Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Gravity (2013)



    Har den i en veldig kul steelbook utgivelse. Som jeg handlet lenge før jeg hadde 3D muligheter - når jeg fikk 3D proj en stund senere, testet jeg den for moro - og fikk skikkelig hakeslipp.

    Nå har jeg et hakk bedre proj - og filmen ser fantastisk ut i 3D - med 3D brillene er det oled sortnivå og en klarhet i bildet som overstiger 4k - imo.

    Veldig bra surround som bidrar videre til en god 3D opplevelse.

    En nesten perfekt Scifi film - ganske kort - med høyt spenningsnivå hele veien. Sandra Bullock gjør en god rolle her.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Gravity (2013)



    Har den i en veldig kul steelbook utgivelse. Som jeg handlet lenge før jeg hadde 3D muligheter - når jeg fikk 3D proj en stund senere, testet jeg den for moro - og fikk skikkelig hakeslipp.

    Nå har jeg et hakk bedre proj - og filmen ser fantastisk ut i 3D - med 3D brillene er det oled sortnivå og en klarhet i bildet som overstiger 4k - imo.

    Veldig bra surround som bidrar videre til en god 3D opplevelse.

    En nesten perfekt Scifi film - ganske kort - med høyt spenningsnivå hele veien. Sandra Bullock gjør en god rolle her.
    Jeg så Gravity på i 3d Colosseum i sin tid. Den virket dengang besvisst på formatets begrensninger. små ting som ikke trenger å være skarpt definert kan bevege seg fort (f.eks vrakgods) store ting kan bevege seg sakte. Som da Sandra tar av seg romdrakta i romstasjonen og fyller hele lerretet ( kremt.. )
    I følge mine definisjoner er dette dog ikke sci-fi. Det er vel ingen fiksjonell vitenskap å spore. Bra film allikevel!
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    last ned (2).jpeg
    Klarte å se denne på andre forsøk.
    Man må komme seg gjennom de første 20min før det skjer noe.
    Skjønner ikke helt hvor filmen vil. Grøss er det ikke.
    Tok seg uansett litt opp etterhvert. Fortsatt irriterende når man skjønner hva som skjer lenge før det hender på skjermen.

    Sett på fly med headsettet, så kan ikke si noe om bilde/lyd
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    971
    Denne via YouTube.
    Flash Gordon.jpg


    Persongallerie:
    Flash Helten.jpg

    Super duper helten.

    Flash Dama.jpg

    Deilige dama super duper helten stadig må redde.

    Flash skurken.jpg

    Den kjempe store slemmingen.

    Flash datter.jpg

    Datteren til slemmingen, som er litt kin på super duper helten så hun hjelper han av og til.

    Flash professor.jpg

    Den gærne professoren som er litt god på bunnen.

    Effektene er fra 1930 tallet, hva forventet du? Eller med litt skummende i glasset ved siden av en sikker vinner på forspillet.
     

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    239
    Antall liker
    412
    Thor love and thunder,meget skuffende lydspor,massiv mangel på dypbass og infrasoniskbass.
    Master volumet på filmen lå ca 8dB under hva det skal være,ingen infrabass nevneverdig,måtte opp på -12dB for å få film følelsen.
    Filmen har fått 3/5 på lyden på bluray.com og det kan jeg si stemmer temmelig bra.
    Filmen ellers er underholdende,bare synd Disney velger å føkke til lyden på sine Marvel filmer med dårlig dynamikk og lite bass.
    Screenshot_2023-03-01-22-40-04-13_cbf47468f7ecfbd8ebcc46bf9cc626da.jpg
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    312
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Thor love and thunder,meget skuffende lydspor,massiv mangel på dypbass og infrasoniskbass.
    Master volumet på filmen lå ca 8dB under hva det skal være,ingen infrabass nevneverdig,måtte opp på -12dB for å få film følelsen.
    Filmen har fått 3/5 på lyden på bluray.com og det kan jeg si stemmer temmelig bra.
    Filmen ellers er underholdende,bare synd Disney velger å føkke til lyden på sine Marvel filmer med dårlig dynamikk og lite bass.
    BEQ henta inn litt igjen:
    1677707470826.png


    Forøvrig synes jeg filmenm var skuffende dårlig sammenlignet med Ragnarok.
     

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    239
    Antall liker
    412
    Skuffende bass ja,er vel de færreste som gidder eq opp det der manuelt,dette er jo en greie mange filmer har for tiden, filtrerer ut morrobassen.

    Christopher Nolan er normen på lyd som film industrien burde følge,alle hannes nyere filmer har killer lyd.
    Nolan har selv sagt at lyden i hannes filmer er laget for kino,de skal spilles høyt,og på anlegg og subber som tåler det.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Who You Gonna Call?

    Ghostbusters: Afterlife (2021)



    Synes den var ganske bra - fin stemning og masse herlig nostalgi.

    Følg med helt til rulletekstene er ferdige. Finnes på Amazon Prime.

    Dette var populært i 1984

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Halvveis gjennom En verdensomseiling under havet (Disney+). Den har holdt seg meget, meget godt. Litt teatralsk skuespill til tider. Kirk Douglas er fantastisk. Og spesialeffektene og kulissene ser veldig bra ut med tanke på at det er en 68 år gammel film. Ikke alle gamle filmer som har tålt tidens tann som denne. Og befriende lite politisk korrekt til tider he-he
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Run All Night (2015)



    Ganske bra Liam Neesom thriller/action - regissert av Jaume Collet-Serra.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Begynte på Alien (eneren, altså) i går. År og dag siden sist jeg så den. Den tar seg god tid med å komme i gang, og jeg var litt trøtt, så jeg ga meg like etter facehugger-episoden. Skal fortsette i kveld.

    Men fy steike hvor godt den filmen har holdt seg! Kvalitet i alle ledd (bortsett fra litt dårligere skuespill fra enkelte enn det jeg kunne huske). Designen er makeløs.

    Jeg vet jo hvordan dette ender, men det er artig å følge med på detaljer nå som jeg er eldre.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.419
    Antall liker
    3.536
    Sted
    Sunnmøre
    År og dag sidan eg såg Alien, @parafinoksen, men eg hugsar det same: Frå dei oppdagar signalet til facehugger, går det temmeleg sakte. Det gav kanskje meir meining når ein ikkje visste kvar filmen skulle?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    År og dag sidan eg såg Alien, @parafinoksen, men eg hugsar det same: Frå dei oppdagar signalet til facehugger, går det temmeleg sakte. Det gav kanskje meir meining når ein ikkje visste kvar filmen skulle?
    Det gjør nok det. Og stemningen frem til facehuggeren er skikkelig creepy og intens, så det bygger seg jo veldig opp. Men en blir litt utålmodig når du kjenner historien. Det geniale med Alien er jo at du nesten ikke ser selve vesenet. Nesten bare glimtvis og i skygger frem til de siste scenene (hvis jeg husker riktig). Gleder meg til resten.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har Alien liggende i 4K, men jeg venter på en kveld når jeg *virkelig* føler for å se den igjen.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Fikk sett ferdig Alien. Den er ikke helt så god eller skummel som jeg mente jeg trodde jeg husket (det var verbkonstruksjonen sin 😆), men helt klart meget severdig selv i 2023.

    Høydepunktene er
    - facehugger-episoden
    - brystkasseeksplosjonen
    - scenen der Brett leter etter katten
    - kampen med androiden Ash
    - minuttene før Ripley sprenger hovedromskipet, og hun løper panisk rundt i gangene – vanvittig spennende
    - den siste avsluttende kampen – her spiller Sigourney Weaver helt fantastisk, særlig mens hun står inne i det avlukket og planlegger

    De påfølgende Alien-filmene kan ikke måle seg, synes jeg. Toeren, Aliens, blir en sånn typisk 80-talls macho skytefilm, og når du ser monsterne så ofte som i den, så forsvinner spenningen og uhyggen. Treeren og fireren husker jeg nesten ikke.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Alien filmene er store favoritter her, sist jeg så de fikk de følgende karakterer:

    Alien - 9/10
    Aliens 9/10
    Alien 3 - 8/10
    Alien: Resurrection 8/10

    Skal en vinner kåres blir det Aliens - special/extended. Like bra som den første - bare mer 😄

    En stund siden jeg så de - på tide med en ny runde snart.

    Min favorittscene totalt i filmene er i Alens når de holder på med de automatiske Turrets for å hindre monstrene i å komme mot de:


    Godt laget - så spennende - er det nok ammo :eek: - perfekt skrudd regi av Cameron.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Burde vært en egen tråd men :

    Alien : 10/10
    Aliens : 6/10
    Alien 3 : 8/10

    Den fjerde later jeg som om ikke finnes. Hun dør i 3ern. På vakkert vis.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Den første filmen er kanskje min "beste" opplevelse på kino. Tror jeg så den 3 ganger 😄

    Husker at den var ganske kraftig promotert med plakater og trailers - men verken plakater eller trailer viste noe særlig. Traileren var bare skummel musikk/ambient lyd med nesten sort lerret som bare avdekket ALIEN bokstavene på merkelig måte, viste ikke noe av det som skjedde i filmen.

    Designet/set design er i særklasse soundtracket er også 10/10 - og Space Jockeyen?? Fantastisk. Husker godt hyling og at hele seteraden ristet når facehuggern tar av :LOL::alien:
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.419
    Antall liker
    3.536
    Sted
    Sunnmøre
    Fikk sett ferdig Alien. Den er ikke helt så god eller skummel som jeg mente jeg trodde jeg husket (det var verbkonstruksjonen sin 😆), men helt klart meget severdig selv i 2023.
    Eg er meiner (#brannfakkel) at Blindpassasjer (NRK) nesten burde stå på lista. Heilt utruleg at B&B greide å laga eit skript så likt som Alien (minus sjølve Alien-en), med mykje av den same typen spenning. Og, kanskje, litt betre bakhistorie. Diverre med kulissar på Plan 9-nivå og skodespelarar som openbert likte Radioteateret best (men det er umogleg å mislika Henny Moan, altså).

    Eg har lurt på kor mykje av bakomhistoria til Alien som var tenkt på førehand, og kor mykje som er retcon-a på bakgrunn av Giger sine kulissar.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Eg er meiner (#brannfakkel) at Blindpassasjer (NRK) nesten burde stå på lista. Heilt utruleg at B&B greide å laga eit skript så likt som Alien (minus sjølve Alien-en), med mykje av den same typen spenning. Og, kanskje, litt betre bakhistorie. Diverre med kulissar på Plan 9-nivå og skodespelarar som openbert likte Radioteateret best (men det er umogleg å mislika Henny Moan, altså).

    Eg har lurt på kor mykje av bakomhistoria til Alien som var tenkt på førehand, og kor mykje som er retcon-a på bakgrunn av Giger sine kulissar.
    Jeg har aldri hørt om Blindpassasjer før nå 😮 Leser om den på nettet nå, og historien i alle fall høres jo utrolig interessant ut. Må se nærmere på dette. Dessverre har jeg full vegring for norsk filmdialog ...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Å, fytti grisen ... :ROFLMAO:


    Historien får være så god den vil, men dette må du være veldig spesielt interessert i for å lide deg gjennom. Så hadde vel Ridley Scott litt andre budsjetter å forholde seg til :p
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var i riktig alder da «Blindpassasjer» gikk på NRK og syntes det var helt fantastisk. Tempo og dialog var som fjernsynsteateret, så det var vi helt vant med, men scenografi, effekter og plot var jo helt vilt. Den gang. På TV.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Samme her. Riktig alder og lave forventninger til dialog og skuespill gjorde at jeg koste meg (vel, småskjelven fryd) med Blindpassasjer. Har forsøkt å se den igjen et par ganger i ettertid, men det går bare ikke er jeg redd. Pompel og Pilt derimot...
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    660
    Antall liker
    683
    Sted
    Rogaland
    Folk og røvere i Kardemomme by
    Koselig film, ble faktisk en smule rørt 😄 4 åringen klarte å sitte stille. NOR20190455_97063.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Who You Gonna Call?

    Ghostbusters: Afterlife (2021)



    Synes den var ganske bra - fin stemning og masse herlig nostalgi.

    Følg med helt til rulletekstene er ferdige. Finnes på Amazon Prime.

    Dette var populært i 1984

    Som tilhenger av de originale så var denne en fin nostalgisk reise med mange kinderegg både her og der. Storyen var faktisk også absolutt brukbar.
    Et friskt pust til franchisen og det ryktes en oppfølger.

    Jeg gråt når de prøvde på en enormt tafatt PK og Woke reboot som ødela absolutt alt ghostbusters sto for.
    Et godt bevis på hvor galt det er å endre på etablerte og fungerende ting bare for å "tilfredstille" kjønn eller raser.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Coyote Ugly.

    Jeg betaler flyreise tur retur Polen for den av dere som har anledning til å komme og fillebanke meg. Fy fader. Jeg skammer meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn