For meg så har effektforsterker valg vært av stor betydning. Da mener jeg lav høyttalerimpedans og båndelement med lav impedans og trafo. Litt annen type belastning enn vanlige spoleelement. Jeg målte impedans ned til 2,5 ohm, det var nok til at en EC effektforsterker slo ut etter bare 7 sekunder. Fant ut at de var det store båndelementet som var årsaken. Prøvde en gammel marantz fra 70 tallet, ble gloheit og måtte koble fra. Var redd for brann

Fikk ei avklaring med snickers'is at disse båndelelementene kan nesten gå i kortsluttning. Fikk justert impedansen ned fra 2.5-4ohm på båndelementet. Det hjalp ikke stort det heller. Da var det på tide å finne en annen effektforsterker som jeg kan stole på og tåler vanskelig last. Kom i snakk med Tor Forsmann i sin tid, og nevnte mitt problem. Du får prøve Dynamic Precision sine effektforsterkere. De tåler det meste av belastning. Da kjøpte jeg jeg en DP 6.4P og og koblet opp. Var litt spent til å begynne med, og ventet i 7 sekunder. Yess, det holder til evig tid

Har neppe vært mere fornøyd etter dette.
Andre problemer jeg hadde var denne forforsterkekeren til Electrocompaniet som støyet med den nye effektforsterkeren. Da kontaktet jeg Leif Ernstsen om dette. Da fikk jeg til svar: prøv en av mine preamps. Det gjorde jeg, og de ble helt stille. Det er som med de fleste DIY're. De roter det til