Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Hopper opp og ned, drekker øl og mekker ølstuffet grillkylling med tilbehør mens jeg venter familien hjem etter en ukes utlendighet på sunnmøre.

Various - "Ugly Things #2"

steike denne Various har mange gode skiver bak seg. :D
    +1 Vil nesten gå så langt som å si at han er blant mine topp 5 favorittartister. En helt sinnsyk back-katalog.

Sjøl hører eg på denne, med samme artist

For Connoisseurs Only Vol 3

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Må være en grunn til at "Various" er representert med over 1000 titler her i gården...
    De som ikke har fått med seg noen av utgivelsene til Kent (ikke bandet men soul-labelen) er ganske fattige på musikk spør du meg.

Fortsetter med denne Various.

Various - "Prae-Kraut Pandaemonium #11"

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.282
    Torget vurderinger
    28
    Akkurat nå: Jimmy Smith & Wes Montgomery The Dynamic Duo

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å fyre av raketter fra en krypt er bare så snobbete. Hva er det som er galt med en real grav? En krypt trenger jo egentlig ikke inneholde noen døde mennesker i det hele tatt, for det er jo egentlig ikke et gravsted, selv om en krypt noen ganger inneholder kister. Derfor holder jeg meg til helt skikkelige raketter fyrt opp fra en ordentlig grav i Cleveland, Ohio.

Behager denne platen proto-dudene på dette forum?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Cowboy Junkies; TRINITY

En god venn av en kompis for 20 år siden ble faktisk katatonisk av å lytte til den platen. Han gikk så sterkt inn i sin forelskelse at han mistet bakkekontakten, og gikk inn i en form for psykose. Det var veldig merkelig å observere. Kanskje jeg bør gå inn i skapet og finne den fram for ripping. Har ikke hørt den etter at det kom rør inn i huset. Kan jo bli en interessant opplevelse?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Cowboy Junkies; TRINITY

En god venn av en kompis for 20 år siden ble faktisk katatonisk av å lytte til den platen. Han gikk så sterkt inn i sin forelskelse at han mistet bakkekontakten, og gikk inn i en form for psykose. Det var veldig merkelig å observere. Kanskje jeg bør gå inn i skapet og finne den fram for ripping. Har ikke hørt den etter at det kom rør inn i huset. Kan jo bli en interessant opplevelse?
    Katatonisk. Ska sei. Det er jo en diagnose som har gått fullstendig av moten. Helt frem til 60-70-tallet var psykiatriske sykehus fulle av pasienter med katatoni, de satt stivnede i de underligste positurer i timevis, men så ble sykdommen av uforklarlige grunner utryddet. Du ser det praktisk talt ikke mer.

Kompisen din rakk så vidt å få den med seg før den ble utdatert. Dette er ikke et forsøk på å stjele tråden, men det er altså et utrolig fenomen at psykiatriske diagnoser har sine storhetstider, for så raskt forsvinne. Var tids svøpe er jo de affektive lidelser for de voksne, og våre barn er jo hardt rammet av ADHD-epidemien som raser over den vestlige verden. På Freuds tid var de f eks veldig plaget med hysteri som gikk som en farsott.

Ut over det, er jo albumet helt til å bli bergtatt av, selv om lyden er heller ymse.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi lekfolk har sikkert ikke samme strenge definisjon på slike begreper som vi strengt tatt ikke burde bruke for ofte. Men denne karen gikk altså inn i sin egen verden, fullstendig uaffektert av noe rundt ham. Og totalt stille fram til han brøt ut i en form for glede etter at musikken var over. Snodige greier, og ikke skuespill. Kanskje det er lagt inn en subliminaleffekt i albumet som kun har effekt på et fåtall?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Vi lekfolk har sikkert ikke samme strenge definisjon på slike begreper som vi strengt tatt ikke burde bruke for ofte. Men denne karen gikk altså inn i sin egen verden, fullstendig uaffektert av noe rundt ham. Og totalt stille fram til han brøt ut i en form for glede etter at musikken var over. Snodige greier, og ikke skuespill. Kanskje det er lagt inn en subliminaleffekt i albumet som kun har effekt på et fåtall?
    Ja, i dag ville en nok kalt det der noe annet. Men kom han seg ut av det til slutt?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nå vet jeg hvorfor den skiva var gjemt i hylla....

Nuvel, den her derimot ;)

Cd.

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    den Clan Of Xymox er utrolig bra JanR.har den på lp.kutt nummer 2 på side 2 'masquerade' er fenomenal.

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    mikefish skrev:
    den Clan Of Xymox er utrolig bra JanR.har den på lp.kutt nummer 2 på side 2 'masquerade' er fenomenal.

mvh. s,
    Ok, gi den sjanse til. Hørte kun igjennom de 2-3 første sporene.
    Er i litt travel feriemodus ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Siden man skal på Deep Purple (og Junipher Greene/Savage Rose) konsert i kveld må man jo varme opp litt :D

Vinyl selvsagt 8)

/jan

JAND

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Antall liker
    18
    Ista: KISS

Nå: Junipher Greene

Varmer opp til Deep Purple i Kulås ikveld.

Jon A

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    Ja, i dag ville en nok kalt det der noe annet. Men kom han seg ut av det til slutt?
    Du kan ikke sove i timen i det faget. Hele begrepsverdenen forandres omtrent hvert tredje kvartal. ;)
    Om han kom seg ut? Vel, han pleide å komme seg ut av min leilighet til slutt. I hvilket "rom" eller hvilken virkelighet han befinner seg nå har jeg ingen anelse om.

Her og nå lar jeg meg underholde av Lillebjørn Nilsen som har en intim konsert på NRK som er kalt "Original Nilsen". Virker som om det er datteren som nynner med akkurat nå. Og ja, det var det faktisk. Og passende nok starter sangen "Inni mitt hode" nå. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne platen ble utstyrt med følgende advarsel da den var ny:

WARNING: This album contains country & western music and may cause offence to narrow minded listeners.

Costellos "Almost Blue", seff. Platen som fikk meg til å åpne døren på vidt gap for C&W.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn