Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Muddy

Hører vel strengt tatt inn under blues, men samma det. Er 10 000 ganger mer rock&roll enn mye som postes her ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Pirates er nettopp ferdig, og nå blir det i alle fall noen låter fra Girl At Her Volcano.

Edit: Ombestemte meg, det blir Rickies siste over Spotify.

Dette er faktisk første gang jeg hører den platen, og første spor lover bra takter fra en middelaldrende Rickie som forhåpentligvis har steget ned av hesten på sine gamle dager.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Nå tar jeg en VollenWeider og da er det ikke lenge til Jon Blund stikker innom. :

Andreas Vollenweider-White Winds

Samples

Spor 6,Phases of the three moons, er jo herlig.

Nå er det rett før køya tar meg og,65-,jeg skal bare.... ::) :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Siden man er alene på "mekken" i dag så spilles det som bare f her.
    Den her på kassett er førstemann ut;

/jan

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Det bedrives oppladning for kvelden skjønner jeg :)

Hos meg spiller Jon Spencer Blues Explosion opp til dans med 'Controversial Negro.'

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Noen pils skal man ikke kimse av, og med tanke på hvor sinnsykt gode The Sonics var i Stockholm i fjor avskriver jeg ikke noen før jeg har hørt de.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg endelig fått høre litt på den cd-en jeg kjøpte av gatemusikerne Baltic Brass Quintet på Torgallmenningen tidligere i uke, og det høres bra ut musikalsk. Mange klassiske svisker, men det er jo ok for de som ønsker lett fordøyelige opptak av messingblåsere. Ganske kommersielt, altså. Tittelen er "Sankt-Petersburg". De hadde også en cd med versjoner av pop og jazzlåter som ikke interesserte meg like mye.

Baltic Brass Quintet er åpenbart kompetente musikere som kan spille i de fleste orkestre uten å gjøre skam på dem. Bach, Charpentier, Albinoni, Pachelbel, Händel m. flere blir tolket tildels interessant også, så musikalsk kan jeg anbefale den for de som liker bare messingen. Lyden kan jeg dessverre ikke uttale meg om, for anlegget det spilles over er et billig surroundanlegg fra LG. Og det er ikke særlig bra til musikk, for å si det mildt. Det er klart at det er studio, og jeg det høres ikke ut til å være nærmikrofoni i særlig stor grad. At lyden er god er ikke usannsynlig, så de som tar en tur i sentrum av Bergen i disse dager så er det en fin måte å støtte fattige, baltiske musikere. Det er bedre å kjøpe en cd til 150 enn å gi en femtilapp uten å få noe fysisk produkt igjen for pengene. Jeg tror nok også de blir mer glade for å selge en cd enn å få noen tyvekroninger for jobben.

Cover var umulig å finne på internett, så igjen lar jeg et av mine egne fotografier illustrere musikken. Det er jo litt mer artig enn det kjedelige designet som egentlig pryder cd-ens innpakning. For de som måtte ha interesse av det så er bildet av trompetisten tatt i solnedgangen ved moloen på Åkra.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Han her luringen:

Noen ganger får jeg ikke opp bilder som er hotlinket, selv om andre hotlinkede bilder vises. Hvorfor aner jeg ikke, men da jeg forsøkte å lime url-en inn i adressefeltet fikk jeg denne meldingen:

"Denne nettsiden er ikke tilgjengelig.

Det kan hende at nettsiden på http://www.geocities.jp/nfhwj881/rnlcs.jpg er midlertidig nede eller flyttet permanent til en ny nettadresse".

Mulig det er en feil med Chrome, men det er litt rart siden de aller fleste bilder som det er linket til vises. Det er altså et lite utvalg som ikke fungerer, uten noen forståelig grunn til det. Når det fungerer på alle andre bilder så skjønner jeg ikke hvorfor noen ikke vises. De er jo lagt inn på samme måte, tipper jeg. Merkelige saker.

Etter å ha testet i IE og Firefox har jeg funnet ut at bildet ikke vises der heller. Kan det være at siden det linkes fra faktisk ligger nede for øyeblikket? Uansett er det et eksempel på at det er hyggelig gjort å gi flere tips om hva det er enn å skrive at vedkommende er en luring. Er det bare jeg som har hatt det problemet klokken 17.15-30? Det er jo som sagt mulig at problemet er lokalt hos meg, men ville det da gjelde alle nettleserne mine? Det har ikke oppstått på jobb, men der er det profesjonelle sider jeg er inne på.

Edit: Nå prøvde jeg å lime inn url i adressefeltet igjen, og da fant jeg ut at det var Randy Newman. Det tyder på at meldingen om at siden var foreløpig nede stemte. Og slik skjer ganske ofte på verdensveven, så det er for meg en påminnelse om at en form for info som kan googles er brukervennlig når slike problemer med nettet oppstår.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Her skal jeg være enig med petimeteret baluba, det hadde vært kjekt å vite hvem det er som er en luring.
    På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er begeistret for luringer, så jeg er smått engstelig for at jeg går glipp av noe.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Her skal jeg være enig med petimeteret baluba, det hadde vært kjekt å vite hvem det er som er en luring.
    På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er begeistret for luringer, så jeg er smått engstelig for at jeg går glipp av noe.
    Så du fikk også problemer med å se bildet da, regner jeg med. Jeg får fortsatt ikke opp bildet, noe som kan skyldes at HFS er en notorisk ustabil side. Et petimeter er jeg nok, men det er fordi jeg er profesjonell webjournalist og tenker hele tiden på at jeg ikke skriver for meg selv, men for et publikum som skal få noe ut av det som jeg har lagt ut. Det er fryktelig lenge siden jeg fikk et kick av å se min egen byline.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Så du fikk også problemer med å se bildet da, regner jeg med. Jeg får fortsatt ikke opp bildet, noe som kan skyldes at HFS er en notorisk ustabil side. Et petimeter er jeg nok, men det er fordi jeg er profesjonell webjournalist og tenker hele tiden på at jeg ikke skriver for meg selv, men for et publikum som skal få noe ut av det som jeg har lagt ut. Det er fryktelig lenge siden jeg fikk et kick av å se min egen byline.
    O ja, godeste Newman glimrer med sitt fravær på epleboken min. Og selv om jeg regner det som hundre prosent sannsynlig at du var med på den, vil jeg legge til at petimeteret var svært vennskapelig ment ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn