Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    mye tøft på den der Townes, hva tycks?
    Veldig mye bra, har utrolig sansen for den Bunker Hill låta (the girl can't danec), en absolutt favoritt.
    Go on leave med Red Beard & the pirates er en annen høgdare. Liner nots'a er også svært fornøyelige.

Gleder meg forøvrig også til å få 7 volumes med Fuzz, flaykes & shakes dumpet ned i postkassen næremste uken eller to

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hip Hop-versjonen av Julekveld i skogen?

Immortal Technique - Dance With The Devil
    [video]qggxTtnKTMo[/video]

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Denne på vinyl.
    PS! De spiller live på PStereo i Trondheim i august ;)

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt diverse på morran og formiddagen, men nå mens kona lager middag:

Er faktisk nesten bare side to jeg hører på, synes den er maks!

R

U

utgatt60135

Gjest
    The Album før Wilco konserten i kveld :). Første gang jeg ser dem live så det blir bra.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    The Album før Wilco konserten i kveld :). Første gang jeg ser dem live så det blir bra.

You lucky guys... Var veldig på nippet til å ta turen over fjellet, men herk å kombinere med jobb, familie und so weiter.

Så dem på øya i fjor. En fantastisk time. Dritt med sånne festivalkonserter at de alltid blir litt knappe.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Oslo er en grei by sånn, nesten alltid noe som skjer. Merker det innmari godt når jeg er 50 mil unna. En konsert jeg helt klart hadde gått på, bare jeg var i byen. :-\

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter en pinse på eksotiske Karmøy føler jeg for å spille noe hjemlig for å lande hjemme i den rettmessige hovedstad. Valget falt på Ali Farka Touré og Ry Cooder - "Talking Timbuktu".

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tiden flyr, og jeg ligger her og spyr. Nei, så ille er det ikke. Jeg lytter til audiophil-musikk for første gang på flere år. Jeg hørt mange plater med audiofile egenskaper, men ikke plater produsert spesifikt for syke mennesker. Det er en Atkinson-rattet plate på Stereophile med Jerome Harris Quintet. Ukjent for meg, men det står faktisk "Jerome Harris Quintet plays jazz" på coveret. "Rendezvous" er tittelen, og lyden er utvilsomt flott. Meget naturlig og avslappet topp. Musikken er vel mer sånn der. Det blir nok en plate som kun blir trukket fram når anlegget skal digges litt (å ja da, jeg gjør også det once in a blue moon). Eller som bakgrunnsmusikk i enkelte sosiale sammenhenger. For dette er lite utfordrende, og mangler litt substans. Men det er kompetent nok, og flyter på lyden. Hadde det vært en mindre audiofil utgivelse ville jeg neppe hørt på den mer enn noen få ganger. Men dette er første lytt, kanskje den vokser på som bakgrunnsmusikk? Den plager meg i alle fall ikke.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Behovet for substans er der, og jeg ender på Elke Völker som spiller Sigrid Karg-Elert.

Verket er Choral-Improvisationen opus 65, og det er orgelmusikk som ikke er av den spektakulære typen. Dette er bare vakkert, og mikrofonplasseringen er såpass langt borte at det er mye rominformasjon på opptaket. Jeg hørte platen på Quad 988 Vintage i går kveld, og det låt nydelig. SACD-sporet får jeg dessverre ikke utnyttet nå som jeg er hjemme igjen, men det er like fullt et flott opptak av flott musikk.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Spilt litt forskjellig idag. Bla. disse.

og

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Siste for dagen. Akk, så vakkert. Stemme, produksjon, låter - mye er perfekt her.

Sade - Lovers Rock

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg er gira på Wilco nå etter en knallbra konsert. Det er virkelig gode live. Drivende godt gitarspill og trommisen imponerte med teknikk og spillglede. Jeff var i godt humør og sa det var den beste konserten på deres turne (om de ikke sier det på alle da). Morsom overraskelse på en rolig låt hvor det plutselig kom flashlight på dekoren og trommisen tok helt av og overdøvet Jeff fullstendig et par ganger. Allsang ble det og en dame i publikum fikk sitt ønske oppfylt og kom opp på scenen og sang duet. Litt buing når hun klønet litt i begynnelsen, men jubel når det viste seg at hun kunne synge. Morsomt at han tok sjansen. Mot slutten ble det mer blues inspirerte låter jeg ikke kjenner så godt (eldre?), som ikke er den beste delen av Wilco for meg, men publikum stortrivdes hele veien. Stor stemning og stappfullt lokale. Er nok en av de bedre jeg har vært på, men er ingen stor konsertgjenger.

Prøver meg på en av platene som jeg liker minst før leggetid:

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Misunner deg Wilco igår, Lyngen. Setter på Joe Henry som plaster på såret.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn