høres besnærende ut, jeg hadde en annen teori som ikke er like sannsynlig.Valentino skrev:La meg gjette:
Orso startet og drev forover en tråd hvor han mente at en bransjeaktør solgte overprisede akustikkprodukter med begrenset virkningsgrad (søk på humbug). Bransjeaktøren og Høvdingen (som også er bransjeaktør) snakket sammen og Høvdingen sendte Orso på gangen.
La meg spekulere:
Orso ville ikke blitt utestengt om forumet ikke var drevet av et bransjemenneske.
At du er på jordet visste jeg, men ikke så langt ute, jeg har ikke noe med dette å gjöre, kunne ikke brydd meg mindre.Tor Nado skrev:høres besnærende ut, jeg hadde en annen teori som ikke er like sannsynlig.Valentino skrev:La meg gjette:
Orso startet og drev forover en tråd hvor han mente at en bransjeaktør solgte overprisede akustikkprodukter med begrenset virkningsgrad (søk på humbug). Bransjeaktøren og Høvdingen (som også er bransjeaktør) snakket sammen og Høvdingen sendte Orso på gangen.
La meg spekulere:
Orso ville ikke blitt utestengt om forumet ikke var drevet av et bransjemenneske.
Nemlig at: etter at sutrekongen av alle sutrekonger etter fire sutreutmeldinger endelig ble uvist
så krevde hallelujagjengen med om.s/musicus og roda i spissen kompensasjon.
Og kompensasjon ble det.
Såpass kule varmt ja...kom til trøndelagen- her er det kjølig ;Dmusicus skrev:At du er på jordet visste jeg, men ikke så langt ute, jeg har ikke noe med dette å gjöre, kunne ikke brydd meg mindre.Tor Nado skrev:høres besnærende ut, jeg hadde en annen teori som ikke er like sannsynlig.Valentino skrev:La meg gjette:
La meg spekulere:
Nemlig at: etter at sutrekongen av alle sutrekonger etter fire sutreutmeldinger endelig ble uvist
Og kompensasjon ble det.
Du vet at man kan medisinere bort hallusinasjoner og vrangforestillinger, snakk med legen din...
mvh
Nja, sånne halv psykotiske fablinger gidder jeg ikke ta imot på morran, ellers er det fin og sval tempertur her sör medemotikon skrev:Såpass kule varmt ja...kom til trøndelagen- her er det kjølig ;Dmusicus skrev:At du er på jordet visste jeg, men ikke så langt ute, jeg har ikke noe med dette å gjöre, kunne ikke brydd meg mindre.Tor Nado skrev:høres besnærende ut, jeg hadde en annen teori som ikke er like sannsynlig.Valentino skrev:La meg gjette:
La meg spekulere:
Og kompensasjon ble det.
Du vet at man kan medisinere bort hallusinasjoner og vrangforestillinger, snakk med legen din...
mvh
I et fora fullt av bullshit tar dette kaka.Tor Nado skrev:høres besnærende ut, jeg hadde en annen teori som ikke er like sannsynlig.Valentino skrev:La meg gjette:
La meg spekulere:
Nemlig at: etter at sutrekongen av alle sutrekonger etter fire sutreutmeldinger endelig ble utvist
Og kompensasjon ble det.
Hvis du bryr deg så lite, hvorfor så indignert? Og deretter omtale motdebattanten som en med psykiske lidelser? Dårligste hersketeknikk som finnes!musicus skrev:At du er på jordet visste jeg, men ikke så langt ute, jeg har ikke noe med dette å gjöre, kunne ikke brydd meg mindre.
mvh
Jeg bryr meg lite om at orso er ute, han og jeg er ikke enig om mye, men det betyr ikke at jeg önsker han vekk, tvert imot egentlig, det bör väre plass for alles meninger.Trondmeg skrev:Hvis du bryr deg så lite, hvorfor så indignert? Og deretter omtale motdebattanten som en med psykiske lidelser? Dårligste hersketeknikk som finnes!musicus skrev:At du er på jordet visste jeg, men ikke så langt ute, jeg har ikke noe med dette å gjöre, kunne ikke brydd meg mindre.
mvh
Sikkert ikke, og det bidrar ikke til å höye kvaliteten på diskusjonen, men noen ganger kjenns det bare bedre å si hva man mener selv om det ikke er så "dannet".Trondmeg skrev:Hvorfor senke seg ned på et nivå man selv ikke liker? Er det et klokt valg?
Enig!musicus skrev:Jeg bryr meg lite om at orso er ute, han og jeg er ikke enig om mye, men det betyr ikke at jeg önsker han vekk, tvert imot egentlig, det bör väre plass for alles meninger.
At noen som Tor Nado og visse andre, diskreditere og driter ut på den måten gidder jeg derimot ikke ta, og jeg hadde vel ikke giddet kommentere i tråden om ikke det var for den rablende kommentaren, nivået på svaret la han selv, imo.
mvh
Hehe. Slik kan det sikkert sees.fjellvåk skrev:Er han utestengt da? De har vel ikke bare tatt fra han repeatknappen?
;Dfjellvåk skrev:Er han utestengt da? De har vel ikke bare tatt fra han repeatknappen?
Tor Nado skrev:høres besnærende ut, jeg hadde en annen teori som ikke er like sannsynlig.Valentino skrev:La meg gjette:
La meg spekulere:
Nemlig at: etter at sutrekongen av alle sutrekonger etter fire sutreutmeldinger endelig ble utvist
Og kompensasjon ble det.
Ler meg skakk her............ ;D ;Dfjellvåk skrev:Er han utestengt da? De har vel ikke bare tatt fra han repeatknappen?
Høvdingen tillater veldig lite kritikk av bransjeaktører og produkter. Jeg synes det er et uheldig utgangspunkt på et diskusjonsforum og det er vel rimelig sikkert at det finnes mange som ville tillatt mye mer, om de satt med eierskapet til HFS. Det gjør de ikke, og vi er derfor nødt til å leve med det regimet vi har til vi eventuelt melder oss ut eller stenges ute.RoDa skrev:EDIT:
Jeg synes også spekuleringen til Valentino er jævli ufin!
Høvdingen har ikke blandet kortene noen gang slik som jeg oppfatter det.
R
Kan du konkretisere dette? Jeg synes han godtar ganske mye, og i forumregelverket kan man bl.a. lese følgende:totte skrev:Høvdingen tillater veldig lite kritikk av bransjeaktører og produkter. Jeg synes det er et uheldig utgangspunkt på et diskusjonsforum og det er vel rimelig sikkert at det finnes mange som ville tillatt mye mer, om de satt med eierskapet til HFS. Det gjør de ikke, og vi er derfor nødt til å leve med det regimet vi har til vi eventuelt melder oss ut eller stenges ute.RoDa skrev:EDIT:
R
Ivar Aasen skrev en gang at til lags åt alle kan ingen gjere.Jeg synes Høvdingen bør fortelle hvorfor Orso er kastet ut. Det må være på bakgrunn av noe Orso selv har lagt ut på HFS (?), så Høvdingen kan umulig peke på noen taushetsplikt. Dersom Høvdingen mener at det er hans priviliegium å kaste ut medlemmer som bruker av tiden sin til å bidra på forumet uten å vise til hvorfor dette er legitimt når begrunnelsen etterspøres så har han vel lov til det. En slik Høvding skal dog være glad for at han ikke er avhengig av stammens tillit for å beholde posisjonen sin. Han skal vel også være glad for at det ikke finnes egnede, konkurrerende stammer å flytte til. Eller gjør det det?
Øverland skrev en gang om bruk av straff mot forfattere av ufine skriverier at det dessverre ikke en gang er sikkert at det vil gjøre dem fiine og dannede, og jeg tror han hadde rett. Vi blir nok derfor også for fremtiden nødt til å leve med at ikke alle lever opp til det nivå for høviskhet vi ønsker oss.
Hvem er disse mange og hva skulle de tillate konkret? Sålenge vi ikke vet hva konkret som har skjedd blir dette bare nok en tåpelig konspirasjonstråd. Men jeg er enig i at Høvdingen gjerne kan komme med en begrunnelse så ikke andre gjøre samme feil senere.. For det vil sikkert skje igjen, som alt annet her inne. Det går i sirkler, temaer kommer igjen og igjen.. Det betyr vel bare bra for da kan en tungnem som meg kan lære mer.. 8)totte skrev:Høvdingen tillater veldig lite kritikk av bransjeaktører og produkter. Jeg synes det er et uheldig utgangspunkt på et diskusjonsforum og det er vel rimelig sikkert at det finnes mange som ville tillatt mye mer, om de satt med eierskapet til HFS. Det gjør de ikke, og vi er derfor nødt til å leve med det regimet vi har til vi eventuelt melder oss ut eller stenges ute.RoDa skrev:EDIT:
R
Jeg synes Høvdingen bør fortelle hvorfor Orso er kastet ut. Det må være på bakgrunn av noe Orso selv har lagt ut på HFS (?), så Høvdingen kan umulig peke på noen taushetsplikt. Dersom Høvdingen mener at det er hans priviliegium å kaste ut medlemmer som bruker av tiden sin til å bidra på forumet uten å vise til hvorfor dette er legitimt når begrunnelsen etterspøres så har han vel lov til det. En slik Høvding skal dog være glad for at han ikke er avhengig av stammens tillit for å beholde posisjonen sin. Han skal vel også være glad for at det ikke finnes egnede, konkurrerende stammer å flytte til. Eller gjør det det?
Øverland skrev en gang om bruk av straff mot forfattere av ufine skriverier at det dessverre ikke en gang er sikkert at det vil gjøre dem fiine og dannede, og jeg tror han hadde rett. Vi blir nok derfor også for fremtiden nødt til å leve med at ikke alle lever opp til det nivå for høviskhet vi ønsker oss.
Skikkelig kontroversielt, med andre ord?Snickers-is skrev:Orso hevdet at dette kunne være useriøse produkter:
http://acoustictuning.com/acoustic-art-line.html
Jeg kan forsåvidt konkretisere, men husker ikke ordlydene så jeg vil helst slippe. Jeg mener dog bestemt å huske at Høvdingen og/eller noen av disiplene har skrevet at konkrete negative erfaringer får man ikke skrive om med mindre man har f.eks en rettskraftig dom som dokumentasjon. Ta detaljene rundt denne erindringen med en skjeppe salt. Uansett opplever jeg det slik at det er mindre rom for kritikk enn skryt, og at man ikke kan skrive det man synes om produkter, produsenter, leverandører etc på et diskusjonsforum er en hemsko slik jeg ser det.BT skrev:Kan du konkretisere dette? Jeg synes han godtar ganske mye, og i forumregelverket kan man bl.a. lese følgende:totte skrev:Høvdingen tillater veldig lite kritikk av bransjeaktører og produkter. Jeg synes det er et uheldig utgangspunkt på et diskusjonsforum og det er vel rimelig sikkert at det finnes mange som ville tillatt mye mer, om de satt med eierskapet til HFS. Det gjør de ikke, og vi er derfor nødt til å leve med det regimet vi har til vi eventuelt melder oss ut eller stenges ute.
"Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget"
Ja, det var jo skikkelig over streken. Det kan jo skade omsetningen...nb skrev:Skikkelig kontroversielt, med andre ord?Snickers-is skrev:Orso hevdet at dette kunne være useriøse produkter:
Det kommer jo veldig an på hvem som er offer for kritikken.totte skrev:Høvdingen tillater veldig lite kritikk av bransjeaktører og produkter.
Får man hevde at disse greiene har betydelig effekt uten å kastes ut?Snickers-is skrev:Orso hevdet at dette kunne være useriøse produkter:
Forsiktig nå...!Snickers-is skrev:Det kommer jo veldig an på hvem som er offer for kritikken.totte skrev:Høvdingen tillater veldig lite kritikk av bransjeaktører og produkter.
Javel. Hvis dette var ubegrunnet kritikk av disse produktene så rammes det jo av punkt 3 i regelverket.Snickers-is skrev:Orso hevdet at dette kunne være useriøse produkter:
Han ble utestengt av høvdingen som også har lagt ut 4 pressemeldinger for nevnte firma bare i høst. I følge stjernesystemet betaler ikke nevnte firma for å få annonsere på forsiden, men når høvdingen poster dem kommer de frem på forsiden.
Dette er i hvertfall fakta.
Forumregler er sjeldent vitenskapelig begrunnet.Barbaresco skrev:Hvis dette er utestengningskriteriet, søker jeg herved om å bli utestengt. Jeg forutsetter da at en full vitenskapelig begrunnelse medfølger utestengningen.
Dette var nesten (bare nesten) i klasse med Machina Dynamica (i latterlighet).