HYPEX Ny toppmodell forsterkermodul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Scrooge skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Jeg har lyst til å høre NC. Jeg har balansert ut (passiv kontroller, hvis det er et problem i.f.t. utgangsimpedans e.l.), og et kjøkkenskap fullt av malt.  ;D
    Tjah.
    Kanskje jeg klarer å få lurt deg hitover, hva NC angår?
    Har noen planer om en AB-test mellom ASR og NC400 til uken, da via et par elektrostater. Kan det friste, som en opsjon?
    Hva malt angår, så kan det sikkert svinges opp med noe passende for ganen.
    Har jo et par skap til disposisjon, her også. ;)
    Tar gjerne en tur hvis det passer med turnusen min. Når man ser hva slags inntrykk folk sitter med etter å ha hørt dem, og sett prisen, så er det en interessant erfaring å skaffe seg. Alt dette til tross for at årets feriepenger skal gå til en skjønnhet fra Milano. Ellers er det jo ikke noe i veien for lommelerker av glass. ;)
     

    deepc0re

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    65finger skrev:
    deepc0re skrev:
    65finger skrev:
    orso skrev:
    Hadde jeg sittet med en dyr forsterker som Bryston, DP e.l. så hadde jeg nå følt tiden var å selge den.

    Alt tyder vel nå på klasse D er kommet på et nivå som er så høyt at videre forbedringer vil knapt være hørbart. Jeg opplever i alle fall at man kommer til et punkt der man er fornøyd og det blir litt borkastet å bruke ressurser på noe som i beste fall er ørlite bedre. Og hvis man i tillegg må over på klasse A for å få det, så får man en varmeovn og det er ikke bare kjekt. Ikke minst når man kjører aktivt og trenger flere kanaler. UcD HG med HxR låter jo fantastisk bra. Ncore er åpenbart enda litt bedre. Da er det egentlig mer enn bra nok og IMO bedre å se på hvilke oppgraderinger man kan gjøre andre steder i anlegget. Spørs om ikke high-end bransjen går en tøffere tid i møte. En kundegruppe vil de nok alltid ha, men jeg tror den blir mindre.
    Du aner ikke hva du snakker om. Hvor mange forsterkere har du lyttet til? transparent lyd?
    Aner du hva du snakker om da ? Har du faktisk hørt ncore? :) Synes du har en veldig defensiv tone, redd for forandringer og alt som er nytt?
    defensiv tone? hva mener du med det? hvis du finleser noen innlegg er det påstandene om at det ikke er mulig å få bedre lyd og det vanlige sludderet om transparent lyd jeg reagerer på. sikker en fin forsterker men enden på utviklingen og verdens beste er det neppe
    Defensivt i som at det virker som du har en negativ forutinntatt holdning :) Kan ikke huske å ha lest at noen har skrevet at dette er verdens mest perfekte forsterker, men hvis man tenker i forhold til pris/ytelse ville jeg (og skal jeg) ihvertfall bruke mer penger på andre komponenter før jeg kjøper noe bedre enn ncoren.

    Bruno har jo selv nevnt at han sannsynligvis kunne lagt noe enda bedre om han hadde brukt samme feedback kretsløp/teknologi på klasse A / AB.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    deepc0re skrev:
    65finger skrev:
    deepc0re skrev:
    65finger skrev:
    orso skrev:
    Hadde jeg sittet med en dyr forsterker som Bryston, DP e.l. så hadde jeg nå følt tiden var å selge den.

    Alt tyder vel nå på klasse D er kommet på et nivå som er så høyt at videre forbedringer vil knapt være hørbart. Jeg opplever i alle fall at man kommer til et punkt der man er fornøyd og det blir litt borkastet å bruke ressurser på noe som i beste fall er ørlite bedre. Og hvis man i tillegg må over på klasse A for å få det, så får man en varmeovn og det er ikke bare kjekt. Ikke minst når man kjører aktivt og trenger flere kanaler. UcD HG med HxR låter jo fantastisk bra. Ncore er åpenbart enda litt bedre. Da er det egentlig mer enn bra nok og IMO bedre å se på hvilke oppgraderinger man kan gjøre andre steder i anlegget. Spørs om ikke high-end bransjen går en tøffere tid i møte. En kundegruppe vil de nok alltid ha, men jeg tror den blir mindre.
    Du aner ikke hva du snakker om. Hvor mange forsterkere har du lyttet til? transparent lyd?
    Aner du hva du snakker om da ? Har du faktisk hørt ncore? :) Synes du har en veldig defensiv tone, redd for forandringer og alt som er nytt?
    defensiv tone? hva mener du med det? hvis du finleser noen innlegg er det påstandene om at det ikke er mulig å få bedre lyd og det vanlige sludderet om transparent lyd jeg reagerer på. sikker en fin forsterker men enden på utviklingen og verdens beste er det neppe
    Defensivt i som at det virker som du har en negativ forutinntatt holdning :) Kan ikke huske å ha lest at noen har skrevet at dette er verdens mest perfekte forsterker, men hvis man tenker i forhold til pris/ytelse ville jeg (og skal jeg) ihvertfall bruke mer penger på andre komponenter før jeg kjøper noe bedre enn ncoren.

    Bruno har jo selv nevnt at han sannsynligvis kunne lagt noe enda bedre om han hadde brukt samme feedback kretsløp/teknologi på klasse A / AB.
    utgangspunktet for forsterkeren jeg bruker er klasse T så jeg har ingen forutinntatte holdninger til ncore. det var som nevnt en rekke ganger ikke poenget for den negative holdningen til orso. det er skråsikkerheten hans og sluddret rundt transparent lyd jeg reagerer på. transparent lyd er et meningsløst begrep å bruke om hifikomponenter
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Zomby_Woof skrev:
    Tar gjerne en tur hvis det passer med turnusen min. Når man ser hva slags inntrykk folk sitter med etter å ha hørt dem, og sett prisen, så er det en interessant erfaring å skaffe seg. Alt dette til tross for at årets feriepenger skal gå til en skjønnhet fra Milano. Ellers er det jo ikke noe i veien for lommelerker av glass. ;)
    Hyggelig! :)
    Sender deg en PM så fort dato er avklart.
    Og bare for å ha nevnt det, i samme åndedrag: Italia og italienske skjønnheter er noe som for all tid vil sitte fast i hukommelsen hos meg....
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    65finger skrev:
    transparent lyd er et meningsløst begrep å bruke om hifikomponenter
    Kan det være mer betegnende å bruke uttrykkene "oppløst og detaljert" i stedet?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Scrooge skrev:
    65finger skrev:
    transparent lyd er et meningsløst begrep å bruke om hifikomponenter
    Kan det være mer betegnende å bruke uttrykkene "oppløst og detaljert" i stedet?
    detaljert er godkjent. oppløst skal jeg sove på.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Scrooge skrev:
    Hva brukes av signal- volumregulering, for dere som allerede har modulene i drift?
    (Himmel og hav så mye THD+N det er i denne tråden da?)

    Jeg kjører DAC rett i Ncore, og har da senket gain på Ncore til 12,5 dB ved å lodde ut en motstand. Dette for å få bedre nivåmatch og optimal oppløsning i det digitale domenet. Volumkontroll skjer da selvsagt digitalt (Squeezebox). Men god nivåmatch anser jeg dette for en svært god løsning.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Poenget mitt var at alt tyder på Ncore er mer enn bra nok hvis en nøytral låtende forsterker er målet. For min del i alle fall. Sier ikke at den er perfekt og det absolutt ikke er rom for forbedringer. Men jeg ser ikke noe grunn til å bruke mer tid og ressurser på noe som i beste fall er ørlite bedre og koster veldig mye mer. UcD HG med HxR synes jeg som sagt er fantastisk bra og da vil jeg føle at jeg er mer enn nok i mål med Ncore, og vil bruke tid og ressurser på annet enn forsterkere. Andre får gjøre hva de vil. Sier hvordan jeg tenker.

    Mulig jeg selv kommer bruke denne som pre:
    http://www.groundsound.com/dcn28.php
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.701
    Antall liker
    5.153
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    EHED skrev:
    sirant skrev:
    EHED skrev:
    sirant skrev:
    Hvis man vil ha bi ampet ht, kunne man sette inn både han og hun xlr i den ene blokka i hver "kanaal" og bare lasket mellom de eller vil dette bli feil?
    Flere alternativer her egentlig:

    1. XLR Throughput som du nevner - sende signalet videre via en XLR ut.
    2. To XLR inn og bruke en splitter på signalet rett før inntaket.
    3. En XLR inn og kjøre begge modulene mot samme plugg på innsiden.

    Alle 3 er forsøkt med hell her, men 2 er kanskje det beste alternativet, da du etterhvert også vil ønske en deling av signalet før effektforsterker for aktiv deling og DSP ;)
    Takk for svar, men hvis jeg kun har en utgang på pre vil jeg ikke kunne bruke alt 2?

    Isåfall blir alt 3 billigst mens alt 1 ser tøffere ut ;)
    Joda, du bruker en XLR hunn til 2 XLR hann rett før inngangen i effektforsterkeren!
    Takk, da skjønte jeg hva du mente ;)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Mr-T skrev:
    (Himmel og hav så mye THD+N det er i denne tråden da?)
    ;D

    Mr-T skrev:
    Jeg kjører DAC rett i Ncore, og har da senket gain på Ncore til 12,5 dB ved å lodde ut en motstand. Dette for å få bedre nivåmatch og optimal oppløsning i det digitale domenet. Volumkontroll skjer da selvsagt digitalt (Squeezebox). Men god nivåmatch anser jeg dette for en svært god løsning.
    Utvilsomt!
    Men samtidig er det vel også en viss dissens omkring regulering i det digitale domenet? Det er jo noen (mange?) som vil påstå at man mister informasjon om man regulerer på den måten?
    Men kan du gjøre det, så er det mer enn godt nok for meg.

    Spørsmålet om hvordan man løser problemet når man har flere signalkilder å velge mellom, står allikevel ubesvart.
    Dvs - jeg har jo min relativt klare oppfatning om hvordan, men ikke hvilke produkter / enheter som med fordel kan brukes i en slik konstellasjon.
    I det øyeblikket man introduserer mer elektronikk i signalveien, øker vel også faren for THD, for å si det litt enkelt?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Scrooge skrev:
    orso skrev:
    Mulig jeg selv kommer bruke denne som pre:
    http://www.groundsound.com/dcn28.php
    Der kom det jo frem et vettugt forslag ja! ;)
    Men kanskje i overkant dyr? I alle fall for meg, sånn umiddelbart....
    Koster en del ja (ca. 34k), men så er det mye mer enn bare en forforsterker. Jeg trenger også aktivt delefilter og synes det er greit med et alt i ett produkt. Kunne kommet billigere unna med en PC løsning og lydkort, men synes det blir for mye knot og et det er ikke alltid stabilt. Den ligger godt under i pris i forhold til DEQX.

    Men trenger du ikke delefilter, så blir det kanskje litt borkastet å kjøpe et slikt produkt. En god DAC med volumkontroll eller DAC og passiv pre vil bli rimeligere. Er du ute etter farging, må du enkelt og greit prøve selv. Ingen kan fortelle deg hvilke farging som passer i ditt system. Det er veldig avhengig av hvordan høyttalerne måler hjemme hos deg. Bortsett fra teknisk match i forhold til impedanse, så gir for min del ingen mening å spørre om hvilke forforsterker som skulle passe til en spesifikk effektforsterker. Det er annet som avgjør i mye større grad det klangmessige IMO.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Scrooge skrev:
    orso skrev:
    Mulig jeg selv kommer bruke denne som pre:
    http://www.groundsound.com/dcn28.php
    Der kom det jo frem et vettugt forslag ja! ;)
    Men kanskje i overkant dyr? I alle fall for meg, sånn umiddelbart....
    Koster en del ja (ca. 34k), men så er det mye mer enn bare en forforsterker. Jeg trenger også aktivt delefilter og synes det er greit med et alt i ett produkt. Kunne kommet billigere unna med en PC løsning og lydkort, men synes det blir for mye knot og et det er ikke alltid stabilt. Den ligger godt under i pris i forhold til DEQX.

    Men trenger du ikke delefilter, så blir det kanskje litt borkastet å kjøpe et slikt produkt. En god DAC med volumkontroll eller DAC og passiv pre vil bli rimeligere. Er du ute etter farging, må du enkelt og greit prøve selv. Ingen kan fortelle deg hvilke farging som passer i ditt system. Det er veldig avhengig av hvordan høyttalerne måler hjemme hos deg. Bortsett fra teknisk match i forhold til impedanse, så gir for min del ingen mening å spørre om hvilke forforsterker som skulle passe til en spesifikk effektforsterker. Det er annet som avgjør av som passer klangmessig IMO.
    Trur du ein slik boks med delefilter/pre/dac i ein liten boks som det der,ikkje farger lyden Orso.Da trur eg du må tru om igjen.

    Mvh.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    samlanes skrev:
    Trur du ein slik boks med delefilter/pre/dac i ein liten boks som det der,ikkje farger lyden Orso.Da trur eg du må tru om igjen.

    Mvh.
    Garantert særdeles lite og det holder nok for meg ville jeg tro. Tilbakemeldinger tilsier det og den har laget med tanke på å ha minst mulig egenlyd. Det man ikke akkurat si om mange eksotiske forforsterkere.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Tror det er relativt sjelden at en produsent av elektronikk omtrent forlanger at du skal komme med synspunkter og vise målinger osv ..
    Groundsound.com produktene er vel gjennomtenke greier.
    Har hørt på noen avproduktene og det er vel inntrykket jeg sitter igjen med er at det var høyttalere som ga mest egen lyd.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    orso skrev:
    Koster en del ja (ca. 34k), men så er det mye mer enn bare en forforsterker. Jeg trenger også aktivt delefilter og synes det er greit med et alt i ett produkt. Kunne kommet billigere unna med en PC løsning og lydkort, men synes det blir for mye knot og et det er ikke alltid stabilt. Den ligger godt under i pris i forhold til DEQX.

    Men trenger du ikke delefilter, så blir det kanskje litt borkastet å kjøpe et slikt produkt. En god DAC med volumkontroll eller DAC og passiv pre vil bli rimeligere. Er du ute etter farging, må du enkelt og greit prøve selv. Ingen kan fortelle deg hvilke farging som passer i ditt system. Det er veldig avhengig av hvordan høyttalerne måler hjemme hos deg. Bortsett fra teknisk match i forhold til impedanse, så gir for min del ingen mening å spørre om hvilke forforsterker som skulle passe til en spesifikk effektforsterker. Det er annet som avgjør i mye større grad det klangmessige IMO.
    En passiv pre er vel mer i retning av hva jeg tenker på ja.
    Ellers er jeg ikke tilhenger av / har jeg ikke behov for, å farge lyden på noen måte. Jeg ganske godt fornøyd med lyden som sådan, uten på noen måte å påstå at den er "perfekt".

    Ellers har jeg muligens vært litt uklar omkring temaet?
    Jeg er (foreløpig) ikke ute etter hvilken forforsterker som passer best til en spesifikk forsterker. Det jeg etterspør, og som jeg har fått noen svar på, er hvordan man teknisk sett løser / har løst problematikken omkring tilkobling / veksling mellom flere signalkilder.
    Ellers er jeg ikke helt ukjent med hva som avgjør det klangmessige resultatet i et lytterom, uten på noen måte å mene at jeg sitter på en fasit hva slikt angår.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.702
    Antall liker
    35.686
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå har ikke jeg fått somlet meg til å bestille/bygge ncore-forsterkere ennå, men jeg styrer de seks UcD'ene mine fra en DEQX HDP3. Den har to analoge og to digitale innganger, og det holder for meg.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Scrooge skrev:
    En passiv pre er vel mer i retning av hva jeg tenker på ja.
    Ellers er jeg ikke tilhenger av / har jeg ikke behov for, å farge lyden på noen måte. Jeg ganske godt fornøyd med lyden som sådan, uten på noen måte å påstå at den er "perfekt".

    Ellers har jeg muligens vært litt uklar omkring temaet?
    Jeg er (foreløpig) ikke ute etter hvilken forforsterker som passer best til en spesifikk forsterker. Det jeg etterspør, og som jeg har fått noen svar på, er hvordan man teknisk sett løser / har løst problematikken omkring tilkobling / veksling mellom flere signalkilder.
    Ellers er jeg ikke helt ukjent med hva som avgjør det klangmessige resultatet i et lytterom, uten på noen måte å mene at jeg sitter på en fasit hva slikt angår.
    Du har sikkert ikke vært uklar, men en nok bare jeg som ikke har lest godt nok. :)
    Du finner en del passive forforsterkere som har flere innganger. Pass i så fall på impedanseforholdet. Ncore skal være grei sådan, men kilden må ha nok gain. Ellers blir det dynamikkfattig.
    http://www.goldpt.com/sa2.html
    http://www.musicdirect.com/p-6911-ciaudio-plc-1-passive-preamp.aspx
    http://www.stereoknight.com/silverstone passive preamp.html#br
    http://diyparadise.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=18
    http://www.promitheusaudio.com/frontpage.html
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Takk, begge to! :)
    Da har jeg fått litt mer å tygge på......
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.701
    Antall liker
    5.153
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke for å være frekk - men er det ingen som bruker "vanlig" preamp på disse? Sier ikke at de kjente store merkene i hifiverden er bedre, spør av ren nysgjerrighet. Jeg har inntrykk av at mange som kjører hypex o.l. har ett helt annet oppsett enn en gjennomsnittelig fidelity leser f.eks. Må da gå ann å kombinere litt av gammel og ny teknologi?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.701
    Antall liker
    5.153
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, var vel det jeg tenkte også :) Interessant link forresten - skal se om jeg finner noe mer info om den.

    Hvis jeg skulle bestille fra hypex, er det da riktig oppfattet at jeg trenger følgende komponenter:?

    nc400
    smps600
    xlr kontakt
    ht kontakt
    nettbrønn
    av/på bryter

    trenger jeg i tillegg feks ucd balansert signalkabel - eller alt av kabling inkludert?

    I tillegg kommer chassiet selvfølgelig.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    sirant skrev:
    Ja, var vel det jeg tenkte også :) Interessant link forresten - skal se om jeg finner noe mer info om den.

    Hvis jeg skulle bestille fra hypex, er det da riktig oppfattet at jeg trenger følgende komponenter:?

    nc400
    smps600
    xlr kontakt
    ht kontakt
    nettbrønn
    av/på bryter

    trenger jeg i tillegg feks ucd balansert signalkabel - eller alt av kabling inkludert?

    I tillegg kommer chassiet selvfølgelig.
    Ser veldig riktig ut.

    Signalkabel skal følge med på akkurat denne modellen, da den er litt annerledes enn de andre vanlige signalkablene.
    Hvis du kjøper de, så dra hver leder på signalkabelen litt ut og inn, så de "setter" seg.
    Det har vært litt opp og ned med akkurat disse signalkablene.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    EHED skrev:
    sirant skrev:
    Ja, var vel det jeg tenkte også :) Interessant link forresten - skal se om jeg finner noe mer info om den.

    Hvis jeg skulle bestille fra hypex, er det da riktig oppfattet at jeg trenger følgende komponenter:?

    nc400
    smps600
    xlr kontakt
    ht kontakt
    nettbrønn
    av/på bryter

    trenger jeg i tillegg feks ucd balansert signalkabel - eller alt av kabling inkludert?

    I tillegg kommer chassiet selvfølgelig.
    Ser veldig riktig ut.

    Signalkabel skal følge med på akkurat denne modellen, da den er litt annerledes enn de andre vanlige signalkablene.
    Hvis du kjøper de, så dra hver leder på signalkabelen litt ut og inn, så de "setter" seg.
    Det har vært litt opp og ned med akkurat disse signalkablene.
    Er det nok med en power supply for to nc400, eller trenger de sin egen?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.702
    Antall liker
    35.686
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    EHED skrev:
    Asbjørn skrev:
    Sikker på at det er Ncore i denne?
    Tror det er vanlige UcD400 her?
    Sikker kan man vel aldri være uten å ha tittet oppi, men det har vært en del hint fra Bruno og Jan-Peter i Ncore-tråden på diyaudio både om en OEM-kunde som skulle sette rør frontend på en NCore og om at dette skulle lanseres på CES nå i vinter, så jeg legger to og to sammen og får fem-og-en-halv. Omtrent.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Scrooge skrev:
    Men samtidig er det vel også en viss dissens omkring regulering i det digitale domenet? Det er jo noen (mange?) som vil påstå at man mister informasjon om man regulerer på den måten?
    Det samme skjer når man justerer volumet analogt. Signalet forsvinner etter hvert ned i støygulvet da også. Same thing!

    Jeg mener at digital volum er en bedre løsning enn analog volum, spesielt hvis man kun har digitale kilder. Dette fordi det korter ned den analoge signalveien, en digital volum er fullstendig fri for ubalanse mellom kanalene, og har heller ikke små endringer i frekvensresponsen slik man ofte får med en analog kontroll. Analog volum vil også normalt sett endre impedansforholdene inne i den kretsen den sitter, noe som kan gi forvrengning som varierer med volumkontrollens posisjon.

    Men det er klart - med analoge kilder må man via en AD-DA konvertering, og det er jo noen som vil rynke kraftig på nesen av noe sånt, og dessuten forlenger jo dette signalkjeden også.... vel vel, jeg har ingen analoge kilder så jeg bekymrer meg ikke for det.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Aubi skrev:
    Er det nok med en power supply for to nc400, eller trenger de sin egen?
    En SMPS600 leverer 575w ved bruk av 2 Ncore400 moduler.
    Da begynner det å gjøre vondt, hvis du ikke har veldig tungdrevne høyttalere ;)

    Men, Hypex anbefaler allikevel 2 strømforsyninger for "best possible sound".
    Det er også enklere å koble med 2 SMPS'er, da ledningene må skjøtes dersom man benytter 1 SMPS!
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    J. River Media Center har 64 bits digital volumkontroll. Lynx sitt lydkort har 32 bits volumkontroll. Jeg kan ikke høre at noen av disse gir noe tap.
     

    deepc0re

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    orso skrev:
    Noen som har erfaring med LED av/på knapp alá dette?:
    http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170736386914#ht_556wt_1161

    Flere farger:
    http://www.ebay.co.uk/sch/arkatub/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=

    Ønsker bryter i front og vil ha et lys som viser at den er på eller av også. Da hadde det vært greit med en slik en med lys. Vel og merke hvis den ikke lyser for kraftig. Er litt allergisk mot discolys.
    http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/190434-hypex-ncore-136.html#post2852276

    Knappen er en Schurter 1241.6824.1122000
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    orso skrev:
    J. River Media Center har 64 bits digital volumkontroll. Lynx sitt lydkort har 32 bits volumkontroll. Jeg kan ikke høre at noen av disse gir noe tap.
    Hvis dempingen er høy nok blir tapet hørbart. En god regulering krever matching enten det er snakk om digital eller analog.
     

    deepc0re

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    orso skrev:
    deepc0re skrev:
    Takker. Lyser litt kraftig?
    Ser at det finnes en med et bittelite lys. Den er kanskje bedre for meg:
    http://no.farnell.com/schurter/1241...ssellid=1637585&crosssell=true&in_merch=true&
    Synes ikke de lyser så kraftig. Bildet lyver nok litt i og med at jeg har dratt opp kontrastene litt i etterkant :)

    Jeg har faktisk den knappen som du nevner også som jeg skal bruke til Buffalo DACen min. Det som er verdt å merke seg at den krever mye lavere spenning, så da må du evt sette på noen mostander hvis du skal bruke aux utgangen fra SMPSen.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.702
    Antall liker
    35.686
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sånne knapper på monoblokkene for på/standby. Synes ikke de lyser så altfor sterkt. Vær oppmerksom på at denne Schurter-knappen ikke er en bryter for nettstrøm, bare en signalbryter. Funker helt fint med Hypex softstart, og da har jeg koblet slik at den grønne ringen rundt knappen lyser når monoblokken er på og en separat rød lysdiode lyser når den står i standby. Kjøpte dem på Elfa. I tillegg er det en kombinert nettbrønn/bryter/sikringsholder på baksiden. Kabinettene er rent hjemmemekk av stålplater.

    Edit: Ser nå at mine knapper er Bulgin, ikke Schurter...



    Når jeg engang får somlet meg til å bygge NCore-moduler vil jeg bare ha en nettbryter på baksiden og en enkel Power On - LED på fronten, trur eg. Den lysdioden kan vel drives fra Aux-utgangene på SMPS'en. Keep it simple, liksom.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.701
    Antall liker
    5.153
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    EHED skrev:
    sirant skrev:
    Ja, var vel det jeg tenkte også :) Interessant link forresten - skal se om jeg finner noe mer info om den.

    Hvis jeg skulle bestille fra hypex, er det da riktig oppfattet at jeg trenger følgende komponenter:?

    nc400
    smps600
    xlr kontakt
    ht kontakt
    nettbrønn
    av/på bryter

    trenger jeg i tillegg feks ucd balansert signalkabel - eller alt av kabling inkludert?

    I tillegg kommer chassiet selvfølgelig.
    Ser veldig riktig ut.

    Signalkabel skal følge med på akkurat denne modellen, da den er litt annerledes enn de andre vanlige signalkablene.
    Hvis du kjøper de, så dra hver leder på signalkabelen litt ut og inn, så de "setter" seg.
    Det har vært litt opp og ned med akkurat disse signalkablene.
    Takk :)

    Da får jeg tenke litt på saken, og se hva jeg kommer frem til.

    Er litt itvil om hvor mange jeg eventuelt skulle bestille i første omgang også.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan ville komponentlisten sett ut dersom man katet å bygge en skikkelig drøy hypex forsteker.

    tenker da monotrinn, fullbalansert med skikkelig med strømreserver. Jeg antar da at man trenger noe voksne trafoer?

    Jeg husker mine gamle monoblokker hadde 2 stk 500Va trafoer i hver blokk. Noe som er smart i Hypex's verden og?

    McLaren
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Anonym skrev:
    orso skrev:
    J. River Media Center har 64 bits digital volumkontroll. Lynx sitt lydkort har 32 bits volumkontroll. Jeg kan ikke høre at noen av disse gir noe tap.
    Hvis dempingen er høy nok blir tapet hørbart. En god regulering krever matching enten det er snakk om digital eller analog.
    Kommer an på. Hvis det er sånn at du ved et normal lyttenivå demper 50 dB digital så er det total mismatch, og det vil ikke låte bra. Men hvis vi driver rundt 10-20 dB demping så snakker vi om noe helt annet. Men som du sier så er nivåmatch svært viktig uansett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn