dag1234 skrev:
baluba skrev:
dag1234 skrev:
Whiskeytown - Stangers almanac Nesten ikke homo nok. Skulle vært liljer, men disse får duge.
Denne er vel homo nok? En glitrende klassiker fra åttitallet jeg gjerne hører igjen. Takk for all homopraten som inspirerte til valget guttær. :-*
Bronski Beat var en homsegruppe ja, men jeg husker ikke hvor homo de var på covrene. Javel, vi er enda i fastetiden, så jeg bør nok ikke sjekke for nøye.
Albumet het
The Age of Consent. De som husker de politiske braduljene i UK rundt det temaet på midten av åttitallet bør vel ikke være i tvil om temaet her, nei. Den skiven var ren homopolitikk fra ende til annen. Den videoen du nettopp har sett er vel ikke akkurat tvetydig om temaet heller. Det handler enkelt og greit om homofobi og utstøtelse av familien på grunn av seksuell legning. Scenen der moren gir ham en klem mens faren gir ham 100 pund er direkte hjerteskjærende.
Vi tar en annen flott låt fra samme album samtidig, en låt som er betydelig eldre enn homokampen, og dermed ikke er en militant homselåt som den vi nettopp har hørt og sett.
http://www.youtube.com/watch?v=-wwwuLsMwV0
For Accept-fans kan jeg opplyse fra egen førstehånds erfaring at de var særdeles hyggelige gutter rundt midten av åttitallet (like etter påske 1986 for å være presis). Vi bodde samtidig på legendariske West Hotel i Oslo. Det var et artisthotell, og jeg husker kanskje best av alt at de var sterkt uttalte sosialdemokrater. Det var vel første gang jeg møtte på den sosialdemokratiske rosen for første gang, tydelig plassert på skinnjakkeslagene til alle medlemmene i bandet.
Edit: Jeg skjønner ikke hvorfor videoen ikke vises i et vindu. Den er limt inn etter alle kunstens regler, og likevel er det bare blitt til en link. Skjønner ikke dette helt. I går fikk jeg ikke limt inn bilde da jeg skulle poste her. Noe er definitivt galt.