Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    mteinum skrev:
    Townes skrev:
    Molinari er the real deal. Avfeier du detta som hype, blir eg harm i hugen. Hør bare one stolen moment... Vakkert!
    Du må ikkje bry deg så masse om lyd 8) Det er sikkert bra lyd på toto, men ka hjelper det?
    Nå må ikke du komme her og disse Toto. Da blir jeg harm! ;) Porcaro var en gud på trommer.
    Okay, Toto er musikk, altså. Jaffal persumtivt ;)
    dag, du er i alle fall bedre enn meg til å beskrive lyd. Sikkert derfor eg syns det er kongelyd på dead moon 8)
    jeg mistenker deg for å høre på musikken jeg, ikke lydartifakter. ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    @Townes: Enig at One Stolen Moment er søt i all sin 1964-sjarm. Hør på det orgelet og munnspillet, det er jo bare røska ut av epoken? Og hva er det med deg og 4.låtene? Synes du har en viss affinitet til dem ;).

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    mteinum skrev:
    Townes skrev:
    Molinari er the real deal. Avfeier du detta som hype, blir eg harm i hugen. Hør bare one stolen moment... Vakkert!
    Du må ikkje bry deg så masse om lyd 8) Det er sikkert bra lyd på toto, men ka hjelper det?
    Nå må ikke du komme her og disse Toto. Da blir jeg harm! ;) Porcaro var en gud på trommer.
    Amen!!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    @Townes: Enig at One Stolen Moment er søt i all sin 1964-sjarm. Hør på det orgelet og munnspillet, det er jo bare røska ut av epoken? Og hva er det med deg og 4.låtene? Synes du har en viss affinitet til dem ;).
    Fjerdelåtene er ofte jævla bra, kuriøst nok :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Merkelig... :D Sånn var det med Sadies, og?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Merkelig... :D Sånn var det med Sadies, og?
    det er i alle fall sant både for new seasons og favourite colours :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Townes skrev:
    Og Yngwie Malmsten og Steve Vai er sikkert guder på gitar... 8) 8) 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    mteinum skrev:
    Townes skrev:
    Og Yngwie Malmsten og Steve Vai er sikkert guder på gitar... 8) 8) 8)
    *host *host*

*hark*

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Host, hark - og kaffe i halsen.

La oss heller ta Hendrix og Stevie Ray Vaughan

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    Mono men - Stop dragging me down

Fin oppvaskmusikk

Jævla god lyd på denne, dag :)

Hehe, jeg har altså seriøst vurdert om jeg bør skaffe med en egen smak, og ikke snylte sånn på din ;D Under oppvasken, altså utføringen, ikke kummen ;D

Begynner i det små med denne velmiksede og namnamklingende, men litt kjedelige og alt for kvasiretroinspirerte anno 1983 som jeg mener jeg har hørt referansene til et sted før, men kommer bare ikke på hvor i all verdens land og klode:

Tom Waits; Swardfishtrombones

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Fin oppvaskmusikk

Hehe, jeg har altså seriøst vurdert om jeg bør skaffe med en egen smak, og ikke snylte sånn på din ;D Under oppvasken, altså utføringen, ikke kummen ;D

Begynner i det små med denne velmiksede og namnamklingende, men litt kjedelige og alt for kvasiretroinspirerte anno 1983 som jeg mener jeg har hørt referansene til et sted før, men kommer bare ikke på hvor i all verdens land og klode:

Akk ja, har kommet med noen skivebom på tipsefronten lately.

Måkke høre på meg mer. Bare fjas på meg :D Eg syns jo swordfishtrombones er helt konge til og med ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Fin oppvaskmusikk

Måkke høre på meg mer. Bare fjas på meg :D Eg syns jo swordfishtrombones er helt konge til og med ;)
    Bra du har noen forsonende trekk i behold... ??? Du kommer med så mange gode tips, at jeg fint tar noen som ikke går helt hjem - jaffal ved første lytt (og andre).

Jeg skal gi Molinari noen runder til, det er det der med forventinger og hva som bygges opp, vettu. Men jeg leita og leita i coveret etter hvem hun er negerdama som synger, inntil jeg... UPS!...oppdaga at det var han sjøl ;)

Du må ikke ta dette for personlig, Townes. Vi tåler litt fjasing, sant? I vennskaplig tone.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Fin oppvaskmusikk

Bra du har noen forsonende trekk i behold... ??? Du kommer med så mange gode tips, at jeg fint tar noen som ikke går helt hjem - jaffal ved første lytt (og andre).

Jeg skal gi Molinari noen runder til, det er det der med forventinger og hva som bygges opp, vettu. Men jeg leita og leita i coveret etter hvem hun er negerdama som synger, inntil jeg... UPS!...oppdaga at det var han sjøl ;)

Du må ikke ta dette for personlig, Townes. Vi tåler litt fjasing, sant? I vennskaplig tone.
    Erru gæren? Ingen fare :)

Fikk løsst å høre på onkel Tom sjøl nå. Kanskje min favoritt med ham. Blant veldig mange

Tom - Heart of saturday night.
    Sikkert ikkje den beste, men første eg kjøpte.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Den Waits-plata har jeg ikke, og har nok ikke hørt heller. Nå syntes jeg det passa med denne, og spesielt - nei, ikke 4.låta, men 9.

Rolling Stones; Let It Bleed

Ellers vil jeg helst ikke svare på det spørsmålet ditt - i frykt for svaret ;D

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:
    Nå syntes jeg det passa med denne, og spesielt - nei, ikke 4.låta, men 9.
    Niende? Førstelåta er jo noe av det beste de noengang har gjort.
    Det er den 9. på den utgava jeg har, og ment som en svar til den gode Townes, som jeg syntes hadde fått litt hard medfart av meg de siste dagene.

Her spiller jeg plata som har alt, og som bare er en fryd å høre på. Hvis denne ikke er knall, ja, da vet ikke jeg hva som er:

Ray LaMontagne; Trouble

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    dag1234 skrev:
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:
    Det er den 9. på den utgava jeg har, og ment som en svar til den gode Townes, som jeg syntes hadde fått litt hard medfart av meg de siste dagene.
    Den niende er "You Can't Always Get What You Want", den første er "Gimme Shelter", et par klasser opp, og en helt annen betydning...........

Forøvrig er jeg ganske sikker på at Townes klarer seg fint, han hører på orntli´ musikk, ikke alle som gjør det bestandig. *host*

Neste ut er

In-Sect - "A-sides"

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:
    Den niende er "You Can't Always Get What You Want", den første er "Gimme Shelter", et par klasser opp, og en helt annen betydning...........

Forøvrig er jeg ganske sikker på at Townes klarer seg fint, han hører på orntli´ musikk, ikke alle som gjør det bestandig. *host*

Neste ut er

In-Sect - "A-sides"
    Da er det samme rekkefølge som hos meg.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:

Neste ut er

In-Sect - "A-sides"
    Tror det er litt ulike rekkefølger på Let it bleed avhengig av hvilke utgivelser man sitter på tydeligvis. Både LP og CD versjonen min har Gimme shelter først, hvilket vel er det korrekte (en kompis har noen pressinger fra 80 tallet engang tror eg det må være, der er rekkefølgen helt ansleis). Er enig med de som mener at Gimme shelter er blant det feteste og gjeveste Stones har gjort 8) Var et helt ok band det fra 68-72. Personlig liker eg trolig Sticky fingers best, men det avhenger litt av dagsformen.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Men Play With Fire er så streng at den nesten blir den beste låta. Kanskje til og med mer enn nesten.

Sleigh Bells - Treats

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:
    ErosLoveking skrev:
    dag1234 skrev:

Neste ut er

In-Sect - "A-sides"
    Tror det er litt ulike rekkefølger på Let it bleed avhengig av hvilke utgivelser man sitter på tydeligvis. Både LP og CD versjonen min har Gimme shelter først, hvilket vel er det korrekte (en kompis har noen pressinger fra 80 tallet engang tror eg det må være, der er rekkefølgen helt ansleis). Er enig med de som mener at Gimme shelter er blant det feteste og gjeveste Stones har gjort 8) Var et helt ok band det fra 68-72. Personlig liker eg trolig Sticky fingers best, men det avhenger litt av dagsformen.
    Jeg var sånn følsom gutt fra Møre og likte Beatles best :D. Fikk aldri noe forhold til Stones før jeg ble stor, og nå er de greie. Men tida har gått litt fra oss.

Låta jeg siktet til er You can't allways get what you want, og var ment som en slags håndsrekning til en som har øst av sitt overflødighetshorn og kommet med mange gode forslag til en en fyr som er litt vrang og vanskelig å tilfredsstille.

Et glimt av selvinnsikt, med andre ord. Men hvis alle sitter helt stille, så går det nok over, får vi håpe. ;)

Kan btw melde - til en smule ergrelse - at denne Molinari, kommer seg etter mer lytting, og når jeg klarer å forholde meg til hva han faktisk leverer, og ikke hva jeg mente han burde levert!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kult det dag :)

Etter eg har blitt litt mer kjent med preferansene dine så tur eg faktisk eg trygt anbefaler denne:

Josh Ritter - So runs the world away

Okei lyd og det hele :) Kanskje ikkje allverdens til humor, men sterke låter fra en habil dude.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    Kult det dag :)

Etter eg har blitt litt mer kjent med preferansen dine så tur eg faktisk eg trygt anbefaler denne:

Josh Ritter - So runs the world away

Okei lyd og det hele :) Kanskje ikkje allverdens til humor, men sterke låter fra en habil dude.
    ;D ;D ;D

Jeg begynner jo bare å ane at jeg ikke må være så kjapp med å bestemme meg, for jeg ender ofte opp med å bestemme meg om igjen (jaja, ikke alltid, da...) Og det hele blir litt beklemt... Dette er jo bare et mønster - og det trenger ikke være humor. Egentlig er jeg en liten, bitter mansling som finner glede og oppbyggelse i å rakke ned på det andre setter pris på, skjønner du.

Jeg har notert meg ditt forslag og lagt det i ønskelista, og for å forkorte ventetida, spiller jeg etterhvert ganske så gode

The Sadies; Darker Circles

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn