Forsetter zappahelgen
Vedlegg
-
34 KB Visninger: 162
Ingen katolikk, nei - men jeg har gått til messe mange ganger. Har katolikker i nær familie, men har vel selv kommet ut av skapet som unitar i tidligere OT-debatter. I det hele tatt er jeg et svært dogmefritt menneske, så hverken katolisismen eller protestantismen i sine vanlige former passer min personlighet og overbevisning.dag1234 skrev:Den kjære baluba er nok ikke katolikk, akkurat. Men det kan han best fortelle om selv, hvis han ønsker.lars_erik skrev::baluba skrev:Amen! Og hadde du og alle andre hedninger faktisk ment at de vil be så kunne vi kanskje fått det litt tidligere.lars_erik skrev:La oss alle be om Total HDbaluba skrev:Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.lars_erik skrev:Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
Men liker ikke bit-kompresjon heller. Skulle vært sprøytet mot slikt![]()
Skal du ha ukomprimert lyd sammen med godt bilde så må du nok fortsatt bruke sølvplater, BD. Det går nok an å laste ned noe lignende, men det har jeg ingen peiling på. Merk at jeg tror og håper at BD-videolyd er ukomprimert, i alle fall redbook. De siste videoformatene har jeg lite grunnlag for å uttale meg om med tyngde.![]()
![]()
Enda en katolikk? Mange fine personligheter i de kretser.
baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.lars_erik skrev:Hva har baluba lurt deg til nå, Dag?
Spiller denne jøden;
Leonard Cohen; Live In London
Jøde er vel ikke bare en religiøs term, men en kulturell og også genetisk beskrivelse.dag1234 skrev:baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.lars_erik skrev:Hva har baluba lurt deg til nå, Dag?
Spiller denne jøden;
Hvorvidt Cohen er jøde eller bare jødisk, er jo et definisjonsspørsmål. Han er jo som kjent bekjennende buddhist, og en særdeles troverdig sådan.
Roky Erikson - true love cast out all evil Mens føggelen putrer i ovnen.
Jøde er en religiøs term, jødisk er etnisk opprinnelse. Selv du kan bli jøde lars_erik, men neppe jødisk. Det er ikke genetiske særtrekk ved jøder, slik som hos afrikanere, maya, inuitter, osv. Jøder er sopihop, slik vi etniske europeere også er det.lars_erik skrev:Jøde er vel ikke bare en religiøs term, men en kulturell og også genetisk beskrivelse.dag1234 skrev:baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.lars_erik skrev:Hva har baluba lurt deg til nå, Dag?
Spiller denne jøden;
Hvorvidt Cohen er jøde eller bare jødisk, er jo et definisjonsspørsmål. Han er jo som kjent bekjennende buddhist, og en særdeles troverdig sådan.
Når det gjelder dac, tror jeg det er lurt å prøve forskjellig. Men jeg hadde kanskje prøvd å gå litt opp i pris. Regner med at cd-spilleren din kostet mer enn 3000 den ogsåBel Canto, feks.
Mente selvsagt "etnisk", ikke genetisk.dag1234 skrev:Jøde er en religiøs term, jødisk er etnisk opprinnelse. Selv du kan bli jøde lars_erik, men neppe jødisk. Det er ikke genetiske særtrekk ved jøder, slik som hos afrikanere, maya, inuitter, osv. Jøder er sopihop, slik vi etniske europeere også er det.lars_erik skrev:Jøde er vel ikke bare en religiøs term, men en kulturell og også genetisk beskrivelse.dag1234 skrev:baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.lars_erik skrev:Hva har baluba lurt deg til nå, Dag?
Spiller denne jøden;
Når det gjelder dac, tror jeg det er lurt å prøve forskjellig. Men jeg hadde kanskje prøvd å gå litt opp i pris. Regner med at cd-spilleren din kostet mer enn 3000 den ogsåBel Canto, feks.
Jo cdspilleren koster litt mer enn 3000, så jeg snuser litt her og der etter dac, men har måttet begynne et sted.
Glemte å legge til at hvis du skulle bli jøde, så måtte du altså ta deg kraftig sammen først.lars_erik skrev:Mente selvsagt "etnisk", ikke genetisk.dag1234 skrev:Jøde er en religiøs term, jødisk er etnisk opprinnelse. Selv du kan bli jøde lars_erik, men neppe jødisk. Det er ikke genetiske særtrekk ved jøder, slik som hos afrikanere, maya, inuitter, osv. Jøder er sopihop, slik vi etniske europeere også er det.lars_erik skrev:Jøde er vel ikke bare en religiøs term, men en kulturell og også genetisk beskrivelse.dag1234 skrev:baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.lars_erik skrev:Hva har baluba lurt deg til nå, Dag?
Spiller denne jøden;
Jo cdspilleren koster litt mer enn 3000, så jeg snuser litt her og der etter dac, men har måttet begynne et sted.
Spennede ferd du er på nå, angående utprøving av dac
Mvh
oppsopa trønder![]()
How dare you!!? Blande elskede Thomas Pink med detta rælet fra den musikalske søppelbøtte. Fysj. Ut og vaske munnen. Minst!lars_erik skrev:Til alle med Luxury tversover- in pink 8)
;D ;D ;Ddag1234 skrev:How dare you!!? Blande elskede Thomas Pink med detta rælet fra den musikalske søppelbøtte. Fysj. Ut og vaske munnen. Minst!lars_erik skrev:Til alle med Luxury tversover- in pink 8)
;D Har ikke vært mye i Jermyn Street han duden der. Heller ofte i Portobello Road.lars_erik skrev:Luxury-utgaven av denne ;D
Til kjødets oppstandelse 8)
Jethro Tull; Songs From The Woods, Mobile Fidelity