universet betyr det ikke at det er den mest musikalske i min verden, For alle målepetimetrene kan det raskt stille seg annerledes.
    Dette er sikkert noe som gir deg mening, men absolutt ingen andre.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.944
    Antall liker
    3.248
    Det er når hjernen responderer positivt på hva som kommer ut kassene som står infrontoffme samtidig som fot og følelser gjør slik at nakkhårene reiser seg og jeg IKKE irriterer meg over eletronikk eller HT som ikke gjør jobben slik JEG vil at den skal gjøres. Jeg gir en lang marsj i om det står Edge, HYPEX eller Krell på boksene da det i hovedsak er følelser det hele handler om. Om HYPEX måler best i universet betyr det ikke at det er den mest musikalske i min verden, For alle målepetimetrene kan det raskt stille seg annerledes.
    Dette er sikkert noe som gir deg mening, men absolutt ingen andre.
    ER du nu sikker på det ? 50 % af det kan jeg godt tilslutte mig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn