|
Jeg var sent ute med å få med meg Grace, det var først i '96 jeg fikk øynene opp for dette knallalbumet, men du verden for et inntrykk det gjorde. At fyren strøk så ettertrykkelig til svømmeknappen et år senere er sørgelig, det kunne fort vært en artist å regne med.dag1234 skrev:Jeff Buckley; Grace
At han er av "de unge døde" tror jeg faktisk er med å høyne kvaliteten hans - for å si det ganske så kynisk. Det er med å gi en ekstra dimensjon til han og musikken hans. At han er slående lik James Dean forsterker også denne mytologien, tror jeg.Roberten skrev:Jeg var sent ute med å få med meg Grace, det var først i '96 jeg fikk øynene opp for dette knallalbumet, men du verden for et inntrykk det gjorde. At fyren strøk så ettertrykkelig til svømmeknappen et år senere er sørgelig, det kunne fort vært en artist å regne med.dag1234 skrev:Jeff Buckley; Grace
Kynisk eller ei, det er jeg helt enig med deg i. De fleste mekanismene for å bygge en kultus er til stede når det gjelder ham, men det rokker ikke ved faktum at Grace var et veldig bra album. Jeg hørte meg helt ferdig på det på 90tallet, så jeg tør ikke si noe om hvorvidt det har tålt tidens tann eller ikke.dag1234 skrev:At han er av "de unge døde" tror jeg faktisk er med å høyne kvaliteten hans - for å si det ganske så kynisk. Det er med å gi en ekstra dimensjon til han og musikken hans. At han er slående lik James Dean forsterker også denne mytologien, tror jeg.Roberten skrev:Jeg var sent ute med å få med meg Grace, det var først i '96 jeg fikk øynene opp for dette knallalbumet, men du verden for et inntrykk det gjorde. At fyren strøk så ettertrykkelig til svømmeknappen et år senere er sørgelig, det kunne fort vært en artist å regne med.dag1234 skrev:Jeff Buckley; Grace
Gikk unge Townes i motangrep med CEVBOFskala og krakilsk radbrekking av troverdigheten hans ?Townes skrev:Grace er fantastisk!
Husker en skikkelig loser som dreiv den lokale platesjappa der eg er fra. Han trudde Hallelujah var en Buckley låt
Sto og skrøt uhemmet over kalla fantastisk låtskriver og vokalist han var, og dro fram Hallelujah som eksempel ;D ;D ;D
Ja, nytter ikkje ta det seriøst når en knapt bleietør Alejandro Fuentes synger HallelujahRoberten skrev:Gikk unge Townes i motangrep med CEVBOFskala og krakilsk radbrekking av troverdigheten hans ?Townes skrev:Grace er fantastisk!
Husker en skikkelig loser som dreiv den lokale platesjappa der eg er fra. Han trudde Hallelujah var en Buckley låt
Sto og skrøt uhemmet over kalla fantastisk låtskriver og vokalist han var, og dro fram Hallelujah som eksempel ;D ;D ;D
Det er for meg skvett umulig å forstå hvorfor etermediene hoppet helt av skaftet over untermenschversjonen av Hallelujah som "de nye gitarkameratene," påtvang nasjonen for et par år siden. De burde mye heller spilt Buckley sin.