Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Hvis du insisterer, så kan jeg høre på et par låter jeg også. Det blir sikkert litt skipping av spor, for jeg er litt utålmodig nå. Burde gå å handle, men Rema og Ica er åpne til klokken åtte. Jeg regner med at du hørte den på cd, jeg skal lytte til en 24bit-fil fra vinylripp. Dessverre har jeg ikke høyoppløst DAC enda. Det kan hende at jeg har noe fint i vente når denne spilles av for første gang i full oppløsning. Slik som det er nå så låter den marginalt bedre enn den remastrede cd-en.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.176
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Hvis du insisterer, så kan jeg høre på et par låter jeg også. Det blir sikkert litt skipping av spor, for jeg er litt utålmodig nå. Burde gå å handle, men Rema og Ica er åpne til klokken åtte. Jeg regner med at du hørte den på cd, jeg skal lytte til en 24bit-fil fra vinylripp. Dessverre har jeg ikke høyoppløst DAC enda. Det kan hende at jeg har noe fint i vente når denne spilles av for første gang i full oppløsning. Slik som det er nå så låter den marginalt bedre enn den remastrede cd-en.

Det er en SACD- mastring jeg spiller, som ikke låter så bra som Mobile Fidelity-mastringa. Virker som at diskanten er hardere på denne, noe jeg ikke liker særlig godt.
    Men jeg er jo allergisk mot slikt ;)

Det er så mye snakk om høyoppløst nå, at jeg snart må gjøre noe på den siden jeg også. Bare vanskelig å vite hva. Samtidig er jeg redd for å hoppe på galleien for tidlig- med tanke på den teknologiske utvikling som jo går fort i perioder. Brente meg i 97/98 med å kjøpe DVD-spiller altfor tidlig. Og alt for dyrt :mad:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik, det er jo bare snakk om en DAC og en pc i enkleste tilfelle. Du kan da ikke mene at DAC-teknologien er for ung over 20 år etter at det kom DAC-er på markedet? Min er faktisk 15 (og jeg har sett den til 300 dollar på ebay :eek:). Du trenger med andre ord ikke bekymre deg så fryktelig for barnesykdommer. Det samme gjelder vel også SB og Sonos? Uansett så kan ikke det sammenlignes med første generasjon av en ny teknologi, der produsentene skal ha litt igjen av utviklingspengene og komponentene er dyre. Den fasen er vi langt forbi her. Det finnes USB-DAC til 1500 som låter ganske bra, bedre enn cdp til mange ganger prisen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.176
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik, det er jo bare snakk om en DAC og en pc i enkleste tilfelle. Du kan da ikke mene at DAC-teknologien er for ung over 20 år etter at det kom DAC-er på markedet? Min er faktisk 15 (og jeg har sett den til 300 dollar på ebay :eek:). Du trenger med andre ord ikke bekymre deg så fryktelig for barnesykdommer. Det samme gjelder vel også SB og Sonos? Uansett så kan ikke det sammenlignes med første generasjon av en ny teknologi, der produsentene skal ha litt igjen av utviklingspengene og komponentene er dyre. Den fasen er vi langt forbi her. Det finnes USB-DAC til 1500 som låter ganske bra, bedre enn cdp til mange ganger prisen.
    Dac trenger jeg ikke, da jeg har en kjempedac i Puccinien, som også har digitale inn og- utganger. Men den har ikke usb.
    Hva gjør jeg med det? Kan selvsagt kjøpe Masterklokka til Puccini- den har usb inngang, men den er dyr. Vet også at Linn har noen godsaker... 8)
    Vil helst IKKE være avhengig av pc for avspilling.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    Dac trenger jeg ikke, da jeg har en kjempedac i Puccinien, som også har digitale inn og- utganger. Men den har ikke usb.
    Hva gjør jeg med det? Kan selvsagt kjøpe Masterklokka til Puccini- den har usb inngang, men den er dyr. Vet også at Linn har noen godsaker... 8)
    Glemte det i farten, og har jo tidligere tenkt å minne deg på det. KingRex har en løsning fra USB til SPDIF/Toslink. Den koster vel 1900. Under det så har du italienske M2Tech (er det ikke det de heter?). Personlig tror jeg KingRex hadde blitt løsningen for meg. Test i seksmåner: http://www.6moons.com/audioreviews/kingrex8/1.html

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    Squeezebox touch og ekstern HDD gir deg muligheten for avspilling av HD materiale uten å være avhengig av pc.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.176
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    Squeezebox touch og ekstern HDD gir deg muligheten for avspilling av HD materiale uten å være avhengig av pc.
    Se her ja :D Takk for kontruktive innspill fra baluba og Anonym.
    Resten må kanskje tas på en teknikk-tråd. B.la. min (ubegrunnede?) skepsis mot at Sonos kan låte like bra som Puccinien ???
    Men en slik løsning innbefatter jo bare et minimum av utgifter :D
    Og denne kan kjøpes på USB høyoppløst. Oh frydefulle ;D

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ønsker jeg meg. En digital fil kan vanskelig bli dårligere av å spilles av på et mer stabilt drivverk (HDD).

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Mye frydefull matlaging her nå, forstår jeg :-\

Jeg får vel kreke meg ut og gjøre noe met saken jeg også 8)

Men først;

Lee Ritenour; 6 String Theory
    Matlaging er kjekt. Spising er enda kjekkere ;D. Noe som vises så alt for tydelig :'(.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Faen meg modig å koble Chris De Burgh og beste i samme setning. Hadde aldri jeg hatt hjerte til.

God Help The Girl

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn