Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her snurres The Smiths' "Hatful of Hollow" nå. Dette er riktignok den nymastrede som heter "The Sound of The Smiths", men kem bryr seg? På HDD bestemmer jeg selv hva jeg skal kalle den, så jeg har valgt originaltittelen. Og det coveret som ble brukt til andreutgaven av albumet på åttitallet.

Det var nemlig den utgaven jeg selv hadde engang i tiden. Fram til jeg lånte den bort til en venninne, som igjen lånte den videre til en venninne av moren! Det var selvsagt siste gang jeg så den platen. Hva får folk til å tro at de kan låne videre andres plater til folk de egentlig ikke har noen sosial kontakt med?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Her snurres The Smiths' "Hatful of Hollow" nå. Dette er riktignok den nymastrede som heter "The Sound of The Smiths", men kem bryr seg? På HDD bestemmer jeg selv hva jeg skal kalle den, så jeg har valgt originaltittelen. Og det coveret som ble brukt til andreutgaven av albumet på åttitallet.

Det var nemlig den utgaven jeg selv hadde engang i tiden. Fram til jeg lånte den bort til en venninne, som igjen lånte den videre til en venninne av moren! Det var selvsagt siste gang jeg så den platen. Hva får folk til å tro at de kan låne videre andres plater til folk de egentlig ikke har noen sosial kontakt med?
    Kanskje det er et utslag av god smak og et ønske om å formidle stor kunst til noen en setter pris på, baluba?

Smiths er jo bare et av de aller største bandene ever, og nå mettes de av lyset fra Guds åsyn til evig tid, der vi alle håper å komme. Prøv å se på det ikke som et tap, men en gave til menneskene ;D. (Selv om første albumet, er best, imo.)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:

Kanskje det er et utslag av god smak og et ønske om å formidle stor kunst til noen en setter pris på, baluba?

Smiths er jo bare et av de aller største bandene ever, og nå mettes de av lyset fra Guds åsyn til evig tid, der vi alle håper å komme. Prøv å se på det ikke som et tap, men en gave til menneskene ;D. (Selv om første albumet, er best, imo.)
    Joda, men jeg ser på det som ungdommelig selvtekt overfor andres eiendom - med ukjent årsak utover det. Folk få betale for sin egen kunst, i alle fall de jeg ikke engang aner hvem er. Jeg gir ikke bort mine cd-er til tilfeldige personer på gaten, og dette sorterer under samme bås for meg. Smiths var oppløste for lenge siden, og trengte ikke en uansvarlig og tyvaktig husmor i fanskaren etter mine begreper. Faktisk var det siste gang jeg lånte ut flere plater til en person som ikke bor i huset. Det er fantastisk hvordan folk glemmer hva de har lånt av hvem. "Du vet du kan stole på at jeg stikker innom etter helgen med den". Hah, ti år etter husker jeg ikke hvem som i sin tid kom med den uttalelsen. Men at det var en blank løgn/et tomt løfte husker jeg godt. Siden har jeg heller tilbudt folk en brent kopi. Slikt irriterer nemlig i årevis etterpå, og fremdeles savner jeg plater jeg lånte bort for over ti år siden.

Jaja, Smiths fortsetter i solskinnet her på Bergens lyse side. 8)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Enig med deg, baluba. Jeg er ytterst selektiv over for den ene som få låne med seg noe ut av huset. Han er utredet i alle krinker og kroker, og funnet klarert - men klarte likevel å sose vekk plata, men hadde da skamvett nok til å komme med en ny.

Jeg bare tulla med deg, og tenkte på noe trøstens ord du kom med da jeg ikke fikk forventet pris for en cd-spiller jeg trengte å kvitte meg med etter et alvorlig impulsgjennombrudd. ;D

Her går det i Beatles; Rubber soul

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Enig med deg, baluba. Jeg er ytterst selektiv over for den ene som få låne med seg noe ut av huset. Han er utredet i alle krinker og kroker, og funnet klarert - men klarte likevel å sose vekk plata, men hadde da skamvett nok til å komme med en ny.

Jeg bare tulla med deg, og tenkte på noe trøstens ord du kom med da jeg ikke fikk forventet pris for en cd-spiller jeg trengte å kvitte meg med etter et alvorlig impulsgjennombrudd. ;D

Her går det i Beatles; Rubber soul

He he he, det er godt at du tenker på meg i alle fall. Og mer god musikk har vi jo åkke som, selv om små hull finnes både her og der. Men sålenge det finnes plater som "Rubber Soul" så kan vi alltids klare å glemme virkeligheten en stakket stund. Nå synger Morrissey fortsatt, og er kommet til den søte "Ask". :-* Etter uforlignelige "Panic". Hang the (fucking radio-)dj(s).

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Klart jeg tenker på deg, baluba. Sjøl om jeg ikke henvender meg til deg så ofte, så tenker jeg på deg rett som det er.

Du kom meg til unnsetning en gang jeg var i purgatoriet her på sentralen, og har lært meg en god del som jeg ikke viste om, sogar om saker jeg ikke visste fantes! :D

Du er en positiv fyr og en viktig bidagsyter på sentralen. Det er min ærlige mening. Vet ikke om du var så interessert i den, men nå fikk du den jaffal. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    XX XX i rette humøret for denne nå tydeligvis. ELSKE eller HATE er oppsummeringen av denne platen

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Klart jeg tenker på deg, baluba. Sjøl om jeg ikke henvender meg til deg så ofte, så tenker jeg på deg rett som det er.

Du kom meg til unnsetning en gang jeg var i purgatoriet her på sentralen, og har lært meg en god del som jeg ikke viste om, sogar om saker jeg ikke visste fantes! :D

Du er en positiv fyr og en viktig bidagsyter på sentralen. Det er min ærlige mening. Vet ikke om du var så interessert i den, men nå fikk du den jaffal. ;D
    Andres skryt er enda bedre enn selvskryt. ;D Jeg takker og bukker dypt for de svært vene orda, Dag.

Her har jeg skiftet til mer eksotiske rytmer, og da vet alle at det dreier seg om ska. Samleplaten "The Best Of The Specials" er bra satt sammen med innhold som holder koken hele veien, fra start til slutt. I tillegg så leveres den med en ok DVD med musikkvideoer. Det var litt artig å se The Special A.K.A. "Nelson Mandela" igjen, denne gang uten VHS-kvalitet og i stereo. Låten er selvsagt med på cd-en også.

Glemte jeg å nevne prisen? 59, selvfølgelig.

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Yello - Stella
    Bra plate det. Var det nærmeste jeg kom en referanseplate i mine yngre hifi-dager. Låt bra på mine Canton CT-1000 husker jeg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Yello - Stella
    Bra plate det. Var det nærmeste jeg kom en referanseplate i mine yngre hifi-dager. Låt bra på mine Canton CT-1000 husker jeg.
    Kjøpte den når den kom, grunnet at de spilte den i platebutikken. Har ikke hørt den på 10-15 år (før i det siste). En veldig bra plate

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Yello - Stella
    Kjøpte den når den kom, grunnet at de spilte den i platebutikken. Har ikke hørt den på 10-15 år. En veldig bra plate
    Følg gjerne på med Claro que si. Den holder virkelig mål ennå!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    65finger skrev:
    Yello - Stella
    Kjøpte den når den kom, grunnet at de spilte den i platebutikken. Har ikke hørt den på 10-15 år. En veldig bra plate
    Følg gjerne på med Claro que si. Den holder virkelig mål ennå!
    Den her? får se om jeg har den liggende på harddisken

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.005
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Communique fra Dire Straits

Fantastisk gruppe
    Fantastisk album
    Where do you think you're going er en fantastisk låt
    Mark er jo fantastisk, det vet vi.

..og så inn i helvete bra den plata er på vinyl!!!!!

R

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    Communique fra Dire Straits

Fantastisk gruppe
    Fantastisk album
    Where do you think you're going er en fantastisk låt
    Mark er jo fantastisk, det vet vi.

..og så inn i helvete bra den plata er på vinyl!!!!!

R
    liker den platen

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.798
    Torget vurderinger
    49
    Lyttet i dag faktisk på Pink Floyd Dark side of the moon Dva-Audio versjonen med 24bit 96khz oppløsning 8)
    Beste versjon jeg har hørt , og jeg har hørt det meste sacd ,vinylrip, remasters Japanese 1. pressing etc..... ;D

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn