Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    Fin plate det der, dag

Her er det den sedvanlige oppvasken, og da må det litt mer fart til

New York Dolls

Ja, fart har du jaffal der. Aldri hatt sansen for bandet, men fenomenet er interessant - og tidstypisk.

Du som kan så mye (smiske, smiske) hvordan vil du rangere LaMontagne sine, og hva synes du om han overall?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    Fin plate det der, dag

New York Dolls

Ja, fart har du jaffal der. Aldri hatt sansen for bandet, men fenomenet er interessant - og tidstypisk.

Du som kan så mye (smiske, smiske) hvordan vil du rangere LaMontagne sine, og hva synes du om han overall?
    Og der var sirupsentralen oppe igjen ;D

LaMontagne er et forholdsvis nytt bekjentskap for min del, tror rolfozzy kanskje har hørt de andre platene en god del mer enn meg.

Hadde hørt litt fra Gossip in the rain før årets veldig fine utgivelse kom, blant annet den strålende soulperlen You are the best thing. Har hørt en del på de andre utgivelsene nå i etterkant av God willin..., og vil vel si at for meg er det siste plata som sitter best. Dette skyldes nok at den er litt mer reindykra i den stil/sjanger eg sjøl er veldig glad i. Syns også de andre platene holder jevnt over godkjent kvalitet. Trouble er den eg har hørt mest på av de andre, og åpningskuttet aleine der er jo verdt plata.

Det meste er jo nedpå saker, og stemmen til LaMontagne er jo ikkje direkte ubehagelig å låne øret til for å si det sånn. Syns ikkje noen av de andre platene skiller seg veldig i ene eller andre retningen kvalitativt.

Skal sanninga seiast, så syns eg kanskje LaMontagne er en bedre vokalist enn låtskriver, og at det mangler littegrann på sistnevnte for at han skal få innpass i elitedivisjonen. Det er tross alt en god del bra folk som sysler med ting i denne vide sjangeren. Så eg drar på med en av de aller beste

Ryan Adams - Heartbreaker

Edit: Damn! En stund siden eg har snurra Heartbreaker. Hadde nesten gløymd kor ufattelig fantastsik Ryan er på sitt beste. Gåsehuden tar meg her på kontoret en fredags morgen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.241
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    Fin plate det der, dag

New York Dolls

LaMontagne er et forholdsvis nytt bekjentskap for min del, tror rolfozzy kanskje har hørt de andre platene en god del mer enn meg.

Hadde hørt litt fra Gossip in the rain før årets veldig fine utgivelse kom, blant annet den strålende soulperlen You are the best thing. Har hørt en del på de andre utgivelsene nå i etterkant av God willin..., og vil vel si at for meg er det siste plata som sitter best. Dette skyldes nok at den er litt mer reindykra i den stil/sjanger eg sjøl er veldig glad i. Syns også de andre platene holder jevnt over godkjent kvalitet. Trouble er den eg har hørt mest på av de andre, og åpningskuttet aleine der er jo verdt plata.

Det meste er jo nedpå saker, og stemmen til LaMontagne er jo ikkje direkte ubehagelig å låne øret til for å si det sånn. Syns ikkje noen av de andre platene skiller seg veldig i ene eller andre retningen kvalitativt.

Skal sanninga seiast, så syns eg kanskje LaMontagne er en bedre vokalist enn låtskriver, og at det mangler littegrann på sistnevnte for at han skal få innpass i elitedivisjonen. Det er tross alt en god del bra folk som sysler med ting i denne vide sjangeren. Så eg drar på med en av de aller beste

Edit: Damn! En stund siden eg har snurra Heartbreaker. Hadde nesten gløymd kor ufattelig fantastsik Ryan er på sitt beste. Gåsehuden tar meg her på kontoret en fredags morgen
    Jeg skrev dette på gamle HFS 11-2-06

I bakgrunnen her snurrer mitt siste platekjøp. Nemlig Ray Lamontagnes siste utgivelse. Till the Sun Turns Black.
    Det er hans andre, den første kom i 2004. Trouble.

Trouble var på alle måter en til de grader en debut som var verdt all oppmerksomhet den kunne få. Singer/songwriter av høy klasse. En av mine absolutte favoritter er på den. Narrow Escape. Dette er en terningkast 5 plate. Hvis man absolutt skal bruke de forslitte terningene.

Men årets utgivelse overgår på alle måter Trouble. Lavmælt innsmigrende. Ray på akkustisk gitar. Strykere i bakgrunn, av og til stikker litt blåsere fram og legger en musikalsk garnityr på uttrykket. Saksofon her, en fløyte der. Og melodier ? Skal lete lenge for å finne en plate med så høyt nivå på samtlige melodier. Ryan Adams er et referansepunkt. Bare bedre, og jeg har alltid likt Ryan Adams. Denne utgivelsen skyver Dylan ned fra førsteplassen på årets beste. Ikke bare løp og kjøp. Beinfly. Forøvrig er det meget god lyd.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    rolfozzy skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    Fin plate det der, dag

New York Dolls

Jeg skrev dette på gamle HFS 11-2-06

I bakgrunnen her snurrer mitt siste platekjøp. Nemlig Ray Lamontagnes siste utgivelse. Till the Sun Turns Black.
    Det er hans andre, den første kom i 2004. Trouble.

Trouble var på alle måter en til de grader en debut som var verdt all oppmerksomhet den kunne få. Singer/songwriter av høy klasse. En av mine absolutte favoritter er på den. Narrow Escape. Dette er en terningkast 5 plate. Hvis man absolutt skal bruke de forslitte terningene.

Men årets utgivelse overgår på alle måter Trouble. Lavmælt innsmigrende. Ray på akkustisk gitar. Strykere i bakgrunn, av og til stikker litt blåsere fram og legger en musikalsk garnityr på uttrykket. Saksofon her, en fløyte der. Og melodier ? Skal lete lenge for å finne en plate med så høyt nivå på samtlige melodier. Ryan Adams er et referansepunkt. Bare bedre, og jeg har alltid likt Ryan Adams. Denne utgivelsen skyver Dylan ned fra førsteplassen på årets beste. Ikke bare løp og kjøp. Beinfly. Forøvrig er det meget god lyd.
    Takk både Rolfozzy og Townes. Det veldig kjekt å lese! For dette er musikk som faller meg umiddelbart i smak.
    Ryan er også notert. Veldig bra tips å få, som jeg gleder meg til å høre på når jeg kommer meg hjem fra dette stillhetens kontor... dog ikke uten gåsehud... ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

Haha, mellomsangdialogen er rimelig på grensa til idiotisk, men eg likar det.

«The next song goes out to everybody out there who never gave up on the fucking heavy music, ever.
    Everybody who ignored all these weak-assed fucking trends, and all thse pussy-whipped fucking ideas. Fuck
    'em all. 'Cause you know why? All of us together -look. The trend is dead!»

«Thank y'all very much, we fucking love you man. We'll see you next time, smoke fucking dope»

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hører på dette fenomenale albumet

Nick Lowe - The impossible bird

Hørt denne dag? Tør vel ikkje anbefale meir snart, men Shelley my love er bortimot verdas finaste sang.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:

Hørt denne dag? Tør vel ikkje anbefale meir snart, men Shelley my love er bortimot verdas finaste sang.
    Nei, denne har jeg ikke hørt. Den er notert. Og, du - ikke slutt å anbefale plater altså :'(. Du kommer med så mange gode forslag ;D.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Nei, denne har jeg ikke hørt. Den er notert. Og, du - ikke slutt å anbefale plater altså :'(. Du kommer med så mange gode forslag ;D.
    Ja, denne plata er stor for meg (denne også). Tror eg har vært starstruck én gang (som nevnt i tråden min), og det var då eg var backstage med mannen og fikk signert en hel haug med ting.

Versjonen på denne av true love travels on a gravel road er også fantastisk. Samme gjelder the beast in me, som Cash covret.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Ja, denne plata er stor for meg (denne også). Tror eg har vært starstruck én gang (som nevnt i tråden min), og det var då eg var backstage med mannen og fikk signert en hel haug med ting.

Versjonen på denne av true love travels on a gravel road er også fantastisk. Samme gjelder the beast in me, som Cash covret.
    Phæntæstik! Du kommer til å like denne platen, Dag.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.241
    Torget vurderinger
    2
    Kom i posten i dag. Har hørt på cd 1 av 4. Gammel og kjent musikk dette. Og jævli bra. Men på noen av låtene hadde jeg ønska meg en monoknapp. De er heldigvis veldig få.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Tid for en "gammel" favoritt nå, The Tallest Man On Earth - Shallow Grave

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Hüsker Du - Zen Arcade

Stort. Rett og slett. Og et strålende eksempel på at noen, tross alt, lagde god rock også på 80-tallet.

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn