Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Kongealbum!! Et av Iggy´s beste soloalbum.

Husarbeidet går så mye lettere nå.........
    • Blir småirritert over musikk man burde ha hatt for lenge siden.
    • Blir veldig glad over at det stadig er god gammel musikk å oppdage.

Har ikke likt Iggy´s Bowie sound og hans to første blir alltid regnet som beste soloplater. Derfor har jeg ikke brydd meg med noe mer. New Values mer i min gate hører jeg nå. "Ok, Don´t Look Back" var ikke så bra, men resten er stort sett meget god vare.

Plata kjøpes nnnnuu!!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Edward Ka-Spel - Happy New Year

[video]zNhActu9PLA[/video]

[video]YspOY4COAt0[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    Litt Residents før jobb gjør nok susen. Tar litt tid å komme inn i musikken til dette bandet, men du verden som det er verdt reisen.

The Residents - Rhapsody In Blue
    [video]uBS8dQ0LDRM[/video]

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    svingen68 skrev:
    Pere Ubu,
    Terminal Tower
    En usannsynlig super kongeplate fra Kong Ubu. Det er faktisk den eneste platen som udiskutabelt låter best på cd, i alle fall i forhold til førsteopplaget. Jeg har hatt originalutgivelsen på vinyl, og den var faktisk mastret i feil hastighet. Den gikk litt for sent på førsteopplaget (som etter det jeg vet er eneste vinylutgave). Jeg skjønte at noe var galt, men oppdaget ikke hva før jeg kjøpte den på cd til slutt. Da låt alt mye friskere på grunn av et ørlite avvik i hastigheten. Ved nærmere sjekk på nettet fant jeg ut at det var den gamle platen som gikk litt for sakte. Ganske utrolig historie om en utrolig god plate. 60 seconds over Tokyo var i mange år en av mine favorittlåter, og har fremdeles høy status. Cherish that record, dude!

Jeg har hatt Spike Jones in stereo i bakgrunnen mens jeg leser her. Ellers går det i fab four i mono for tiden.

@ 65finger: I post 18253 presenterer du på ny en plate som jeg ikke klarer å identifisere. Vær grei'a. Jeg har mistet endel av mine nerdesuperkrefter med årene, og spesielt blant det som er gitt ut i vårt årtusen har jeg store hull for min del. Tiden strekker ikke til når all ny musikk skal arkiveres visuelt, og mye som anses av fans som klassikere har jeg aldri hørt om engang. Det finnes ikke musikkutgivelser som alle burde kjenne. Så lenge alle ikke har kjøpt de platene jeg har vært med på så nekter jeg å følge bedre med. Ingen over, ingen ved siden. Og likevel er jeg ikke en Phil Spector uten dop og våpen. ;D
    Verden er urettferdig. ::)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig cover det der. Her i huset ble det nettopp skiftet til Hüsker Dü "Candy Apple Grey". En amerikansk klassiker som har vært et viktig album i min samling siden den ble utgitt. Definerte på mange måter det hårde og coole for meg i 1986. 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Knalltoff rockabilly av det noe mer sleazy slaget.

Hüsker Dü er fett. Har en liten renesanse med de selv om dagen.

Etter de siste skivene idag så føler jeg at standarden er satt for resten av kvelden.

ingen vei tilbake nå........... skål!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.284
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    ErosLoveking skrev:
    Knalltoff rockabilly av det noe mer sleazy slaget.

Hüsker Dü er fett. Har en liten renesanse med de selv om dagen.

Etter de siste skivene idag så føler jeg at standarden er satt for resten av kvelden.

ingen vei tilbake nå........... skål!
    Den dama kan jeg godt ta imot etter 00.00.............. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må nesten innom den her også, sofa musikk for en sliten kæll ;)

/jan

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn