G
Gjestemedlem
Gjest
Vedlegg
-
44.1 KB Visninger: 125
Er registrert og notert ;DTownes skrev:Donny Hathaway - Extension of a man
Kjekt å se du har hevet deg på sadies galeien dagAnbefaler alt på yep roc på det aller varmeste!
det byr seg sikkert en sjanse for detAnonym skrev:Irriterer meg litt at jeg aldri har fått høre de live.
Kanskje det er et utslag av god smak og et ønske om å formidle stor kunst til noen en setter pris på, baluba?baluba skrev:Her snurres The Smiths' "Hatful of Hollow" nå. Dette er riktignok den nymastrede som heter "The Sound of The Smiths", men kem bryr seg? På HDD bestemmer jeg selv hva jeg skal kalle den, så jeg har valgt originaltittelen. Og det coveret som ble brukt til andreutgaven av albumet på åttitallet.
![]()
Det var nemlig den utgaven jeg selv hadde engang i tiden. Fram til jeg lånte den bort til en venninne, som igjen lånte den videre til en venninne av moren! Det var selvsagt siste gang jeg så den platen. Hva får folk til å tro at de kan låne videre andres plater til folk de egentlig ikke har noen sosial kontakt med?
Joda, men jeg ser på det som ungdommelig selvtekt overfor andres eiendom - med ukjent årsak utover det. Folk få betale for sin egen kunst, i alle fall de jeg ikke engang aner hvem er. Jeg gir ikke bort mine cd-er til tilfeldige personer på gaten, og dette sorterer under samme bås for meg. Smiths var oppløste for lenge siden, og trengte ikke en uansvarlig og tyvaktig husmor i fanskaren etter mine begreper. Faktisk var det siste gang jeg lånte ut flere plater til en person som ikke bor i huset. Det er fantastisk hvordan folk glemmer hva de har lånt av hvem. "Du vet du kan stole på at jeg stikker innom etter helgen med den". Hah, ti år etter husker jeg ikke hvem som i sin tid kom med den uttalelsen. Men at det var en blank løgn/et tomt løfte husker jeg godt. Siden har jeg heller tilbudt folk en brent kopi. Slikt irriterer nemlig i årevis etterpå, og fremdeles savner jeg plater jeg lånte bort for over ti år siden.dag1234 skrev:Kanskje det er et utslag av god smak og et ønske om å formidle stor kunst til noen en setter pris på, baluba?baluba skrev:Her snurres The Smiths' "Hatful of Hollow" nå. Dette er riktignok den nymastrede som heter "The Sound of The Smiths", men kem bryr seg? På HDD bestemmer jeg selv hva jeg skal kalle den, så jeg har valgt originaltittelen. Og det coveret som ble brukt til andreutgaven av albumet på åttitallet.
![]()
Det var nemlig den utgaven jeg selv hadde engang i tiden. Fram til jeg lånte den bort til en venninne, som igjen lånte den videre til en venninne av moren! Det var selvsagt siste gang jeg så den platen. Hva får folk til å tro at de kan låne videre andres plater til folk de egentlig ikke har noen sosial kontakt med?
Smiths er jo bare et av de aller største bandene ever, og nå mettes de av lyset fra Guds åsyn til evig tid, der vi alle håper å komme. Prøv å se på det ikke som et tap, men en gave til menneskene ;D. (Selv om første albumet, er best, imo.)
He he he, det er godt at du tenker på meg i alle fall. Og mer god musikk har vi jo åkke som, selv om små hull finnes både her og der. Men sålenge det finnes plater som "Rubber Soul" så kan vi alltids klare å glemme virkeligheten en stakket stund. Nå synger Morrissey fortsatt, og er kommet til den søte "Ask". :-* Etter uforlignelige "Panic". Hang the (fucking radio-)dj(s).dag1234 skrev:Enig med deg, baluba. Jeg er ytterst selektiv over for den ene som få låne med seg noe ut av huset. Han er utredet i alle krinker og kroker, og funnet klarert - men klarte likevel å sose vekk plata, men hadde da skamvett nok til å komme med en ny.
Jeg bare tulla med deg, og tenkte på noe trøstens ord du kom med da jeg ikke fikk forventet pris for en cd-spiller jeg trengte å kvitte meg med etter et alvorlig impulsgjennombrudd. ;D
Her går det i Beatles; Rubber soul
![]()
Andres skryt er enda bedre enn selvskryt. ;D Jeg takker og bukker dypt for de svært vene orda, Dag.dag1234 skrev:Klart jeg tenker på deg, baluba. Sjøl om jeg ikke henvender meg til deg så ofte, så tenker jeg på deg rett som det er.
Du kom meg til unnsetning en gang jeg var i purgatoriet her på sentralen, og har lært meg en god del som jeg ikke viste om, sogar om saker jeg ikke visste fantes!
Du er en positiv fyr og en viktig bidagsyter på sentralen. Det er min ærlige mening. Vet ikke om du var så interessert i den, men nå fikk du den jaffal. ;D
Bra plate det. Var det nærmeste jeg kom en referanseplate i mine yngre hifi-dager. Låt bra på mine Canton CT-1000 husker jeg.65finger skrev:Yello - Stella
Kjøpte den når den kom, grunnet at de spilte den i platebutikken. Har ikke hørt den på 10-15 år (før i det siste). En veldig bra plateGjestemedlem skrev:Bra plate det. Var det nærmeste jeg kom en referanseplate i mine yngre hifi-dager. Låt bra på mine Canton CT-1000 husker jeg.65finger skrev:Yello - Stella
Følg gjerne på med Claro que si. Den holder virkelig mål ennå!65finger skrev:Kjøpte den når den kom, grunnet at de spilte den i platebutikken. Har ikke hørt den på 10-15 år. En veldig bra plateGjestemedlem skrev:Bra plate det. Var det nærmeste jeg kom en referanseplate i mine yngre hifi-dager. Låt bra på mine Canton CT-1000 husker jeg.65finger skrev:Yello - Stella
Den her? får se om jeg har den liggende på harddiskenGjestemedlem skrev:Følg gjerne på med Claro que si. Den holder virkelig mål ennå!65finger skrev:Kjøpte den når den kom, grunnet at de spilte den i platebutikken. Har ikke hørt den på 10-15 år. En veldig bra plateGjestemedlem skrev:Bra plate det. Var det nærmeste jeg kom en referanseplate i mine yngre hifi-dager. Låt bra på mine Canton CT-1000 husker jeg.65finger skrev:Yello - Stella
liker den platenRoDa skrev:Communique fra Dire Straits
Fantastisk gruppe
Fantastisk album
Where do you think you're going er en fantastisk låt
Mark er jo fantastisk, det vet vi.
..og så inn i helvete bra den plata er på vinyl!!!!!
R
Spiller jaggumeg den samme i dette øyeblikket, dag. fantastisk plate imodag1234 skrev:Townes Van Zandt; Our Mother the Mountain
![]()
er nyskjerrig på den, får plukke den med meg neste tur til platebutikkendag1234 skrev:Denne da, finger. Har du denne surrende? ???
Mary Gauthier; The Foundling
![]()
Synes det er flott, men liker kanskje enda bedre Mercy Now.65finger skrev:er nyskjerrig på den, får plukke den med meg neste tur til platebutikkendag1234 skrev:Denne da, finger. Har du denne surrende? ???
![]()
Fant den på spoty
http://open.spotify.com/album/52ejWF04gkbyYzlW49B6pq
Liker dette. hører på det nå http://open.spotify.com/album/52ejWF04gkbyYzlW49B6pqdag1234 skrev:Synes det er flott, men liker kanskje enda bedre Mercy Now.65finger skrev:er nyskjerrig på den, får plukke den med meg neste tur til platebutikkendag1234 skrev:Denne da, finger. Har du denne surrende? ???
![]()
Fant den på spoty
http://open.spotify.com/album/52ejWF04gkbyYzlW49B6pq