Jeg har kun kjøpt via paypal så akkurat den delen har jeg rett å slett ikke lest. Skremmende policy å ikke få gjort undersøkelser før en destruerer ihvertfal.
|
Jeg regner med at du leste hele artikkelen. Selger påstår "det ikke finnes noe som kan kalles en falsk fiolin." Fiolinmakerforbundet uttaler at det finnes millioner. PyaPal påviser at det er lovbrudd å sende forfalskede varer, og det er årsaken til bestemmelsen.rocknrolla skrev:Jeg har kun kjøpt via paypal så akkurat den delen har jeg rett å slett ikke lest. Skremmende policy å ikke få gjort undersøkelser før en destruerer ihvertfal.
Kjøperen var ikke så veldig kyndig nei. Hadde han vært kyndig så ville han ha visst at fioliners etiketter ikke er til å stole på. Paypal beordret ødeleggelsen av en antikvitet, noe som er helt høl i hodet.vredensgnag skrev:Jeg regner med at du leste hele artikkelen. Selger påstår "det ikke finnes noe som kan kalles en falsk fiolin." Fiolinmakerforbundet uttaler at det finnes millioner. PyaPal påviser at det er lovbrudd å sende forfalskede varer, og det er årsaken til bestemmelsen.rocknrolla skrev:Jeg har kun kjøpt via paypal så akkurat den delen har jeg rett å slett ikke lest. Skremmende policy å ikke få gjort undersøkelser før en destruerer ihvertfal.
Her har selger et ansvar når det gjelder opprinnelse, og en kyndig kjøper har påvist en forfalskning.
Hvor er problemet? Selger påstår kjøper var stolt over bildet av den ødelagte fela. Det er da tull - kjøper sendte 2.500 dollar til selger, og fikk noe som ikke innfridde.
PayPal gjør det mulig for selgere og kjøpere å utvide sine gjensidige søkhorisonter betydelig, samtidig med at man slipper å være avhengig av den formen for sikkerhet som kommer ved at man kjenner den man handler med, eller har denne "lett" tilgjengelig.Nifelheim skrev:Det står ingenting der om at kjøperen faktiskt leverte inn en slik erklæring. Derimot står det i artikkelen at selger har en slik erklæring på at det er ekte vare.
Paypal gjemmer seg bak personvernet og later som om at reglementet dems ble fulgt.
Det må du gjerne tro, nifelheim.Nifelheim skrev:Det jeg tror er at du er et forumtroll og en kverulant.
Artikkelen er ikke letthendt. Den er ganske presis og du fossror etter beste evne. Fakta er at Paypal har beordret ødeleggelsen av en antikvitet som er dokumentert til å være en ekte vare.
Ikke noe å bry seg om, Pengesluk.pengesluk skrev:![]()
Jaggu drøy kost å kalle en super seriøs ikke-kverulerende meget oppegående Vredensgnag for forumtroll... Finner du en mer seriøs aktør med tilsvarende bred kunnskap og nedslagsfelt her på HFS så vil jeg gjerne se vedkommende, Niefelheim. Virkelig.
Det finnes vel flere muligheter? Kanskje er det faktisk flere ofre her?Nifelheim skrev:Det jeg tror er at du er et forumtroll og en kverulant.
Artikkelen er ikke letthendt. Den er ganske presis og du fossror etter beste evne. Fakta er at Paypal har beordret ødeleggelsen av en antikvitet som er dokumentert til å være en ekte vare.
Bekymrer meg ikke, for all del, bare observerer og gjør meg mine tanker om hvordan svart blir til hvitt og ting snus på hodet...vredensgnag skrev:Ikke noe å bry seg om, Pengesluk.Denne Erica satte inn sin klage på et nettsted som brukes av selgere og kjøpere av esoterica - det var hennes side av saken, og den føk nettet rundt fordi bildet vekker affekt.pengesluk skrev:![]()
Jaggu drøy kost å kalle en super seriøs ikke-kverulerende meget oppegående Vredensgnag for forumtroll... Finner du en mer seriøs aktør med tilsvarende bred kunnskap og nedslagsfelt her på HFS så vil jeg gjerne se vedkommende, Niefelheim. Virkelig.
Det at fiolinmakerens lapp er med betyr selvsagt ingen ting, slikt er enda lettere å kopiere enn selve instrumentet, skulle jeg tro. Utfra min kjennskap til PayPals rutiner velger jeg å betvile at fremstillingen er nøytral.
Saken vekker også noen tanker - brått er det selger som er helt og kjøper som er skurk, får jeg inntrykk av. En mann som kjøper fele som skal helt opp til Canada nyter selvsagt ikke å destruere denne, slik Erica fremstiller ham - som stolt over å ha fått knuse instrumentet.
Men har hun vært ekstremt besværlig, tvunget ham til å fremskaffe uttalelser på at noe var galt, og likevel nektet ham å refundere pengene, før han reiste full klagesak, og deretter fulgte PayPals instruker - så forholder det seg selvsagt annerledes.
Det har ikke slått nifelheim at lenge før PayPal formelt tar tak i en klagesak, sammen med eBay, så får selger og kjøper påbud om å sette seg i kontakt og forsøke å rede ut seg i mellom ...
noruego skrev:Hvis jeg hadde vært kjøper så hadde i alle fall jeg begynt å lure på selger om jeg hadde overført penger via nettbank og selger i mellomtiden hadde lagt ut en slik tråd før banken en gang åpner...janix skrev:Stolte på kjøper i øyeblikket etter at han hadde kjørt så langt, men nå i timene i ettertid så kan jeg ikke la være å lure.Trondmeg skrev:Jeg snakker alltid med kjøper, skaffer telefonnr, adresser etc og sjekker på nett om vedkommende "finnes". Er jeg i minste tvil dropper jeg det hele. Hvis du tvilte på kjøper burde du latt være.
Det ville selvfølgelig hjelpe om han svarer denne tråden.
Kanskje det er noe enda verre. Etter å ha lest skurken Finn M's innlegg, begynner jeg å lure. Huffameg. Støtter eratos forslag til trådstarter om å finne et annet nick.Steinar_Lund skrev:Dette virker som krisemaksimering og paranoia på høyt nivå. Har du overhodet noen grunn til å starte denne tråden? Er det noe som får deg til å tro at kjøper har onde hensikter? Hvis ikke, ville jeg ha ventet litt med å male fanden på veggen.
Nå lurer jeg litt på hva slags kjerring LMC har. Han nekter å reise henne før han har pengene på konto. Skjønt, reiser man ei kjerring, ser man i det minste saken fra to sider! ;DLMC skrev:ja der ser man
snakk om biased fremstilling fra selger
en sak har som regel to sider
og som tidligere nevnt, var det egentlig bare å se an om beløpet kom FØR man reiste kjerringa
mvh
Leif
LMC skrev:rating kommer nok i "jesus"-utgaven av HFS :
mvh
Leif
:Høvdingen skrev:De nye sidene er helt ferdige, og vi holder på med litt siste finpussing og serveroptimalisering.
Det er nok ikke lenge før nå.....
Ja, her må visst selgeren krype i det sure eplet. Saken var i ferd med å spre seg som varmt hvetebrød i tørt gress. Men det er jo ingen skam å grave ned snudd kjentmann i tide. Og brent barn skyr, som kjent, varmt hvetebrød.Steinar_Lund skrev:Nå lurer jeg litt på hva slags kjerring LMC har. Han nekter å reise henne før han har pengene på konto. Skjønt, reiser man ei kjerring, ser man i det minste saken fra to sider! ;DLMC skrev:ja der ser man
snakk om biased fremstilling fra selger
en sak har som regel to sider
og som tidligere nevnt, var det egentlig bare å se an om beløpet kom FØR man reiste kjerringa
mvh
Leif
Ja, men man har da ihvertfall valget . Cake or death ?LMC skrev:rating kommer nok i "jesus"-utgaven av HFS :
mvh
Leif
Neppe. Han har vært innom forumet flere ganger i kveld, og vært øredøvende taus. Sherlock Lund har fulgt med!Ulf-B skrev:Strengt tatt har ikke selger gjort annet enn å gi uttrykk for at han var bekymret over at han har 14.000 kroner til gode hos en som har kjørt avgårde med forsterkeren hans. Ganske forståelig at han har hatt hodet fullt av "hva hvis jeg ikke får pengene mine?" og lignende dystre, pessimistiske tanker. Selv om det har vært helg, og han burde ha forstått at det ikke var noe poeng å begynne å bekymre seg før et godt stykke utpå mandagen en gang. Jeg har tenkt slike tanker selv - for langt mindre beløp enn 14.000 - men det har nå alltid gått bra.
Regner med at trådstarter snart kommer med det glade budskap om at pengene er på konto, og at hans bekymringer har vært helt forgjeves.
Vil jo tippe han kanskje har lyst til å komme med en slags beklagelse hvis han har fått pengene inn på konto, men har man en litt engstelig disposisjon kan det kanskje være vanskelig å komme på banen igjen etter å ha blottlagt seg sånn som i åpningsinnlegget.Steinar_Lund skrev:Neppe. Han har vært innom forumet flere ganger i kveld, og vært øredøvende taus. Sherlock Lund har fulgt med!Ulf-B skrev:Strengt tatt har ikke selger gjort annet enn å gi uttrykk for at han var bekymret over at han har 14.000 kroner til gode hos en som har kjørt avgårde med forsterkeren hans. Ganske forståelig at han har hatt hodet fullt av "hva hvis jeg ikke får pengene mine?" og lignende dystre, pessimistiske tanker. Selv om det har vært helg, og han burde ha forstått at det ikke var noe poeng å begynne å bekymre seg før et godt stykke utpå mandagen en gang. Jeg har tenkt slike tanker selv - for langt mindre beløp enn 14.000 - men det har nå alltid gått bra.
Regner med at trådstarter snart kommer med det glade budskap om at pengene er på konto, og at hans bekymringer har vært helt forgjeves.![]()
Sherlock Steinar glemmer en ting:Steinar_Lund skrev:Neppe. Han har vært innom forumet flere ganger i kveld, og vært øredøvende taus. Sherlock Lund har fulgt med!Ulf-B skrev:Strengt tatt har ikke selger gjort annet enn å gi uttrykk for at han var bekymret over at han har 14.000 kroner til gode hos en som har kjørt avgårde med forsterkeren hans. Ganske forståelig at han har hatt hodet fullt av "hva hvis jeg ikke får pengene mine?" og lignende dystre, pessimistiske tanker. Selv om det har vært helg, og han burde ha forstått at det ikke var noe poeng å begynne å bekymre seg før et godt stykke utpå mandagen en gang. Jeg har tenkt slike tanker selv - for langt mindre beløp enn 14.000 - men det har nå alltid gått bra.
Regner med at trådstarter snart kommer med det glade budskap om at pengene er på konto, og at hans bekymringer har vært helt forgjeves.![]()
Hvis du legger inn beløpet med betalingsfrist lørdag eller søndag, går pengene ut av din konto kl. 00.15 natt til mandag og inn på mottakers konto kl. 06.00 mandag morgen. I alle fall er det slik i min bank. Tirsdag eller onsdag må være sneglefart i våre dager.Finn M skrev:Sherlock Steinar glemmer en ting:Steinar_Lund skrev:Neppe. Han har vært innom forumet flere ganger i kveld, og vært øredøvende taus. Sherlock Lund har fulgt med!Ulf-B skrev:Strengt tatt har ikke selger gjort annet enn å gi uttrykk for at han var bekymret over at han har 14.000 kroner til gode hos en som har kjørt avgårde med forsterkeren hans. Ganske forståelig at han har hatt hodet fullt av "hva hvis jeg ikke får pengene mine?" og lignende dystre, pessimistiske tanker. Selv om det har vært helg, og han burde ha forstått at det ikke var noe poeng å begynne å bekymre seg før et godt stykke utpå mandagen en gang. Jeg har tenkt slike tanker selv - for langt mindre beløp enn 14.000 - men det har nå alltid gått bra.
Selv om pengene gikk ut av min konto på lørdag ettermiddag så går de egentlig ikke ut likevel, siden det er helg, før på mandag. Som jeg sa til selger: du har pengene på din konto på tirsdag eller i verste fall på onsdag.
Ja, det var jo ganske enkelt mine dystre og pessimistiske tanker jeg luftet for alle og enhver, og skjønner jo godt manges reaksjoner på det som jeg også har fått på PM. Skal nok si fra når penger er kommet på konto, ja.Ulf-B skrev:Strengt tatt har ikke selger gjort annet enn å gi uttrykk for at han var bekymret over at han har 14.000 kroner til gode hos en som har kjørt avgårde med forsterkeren hans. Ganske forståelig at han har hatt hodet fullt av "hva hvis jeg ikke får pengene mine?" og lignende dystre, pessimistiske tanker. Selv om det har vært helg, og han burde ha forstått at det ikke var noe poeng å begynne å bekymre seg før et godt stykke utpå mandagen en gang. Jeg har tenkt slike tanker selv - for langt mindre beløp enn 14.000 - men det har nå alltid gått bra.
Regner med at trådstarter snart kommer med det glade budskap om at pengene er på konto, og at hans bekymringer har vært helt forgjeves.
Joda Sherlock, var innom flere ganger uten å sjekke tråden, men bare for å sjekke PM som det ikke var noen respons på.Steinar_Lund skrev:Neppe. Han har vært innom forumet flere ganger i kveld, og vært øredøvende taus. Sherlock Lund har fulgt med!Ulf-B skrev:Strengt tatt har ikke selger gjort annet enn å gi uttrykk for at han var bekymret over at han har 14.000 kroner til gode hos en som har kjørt avgårde med forsterkeren hans. Ganske forståelig at han har hatt hodet fullt av "hva hvis jeg ikke får pengene mine?" og lignende dystre, pessimistiske tanker. Selv om det har vært helg, og han burde ha forstått at det ikke var noe poeng å begynne å bekymre seg før et godt stykke utpå mandagen en gang. Jeg har tenkt slike tanker selv - for langt mindre beløp enn 14.000 - men det har nå alltid gått bra.
Kan bekrefte at vi hadde en fin samtale nettopp. Vi har vel misforstått hverandre på et par punkt da.janix skrev:Ser faktisk ut som om uroen min var helt forkastelig. :-[
Kjøper setter saken for meg i et misforstått lys. Jeg kan nemlig ikke på noen som helst måte hverken skriftlig eller muntlig se eller huske at jeg har sagt at varen ikke kunne sendes. Jeg har hele tiden trodd at kjøper ikke stolte på meg og derfor kom kjørende den lange veien.
Heller ikke kan jeg huske og sagt at jeg ikke hadde internett, men sa at jeg ikke var på nett med bank. Det står faktisk en skjerm rett forran sofaen min på 27" som var på nett da kjøper kom hit.
Men misforståelser til side, og kan bare beklage til Finn M alt sammen.
Hadde en telefonsamtale med han nå som var hyggelig.
+1motoren skrev:Merkelig tråd,male fanden på veggen før noe har skjedd :-\
mvh