Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    Spilt mye godmusikk i dag, JanR.;) PRR har jeg søren meg ikke hørt på siden konserten med Porcupine Tree i 2007, var det vel. Finne frem noe av de senere, trur jeg.
    Destiny sendte med meg noen cd's på søndagen. Bla PRR.
    Nytt bekjentskap for meg, jævlig bra skive det der :) Skal selvsagt handles inn. Og bandet skal sjekkes opp.
    Fikk med noen Anathema skiver også, litt opp og ned. De eldste er nok mere i mi gate, av de jeg har her.

/jan
    Jeg må nok gå til innkjøp av de selv, har ingenting av de i hylla såvidt jeg husker. Men konserten var rå, mener å huske at Gavin Harrison kom inn og spilte sammen med trommisen til PRR like før PT skulle på.:)

Åh, Anathema er deilig. Men jeg er nok mer fan av det nye de har. Særlig sisteskiva, We're Here Because We're Here. Om du ikke har fått lånt den, bør du iallefall få sjekka ut den. For meg er det beste skiva til Anathema til nå.:)

Spilles nå:

Riverside - Anno Domini High Definition.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fikk klar beskjed fra pixy om at " den skiva SKAL du ha !! " ;D
    Den siste altså. Fikk beskjeden etter konserten han var på her for noen dager siden. Den skal også bestilles selvsagt.

Des nevnte også noe om at PRR hadde vært oppvarmingsband for PT :)

/jan

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Et av mine favoritt album i hele den vide verden.
    Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea.

Dag ?

http://open.spotify.com/album/2jyvuEp4HePt3KTlXSYvMV
    HFS suger i dag, er jo sirup i systemet!

Har aldri hørt om, men dette var flott. Og er nu bestilt. Er de andre albumene også noe å ha, eller?
    Takk, Dag. Den skiva er fantastisk på så mange nivåer at det nesten er nifst. Bare historien om studioprosessen er bergtagende. On Avery Island er veldig bra, men veldig forskjellig. Så det du skal bestille er Jeff Mangums Live At Jittery Joe's. Solokonsert der Jeff åpner for Olivia Tremor Control og Elf Power.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    Fikk klar beskjed fra pixy om at " den skiva SKAL du ha !! " ;D
    Den siste altså. Fikk beskjeden etter konserten han var på her for noen dager siden. Den skal også bestilles selvsagt.

Des nevnte også noe om at PRR hadde vært oppvarmingsband for PT :)

/jan
    Hehe, det er bra det er flere som er enig med meg.:D Sjekk ut Petter Carlsen også, han har vært med Anathema på turne rundt om i Europa, og skal vel være med på andre delen av turneen og. Han har blitt yndlingen til bandet nå, såvidt jeg har skjønt.:) Håper bare Anathema tar turen til Norge igjen, og evt litt andre steder enn Oslo, som f.eks. Trondheim.;) Porcupine Tree spilte jo to konserter i Norge sist de var her, både i Oslo og i Bergen. Håper de andre godbanda(dvs. Anathema, Opeth og Katatonia) tar litt etter de. Men Opeth er relativt flinke, de hadde jo en turne med 9 konserter sammen med Rikskonsertene, såvidt jeg husker(arrester meg gjerne om jeg tar feil, jeg er absolutt ikke helt sikker på dette).

Jeg mener det var den første konserten i 2007, i midten av juli, på Rockefeller, da miksebordet gikk i svart og det ble en god 20-30 minutters pause. De kom jo tilbake i november det året, og spilte på Sentrum Scene. Nydelige konserter begge to. Siste var jo på Norwegian Wood i Oslo og Ole Bull i Bergen, sistnevnte fikk jeg dessverre ikke fikk med meg. Og oktober 2009 da.:)

Må nesten sette på mer Porcupine Tree nå jeg:

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:

Dag ?

HFS suger i dag, er jo sirup i systemet!

Har aldri hørt om, men dette var flott. Og er nu bestilt. Er de andre albumene også noe å ha, eller?
    Takk, Dag. Den skiva er fantastisk på så mange nivåer at det nesten er nifst. Bare historien om studioprosessen er bergtagende. On Avery Island er veldig bra, men veldig forskjellig. Så det du skal bestille er Jeff Mangums Live At Jittery Joe's. Solokonsert der Jeff åpner for Olivia Tremor Control og Elf Power.
    Bra. Jeg hiver dem med i bestillingen og.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:

Dag ?

Den der er nokså fin ja. Såg NMH på garage, tror det må være så langt tilbake som 98-99. De spilte sammen med Olivia Tremor Control og et tredje elephant 6 kollektiv, som eg ikkje husker i farten. Dengang var det olivia tremor control som var trekkplasteret for min del, men det var Mangum og co som gjorde størst inntrykk. Oh comely gjør seg live, for å si det mildt ;D

Syns denne plata er klart bedre enn on avery island. Sistnevnte har eg ikkje hørt på jaffal 10 år.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Great lake swimmers - Lost Channels, pils i glasset og frøkna er ute noen timer :)

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:

Dag ?

Den der er nokså fin ja. Såg NMH på garage, tror det må være så langt tilbake som 98-99. De spilte sammen med Olivia Tremor Control og et tredje elephant 6 kollektiv, som eg ikkje husker i farten. Dengang var det olivia tremor control som var trekkplasteret for min del, men det var Mangum og co som gjorde størst inntrykk. Oh comely gjør seg live, for å si det mildt ;D

Syns denne plata er klart bedre enn on avery island. Sistnevnte har eg ikkje hørt på jaffal 10 år.
    Der var jeg. 9 august '98. Med Olivia Tremor Control og Music Tapes. Dagen etter var det Oslo, så var det Stockholm. Deretter var det en liten måned før jeg så de i Göteborg, Oslo og Stockholm. Good times.
    In The Aeroplane er klart bedre enn On Avery Island. Derom er det ingen verdens tvil.
    Jeg har timevis med konsertopptak av de, det er så bra at det nesten tangerer virkeligheten.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Giant Sand - proVISIONS, litt artig at PJ Harvey har skrevet ene sangen.

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    Oj, nå ser det ut som om HFS fungerer igjen hos meg også :)

Jeg har (holdt nesten på å si selvsagt) Neutral Milk Hotel liggende på vinyl - kanskje jeg burde ta en lytt.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Jeg har denne Neutral Milk Hotel på dobbel vinyl,men av en eller annen grunn har jeg knapt hørt den.Den blir av mange kjennere betegnet som "verdens beste" plate.Med ny platespiller får jeg vel sette av en dag for en grundigere lytt på denne.

mvh. s,

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Various - "Non Pok - Greek Garage Bands of 60s"

coveret er selvfølgelig ikke å finne på nettet.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    mikefish skrev:
    Jeg har denne Neutral Milk Hotel på dobbel vinyl,men av en eller annen grunn har jeg knapt hørt den.Den blir av mange kjennere betegnet som "verdens beste" plate.Med ny platespiller får jeg vel sette av en dag for en grundigere lytt på denne.

mvh. s,
    Det synes jeg absolutt du skal gjøre.

Og, torem, det er på høy tid.

@svingen68, ganske ok ?! :D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.277
    Dette har jeg hørt på i dag:

Og nå har jeg akkurat satt på denne: