|
Oh, you can't do that...dag1234 skrev:Her gis denne enda en sjanse:
Dead Moon; Strange Pray Tell
Kjøper den at dead moon ikkje faller i smak. Beklager det feilskjæret.dag1234 skrev:Sorry Townesboy
Elvis Costello; North
4 kongeplater det der RobertenRoberten skrev:Townes/Dag, dere som tydeligvis har hørt på Costello før, jeg plukket opp disse skivene på et garasjesalg:
Get Happy, King et eller annet, Armed Forces og Imperial Bedroom. Er dette et greit sted å starte ? + hva kan jeg vente meg ? Noen andre skiver jeg heller burde begynne med ?
EDIT: Lou Reed - Transformer. Fordi den er latterlig bra.
Har aldri, av uvisse grunner, hørt noe av Costello før jeg kjøpte de + Kornyfone Radio Hour, og sistnevnte er den eneste jeg har hørt, fordi Nick Lowe var med på den. Jeg håper Costello viser seg å falle i smak, det hadde vært herlig å "oppdage," en artist med en såpass fyldig katalog som ham. Det kan love mange gode stunder både med å høre på musikken og være på utkikk etter den.Townes skrev:4 kongeplater det der RobertenRoberten skrev:Townes/Dag, dere som tydeligvis har hørt på Costello før, jeg plukket opp disse skivene på et garasjesalg:
Get Happy, King et eller annet, Armed Forces og Imperial Bedroom. Er dette et greit sted å starte ? + hva kan jeg vente meg ? Noen andre skiver jeg heller burde begynne med ?
EDIT: Lou Reed - Transformer. Fordi den er latterlig bra.Er usannsynlig glad i King of America. Skulle du ventet med en av de derre, så ville eg ha ventet med Imperial Bedroom.
Men smaken er vel som baken når det gjelder Costello også
Du kan vente deg litt forskjellig. King of America er akustisk, veldig americana-vibes over, og produsert av T-Bone (viss eg husker rett). Utrolig sterke låter i en fortreffelig inpakning. Blant mine absolutte favoritter av ham.
Armed forces og Get happy er jo noen år eldre, og litt mer tut og kjør. Mye energi på den mannen på den tida. New wave / rock / soul og mye annet. Liker veldig godt Get happy. Kanskje fordi det er den første Costello plata eg skaffa meg.
Der dukker det frem skatter fra min oppvekst, ottone! Det var litt av noen konserter de gutta ga.ottone skrev:Driver og rydder litt i gamle vinylbunker, har ikke plass til alt på et sted, og finner ting jeg knapt har spilt på 30 år
Prudence første LP, fra 1972
Da har du linket feil bilderolfozzy skrev:Her spilles intet mindre enn verdens beste plate.
![]()
Ikke prøv deg. Jeg vet hva jeg prater om. 8)Townes skrev:Da har du linket feil bilderolfozzy skrev:Her spilles intet mindre enn verdens beste plate.
![]()
![]()
;D Vet detrolfozzy skrev:Ikke prøv deg. Jeg vet hva jeg prater om. 8)Townes skrev:Da har du linket feil bilderolfozzy skrev:Her spilles intet mindre enn verdens beste plate.![]()
Nei. Ukjent for meg. Mange Dylankopister der ute. Men ingen overgår originalen.Townes skrev:;D Vet detrolfozzy skrev:Ikke prøv deg. Jeg vet hva jeg prater om. 8)Townes skrev:Da har du linket feil bilderolfozzy skrev:Her spilles intet mindre enn verdens beste plate.![]()
Men har du hørt på han Pete Molinari duden noe særlig? Bra fyr det. Mye Dylan og Guthrie der...
Vil ikkje kalle han kopist sånn uten videre. Han vet i alle fall ka han holder på med, og lager låter som virkelig skiller seg fra den gemene hop. Sound og produksjon tilsier at her er det folk som har snøring, og alle de rette referanser. Absolutt verdt å lytte til. Inspirert av Dylan? Utan tvil. Kopist? Nah.rolfozzy skrev:Nei. Ukjent for meg. Mange Dylankopister der ute. Men ingen overgår originalen.Townes skrev:;D Vet detrolfozzy skrev:Ikke prøv deg. Jeg vet hva jeg prater om. 8)Townes skrev:Da har du linket feil bilderolfozzy skrev:Her spilles intet mindre enn verdens beste plate.![]()
Men har du hørt på han Pete Molinari duden noe særlig? Bra fyr det. Mye Dylan og Guthrie der...
Så da blir det verdens nestbeste plate her nå. Av og til er den også verdens beste.
![]()
Veldig fin låt det derre ja. Er fra forrige plata, A virtual landslide, som eg synes er hans beste.rolfozzy skrev:
Høres veldig bra ut dette.