Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Filmmusikken til The Warriors.

Jeg har et gammelt forhold til denne platen og filmen som aldri ser ut til å dø. Warriors, come out to plaaay!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.755
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Var i musikkbutikken igår med min datter, og hun insisterte på denne

Jeg protesterte ikke, dro kortet med et smil.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Er bare på andregangslytt, men dette er et album jeg tror komme til å vokse fremover.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Snart ferdigspilt denne, kanskje jeg skal sette på Deadwing da? :) En stund siden den snurret i spiller'n.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:

Snart ferdigspilt denne, kanskje jeg skal sette på Deadwing da? :) En stund siden den snurret i spiller'n.
    Ahhh, den har jeg ikke fått kjøpt ennå. Bra du minte meg på ;)

Deadwing bør du absolutt sette på, godt vi ikke har naboer sier jeg 8)

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:

Ahhh, den har jeg ikke fått kjøpt ennå. Bra du minte meg på ;)

Deadwing bør du absolutt sette på, godt vi ikke har naboer sier jeg 8)

/jan
    Det anbefales virkelig, den bare vokser og vokser for hver gjennomspilling. Fikk limited edition av The Incident til jul.:D

Deadwing blir nok neste skive på, tenker jeg. Naboer har jeg, men de fleste er hjemme i julen(studentleilighet), og derfor passer jeg på å spille mest mulig nå. :)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.755
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Veldig mye retro i heimen for tida, sammen med neste generasjon.

ABBA: The Concert
    (NRK 2)​

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min session med The Warriors soundtracket tidligere i kveld ble avbrutt av krav om stillhet, men nå opptar jeg nytelsen av denne glimrende filmmusikkplaten. Her representert ved Joe Walsh' storhit "In the city" etterfulgt av Arnold McCullers versjon av Martha Reeves and the Vandellas gamle klassiker "Nowhere to run". Førstnevnte tror vel mange i dag er en Eagles-låt, noe som selvfølgelig er helt feil.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Noen ganger er det nødvendig å høre denne:

ULTRAVOX - WE STAND ALONE
    [video]NntPrvQ_GxY[/video]

Det er ingen som lager slik musikk lenger. :'(

G

Gjestemedlem

Gjest
    En naturlig neste låt:

[video]2hyGtrrkUc0[/video]

Dette er hva Ultravox handler om.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.755
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    gismo skrev:
    ......
    Men gud hvor bra de var, selv om jeg ikke syntes det den tida ;)
    Det samme slår meg også når det gjelder ABBA.
    På den tiden ville jeg helst bare se og ikke høre, nå er det klart omvendt. :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Retro her også ;D
    Men gud hvor bra de var, selv om jeg ikke syntes det den tida ;)
    Du er ikke alene om å leve i den skammen. De som ikke skammer seg over å ha avfeid Abba i ungdommen (og det tror jeg gjelder nesten alle her inne) har enda ikke lært noe om popmusikk. Det er rett og slett flaut å tenke på hvordan man misslikte de "forferdelig kommersielle" Abba fra Grand Prix.

Heldigvis har vår generasjon lært seg å svelge kameler gjennom årene. Mange og ganske store faktisk. Litt kamelhår hengende fast i drøvelen plager ikke meg lenger, og ut fra det du skriver her så gjelder det åpenbart også deg. I mitt svakeste øyeblikk vurderte jeg medlemskap i den uformelle Folkeaksjonen mot disko. Der klarte jeg å skjære utenom tabben da jeg i et øyeblikk av sjeldent klarsyn forstod at Parliament, Chic, Hot Chocolate og Gap Band også var disko. For å ikke snakke om Material med Nona Hendryx som fikk meg til å svinge meg til rytmene av den nå smått klassiske "Busting Out". Jeg kan med trygghet si at jeg ble litt ertet for min nye kjærlighet for disko og Motown rundt 1980. Slik var det å være en del av det vi i dag kan kalle musikkpolitiet i post-punkens æra. Det var ikke lett å innrømme at man likte disko på den lokale rockeklubbens møter i en periode da til og med Clash nesten var litt suspekt kommersielle. Men det var heldigvis en kamel jeg slapp å kjenne smaken av. Og heldigvis slapp jeg også å oppleve kamelsmaken av Bee Gees, men det var med en hårsbredd margin. Det er sannelig ikke lett å være musikkpolitisk korrekt, og deilig å bli så gammel at ingen bryr seg om hva jeg mener. I vår alder har vi jo lov å reise til Titanofestivalen i fullt alvor for å være edruelig publikummer. Men så langt går jeg ikke, selv om det nesten frister på pur faen. ;D

Og denne lange og kjedelig skriftingen avsluttes med en fest av en 12"-miks av nettopp "Busting Out". Takk for at du minnet meg på å lette trykket for kamelgasser. Slikt er sunt innimellom. ;D Er det andre som har noen pinlige meninger fra tidligere tider som de har behov til å lufte foran menigheten?

Det skal i rettferdighetens navn sies at det neppe var noen oppegående mennesker som ville avfeid Material med Bill Laswell uansett genre. Material var tross alt kjernen i Daevid Allens New York Gong, så langt fra listedisko som det var mulig å komme. Men avantgarde vs disko til side, opp av sofaen og rist av litt julefett nå folkens!

Som referanse kan det nevnes at den første platen jeg kjøpte etter at jeg fikk egen grammofon som tolvåring var "Droppen urholkar stenen" av Peps Blodsband. Før det hadde jeg bare Beatles røde som jeg fikk til tiårsdagen min etter eget ønske.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det siste du viser frem? Det hadde vært kjekt med litt ledsagende tekst for oss som ikke har sett alt enda.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Vi får jo jævlig mange fete tips på skiver her da, takker for det - VG lista er ingenting lenger :p
    Kult nå når jeg har kjøpt Spotify abo - bra nok lyd, og 0 mas :)

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    det slo meg at jeg var på gyngende grunn og på tynn is når jeg uttalte meg om Wire under 'siste platekjøp'

pink flag

det er noe som crasher med min oppfatning av albumformatet når det er 21 låter på en halvtime.

er av de fleste oppfattet som en klassiker.

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    B

BTS

Gjest

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BTS skrev:
    JanR skrev:
    BTS skrev:
    Det syns jeg så absolutt. Må få opp varmen i bunkersen før man går over til vinyl, stive fingre ;)
    Bra skive, den ta's fram med jevne mellomrom. Har vel dvd'n liggende her også...ett sted i rotet.

/jan
    Mitt favoritspår är Brain Damage och DVD'n är en höjdare.. :)
    Starter alltid med cd2 ;)
    Ikke uenig, Brain damage og Eclipse er nok favorittene.

Skal jaggu lete fram dvd'n. Kan jo sitte oppe og se-høre på den på anlegget til fruen :)

/jan

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn