- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Rynning Tønnesen! Jaja, du stiger i gradene...lars_erik skrev:Som den gamle politimesteren i Kristiansand :![]()
Rynning Tønnesen! Jaja, du stiger i gradene...lars_erik skrev:Som den gamle politimesteren i Kristiansand :![]()
Se der, det lå mer og lurte under overflaten, he he he.dag1234 skrev:Når det gjelder DS, så skiller vår smak seg i alle fall. Det er not my cup of tea, kjedelig flinkis haifai greier. Huff og huff.baluba skrev:Joda, vi har det. Men noen ganger må vi skille lag også, og det som behager deg kan noen ganger kjede meg. Heller depressive Manchester-vokalister enn sytete siddis-stemmer på ethvert språk. Flink og alt det der, men jeg kjeder meg i forsøk på å svelge unna hele album. Kanskje jeg forandrer oppfatning når jeg blir litt mer demente, for da glemmer jeg sikkert hvor lenge jeg har hørt på ham. ;Ddag1234 skrev:Er ikke så sikker på det, dubaluba skrev:Det tviler jeg ikke på at han er. Inviterer han meg på en hyggelig 7-retters med mange hyggelige personer på en god restaurant, og ubegrenset drikke i baren etterpå, så ville også jeg kost meg. Men alene med en cd, tja...dag1234 skrev:Kunne kost meg med Thomas Dybdahl også uten alkohol, jeg bauba ;D. Han virker som en kjernekar.baluba skrev:Man trenger minst en slik for å kose seg med Thomas Dybdahl.dag1234 skrev:Tja... drillpiker er vel ikke den beste idèen, vel... Men har du noen vaskehjelper på lur?lars_erik skrev:Jeg får sende deg noen drillpiker, Dag![]()
Har bevilget meg en Red MacGregor etter innsatsen, aldri prøvd før. Koser meg med den og Thomas Dybdahl, jeg ;D.Her velger jeg noe som det virkelig går an å kose seg med, Prince Diamonds And Pearls. Dette er kos av eksellent kaliber. ;D
![]()
. Men så har vi da også ulik smak, vi to...
En plate har det blitt før jobb, og det var Dire Straits Communique. Det er fortsatt min favoritt av DS, og gav meg passelig bra energi på morgenkvisten. Goooood mooooorning, HFS!
Btw: Har du ikke skaffet deg en Zareptas ølmugge enda?
Takke meg til gnål fra Eiganes, sjel og skrammel. Hvert fall triologien hans, siden har han dalt i mine øyne. Men kan like sure folk fra Manchester og jeg, altså. The Smiths er jo av mine absolutt største.
Har ikke Zareptas ølmugge enda, men snart Zareptas ølmage - hvis det kan være til noe hjelp.
Ridemesteren? Jeg glemmer ikke ridebuksene og de knehøye bootsene da han var politimester i Bergen på åttitallet. Du opplevde vel han i dine studiedager i byen mellom de syv fjell, antar jeg? Det var han som under boomerang-sakene uttalte at det er ikke mulig å lage omelett uten å knuse egg. Gammelt erverdig ordtak som ble anvendt i en passende kontekst, ja. :-\dag1234 skrev:Rynning Tønnesen! Jaja, du stiger i gradene...lars_erik skrev:Som den gamle politimesteren i Kristiansand :![]()
Tune In, Drop Out - listen to The Orbs Metallic Spheres. Absolutely legally high at work.Roberten skrev:The Barracudas - Drop Out With The Barracudas
Småbrisen, altså. Fuktig lunsj på en fredag, baluba ? Det er deg vel unt.baluba skrev:Tune In, Drop Out - listen to The Orbs Metallic Spheres. Absolutely legally high at work.Roberten skrev:The Barracudas - Drop Out With The Barracudas
![]()
Ved nærmere ettertanke har jeg kommet til at lars_erik er i riktig by, men blander nok sammen to politimestre. Rynning Tønnesen var en slipssamler av rang, men sløyfemannen (må ikke forveksles med lommemannen fra samme by) var jo selvsagt Rolf B Wegner. Den eneste østlending som Bergenserne har trykket til sitt bryst -av den enkle grunn at han i tiltredelsestalen fredet bauekorpsene, og i hele sin embedsperiode flørtet hemningsløst med innbyggerne.baluba skrev:Se der, det lå mer og lurte under overflaten, he he he.dag1234 skrev:Når det gjelder DS, så skiller vår smak seg i alle fall. Det er not my cup of tea, kjedelig flinkis haifai greier. Huff og huff.baluba skrev:Joda, vi har det. Men noen ganger må vi skille lag også, og det som behager deg kan noen ganger kjede meg. Heller depressive Manchester-vokalister enn sytete siddis-stemmer på ethvert språk. Flink og alt det der, men jeg kjeder meg i forsøk på å svelge unna hele album. Kanskje jeg forandrer oppfatning når jeg blir litt mer demente, for da glemmer jeg sikkert hvor lenge jeg har hørt på ham. ;Ddag1234 skrev:Er ikke så sikker på det, dubaluba skrev:Det tviler jeg ikke på at han er. Inviterer han meg på en hyggelig 7-retters med mange hyggelige personer på en god restaurant, og ubegrenset drikke i baren etterpå, så ville også jeg kost meg. Men alene med en cd, tja...dag1234 skrev:Kunne kost meg med Thomas Dybdahl også uten alkohol, jeg bauba ;D. Han virker som en kjernekar.baluba skrev:Man trenger minst en slik for å kose seg med Thomas Dybdahl.dag1234 skrev:Tja... drillpiker er vel ikke den beste idèen, vel... Men har du noen vaskehjelper på lur?lars_erik skrev:Jeg får sende deg noen drillpiker, Dag![]()
Har bevilget meg en Red MacGregor etter innsatsen, aldri prøvd før. Koser meg med den og Thomas Dybdahl, jeg ;D.Her velger jeg noe som det virkelig går an å kose seg med, Prince Diamonds And Pearls. Dette er kos av eksellent kaliber. ;D
![]()
En plate har det blitt før jobb, og det var Dire Straits Communique. Det er fortsatt min favoritt av DS, og gav meg passelig bra energi på morgenkvisten. Goooood mooooorning, HFS!
Takke meg til gnål fra Eiganes, sjel og skrammel. Hvert fall triologien hans, siden har han dalt i mine øyne. Men kan like sure folk fra Manchester og jeg, altså. The Smiths er jo av mine absolutt største.
Har ikke Zareptas ølmugge enda, men snart Zareptas ølmage - hvis det kan være til noe hjelp.
Ridemesteren? Jeg glemmer ikke ridebuksene og de knehøye bootsene da han var politimester i Bergen på åttitallet. Du opplevde vel han i dine studiedager i byen mellom de syv fjell, antar jeg? Det var han som under boomerang-sakene uttalte at det er ikke mulig å lage omelett uten å knuse egg. Gammelt erverdig ordtak som ble anvendt i en passende kontekst, ja. :-\dag1234 skrev:Rynning Tønnesen! Jaja, du stiger i gradene...lars_erik skrev:Som den gamle politimesteren i Kristiansand :![]()
Først vil jeg beklage at jeg ikke rydder i siteringen. Det blir rett og slett for komplisert, og jeg er litt brisen nå. Men jeg må nesten komme med en siste OT, før jeg presenterer mjusiken. Wegner brukte tversover, det stemmer. Men det som er virkelig morsomt er jo at både Wegner og Rynning Tønnesen har tjenestegjort i Bergen, men kun den første av dem ble populær i befolkningen. Det er jo klart at en snurrig kar med tversover og letter korpulent legeme virker mer sympatisk enn en som mest av alt gir eldre folk minner om våren 1940.dag1234 skrev:Ved nærmere ettertanke har jeg kommet til at lars_erik er i riktig by, men blander nok sammen to politimestre. Rynning Tønnesen var en slipssamler av rang, men sløyfemannen (må ikke forveksles med lommemannen fra samme by) var jo selvsagt Rolf B Wegner. Den eneste østlending som Bergenserne har trykket til sitt bryst -av den enkle grunn at han i tiltredelsestalen fredet bauekorpsene, og i hele sin embedsperiode flørtet hemningsløst med innbyggerne.baluba skrev:Se der, det lå mer og lurte under overflaten, he he he.dag1234 skrev:Når det gjelder DS, så skiller vår smak seg i alle fall. Det er not my cup of tea, kjedelig flinkis haifai greier. Huff og huff.baluba skrev:Joda, vi har det. Men noen ganger må vi skille lag også, og det som behager deg kan noen ganger kjede meg. Heller depressive Manchester-vokalister enn sytete siddis-stemmer på ethvert språk. Flink og alt det der, men jeg kjeder meg i forsøk på å svelge unna hele album. Kanskje jeg forandrer oppfatning når jeg blir litt mer demente, for da glemmer jeg sikkert hvor lenge jeg har hørt på ham. ;Ddag1234 skrev:Er ikke så sikker på det, dubaluba skrev:Det tviler jeg ikke på at han er. Inviterer han meg på en hyggelig 7-retters med mange hyggelige personer på en god restaurant, og ubegrenset drikke i baren etterpå, så ville også jeg kost meg. Men alene med en cd, tja...dag1234 skrev:Kunne kost meg med Thomas Dybdahl også uten alkohol, jeg bauba ;D. Han virker som en kjernekar.baluba skrev:Man trenger minst en slik for å kose seg med Thomas Dybdahl.dag1234 skrev:Tja... drillpiker er vel ikke den beste idèen, vel... Men har du noen vaskehjelper på lur?lars_erik skrev:Jeg får sende deg noen drillpiker, Dag![]()
![]()
Det var sogar en politimester mellom disse, puddingen Hordnes, helt i lomma på Politiforbundet fikk han oppgaven med å rydde opp etter politivoldssakene.
http://no.wikipedia.org/wiki/Rolf_B._Wegner
den gamle poltimesteren i Bergen! ok får spille den beste til hans ærelars_erik skrev:Etter nok en runde med drillpikene( på tide med julefri nå), er jeg omsider hjemme igjen.
Da spilles denne, til ære for Rolf B Wegner,iført tversover;
The Beatles; Abbey Road
Noen mener denne er best :![]()