Mobile Fidelity- mastringa?dag1234 skrev:Og for en lydkvalitet, da (arbeids)mann!lars_erik skrev:Herlig platedag1234 skrev:Jethro Tull - Songs from the wood Nytes med temperert Shiraz![]()
|
Mobile Fidelity- mastringa?dag1234 skrev:Og for en lydkvalitet, da (arbeids)mann!lars_erik skrev:Herlig platedag1234 skrev:Jethro Tull - Songs from the wood Nytes med temperert Shiraz![]()
Tja, nå må du ikke glemme at jeg har hodeskade, da. Det var den du sendte til meg, og jeg hørte at det var ypperste kvalitet. Langt bedre enn Spotify.lars_erik skrev:Mobile Fidelity- mastringa?dag1234 skrev:Og for en lydkvalitet, da (arbeids)mann!lars_erik skrev:Herlig platedag1234 skrev:Jethro Tull - Songs from the wood Nytes med temperert Shiraz![]()
Som den herligste korsang i mine ører ;Ddag1234 skrev:Tja, nå må du ikke glemme at jeg har hodeskade, da. Det var den du sendte til meg, og jeg hørte at det var ypperste kvalitet. Langt bedre enn Spotify.lars_erik skrev:Mobile Fidelity- mastringa?dag1234 skrev:Og for en lydkvalitet, da (arbeids)mann!lars_erik skrev:Herlig platedag1234 skrev:Jethro Tull - Songs from the wood Nytes med temperert Shiraz![]()
Oppløsning og transperens, er ord som faller meg inn.lars_erik skrev:Som den herligste korsang i mine ører ;Ddag1234 skrev:Tja, nå må du ikke glemme at jeg har hodeskade, da. Det var den du sendte til meg, og jeg hørte at det var ypperste kvalitet. Langt bedre enn Spotify.lars_erik skrev:Mobile Fidelity- mastringa?dag1234 skrev:Og for en lydkvalitet, da (arbeids)mann!lars_erik skrev:Herlig platedag1234 skrev:Jethro Tull - Songs from the wood Nytes med temperert Shiraz![]()
Det er Mobile Fidelity-mastringa du fikk. Fantastisk lyd, som du sa.
Det beste beviset på at mastring er utrolig viktig.dag1234 skrev:Oppløsning og transperens, er ord som faller meg inn.lars_erik skrev:Som den herligste korsang i mine ører ;Ddag1234 skrev:Tja, nå må du ikke glemme at jeg har hodeskade, da. Det var den du sendte til meg, og jeg hørte at det var ypperste kvalitet. Langt bedre enn Spotify.lars_erik skrev:Mobile Fidelity- mastringa?dag1234 skrev:Og for en lydkvalitet, da (arbeids)mann!lars_erik skrev:Herlig platedag1234 skrev:Jethro Tull - Songs from the wood Nytes med temperert Shiraz![]()
Det er Mobile Fidelity-mastringa du fikk. Fantastisk lyd, som du sa.
Pms?dag1234 skrev:Daniel Lanois - The beauty of Wynona
På jakt etter Justin Biebers G-punkt ;D.lars_erik skrev:Pms?dag1234 skrev:Daniel Lanois - The beauty of Wynona
Så var det denne drikkinga da.... ;Ddag1234 skrev:På jakt etter Justin Biebers G-punkt ;D.lars_erik skrev:Pms?dag1234 skrev:Daniel Lanois - The beauty of Wynona
For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
Selvsagt med sterkt komprimert lyd!
Må da for pokker være unødvendig!
Med dagens tekniske muligheter, er det skammelig å servere slik blikkboksmusikk. Sikkert ikke mer enn toppen 320bit.baluba skrev:For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
Rippet cd-en av min nevø forrige romjul, men har enda ikke hørt den over et skikkelig stereoanlegg. Tror ikke den heller er noen stor sonisk opplevelse, men sikkert mye bedre enn det du hører nå.
Er det den typen komprimering du prater om? Du vet at dynamisk kompresjon og bit-kompresjon er to vidt forskjellige ting?lars_erik skrev:Med dagens tekniske muligheter, er det skammelig å servere slik blikkboksmusikk. Sikkert ikke mer enn toppen 320bit.baluba skrev:For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
Rippet cd-en av min nevø forrige romjul, men har enda ikke hørt den over et skikkelig stereoanlegg. Tror ikke den heller er noen stor sonisk opplevelse, men sikkert mye bedre enn det du hører nå.![]()
![]()
![]()
Både dynamisk kompresjon og sterk bit-kompresjon.baluba skrev:Er det den typen komprimering du prater om? Du vet at dynamisk kompresjon og bit-kompresjon er to vidt forskjellige ting?lars_erik skrev:Med dagens tekniske muligheter, er det skammelig å servere slik blikkboksmusikk. Sikkert ikke mer enn toppen 320bit.baluba skrev:For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
Rippet cd-en av min nevø forrige romjul, men har enda ikke hørt den over et skikkelig stereoanlegg. Tror ikke den heller er noen stor sonisk opplevelse, men sikkert mye bedre enn det du hører nå.![]()
![]()
![]()
Jeg trodde du klaget over dynamisk kompresjon. Det er jo den som er hovedfienden som vi maser om hele tiden, ikke bit-kompresjonen. Er du mer redd for bit-kompresjon enn dynamisk kompresjon så bør du revurdere prioriteringene, min venn.
Og ja, hvis det er den typen kompresjon du mener så er det nødvendig. Det er vel ikke stort mindre komprimering av lyden på en DVD. Skal du ha ukomprimert filmlyd så må du nok ty til BD, vil jeg tro. Uten at jeg egentlig har noen særlig peiling på DVD.
av tekniske og/eller praktiske årsaker muligenslars_erik skrev:Både dynamisk kompresjon og sterk bit-kompresjon.baluba skrev:Er det den typen komprimering du prater om? Du vet at dynamisk kompresjon og bit-kompresjon er to vidt forskjellige ting?lars_erik skrev:Med dagens tekniske muligheter, er det skammelig å servere slik blikkboksmusikk. Sikkert ikke mer enn toppen 320bit.baluba skrev:For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
![]()
![]()
Jeg trodde du klaget over dynamisk kompresjon. Det er jo den som er hovedfienden som vi maser om hele tiden, ikke bit-kompresjonen. Er du mer redd for bit-kompresjon enn dynamisk kompresjon så bør du revurdere prioriteringene, min venn.
Og ja, hvis det er den typen kompresjon du mener så er det nødvendig. Det er vel ikke stort mindre komprimering av lyden på en DVD. Skal du ha ukomprimert filmlyd så må du nok ty til BD, vil jeg tro. Uten at jeg egentlig har noen særlig peiling på DVD.
Hvorfor er bit-kompresjon nødvendig?
Der ja!dag1234 skrev:Santana - Abraxas
Ved bit-kompresjon mister man vel en del klangfarger og detaljene blir sløret. Liker ikke slikt på konsert-program.65finger skrev:av tekniske og/eller praktiske årsaker muligenslars_erik skrev:Både dynamisk kompresjon og sterk bit-kompresjon.baluba skrev:Er det den typen komprimering du prater om? Du vet at dynamisk kompresjon og bit-kompresjon er to vidt forskjellige ting?lars_erik skrev:Med dagens tekniske muligheter, er det skammelig å servere slik blikkboksmusikk. Sikkert ikke mer enn toppen 320bit.baluba skrev:For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
![]()
![]()
Båndbredden. En DVD har for eksempel ikke nok plass til både redbook-lyd og video av bra kvalitet. Da blir det et kompromiss. TV må ta hensyn til antall kanaler på frekvensen, som er begrensende. I beste fall vil det nok bli god DVD-lyd. Jeg tror nok heller det er dynamisk kompresjon som plager deg enn bitraten. Heller Bring The Family originalmaster rippet til 320 kbps enn ny mastring i redbook.65finger skrev:av tekniske og/eller praktiske årsaker muligenslars_erik skrev:Både dynamisk kompresjon og sterk bit-kompresjon.baluba skrev:Er det den typen komprimering du prater om? Du vet at dynamisk kompresjon og bit-kompresjon er to vidt forskjellige ting?lars_erik skrev:Med dagens tekniske muligheter, er det skammelig å servere slik blikkboksmusikk. Sikkert ikke mer enn toppen 320bit.baluba skrev:For storparten, som hører konserten over tv-ens høyttalere, er det nok nødvendig. Er det kult? Nei.lars_erik skrev:Paul McCartney på NRK1
![]()
![]()
Så vidt jeg husker, har du ikke tv?65finger skrev:hvorfor se på tv lars_erk, bare tøys! hører på denne
Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.lars_erik skrev:Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
Men liker ikke bit-kompresjon heller. Skulle vært sprøytet mot slikt![]()
tipper detlars_erik skrev:Hva er dette for skrikende tre da?65finger skrev:hvorfor se på tv lars_erk, bare tøys! hører på denne
Noe jeg ville like?
La oss alle be om Total HDbaluba skrev:Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.lars_erik skrev:Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
Skal du ha ukomprimert lyd sammen med godt bilde så må du nok fortsatt bruke sølvplater, BD. Det går nok an å laste ned noe lignende, men det har jeg ingen peiling på. Merk at jeg tror og håper at BD-videolyd er ukomprimert, i alle fall redbook. De siste videoformatene har jeg lite grunnlag for å uttale meg om med tyngde.
Amen! Og hadde du og alle andre hedninger faktisk ment at de vil be så kunne vi kanskje fått det litt tidligere.lars_erik skrev:La oss alle be om Total HDbaluba skrev:Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.lars_erik skrev:Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
Skal du ha ukomprimert lyd sammen med godt bilde så må du nok fortsatt bruke sølvplater, BD. Det går nok an å laste ned noe lignende, men det har jeg ingen peiling på. Merk at jeg tror og håper at BD-videolyd er ukomprimert, i alle fall redbook. De siste videoformatene har jeg lite grunnlag for å uttale meg om med tyngde.![]()
:baluba skrev:Amen! Og hadde du og alle andre hedninger faktisk ment at de vil be så kunne vi kanskje fått det litt tidligere.lars_erik skrev:La oss alle be om Total HDbaluba skrev:Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.lars_erik skrev:Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
Skal du ha ukomprimert lyd sammen med godt bilde så må du nok fortsatt bruke sølvplater, BD. Det går nok an å laste ned noe lignende, men det har jeg ingen peiling på. Merk at jeg tror og håper at BD-videolyd er ukomprimert, i alle fall redbook. De siste videoformatene har jeg lite grunnlag for å uttale meg om med tyngde.![]()
![]()
Den kjære baluba er nok ikke katolikk, akkurat. Men det kan han best fortelle om selv, hvis han ønsker.lars_erik skrev::baluba skrev:Amen! Og hadde du og alle andre hedninger faktisk ment at de vil be så kunne vi kanskje fått det litt tidligere.lars_erik skrev:La oss alle be om Total HDbaluba skrev:Det er bare noe vi må leve med en liten stund til. Det skyldes enkelt og greit at den teknologiske utviklingen ikke er kommet lenger i det kommersielle markedet. Det gjelder både streaming over nett og tv-sendinger. Men det er ikke lenge før vi ikke bare får HD-bilde, men også HD-lyd som følger til bildene. Jeg gleder meg til vi får se overføringer av konserter og operaer i "total" HD på tv.lars_erik skrev:Du har nok rett i at dynamisk kompresjon er værst i dette tilfellet.
![]()
Enda en katolikk? Mange fine personligheter i de kretser.
De skrikende trærne er litt anderledes enn Charlie Haden. Denne duden spiller bass bedre enn Charlie imolars_erik skrev:Mens de skrikende trær er på vei ned til en harddisk nær meg;
Charlie Haden; Nocturne