Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
    Men liker ikke bit-kompresjon heller. Skulle vært sprøytet mot slikt :mad:
    Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.

Skal du ha ukomprimert lyd sammen med godt bilde så må du nok fortsatt bruke sølvplater, BD. Det går nok an å laste ned noe lignende, men det har jeg ingen peiling på. Merk at jeg tror og håper at BD-videolyd er ukomprimert, i alle fall redbook. De siste videoformatene har jeg lite grunnlag for å uttale meg om med tyngde.
    La oss alle be om Total HD :)
    Amen! Og hadde du og alle andre hedninger faktisk ment at de vil be så kunne vi kanskje fått det litt tidligere. :p
    ::)
    Enda en katolikk? Mange fine personligheter i de kretser.
    Den kjære baluba er nok ikke katolikk, akkurat. Men det kan han best fortelle om selv, hvis han ønsker.
    Ingen katolikk, nei - men jeg har gått til messe mange ganger. Har katolikker i nær familie, men har vel selv kommet ut av skapet som unitar i tidligere OT-debatter. I det hele tatt er jeg et svært dogmefritt menneske, så hverken katolisismen eller protestantismen i sine vanlige former passer min personlighet og overbevisning.

Og da snurrer jeg igang en gammel jøde med platen Infidels før jeg går ut døren for å foreta litt frivillig arbeid i nabolaget.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva har baluba lurt deg til nå, Dag?

Spiller denne jøden;
    Leonard Cohen; Live In London

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:

Spiller denne jøden;
    baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.

Hvorvidt Cohen er jøde eller bare jødisk, er jo et definisjonsspørsmål. Han er jo som kjent bekjennende buddhist, og en særdeles troverdig sådan.

Roky Erikson - true love cast out all evil Mens føggelen putrer i ovnen.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Spiller denne jøden;
    baluba har fortalt meg litt av hvert om dacer bl a, men jeg tror ikke han har lurt meg enda. I allefall ikke klart å avløre ham. Hehe.

Hvorvidt Cohen er jøde eller bare jødisk, er jo et definisjonsspørsmål. Han er jo som kjent bekjennende buddhist, og en særdeles troverdig sådan.

Jøde er vel ikke bare en religiøs term, men en kulturell og også genetisk beskrivelse.
    Når det gjelder dac, tror jeg det er lurt å prøve forskjellig. Men jeg hadde kanskje prøvd å gå litt opp i pris. Regner med at cd-spilleren din kostet mer enn 3000 den også ;) Bel Canto, feks.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Spiller denne jøden;

Jøde er vel ikke bare en religiøs term, men en kulturell og også genetisk beskrivelse.
    Når det gjelder dac, tror jeg det er lurt å prøve forskjellig. Men jeg hadde kanskje prøvd å gå litt opp i pris. Regner med at cd-spilleren din kostet mer enn 3000 den også ;) Bel Canto, feks.
    Jøde er en religiøs term, jødisk er etnisk opprinnelse. Selv du kan bli jøde lars_erik, men neppe jødisk. Det er ikke genetiske særtrekk ved jøder, slik som hos afrikanere, maya, inuitter, osv. Jøder er sopihop, slik vi etniske europeere også er det.

Jo cdspilleren koster litt mer enn 3000, så jeg snuser litt her og der etter dac, men har måttet begynne et sted.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Spiller denne jøden;

Jøde er en religiøs term, jødisk er etnisk opprinnelse. Selv du kan bli jøde lars_erik, men neppe jødisk. Det er ikke genetiske særtrekk ved jøder, slik som hos afrikanere, maya, inuitter, osv. Jøder er sopihop, slik vi etniske europeere også er det.

Jo cdspilleren koster litt mer enn 3000, så jeg snuser litt her og der etter dac, men har måttet begynne et sted.
    Mente selvsagt "etnisk", ikke genetisk.
    Spennede ferd du er på nå, angående utprøving av dac :)

Mvh
    oppsopa trønder ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Spiller denne jøden;

Mente selvsagt "etnisk", ikke genetisk.
    Spennede ferd du er på nå, angående utprøving av dac :)

Mvh
    oppsopa trønder ;)
    Glemte å legge til at hvis du skulle bli jøde, så måtte du altså ta deg kraftig sammen først.

Tja, kunne vært denne ferden foruten egentlig. Er ikke noe lydmann, og synes det er strevsomt dette. Helt uten tekninsk talent og klart mest opptatt av musikken. At jeg i sin tid ga opp drømmen om å bli flyvertinne, det har jeg altså vanskelig for å tilgi meg selv...tsk tsk...

V

vredensgnag

Gjest
    Internettversjonen av Extraordinary Machine, den som Jon Brion produserte og mikset. Den offisielle er ødelagt i forhold. Verdt å forsøke å finne som download - kalles "leaked version" eller "jon brion version".

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Kommer i lørdagsmodus med klassikere på klassikere

Various - "Back From The Grave #2"

Various - "Back From The Grave #3"

Various - "Back From The Grave #4"

Ingen over, ingen ved siden

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

som inneheld ein av mine favorittlåtar gjennomt tidene.

[youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=XDiEiXFaQF4&feature=related[/video]

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Luxury-utgaven av denne ;D
    Til kjødets oppstandelse 8)

Jethro Tull; Songs From The Woods, Mobile Fidelity

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Enig Brasse. Jeg setter spesielt første albumet til The Smiths høyt, og The Queen is dead.

Nå har jeg skifta dac. Fra Cambrigde, den ble for mye i toppen og for slank nedentil. Akkurat motsatt proposjonal med meg.
    Nå prøver jeg Benchmark.

Derek & the Dominos: Layla & other assorted love songs

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Luxury-utgaven av denne ;D
    Til kjødets oppstandelse 8)

Jethro Tull; Songs From The Woods, Mobile Fidelity
    ;D Har ikke vært mye i Jermyn Street han duden der. Heller ofte i Portobello Road.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Først en runde med leftovers fra Darkness On The Edge Of town :

the promise (disc 2)

Nå spilles (fjor)årets mest behagelige :

Rumer - season of my soul

mvh. s,

Status