Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Her skal jeg være enig med petimeteret baluba, det hadde vært kjekt å vite hvem det er som er en luring.
    På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er begeistret for luringer, så jeg er smått engstelig for at jeg går glipp av noe.
    Så du fikk også problemer med å se bildet da, regner jeg med. Jeg får fortsatt ikke opp bildet, noe som kan skyldes at HFS er en notorisk ustabil side. Et petimeter er jeg nok, men det er fordi jeg er profesjonell webjournalist og tenker hele tiden på at jeg ikke skriver for meg selv, men for et publikum som skal få noe ut av det som jeg har lagt ut. Det er fryktelig lenge siden jeg fikk et kick av å se min egen byline.
    O ja, godeste Newman glimrer med sitt fravær på epleboken min. Og selv om jeg regner det som hundre prosent sannsynlig at du var med på den, vil jeg legge til at petimeteret var svært vennskapelig ment ;)
    Joda, jeg tok den. Men jeg er jo et petimeter noen ganger, så den overstrekingen var egentlig unødvendig. Den har jo en kjerne av sannhet i seg. ;) Det var forresten godt å vite at det ikke er min pc det er noe galt med, men linken til Dag. Derfor vil jeg igjen være petimeteret å be bidragsytere ta takhøyde for at internett er mer enn uperfekt, og at litt mer info er nødvendig for at budskapet skal komme fram i enhver situasjon.

Little Criminals = 16 tegn med mellomrom.
    Han her luringen= 16 tegn med mellomrom.

Ingen besparing av tid eller levetid på tastaturet, altså. Og mye mindre lurt, i og med at budskapet derfor ikke kom fram.
    Sorry, Dag. Jobben min er å gjøre internett mer tilgjengelig og brukervennlig for folk flest, og den jobben har en tendens til å følge meg inn i privatlivets sfære. De som har det som jobb å være et petimeter blir det ofte på fritiden også, til vekselvis glede og stor irritasjon for omverdenen.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Her skal jeg være enig med petimeteret baluba, det hadde vært kjekt å vite hvem det er som er en luring.
    På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er begeistret for luringer, så jeg er smått engstelig for at jeg går glipp av noe.
    Så du fikk også problemer med å se bildet da, regner jeg med. Jeg får fortsatt ikke opp bildet, noe som kan skyldes at HFS er en notorisk ustabil side. Et petimeter er jeg nok, men det er fordi jeg er profesjonell webjournalist og tenker hele tiden på at jeg ikke skriver for meg selv, men for et publikum som skal få noe ut av det som jeg har lagt ut. Det er fryktelig lenge siden jeg fikk et kick av å se min egen byline.
    O ja, godeste Newman glimrer med sitt fravær på epleboken min. Og selv om jeg regner det som hundre prosent sannsynlig at du var med på den, vil jeg legge til at petimeteret var svært vennskapelig ment ;)
    Joda, jeg tok den. Men jeg er jo et petimeter noen ganger, så den overstrekingen var egentlig unødvendig. Den har jo en kjerne av sannhet i seg. ;) Det var forresten godt å vite at det ikke er min pc det er noe galt med, men linken til Dag. Derfor vil jeg igjen være petimeteret å be bidragsytere ta takhøyde for at internett er mer enn uperfekt, og at litt mer info er nødvendig for at budskapet skal komme fram i enhver situasjon.

Little Criminals = 16 tegn uten mellomrom.
    Han her luringen= 16 tegn med mellomrom.

Ingen besparing av tid eller levetid på tastaturet, altså. Og mye mindre lurt, i og med at budskapet derfor ikke kom fram.
    Sorry, Dag. Jobben min er å gjøre internett mer tilgjengelig og brukervennlig for folk flest, og den jobben har en tendens til å følge meg inn i privatlivets sfære. De som har det som jobb å være et petimeter blir det ofte på fritiden også, til vekselvis glede og stor irritasjon for omverdenen.
    Det er bra du passer på meg :-* Petimeter eller ei.

Jeg utelater artist- og platenavn når det likevel står på coveret. Forsøker å ikke gjenta for mye. Det ser litt ånnas ut, tykkjer eg. Men det hjelper jo lite hvis noen ikke får opp bildet. Som visse tydeligvis gjør. Det hender også med meg fra tid til annen, men kun i sitater. Så jeg har ikke giddet å gjøre noe mer med det. Annet enn å registrere det, da.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Selv hører jeg på Lislevand - Diminuito
    Dette er et genialt eksempel på at det gjøres riktig. Også her er det noe galt med linken, og likevel vet jeg hvilken plate du spiller. Budskapet har altså kommet fram. Hele poenget er vel å fortelle andre hva du hører på, slik at de blir inspirert av det.

Det var mer vanlig før i tiden, men det hender fortsatt fra tid til annen at covere uten tekst legges ut uten noen nærmere forklaring. Da føler jeg meg dum, og våget ikke før å spørre hva det er. Det hendte jo at jeg fikk svar tilbake at jeg måtte være uopplyst som ikke kjenner igjen et cover som er tre måneder gammelt, og kun har solgt i 50 eksemplarer til en eksklusiv gruppe fans. Nå driter jeg i om jeg fremstår som uopplyst.

Nå ja. Hvis folk gir blaffen i om budskapet kommer fram så får de gjøre det. Selv ønsker jeg å inspirere og informere, så jeg fortsetter min praksis med å informere folk skriftlig også. Innholdet i innlegget er viktigst for meg, og jeg gidder å skrive noen få karakterer mer for å få fram budskapet. Men så er da også jeg veldig fokusert på produksjon og klare resultater av mitt arbeid. Kanskje jeg hadde hatt et helt annerledes forhold til slikt hvis jeg hadde en type akademisk arbeid som ikke gir synlige resultater før etter flere års forskning, eller lignende progresjon. Det er jo et liv som jeg har vanskelig for å sette meg inn i.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Besynderlig, bildet fungerer brillefint på både epleboken og macminien min. Til og med i ditt sitat.

Nå har Lislevand tatt kvelden, inn fra høyre kommer Roky Erickson med Gremlins Have Pictures

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Pepper torsdagskvelden med en siste skive. Kjenner helt hit at det skal bli godt med en øl nå.......

Various - Teenage Shutdown vol #10 - "The World Ain´t Round, It´s Square!"

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Ai, jeg trenger å komplettere 'Teenage Shutdown' serien. Det er sannelig ikke så lett å håndheve den selvpålagte kjøpsstoppen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Ai, jeg trenger å komplettere 'Teenage Shutdown' serien. Det er sannelig ikke så lett å håndheve den selvpålagte kjøpsstoppen.
    Har du ikke den??

Undertittelen "17 Paint-Peeling Garage-Punk Monsters!!!" lyver ikke.

Sees over en brun en eller tre om få strakser. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Har du ikke den??

Undertittelen "17 Paint-Peeling Garage-Punk Monsters!!!" lyver ikke.

Sees over en brun en eller tre om få strakser. ;)
    Joda, den står trygt i hylla, men det er noen titler jeg mangler i serien.
    Glær mæ !

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Nye skiva til Eminem, liker'n godt. Nesten Marshall Mathers LP kvalitet dette her :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Besynderlig, bildet fungerer brillefint på både epleboken og macminien min. Til og med i ditt sitat.

Nå har Lislevand tatt kvelden, inn fra høyre kommer Roky Erickson med Gremlins Have Pictures
    Nå funker det brillefint på min også. Nettet er som nevnt ustabilt på mange måter, og en side som ikke er oppe i det ene minuttet kan være helt normal et minutt senere. Jeg har også en følelse av at det kan være HFS som er problemet noen ganger, men det har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om. Hvis jeg sjekker nå så vises sikkert Randy Newman også.

Det er nok slik at jeg er et petimeter når det gjelder det å ta høyde for verdensvevens ustabile natur, og derfor litt urettferdig forventer samme innstilling som jeg gjør av de jeg samarbeider med i jobben. Derfor må jeg be om tilgivelse på forhånd for neste raptus som kommer om noen uker. Jeg har klart å holde pedanten under kontroll i flere måneder nå, men i likhet med tourettes så kan ikke en slik natur tøyles i for lange strekk om gangen. Derfor vet jeg at innen september kommer et nytt utbrudd, og jeg får bare håpe at offeret er en som vet hvordan jeg er, og ikke et sakesløst nytt medlem som tror jeg er snill gutt. ;)

Jeg er nok litt miljøskadd av å få betalt for å være et teknisk petimeter på dagtid, og når jeg lar det få innflydelse på hvordan jeg behandler stakkars menige medlemmer på et forum så er det kanskje ikke helt rettferdig.

Tilbake til mjusikken. Det er voldsomt mye oppmerksomhet gamle Roky får for tiden. Jeg har ikke hørt noen plater av han siden han var en kultartist på åttitallet. Typisk nok glemmer jeg artister når de får mer oppmerksomhet, og ikke er noe for de innvidde. Kanskje jeg burde sjekke de nyere platene på spyttify? Roky var jo stor for 25 år siden, og sikkert fortsatt en med store kvaliteter.

Selv tror jeg at jeg lar et par låter fra Tinseltown Rebellion få lov til å forstyrre stillheten her i kjelleren. Falsetten på Love Of My Life får meg alltid til å bli i godt humør, og etter et par timers kjøpesenter-terror på Oasen (nattåpent, stønn) trenger jeg noe for sinnets munterhet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lar Dags tidligere kryptiske innlegg inspirere meg til å spille den samme Newman. Til nå har jeg hørt sanger fra samme plate som Dag spilte, men i form av CD2 i samlingen "Guilty: 30 Years of Randy Newman". 105 låter solid gull fordelt på fire disker. Likevel savner jeg "Little Criminals" en smule for sammensettingens skyld. Pluss at jeg synes coveret er fint. Men det er også dette coveret, samt mitt syn på "Little Criminals" er preget av at det var den platen som vekket min interesse. Og som var den første jeg kjøpte av Newman.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Jeg husker jeg var overmåte begeistret for 'Secret South,' og så de gjøre en knallbra konsert i Oslo for...åtte år siden ? Men jeg har ramlet hodestups av lasset etter det. Hmm... det betyr sikkert at det er på tide med et gjenhør med denne

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    perfekt musikk til morgenkaffien :

Betty LaVette - interpretations

mvh. s,

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    har seriøst på hypofysen den catchy "A Song To you", vinylsingelen til Frode Skjold som slippes ikveld.

http://www.myspace.com/edorfdlojks

årets norske låt??
    Den er helt klart der oppe ja. Og det samme er tilbudet i døra på slippfesten, 150 spesidaler for inntreden + 3x7" ;D
    Kan vanskelig se for meg at noen skulle velge å kun gå for billetten til lusne 50,-
    Man får håpe at folk kjenner sin besøkelsestid.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.378
    Torget vurderinger
    2
    Nr. 3 og 4 på min liste over Dylans beste.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    har seriøst på hypofysen den catchy "A Song To you", vinylsingelen til Frode Skjold som slippes ikveld.

http://www.myspace.com/edorfdlojks

årets norske låt??
    Den er helt klart der oppe ja. Og det samme er tilbudet i døra på slippfesten, 150 spesidaler for inntreden + 3x7" ;D
    Kan vanskelig se for meg at noen skulle velge å kun gå for billetten til lusne 50,-
    Man får håpe at folk kjenner sin besøkelsestid.
    Det Roberten prøver å formidle er det enkle faktum at tre norske vinylsingler slippes ikveld. Alle tre banda spiller for kroner 150 i døra, inkludert alle tre singlene, på kjøpet får dere undertegnede som raller over platespillerne. ::)

http://www.jansenplateproduksjon.com/

Garage, Grensen 9, Oslo

Peter Berry & The Shake Set
    Frode Skjold
    Wind

http://www.garageoslo.no/default.asp?id=1402

Det var dagens skamløse promotering................. :D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Skamløs promotering må til. Dessuten er jeg sikker på at det faller under kategorien misjonering.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Skiva her er så skamløst herlig kommers. I det andrelåta "100 Yard Dash" setter igang er det ingen tvil om at her er det fest.

Raphael Saadiq - "The Way I See It"

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn