Gode greier. Equalizerne og Man on Fire er blant be beste actionfilmene jeg har vært borti.
Liten anekdote.
Drakk mitt på 90-talet noen ettemiddagsøl nesten hver dag på den lokale pubben.
Hver dag kom det en englender inn og drakk med oss. Han het Philip, og var en fantastisk "story trelller"......
Tok en del tid før jeg fannt ut av, att etternavnet var Nicholson. Ennå lengre, at han var forfatter, skrev krimi-romaner
unner pseudonymet A.J. Quinell. Man on Fire er hans første bok. Det gav veldigt i kassen å få seg honorert
for filmrettighetene til den.
Han fortalte, at han en dag blev ringt opp av en som sa: Hello, this is Denzel Washington.
Philip trodde, det var en prank og svarte: Yeah right, and I´m the queen of Sheeba og knallte røret på.

Men det VAR Denzel, som ville høre Philip, om han hadde noen tips til han, siden hovedpersonen i boken
er hvit, og Denzel som bekjent er noe mørkere.
Senere møtte han Elsebeth Egholm, som dengangen var journalist i København, og fikk henne motivert
til å skrive romaner også-
Var med på bryllupsfesten deres, da de ble gift. Kjempe fest med besøkende fra hele verden, som i talerne
bekreftet alle historiene, han hadde fortalt gjennem årene.
Han døde desverre allt for tidligt i hans elskede bungalow i byen Gozo på Malta. Mødte heldigvis Elsebeth
på sisten og fik henne til å ta hilsen med fra oss, innen det var for sent. En mann jeg aldrig glemmer