Bil, båt og motorsykkel Hybrid biler (anno 2020)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kjøpte hybrid i 2020, en Mercedes E-300e som erstattet en E-klasse diesel og er kjempefornøyd. For det første sparte jeg 200k i forhold til å kjøpe samme bil i diesel utgave p.g.a. at hybriden er avgiftsfri, bare moms. 320hk og 700Nm gjør bilen til et råskinn til pølsepris :)
    Rundt 5 mils rekkevidde på strøm passer meg fint her jeg bor, og nå er bilen kjørt ca.8500km og ca.7000km av disse på strøm. Husker ikke sist jeg fyllte tanken...
    Service nå nylig kostet 5500.-, ikke så gærnt det.
    Var og før kjøpet av denne bilen å prøvekjørte/prisatt rene El-biler som E-Tron, Jaguar og de ville kostet meg 200-300k mer, og den billigste av dem, EQC som kostet 160k mer, men da en kiipere bil som C-klassen er.

    Vis vedlegget 720001

    Jeg liker disse svært godt forutenom EN ting, og det er den digre klumpen i bagasjerommet, den klarte ikke jeg å leve med....... men hvis du ikke har behov for og drasse med deg masser av bagasje, så er det kongebil.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Samme opplevelse her med en BMW 330e touring (Xdrive M-sport). Trenger bare bensin når jeg drar på langtur. Går på strøm ellers. Mva på den, men ikke andre avgifter. 5 mil på strøm holder (selv 3 mil for min del) til daglig. På langtur kan jeg stoppe når jeg vil og ikke når bilen vil, og kan ta noen riktig lange etapper uten problemer hvis det er behov for det. I og med at den går på strøm i byene bidrar den i veldig liten grad til lokal forurensing. Når man setter et mål i navigasjonen og kjører i adaptiv modus sparer den strøm til den kommer til tettsteder slik at den kan kjøre på strøm da. I tillegg kan du sette et minimumsmål for batteriet slik at du alltid har strøm tilgjengelig for tettsteder og "boost".

    Jeg kjøpte Touringutgaven nettopp grunnet bagasjeplassen. I tillegg synes jeg faktisk bilen er penere som stasjonsvogn enn som sedan.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.670
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker disse svært godt forutenom EN ting, og det er den digre klumpen i bagasjerommet, den klarte ikke jeg å leve med....... men hvis du ikke har behov for og drasse med deg masser av bagasje, så er det kongebil.
    Samme her. Hadde denne i sin tid kommet som stasjonsvogn hadde jeg vurdert den.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg kjørte denne en kort periode, men vi måtte ha en bil med mer plass. Vi gikk for en GLE hybrid som paradoksalt faktisk har mindre bagasjerom enn den forrige diesel E klassen vi hadde, men den har flatt bagasjeroms gulv, så det går inn 4 kofferter stående, så da er akkurat kona's krav innfridd. E350.jpg

    E350e.jpg
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjørte denne en kort periode, men vi måtte ha en bil med mer plass. Vi gikk for en GLE hybrid som paradoksalt faktisk har mindre bagasjerom enn den forrige diesel E klassen vi hadde, men den har flatt bagasjeroms gulv, så det går inn 4 kofferter stående, så da er akkurat kona's krav innfridd. Vis vedlegget 720101

    Vis vedlegget 720100
    Den der er lik den jeg har, med "nattpakke" og greier. Litt ugrei den "humpen" i bagasjerommet, men går greit for min del selv om Mercedes kunne løst det på en smidigere måte
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Mercedes har virkelig forynget designet sitt! Selv har jeg vokst opp med en 123 som far kjøpte da den modellen kom i 1977, og er dermed glad i den type Mercedes design, men de har jo vært mer gubbete enn BMW, men ikke nå lengre. (ellers så har vi blitt til gamle gubber og bare SYNES dette er ungt og sprekt ;-) )
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Mercedes har virkelig forynget designet sitt! Selv har jeg vokst opp med en 123 som far kjøpte da den modellen kom i 1977, og er dermed glad i den type Mercedes design, men de har jo vært mer gubbete enn BMW, men ikke nå lengre. (ellers så har vi blitt til gamle gubber og bare SYNES dette er ungt og sprekt ;-) )


    .......... mest det siste er jeg redd :LOL:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Kom nettopp hjem fra Vesterålen. Siste etappe Mo i Rana til Trondheim gikk med et snittforbruk på 0,48 l/mil. Ikke ille for en bil med en kombinert ytelse på 254 hk (og 294 hk i boost modus). Ca 13 av milene gikk på strøm.
     
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    2.535
    Ved hvilken alder er det man blir så opptatt av forbruket? Må sørge for at jeg fortsatt ikke har fossilbil når dette fenomenet inntreffer, er 39 nå, så hvor lenge er det igjen?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Ikke spesielt opptatt av forbruket, men synes det ofte skrives så mye om hvor lite effektive plug-in hybridene er og at de bruker så mye drivstoff. Det stemmer bare ikke. Så det er bare et datapunkt i den debatten.
    Det er uansett ikke drivstoff som er kostanden ved å ha bil. Det gjelder alle typer drivlinjer.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Der hvor folk flest bor har man 110km/t inn og ut byen og utenom rushtrafikk vil man ha et helt annet forbruk på hybridbilen enn ved å gli rolig på E6 med en snittfart på rundt 70km/t.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.670
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ved hvilken alder er det man blir så opptatt av forbruket? Må sørge for at jeg fortsatt ikke har fossilbil når dette fenomenet inntreffer, er 39 nå, så hvor lenge er det igjen?
    Feks når man blir opptatt av global oppvarming og hva det kommer til å gjøre med våre barn og barnebarn liv?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    2.535
    Da kjøper man jo elbil(hvis man bor i Norge vel og merke)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Der hvor folk flest bor har man 110km/t inn og ut byen og utenom rushtrafikk vil man ha et helt annet forbruk på hybridbilen enn ved å gli rolig på E6 med en snittfart på rundt 70km/t.
    Ja, men da kjøper man ikke en plug-in hybrid. Man kjøper da bil ut fra behov, ikke sant? En plug-in hybrid er veldig økonomisk hvis den brukes til det den egner seg til. På strøm til lokal kjøring, hybrid-modus til langkjøring. Hvis man ikke lader bilen jevnlig og kjører mer enn elektrisk rekkevidde til daglig og dermed kjører mye med kald motor er ikke en plug-in hybrid det rette valget.

    Det gjelder jo alle valg. Hvis du f.eks. ofte kjører veldig langt på kort tid er ikke en elbil spesielt godt egnet heller. Man velger bil ut fra bruksmønster. For noen er en elbil riktig, for andre passer en dieselbil best og for noen er en plug-in hybrid perfekt.

    BTW: Det gikk mye i hastigheter mellom 90 og 100 km/t og en del opp og ned (det ser man jo av lengden på drift på el)
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    2.535
    De fleste kjøper bil etter et veldig sjeldent behov, eller etter behov man ikke har i det hele tatt. Sistnevnte ser man jo på antall suv'r i trafikken.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Ja, du har nok rett i det. Til mitt bruk er en plug-in hybrid midt i blinken inntil ladenettverkene er skikkelig utbygde. Dekker all lokal kjøring på strøm og lavt forbruk på langtur.
    Hadde man kjøpt bil etter reelt behov hadde det ikke vært mange SUVer eller sportsbiler i Norge.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Kommer an på hvordan man definerer behov.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    BMW oppgir 52 km eldrift på min 330e xDrive. Jeg kjørte nettopp 62 km på strøm med min, så jeg er i grunnen fornøyd.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Min erfaring er at de bruker litt mindre enn tilsvarende bil uten hybrid. Det har vært tilfelle både i min Passat og min 330e. På siste tur på omtrent 50 mil oppga bilen å ha kjørt ca 12 av dem på strøm.

    PS: Min 330e bruker ca 0,48 l/mil på langkjøring (strekninger over 30 mil - på korte strekninger som 25-30 mil bruker den en god del mindre). Den samme bilen uten hybriddrift oppgis av BMW å bruke 0,75 l/mil (de tar mer effekt ut av bensinmotoren - hybriden har samme kombinerte effekt av begge motoren til sammen. Aksellerasjon er den samme, men bensinmodellen har litt høyere toppfart - 250 km/t mot 225 km/t), så hybriden er vesentlig snillere på drivstoff.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    2.535
    Hva slags bil er denne "daisel-hybriden"?
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.064
    Antall liker
    1.490
    Torget vurderinger
    1
    Siden alle er blitt så fokusert på forbruk: XC90 med stor takboks og 4 sykler bak, fullastet med bagasje og 4 pax. Store deler av turen i 120 langs motorveien Kristiansand-Drammen. Totalt 62 mil og 63.l bensin.

    Bruker bilen stort sett på strøm til vanlig. Slike langturer er forbruket med mindre last ca 0,7L/mil.

    Spiller det noen praktisk rolle? Nope.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Som du sier - forbruket er ikke så veldig viktig. Det er en minimal kostnad.
    Denne diskusjonen om forbruk er jo kommet opp fordi "alle" sier at plug-in hybrider har så høyt forbruk. Det har de ikke hvis de brukes til det de er lagd for. Da har de mindre forbruk enn tilsvarende bensin/diesel-modeller. Så lenge de passer til bruksmønsteret. Jeg kjører også all lokal kjøring på strøm - drivstofforbruk er kun relevant (i den grad det er relevant i det hele tatt) på langtur, og da er slike hybrider faktisk ganske gode.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel omtrent samme servicekostnader som en ren bensin/dieselbil. Den dyre 60' km servicen på VW er grunnet oljeskift på DSG-kassa. Jeg har en BMW 330e nå. Har ikke kjørt så langt ende - ca 180 mil. Lokal kjøring og en tur Trondheim-Oslo t/r. BMWen er tørstere enn Passaten jeg hadde før (større motor - 2l vs. 1,4 og permanent firehjulsdrift), men likevel har den så langt et forbruk på ca 0,40 l/mil. Med normal kjøring på langtur når batteriet er tomt ligger den vel på rundt 0,5-0,55 l/mil. Bare 300 hk (i sprint-modus) men den går fort nok. Og man sitter lavt, noe jeg liker.
    Den regenererer ikke like mye som Passaten, noe som gjør at bremsene brukes noe mer og dermed reduseres rustproblematikken på bremseskivene. Den har serviceintervaller på 30 000 km (mot Passatens 16 000).
    All lokal kjøring på strøm, og greit nok forbruk på langtur.
    Har gjort samme byttet som deg, trodde først BMWèn brukte mer bensin. Men etter noen mil ser jeg at den faktisk er endel lavere på mange strekninger. På lang langkjøring er det veldig likt, men på turer under 30 mil har jeg ofte endel lavere forbruk. Virker som hybridsystemet fungerer endel bedre underveis. Jeg er ganske aktiv underveis og bytter mellom moduser. Kjører strømmen ned til 15 km rekkevidde og deretter bytter jeg mellom sport og EL modus.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå erfaring med 2 plug-in hybrider på langkjøring.
    Min Passat GTE (med ca 218 hk) brukte 0,47 l/mil på Oslo-Trondheim når jeg bare kjørte på veier med maks 80 km/t.
    Min BMW 330e (med 252 hk og 292 hk i boost) brukte i forrige uke 0,52 l/mil på samme strekning med samme fartsgrenser (startet med fullt batteri). Returen gikk på E6 opp til Stange og R3 videre. Da ble det en del kjøring i 110 km/t fram til Stange. Da brukte den 0,57 l/mil på turen (startet med tomt batteri). Siden all kjøring lokalt går på strøm, fyller man selvfølgelig tanken nå bensinen er billig, så jeg betaler aldri mer enn 14 kr/l (på langtur må man jo fylle når man må, men vanligvis betaler jeg under 14 kr/l). Med 0,52 l/mil bruker dermed bilen ca 7,30 kr/mil på drivstoff på langkjøring i Norge. Det synes jeg er helt OK.
    Tror du må jobbe litt med knappene/modusene underveis. Mye å spare der. Jeg kjørte Asker Stjørdal med 400 kilo last i bilen med motorvei til før Hamar og via Trysil / Røros med snittfart på over 86 km/t. Forbruk 0,51 med 50% av batteriet igjen, for bruk på hjemveien. Med 330 e X drive stasjonsvogn
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Motoren begynner å bli innkjørt nå, og det er markert mindre forbruk med sommerdekk - det er tydelig at det er mindre rullemotstand i sommerdekkene.
    Jeg er ikke spesielt aktiv i bruk av kjøremodi, men ser at forbruket på lengre turer holder seg godt under 0,5 - en bra forbedring fra da bilen var nyere. Etter hvert lavere forbruk enn Passaten selv om BMWen er tyngre og har større motor.
    BMW 330e M-sport, xDrive stasjonsvogn.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sikkert er dumt spørsmål men hva skal man med andre modus enn normal/sport?

    Eco reduserer vel ac, varme og gassrespons.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert er dumt spørsmål men hva skal man med andre modus enn normal/sport?

    Eco reduserer vel ac, varme og gassrespons.
    Det blir for komplisert å svare på, men det har noe med hvordan hybridsystemet jobber.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Motoren begynner å bli innkjørt nå, og det er markert mindre forbruk med sommerdekk - det er tydelig at det er mindre rullemotstand i sommerdekkene.
    Jeg er ikke spesielt aktiv i bruk av kjøremodi, men ser at forbruket på lengre turer holder seg godt under 0,5 - en bra forbedring fra da bilen var nyere. Etter hvert lavere forbruk enn Passaten selv om BMWen er tyngre og har større motor.
    BMW 330e M-sport, xDrive stasjonsvogn.
    Det har mer å gjøre med varmeapparatet ditt enn dekkene, det bruker mye energi om vinteren og er elektrisk.

    Men uansett er bilen knallbra synes jeg! Turer opp til 9 timer og koser meg uten å bli sliten. Men bedre lårstøtte i Passat setene.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Jeg skulle gjerne kunne vinkle sitteputen litt mer. Jeg må ha setet ganske lavt for å ikke stange i taket (jeg er 1,91), men jeg liker å sitte lavt så det er ikke noe problem i seg selv. Dermed må jeg ha setet litt for langt bak for å få grei lårstøtte, og da får jeg feil vinkel i albuene. Ellers er setene gode og bilen helt super å kjøre.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.670
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Seter er nesten pri 1 når jeg kjøper bil. Derfor kan jeg aldri forhåndsbestille en bil jeg ikke har prøvekjørt. Seter er ekstremt individuelt.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skulle gjerne kunne vinkle sitteputen litt mer. Jeg må ha setet ganske lavt for å ikke stange i taket (jeg er 1,91), men jeg liker å sitte lavt så det er ikke noe problem i seg selv. Dermed må jeg ha setet litt for langt bak for å få grei lårstøtte, og da får jeg feil vinkel i albuene. Ellers er setene gode og bilen helt super å kjøre.
    Hadde jeg kunnet velge tilvalg M-sportseter på toppen av M pakken hadde jeg gjort det, men var på budsjett med arbeidgiver. Med lårstøtte mener jeg sideveis/utover. Jeg sitter alltid helt i bunnen med fronten max oppover og er veldig fornøyd med den lårstøtten fremover. M-sport setene har høyere sidestøtte til lårene. Men M-pakke setene fungerer veldig bra de også, passe faste i stoppen og god sidestøtte i ryggen. Jeg er 178 cm og ser knapt over rattet :)
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Seter er nesten pri 1 når jeg kjøper bil. Derfor kan jeg aldri forhåndsbestille en bil jeg ikke har prøvekjørt. Seter er ekstremt individuelt.
    Helt enig.Prøvde bilen 2 ganger før kjøp. Sitter du ikke bra er det KRISE.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.670
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fis og drit hjelper heller ikke, selv om hesten ikke er drøvtygger.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert er dumt spørsmål men hva skal man med andre modus enn normal/sport?

    Eco reduserer vel ac, varme og gassrespons.
    På min Mercedes er det 3 standard moduser, comfort/sport og sport+. Der er det så enkelt at i comfort så kjører en på strøm så lenge det er noe på batteriet og deretter starter motor ved behov. I sport går bensinmotor hele tiden og i sport+ er alt innkoblet. 320hk og 700Nm. Både gearkasse og styring forandrer seg også tilpasset modusene den går i. Er ingen reduksjon i noen av funksjonene i hybridene. Det er El-bil saker det. I hybridene er det alltid kapasitet til det en ønsker. Ved full tank/batteri står rekkevidden på over 1600km, kanskje litt optimistisk men dog....:D
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har en Volvo V60 T8 Hybrid, og er kjempefornøyd. Går som ville f.... med nesten 400 hk. Fantastiske kjøreegenskaper. Har kjørt ca 6000km, og på denne km.standen er bensinforbruket 0,44 l/pr mil.
    Vis vedlegget 679143
    Ingen trøbbel med den?
    Vi vurderer en V60 T8 og en V90 T8, usikker på om det blir inscription eller R-design.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Trondheim
    Jeg er nå et sted der jeg ikke har lademuligheter, så jeg starter alltid med tomt batteri. Likevel ser jeg at når jeg har kjørt 5 mil er ca 2 av dem kjørt på strøm, så regenereringen er tydeligvis relativt effektiv.

    Vi skal jo ikke snakke så mye om forbruk har jeg forstått, men Trondheim - Oslo gikk med et forbruk på 0,46 (snittfart ca 70 km/t) og Oslo-Trelleborg (snittfart på 100 km/t) på ca 0,56. I begge tilfelle start med fullt batteri. Det synes jeg er rimelig bra.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    I går dro vi på Oslofjorden rundt tur, dvs fra Våler i Østfold ned til Nordby senteret og så til Strømstad, båten over til Sandefjord og via Meslomvik ned til Horten og Bastøyferga og hjem igjen, turen er ca 165 km. Bilen var fulladet ved avreise og ble ikke ladet på turen, vi brukte dieselmotoren på motorveien med 110 sone og el motoren på all småkjøringen, 2 stk store kjølebagger og klima anlegg på store deler av tiden og vi brukte 50 minutter på og komme i land i Sandefjord + yttligere 25min venting i corona kø. Bilen gikk tom for strøm omtrendt ved Mosseporten på vei hjem, så de siste 10 km foregikk også på daisel. Forbruket av daisel endte på 0,26 pr mil.
    Turen vi hadde tidligere i sommer gikk til Olsvik utenfor Bergen, også den kun med lading i hver ende, riktignok kun ladet til 70% før returen, totalt forbruk på den turen endte på 0,5 på mila...... det lå lenge an til 0,46 på mila på returen (akkurat som forbruket til Olsvik lå på), men vi valgte veien i fra Geilo og Numedal-Kongsberg på veien hjemover og da måtte vi over 3 ekstra fjell + Oslofjord tunnellen og det tok på daisel forbruket når vi allerede var tomme for strøm, men alt i alt er forbruket veldig hyggelig og kanskje spesielt hvis man tar med i betraktningen at man snakker om 2,6 tonn med bil + passasjerer og fullt med bagasje.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn