Hvorfor lyder ICEpower så umusikalsk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    J

Jurassic

Gjest
    Nå er det jo danskene som blir idiotforklarte i denne tråden.

Synes enkelte innlegg gjør direkte narr av hifiklubben deres.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.838
    Sted
    Østfold
    Jeg mener det er en viss forskjell på å oppklare påstander som er åpenbart feilaktige eller åpenbart motivert av andre faktorer enn de påståtte, og å idiotforklare personer. Det burde vel være ganske klart hvem som har idiotforklart personer og hvem som har fokusert på sak.

J

Jurassic

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Jeg mener det er en viss forskjell på å oppklare påstander som er åpenbart feilaktige eller åpenbart motivert av andre faktorer enn de påståtte, og å idiotforklare personer. Det burde vel være ganske klart hvem som har idiotforklart personer og hvem som har fokusert på sak.
    Å insinuere at folk farer med løgn er vel ikke akkurat den rette fremgangsmåten for å oppklare påstander.

For meg er det ikke klart hvem som har idiotforklart personer og hvem som har fokusert på sak.

Eksempler fra mine landsmenn:

I sine første innlegg var det bomberomlytten som var det saliggjørende beviset på ICEpowers udugelighet - når så lytterommets egenskaper ble kritisert så dukket det opp påstander om at man også hadde gjennomført tilsvarende lytteomganger i andre omgivelser -- men siden denne klubben dokumenterer alt den foretar seg, ned til innhenting av porto for utsendelse av brev, er det underlig at disse andre omgangene ikke er blitt referert i klubbens annaler!

Jeg har aldri opplevd maken til lavmål, som det disse dansker representerer. Det er greit med selvtillit, men man bør gjerne vite hva ydmykhet og høflighet er også.

J

Jurassic

Gjest
    Det er vel opp til enhver å tolke hvorvidt uttalelsene er på jordet men slike uttalelser bidrar sjeldent til noen fruktbare diskusjoner.

B

Back_Door

Gjest
    Jurassic skrev:

Jeg har i hvert fall ikke skrevet noe om klubben deres. Synes uansett det rart at du ser det på den måten. Har du virkelig studert hva de skriver og påstår? Ta gjerne et lite tilbakeblikk i tråden. Ironisering rundt klubben deres kom vel som en reaksjon på påstandene og språkbruken deres?

Noen sitater fra Lydkaj:

"Bruger du ICEpover over det hele eller kun i bassen, hvis du bruger ICEpower i hele frekvensområdet og du ikke kan hører at de dårlige , så har du virkelig et seriøst! problem enten med at lytte eller med dit anlæg."

"De her højtalere kan alt de har ingen svage punkter i modsætning til en Ferrari"

"@kindoffblue Vi kører i ring her, jeg har klarlagt og fortalt at de højtalere vi har i klubben er så gode at dem du viser på fotoet vil virke latterlige i en direkte sammeligning. de har som "bivirkning" lort ind lort ud , men det er lige det vi har brug for"

Sitat fra: Valentino på I går kl. 09:34:11
    Om jeg forstår OMF riktig er ikke poenget hans at alle forsterkere låter likt.

Jeg liker f.eks. lyden hos impulse nesten like godt som lyden hos meg (og vice versa, tillater jeg meg). Hadde vi byttet forsterkere med hverandre hadde begge anleggenes ytelser falt sammen som de gamle hotellene i Las Vegas.

"Vi snakker ikke om hvordan et anlæg lyder vi snakker om hvordan ICEpower lyder, og er du ikke istand til at vurdere det synes jeg du skal lade være med at komme med dine meninger om at de er fanatiske osv. det er simpelhen misvisende, og glem alt om at lort +anderledes lort = referanceklasse det holder ikke i et serøst anlæg"

"Det giver jo en forklaring på årsagen til at en del her synes ICEpower er godt reelt ved de ikke noget om det fordi de ikke kan hører hvordan de lyder i deres anlæg, Jeg må sige at jeg bliiver mere og mere sikker på at Duelund_support har ret i at deres anlæg er for dårlige til at de kan drage en seriøs konklusion om hvordan ICEpower lyder .
    Men fint vi fik klarhed over dette, så vi ved nogenlunde hvor vi er henne, og hvor seriøst nogens udtalelser skal tages."

Duelund_Support:

"Jeg fastholder at jeg mener at anlægget ikke er godt nok når Icepower ikke bliver afsløret."

"Ironi er det fordi næsten alle der forsvarer Icepower har økonomiske interesser i produktet. De kæmper med næb og klør. Det er ikke mærkeligt der er så mange elendige produkter på markedet når det eneste der driver bransjeaktørerne er profit. Hvis man synes Icepower er godt må det skyldes elendige højttalere kabler o.s.v."

"Herligt indlæg. Jeg mener også en 30 w klasse A har mangefols mere ægte dynamik end en ASP 1000. Mange tror komprimeret lyd er rigtigt dynamisk da jo lyder HØJT HELE TIDEN."

"Icepowerlyd er ligesom de komprimerede plader som markedet overstrømmes af. De unge mennesker tror det SKAL være sådan da de ikke kender rigtig lyd. Icepowerlyd er dynamisk forvrængning."

J

Jurassic

Gjest
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:

Jeg har i hvert fall ikke skrevet noe om klubben deres. Synes uansett det rart at du ser det på den måten. Har du virkelig studert hva de skriver og påstår? Ta gjerne et lite tilbakeblikk i tråden. Ironisering rundt klubben deres kom vel som en reaksjon på påstandene og språkbruken deres?
    Joda jeg ser ar våre danske venner har kommet med en del friske og hifi politiske ukorrekte uttalelser men jeg synes det bør være rom for folk med ulike meninger og at ICE menigheten kan heve seg over det. Er personer som har blitt kastet eller presset ut fra sentralen tidligere (tenker da spesiellt på Kjell_B) og jeg synes det er synd at folk må være så enspora på at sitt eget utstyr er det beste at de ikke tolerer andres (om enn noen friske) meninger.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.508
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har intet imot friske uttalelser. Dogmatisk hifievangelisme er derimot kjedelig i lengden.

B

Back_Door

Gjest
    Jurassic skrev:
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:

Joda jeg ser ar våre danske venner har kommet med en del friske og hifi politiske ukorrekte uttalelser men jeg synes det bør være rom for folk med ulike meninger og at ICE menigheten kan heve seg over det. Er personer som har blitt kastet eller presset ut fra sentralen tidligere (tenker da spesiellt på Kjell_B) og jeg synes det er synd at folk må være så enspora på at sitt eget utstyr er det beste at de ikke tolerer andres (om enn noen friske) meninger.
    Er det greit for deg om jeg påsto at ditt anlegg, som jeg ikke har hørt, har lyd som en klokkeradio? At dersom du selv ikke hører det, kan du ikke lytte? At grunnen til at du ikke hører at forsterkeren din er elendig, er at resten av anlegget er så dårlig at det ikke klarer å avsløre dette?
    Jeg regner meg ellers ikke som medlem i en menighet. Jeg er overbevist om at Gaia kunne hatt akkurat like god lyd, om anlegget fra starten hadde blitt konstruert og matchet i forhold til en annen forsterkerteknologi også. Eneste ubestridte minus hadde dog vært temperaturen i stua.

Jeg har aldri påstått at man ikke skal komme med egne meninger. Tvert i mot! Det er når man bruker en nedsettende tone og uhøflig form for å fremme påstander man ikke har dekning for om andres anlegg og evner, at jeg reagerer.

J

Jurassic

Gjest
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:

Er det greit for deg om jeg påsto at ditt anlegg, som jeg ikke har hørt, har lyd som en klokkeradio? At dersom du selv ikke hører det, kan du ikke lytte? At grunnen til at du ikke hører at forsterkeren din er elendig, er at resten av anlegget er så dårlig at det ikke klarer å avsløre dette?
    Jeg regner meg ellers ikke som medlem i en menighet. Jeg er overbevist om at Gaia kunne hatt akkurat like god lyd, om anlegget fra starten hadde blitt konstruert og matchet i forhold til en annen forsterkerteknologi også. Eneste ubestridte minus hadde dog vært temperaturen i stua.

Jeg har aldri påstått at man ikke skal komme med egne meninger. Tvert i mot! Det er når man bruker en nedsettende tone og uhøflig form for å fremme påstander man ikke har dekning for om andres anlegg og evner, at jeg reagerer.
    Akkurat nå tror jeg faktisk en klokkeradio låter bedre enn anlegget mitt da jeg har plukket ut mellomtone og diskantelement fra den ene høyttaleren og diskant fra den andre ;D
    Forøvrig så setter jeg pris på konstruktiv kritikk sånn når jeg får hifi besøk, er veldig lett å bli vant til evt. unoter og noen friske ører kan komme med konstruktive innspill.

Tviler forøvrig på at jeg hadde blitt fornærmet om noen uhørt hevder anlegget mitt låter som en klokkeradio når det er operativt.

B

Back_Door

Gjest
    Jurassic skrev:
    Tviler forøvrig på at jeg hadde blitt fornærmet om noen uhørt hevder anlegget mitt låter som en klokkeradio når det er operativt.
    Nei, slike påstander bør man vel heller le av. ;)
    Poenget mitt er om det er en grei debattform.

J

Jurassic

Gjest
    Synes i utgangspunktet ikke at det er en grei debattform men jeg velger å møte den debattformen med et smil istedenfor å rasle med sablene.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Mitt anlæg har masser af fejl dog ikke fejl i den grad Icepower er istand til. ;)

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg begår sikkert overtramp selv, men jeg syns det er greit å vise litt respekt for andres utsagn, spesielt når det gjelder anlegg man ikke selv har hørt på.
    Som enkelte vet er jeg en uttalt kabelskeptiker, men jeg er når som helst villig til å la meg omvende ved at mine ører får høre noe de har lyst på, og som jeg ellers ikke får hørt. Å sable hele teknologier, spesielt når disse er mer enn godtatt av andre, blir latterlig. Jeg har selv henvist til de tester jeg har gjort med profesjonelle utøvere og musikere, og fått tilbake fra Duelund_Support at det "det sier ham absolutt ingenting." ;D Greit nok.

Ellers kan jeg melde at jeg nå har koblet inn en Konnekt 24D fra t.c. electronics i Danmark, mellom min Airport Express på kontoret og mitt anlegg. Konnekt 24D fungerer som en DAC i pass-through, og konverterer Toslink optisk til analogt som går inn i forsterker.

Resultatet ble en forbedring over den analoge koblingen jeg brukte før. Ting kan alltid bli bedre! Konnekt 24D er forøvrig et helsikes godt DANSK produkt med et vell av muligheter.

===

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,4656.msg444563.html#msg444563

L

Lydkaj

Gjest
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:

Jeg har overhovet ikke udtalt mig om hvordan dit anlæg lyder, og jeg siger clokradio agtigt et billede sprog for manglende dynamik, livsløs, mekanisk gengivelse, flat, begrænset frekvensområde osv., hvor mange gange skal jeg sige det.
    Og jeg snakker om hvordan ICEpower lyder og ikke hvordan det lyder i en bestemt sammemhæng, for at kunne udtale sig om det må man have hørt dem i mange sammenhænge og under kontrollerede forhold og sammenlignet med flere andre ting gerne kendte ting også.
    Og jeg mener stadigvæk at vis du ikke kan høre fodaftrykket ,ja så har du et problem, jeg har selv med mine UCD gjort rigtig meget for at skjule fodaftrykket , men jeg kan stadigvæk høre det

B

Back_Door

Gjest
    Lydkaj skrev:
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:
    Karma skrev:
    Jurassic skrev:

Jeg har overhovet ikke udtalt mig om hvordan dit anlæg lyder, og jeg siger clokradio agtigt et billede sprog for manglende dynamik, livsløs, mekanisk gengivelse, flat, begrænset frekvensområde osv., hvor mange gange skal jeg sige det.
    Og jeg snakker om hvordan ICEpower lyder og ikke hvordan det lyder i en bestemt sammemhæng, for at kunne udtale sig om det må man have hørt dem i mange sammenhænge og under kontrollerede forhold og sammenlignet med flere andre ting gerne kendte ting også.
    Hvordan er det med hukommelsen?

Sitat:
    Bruger du ICEpover over det hele eller kun i bassen, hvis du bruger ICEpower i hele frekvensområdet og du ikke kan hører at de dårlige , så har du virkelig et seriøst! problem enten med at lytte eller med dit anlæg.
    Sitat slutt

Måten du også i andre innlegg omtaler teknologien på, gir ellers ingen mulighet for at den kan gi high-end lyd. Dermed viser du 0 respekt for det faktum at andre har anlegg, som du ikke har hørt, som gir en helt annen konklusjon.

L

Lydkaj

Gjest
    Jeg siger ikke dyt om hvordan dit anlæg lyder, og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu,
    korrekt ICEpower er ikke et Highend produkt efter min mening, kun i føtex hvor alt jo er highend.

B

Back_Door

Gjest
    Lydkaj skrev:
    Jeg siger ikke dyt om hvordan dit anlæg lyder, og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu
    Du påstår at dersom ICE er koblet inn i et anlegg, vil det alltid lyde dårlig. Om jeg ikke kan høre det, er det noe galt med min hørsel. Om mitt anlegg ikke avslører ICE, er anlegget for dårlig. Har du ikke på denne måten påstått at mitt anlegg lyder dårlig???
    Jeg forstår, og har hele tiden forstått hva du mener med klokkeradiolyd. Poenget er at du totalt avviser at det finnes mange eksempler på lyd i toppklasse der man bruker ICE. Du fornærmer samtidig en rekke personer ved å indirekte påstå at de ikke vet hva de snakker om og/eller at de ikke kan lytte.

L

Lydkaj

Gjest
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    Jeg siger ikke dyt om hvordan dit anlæg lyder, og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu
    Du påstår at dersom ICE er koblet inn i et anlegg, vil det alltid lyde dårlig. Om jeg ikke kan høre det, er det noe galt med min hørsel. Om mitt anlegg ikke avslører ICE, er anlegget for dårlig. Har du ikke på denne måten påstått at mitt anlegg lyder dårlig???
    Jeg forstår, og har hele tiden forstått hva du mener med klokkeradiolyd. Poenget er at du totalt avviser at det finnes mange eksempler på lyd i toppklasse der man bruker ICE. Du fornærmer samtidig en rekke personer ved å indirekte påstå at de ikke vet hva de snakker om og/eller at de ikke kan lytte.
    Jeg har ikke sagt at det nødvendigvis lyder direkte dårligt altid, jeg har sagt der bliver et fodaftryk som jeg mener trækker imod hvordan instrumenter lyder i virkeligheden, og det kan have forskellige grader, og at det var meget markant til den omtalte klubaften.
    Når du hele tiden har forstået mig hvorfor citere du mig så konsekvent forkert.
    Du kunne lige så godt vende dem om og sige at alle dem der siger at ICEpower lyder utroligt godt de fornærmer mig og andre der mener det modsatte, og påstår at vi ikke kan høre og ikke forstår en dyt af noget

B

Back_Door

Gjest
    Lydkaj skrev:
    Karma skrev:
    Lydkaj skrev:
    Jeg har ikke sagt at det nødvendigvis lyder direkte dårligt altid, jeg har sagt der bliver et fodaftryk som jeg mener trækker imod hvordan instrumenter lyder i virkeligheden, og det kan have forskellige grader, og at det var meget markant til den omtalte klubaften.
    Når du hele tiden har forstået mig hvorfor citere du mig så konsekvent forkert.
    Du kunne lige så godt vende dem om og sige at alle dem der siger at ICEpower lyder utroligt godt de fornærmer mig og andre der mener det modsatte, og påstår at vi ikke kan høre og ikke forstår en dyt af noget
    Jeg har ikke sitert deg forkert. Jeg har kun sitert nøyaktig hva du har skrevet.
    Kan du ellers vise til hvor noen av oss som har et annet syn på ICE, påstår at andre forsterkerteknologier lyder dritt eller som klokkeradio? Jeg har selv, i mange sammenhenger, påstått at man kan oppnå lyd i toppklasse med enhver forsterkerteknologi. Riktig matching er nøkkelen for all implementering av teknologi og komponenter i et anlegg. Vis meg eksempler der jeg fornærmer de som bruker andre teknologier!!

B

Back_Door

Gjest
    Lydkaj skrev:
    Ohhh... jeg orker mere du får ret
    Som en kommentar til din saklige avslutning på debatten, kan jeg kanskje komme med enda et "forkert" sitat?

Jeg synes på en måte at de passer sammen..?
    --------------------------------------------------------------------------------
    Sitat fra: Lydkaj på I går kl. 12:01:17
    bla bla

O

omholt

Gjest
    Alt er tilgitt dersom dere sender meg noen kilo med dansk leverpostei og salami. ;D

Neida, fra spøk til alvor. Synes det er helt greit med friske uttalelser og meninger. Virker dog noe unynansert og virker for meg som om det er manglende innsikt i viktigheten av matching og akustikk. Tror uansett vi har noe å lære av hverandre. Ikke nødvendigvis noen som har fasitsvaret her og det kan være mange faktorer som spiller inn. Med forskjellige preferanser og ulike erfaringer, så er det heller ikke rart vi ender opp med ulike meninger.

B

Back_Door

Gjest
    omholt skrev:
    Tror uansett vi har noe å lære av hverandre.
    En fruktbar debatt er avhengig av VILJE til å lære av andre, ydmykhet og en noen lunde høflig form.
    Går du inn i en debatt kun for å fortelle andre at du selv vet alt som er å vite om temaet, og at andre har problemer med sine evner til å lytte fordi de ikke har kommet til samme konklusjon som deg selv, blir det misjonering mer enn debatt.
    Det blir lite lærdom å hente, når du møter seriøse innlegg med "bla bla".

K

KindOfBlue

Gjest
    Ber om forståelse for at jeg er opptatt av presisjon.

Innlegget ble møtt med: Bla-bla-bla

;D

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.838
    Sted
    Østfold
    Merkelig hvordan enkelte forventer en mye større grad av saklighet og høflighet fra sine motdebattanter enn de er villige til å stille med selv. Som Jurassic var inne på så var jo dette den største grunnen til at Kjell B ble kastet ut. Jeg er ikke så sikker på om det er riktig at vi skal akseptere at noen kan få gulpe opp sin galle på alle og en hver, også skal øvrigheten akseptere og tilgi det til en hver tid uten å stille spørsmål ved det.

Men her kom jo erkekommentaren:
    "Du kunne lige så godt vende dem om og sige at alle dem der siger at ICEpower lyder utroligt godt de fornærmer mig og andre der mener det modsatte"

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.940
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Dere som hører så stor forskjell på forsterkere, rens sinnet! Jeg tror mange av dere "leser prisen" på forsterkeren og "hører" hvordan det låter ut i fra det.

Ø

Øivind

Gjest
    Tror det forsatt er mange edit:noen, som ikke gjør det også.

Hører jo greit begrensningene i topp og bunn og, men som sagt: Prioriteringer..

Kunne vi blitt enige om at folks prioriteringer ikke trenger være de samme, så hadde vi vært i mål :)

J

Jurassic

Gjest
    HoJ skrev:
    Dere som hører så stor forskjell på forsterkere, rens sinnet! Jeg tror mange av dere "leser prisen" på forsterkeren og "hører" hvordan det låter ut i fra det.
    Mine har lagt ut om mine erfaringer med ICE på side 72 og når jeg prøvde ICE hadde jeg akkurat solgt min forrige forsterker og var på jakt etter forsterker så ICE hadde vært midt i blinken hvis det hadde passet.

Til prisen for f. eks. Oberon 6.1 finnes det IMO mange skarpe konkurrenter og jeg har prøvd Lyngdorf og Hypex sitt alternativ også.

Blir altfor tynt argument å si at man ser på prisen og hører hvordan det låter ut fra den.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.940
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Øivind skrev:
    Tror det forsatt er mange edit:noen som ikke gjør det også.

Hører jo greit begrensningene i topp og bunn og, men som sagt: Prioriteringer..

Kunne vi blitt enige om at folks prioriteringer ikke trenger være de samme, så hadde vi vært i mål :)
    Ikke bare prioritering, men også smak.. Hvis ti personer hadde hørt samme anlegg, med ICEpower, så tviler jeg på at alle ti hadde hatt de samme tankene om hva de hørte på.. Dette gjelder også transistor og rør..

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.940
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jurassic skrev:
    HoJ skrev:
    Mine har lagt ut om mine erfaringer med ICE på side 72 og når jeg prøvde ICE hadde jeg akkurat solgt min forrige forsterker og var på jakt etter forsterker så ICE hadde vært midt i blinken hvis det hadde passet.

Til prisen for f. eks. Oberon 6.1 finnes det IMO mange skarpe konkurrenter og jeg har prøvd Lyngdorf og Hypex sitt alternativ også.

Blir altfor tynt argument å si at man ser på prisen og hører hvordan det låter ut fra den.
    Tja, ingen tvil om at noen gjør det.. Dette låter for billig, p.g.a det er billig.. Men det handler mye om matching og personlig smak, mer en hva som er bra og dårlig - tror jeg.

Ø

Øivind

Gjest
    @Hoj.

Ja, smak også, naturligvis.

Prøvde et rør-bytte nå. Likte ikke resultater i det hele tatt, men forsterkeren koster naturligvis forsatt det samme :).

EDIT: De fleste prioriterer vel utifra smak? :)

B

Back_Door

Gjest
    Jurassic skrev:
    HoJ skrev:

Jeg synes dine erfaringer er interessante, og beskrivelsen din helt ok og saklig.
    Jeg har selv kanskje en større mulighet til justering av klangbalansen i mitt oppsett enn det du hadde?

Når det gjelder tendens til "prisbevisst lytting", finnes det kanskje andre som har mer problemer med det enn deg? ;)

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Lydkaj skrev:
    Jeg siger ikke dyt om hvordan dit anlæg lyder, og du har i øvrigt ikke svaret på spørgsmålet endnu,
    korrekt ICEpower er ikke et Highend produkt efter min mening, kun i føtex hvor alt jo er highend.
    Den var god. ;)

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    HoJ skrev:
    Med sådan en holdning har man absolut ingen forudsætninger for at diskutere i denne tråd.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn