Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg syns det er vanskelig å gi de fire første Alien filmene karakter, men alle sammen har hatt det til felles at de ga meg en total overraskelse når jeg så dem, utfra forventningene jeg hadde fått fra filmen før. Jeg var for liten til å se Alien på kino når den kom, men jeg hadde tegneserieutgaven som er en ganske nøyaktig gjenfortelling av filmen og kjente historien godt når jeg fikk sett Aliens på VHS kopi hos en kompis i 12-13 års alderen eller noe sånt. Overraskelsen var nesten enda større når Alien3 kom og jeg så den på kino, og den var en helt annen type film enn Aliens som på en måte var det jeg ventet meg enda mer av. Alien 4 er ofte litt utskjelt eller oversett, men jeg liker den også egentlig selv om den nesten føles litt made for tv eller indie.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Halloween kills I går på 4K. Lav score på imdb, men jeg syns faktisk dette var noe av det beste i franchisen på lenge. Får bestille meg Halloween Ends også og avslutte med den, selv om den visstnok skal være svak. Men 'Kills' var ganske forfriskende, og jeg likte den.


    Det jeg håper er at noen snart finner det for godt å gi ut Rob Zombie's to Halloween filmer på nytt igjen snart, siden de er litt vanskelig å finne på bluray. En dobbeltutgivelse på 4K hadde vært fint.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Halloween kills I går på 4K. Lav score på imdb, men jeg syns faktisk dette var noe av det beste i franchisen på lenge. Får bestille meg Halloween Ends også og avslutte med den, selv om den visstnok skal være svak. Men 'Kills' var ganske forfriskende, og jeg likte den.


    Det jeg håper er at noen snart finner det for godt å gi ut Rob Zombie's to Halloween filmer på nytt igjen snart, siden de er litt vanskelig å finne på bluray. En dobbeltutgivelse på 4K hadde vært fint.
    Jeg likte også "Kills". Men jeg har ventet med å se "Ends" - pga dårlige reviews. Forell hva du synes hvis du ser den.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg likte også "Kills". Men jeg har ventet med å se "Ends" - pga dårlige reviews. Forell hva du synes hvis du ser den.
    Will do, men det blir nok en stund til. Var litt p.g.a. anmeldelsene jeg bestemt meg for å bare bestille 'Kills', men må jo se 'Ends' også etterhvert.

    I mellomtiden venter jeg bl.a. på en gammel BBC dramatisering av Jack The Ripper saken. Håper den ankommer før påske. 🐥🌞

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Husker jeg likte den^ godt da jeg så den, men det var jo ikke akkurat i går....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den har fått bra score, men den er fra 1988 som forresten er hundreårs «jubileumet» for selve saken. BBC pleier å være ok, og selve saken er jo fortsatt fascinerende nok.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    239
    Antall liker
    414
    Top Gun Maverick.
    Topp skuespill, topp effekter, topp bilde og topp lyd.
    Kort sagt likte jeg den meget bra,mye bedre enn Top Gun den første.
    Basseffektene var massive,dynamikken var knallbra og surroundeffektene meget bra.
    Den har scoren 5/5 på både lyd og bilde på bluray.com,stemmer temmelig bra,Venom den første har bittelitt mer heftig bassbruk og infrasonisk bassbruk,men absolutt toppscore på lyd og bilde.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    660
    Antall liker
    683
    Sted
    Rogaland
    Luther : The Fallen Sun (2023)
    Er å strømmes på netflix, på topp 10 i Norge.
    Dette var ikke bra. Dårlig manus, logiske brister, latskap og nødløsninger gjennomsyrer hele skriptet, manus. Stakkars skuespillere. Artig at
    Bjarte Tjøstheim er med.
    MV5BZTQwMWFhYWMtZmE0OS00MmMxLWE3NzAtYjU1NzIyZjdmODNhXkEyXkFqcGdeQXVyNjY1MTg4Mzc@._V1_FMjpg_UX1...jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er Oscars i natt - skal prøve se litt - andre som skal?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har sett den flere ganger i år: «Skuffende sesongåpning» med Casper Ruud i hovedrollen.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Wow - Jamie Lee Curtis fikk en Oscar - for beste birolle, veldig stilig :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg fikk med meg hele programmet i går. Hehe - og den store vinneren, med hele 7 Oscars, var filmen Everything Everywhere All at Once - en film jeg ikke hadde sansen for, så den faktisk ikke ferdig engang 😄

    Gledelig var at All Quiet on the Western Front også plukket med seg en del Oscars, en av mine beste filmopplevelser i fjor.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.421
    Antall liker
    3.539
    Sted
    Sunnmøre
    Kona og 13-åringen såg denne (Netflix) i går medan eg sat ved sidan av og prøvde å lesa ei bok.

    Eg elskar originalen frå 1982; og eg likte difor referansane, estetikken og den veldig passande Philip K. Dick-inspirerte utforskinga av minne/identitet (eit tema som også vart fint behandla i den eminente Total Recall). Elles tykte eg filmen verka litt pompøs.

    Etterpå gjekk det opp for meg at dette var same regissør som Dune, og så brukte eg og 13-åringen resten av kvelden på å krangla om den skulle uttalast "Djuun" eller "Duun". Den vesle historia om at William Gibson gjekk på kino for å sjå Blade Runner då han skreiv Neuromancer (på skrivemaskin), men gjekk etter fem minuttar fordi dette var for likt det han sjølv heldt på med å skapa, fekk eg aldri fortalt. Fotnote: Kanskje det er ei vandrehistorie, han er meir moderat i Paris Review-intervjuet.

     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    True Lies (1994)



    Denne favoritten har man ventet på at skal utgis på blu ray i over 10 år... 😭:mad:

    Men plutselig har den dukket opp på Disney+ i HD :love:

    Da var det bare å fyre opp projen! Veldig hyggelig gjensyn - synes Cameron fikk til veldig mye bra i denne filmen, Arnold er bra, Jamie Lee er fantastisk og Bill Paxton er så glimrende morsom. Tom Arnold har også en del gode kommentarer med perfekt timing 😄

    The Abyss på gang også i løpet av kort tid?? Håper det.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    En til med Arnold & Cameron



    Terminator 2: Judgment Day fra 1991 - denne gangen i 3D.

    Er blitt så vant til å se de lengre versjonene, som man har hatt siden den kom på dvd - 3D versjonen er kun Theatrical Cut - så merket at det manglet noe underveis.

    Men uansett en herlig action/Scifi film.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    The Edge fra 1997



    An intellectual billionaire and two other men struggle to band together and survive after getting stranded in the Alaskan wilderness with a blood-thirsty Kodiak Bear hunting them down.
    Jeg liker denne filmen - godt laget og spennende. Finnes på Disney+
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Belfast_poster.jpg


    Bra oppvekstfilm fra Kenneth Branagh. Filmen er delvis selvbiografisk og handler om oppvekst i Belfast på 60-tallet. Det er mye humor og varme i filmen. Lydsporet laget av Van Morrison er verdt det hele. Mannen kan jo synge.


    Kenneth Branagh
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Boston Strangler (2023)



    Flott produksjon og 4k/HDR/Atmos på Disney+. Bra skildring av tidlig 60 tall med disse grusomme mordene i Boston.

    Jeg har også versjonen med Tony Curtis liggende på blu ray - får se den ved passende tilfelle snart.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Skjermbilde 2023-03-24 kl. 10.06.43.png

    En liten perle for dem som ikke mest ønsker å se amerikanske blockbusters.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har litt lyst til å se Luther filmen - men får senke forventningsnivået betydelig virker det som.

    Kan som regel godta et plothole eller 5 så lenge resten er ok. Sliter som regel mest hvis "moralen/motivasjon" er skikkelig på viddene - som for eksempel i den siste Spider-Man filmen.

    Jeg slo først av filmen og satt og tenkte - lot han virkelig hele verden gå til helvete fordi kompisene hans ikke kom inn på den skolen de helst ville? (litt forenklet) Slo den på igjen - så var det dette med å fikse "verdens ondeste" monstre da. Slo av igjen. Men prøvde videre å se - men det fungerte veldig dårlig.

    Men ser filmen har over 8 i karakter på imdb - er nok jeg som er litt ute av normalen her.

    Derimot hvis noen dreper din hund - da er det helt greit å ta livet av en del skurker, for meg 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har litt lyst til å se Luther filmen - men får senke forventningsnivået betydelig virker det som.

    Kan som regel godta et plothole eller 5 så lenge resten er ok. Sliter som regel mest hvis "moralen/motivasjon" er skikkelig på viddene - som for eksempel i den siste Spider-Man filmen.

    Jeg slo først av filmen og satt og tenkte - lot han virkelig hele verden gå til helvete fordi kompisene hans ikke kom inn på den skolen de helst ville? (litt forenklet) Slo den på igjen - så var det dette med å fikse "verdens ondeste" monstre da. Slo av igjen. Men prøvde videre å se - men det fungerte veldig dårlig.

    Men ser filmen har over 8 i karakter på imdb - er nok jeg som er litt ute av normalen her.

    Derimot hvis noen dreper din hund - da er det helt greit å ta livet av en del skurker, for meg 😄
    Luther var bortkastet tid for meg, skikkelig skuffa.

    Fikk tilogmed 5 i Dagbladet, en ultra voldelig guttefilm.. Så jeg gir det en go.. Og så klart, må være snill med dyra 😊
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.336
    Antall liker
    10.923
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Endelig fått sett Pusher og Pusher II. Husker det var mye snakk om dem når de kom, men fikk aldri sett dem før nå. Både Kim Bodnia og Mads Mikkelsen er stjerner, og begge filmene er omtrent som forventet av Nicolas Winding Refn. Dette var kanskje litt tidlig i karrieren hans, så han ikke hadde blitt vant til å ta den helt ut enda som i f.eks. Only God Forgives.


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn