Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Til gjørmebryting må der spilles musikk!

Robert Plant - Band of Joy. (733)

Robert Plant Band of Joy.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lenge siden vi har noen oppdateringer på folketallet i Randaberg, Dag. Etter Soppens bravader bak rattet, mener jeg.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.140
    Sted
    Sortland
    Denne har jeg ikke hørt på en stund

Helmet_Meantime.jpg

Helmet: Meantime

..mener å huske at 'Betty' var hakket bedre?

Sist redigert:
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lenge siden vi har noen oppdateringer på folketallet i Randaberg, Dag. Etter Soppens bravader bak rattet, mener jeg.

Har ikke fulgt med på folketallet der ute i provinsen, for Soppen har ikke satt sine bein i et ratt siden i sommer.
    Nå er det bare skule, skule og atter skule for alle penga. Og litt dame. Og litt til dame. Den lille gutten min har blitt en kåtgris. Jeg har feilet som far og gitt han for frie tømmer. Og nå er jeg snart tom for øl og all ting. Alt går skeis i dag...

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Skal til Randaberg idag?? Skal prøve å telle sopper & avkom

jefferson airplane 001.jpg
    Jefferson Airplane. Vinyl.

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tom for øl? Trodde da det gikk i rødsaft og altervin der på sørvestspissen?

Her går det, som alltid (man har da en viss anstendighet og kommer fra et møblert hjem), i single malt. Og musikk.

Tom Waits -blue_valentine.jpg

Tom Waits. (1156)

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.140
    Sted
    Sortland
    Helmet: Meantime var fine greier, seint nå - kanskje denne nøtten kan være noe å sove på?

Scott_Walker_Tilt.jpg

Scott Walker: Tilt

som altså er album nr to i trilogien som ble avsluttet med årets 'Bish Bosch' - som forøvrig er kjempeflott, og langt lettere tilgjengelig enn denne
    .....såvidt jeg husker. Nå skal jeg høre om jeg husker riktig.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg havnet i avdelingen for sære Bowie-låter kan denne også få en runde. Artig versjon, men hvorfor har hun en talleren i håret?

[video=youtube;IqgcByaNyhc]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IqgcByaNyhc[/video]
    Finnes det en avdeling for låter som ikke er sære?
    171304-hva-lytter-du-til-i-dag-del2-a5d5d56c138e-1-.gif
    Nei, det finnes ikke! Og frøken Hagen demonstrerer da bare korrekt bruk av vinyl, Dag.

Dette er nok den skiva som har hatt størst betydning i mitt liv.

R.E.M - Lifes Rich Pageant (1986)

Vis vedlegget 171308
    Den ødela alt?:cool:
    Hehe, ikke helt. Men den dro meg opp fra gjørma.
    De som ikke hører og forstår at denne platen hadde noe helt spesielt da den kom ut har nok forsynt seg for grovt av rødsprit og altergutter på åttitallet. For både denne og resten av I.R.S.-katalogen deres var virkelig riktige plater til sin tid. De representerte et reelt alternativ til tidsånden. Da jeg et par år tidligere ble betatt av Murmur skjønte jeg at jeg hadde hørt noe som kom til å bli stort. Jeg kan godt forstå de som opplever at de har repetert formelen sin for mange ganger, men det har ingen betydning for meg som på et visst tidspunkt tok konsekvensen av det, og sluttet å kjøpe flere av platene deres. Glad og fornøyd spiller jeg gjerne de gamle platene, for de har ikke blitt dårligere på grunn av at de fortsatte å gi ut stadig flere unødvendige album.

Men på tross av at platene etterhvert mistet mye av magien, så vil jeg likevel si at trioen hadde sin plass til siste slutt. Det jeg har sett av dem på TV overbeviser meg om at en konsert med dem var en karismatisk opplevelse, så på den måten har de rettferdiggjort sin eksistens på samme måte som Stones. De fleste av oss sluttet å kjøpe nye plater av Stones for minst 25 år siden. Igjen så betyr ikke det at Exile on Main Street plutselig ble et dårlig album. I 1988 ble nettopp Exile på CD den siste platen jeg kjøpte av dem, sett bort fra singlesamlingen The London Years.

Å ha et lykkelig samliv med musikk betyr ofte å ha evnen til å overse. Hvis et band en gang var stort gjelder det om å ha ører og forstand til å vite at festen er over på et tidspunkt, og å slutte å kjøpe platene deres. Å ikke lytte til trendnissene som plutselig bestemmer at en artist eller et band ikke lenger er hippe er også lurt. På midten av åttitallet fikk jeg en telefon fra en artist som så på seg selv som veldig moderne. Han skjelte meg ut for å ha gitt hans plate dårlig kritikk, og samtidig kaste bort avisens spalteplass med en helside om Led Zeppelin. Det var faktisk en tid det var like uhipt å like Zeppelin som det var å digge R.E.M noen år senere.

Noen ganger skyldes fenomenet den gamle gode filosofien fra den britiske musikkpressen, push 'em up and drag 'em down. Andre ganger skyldes det protest mot smaken til de som er noen få år eldre. Eller forfengeligheten i å ikke like noe så mange andre liker. Motivasjonen til å avskrive gode plater i ettertid kan være svært variert, men en ting har de felles - ingen er fundamentert i reelt holdbare argumenter basert på kunnskap om musikk.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.247
    Torget vurderinger
    2
    Jeg starter der jeg fortsatte i går.
    Dagens Dylan. Hvertfall dagens første Dylan.

DSCN5024.jpg

1966-1978

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.247
    Torget vurderinger
    2
    Live fra Stockholm og Oslo i 2012. Bra plate dette, eller plater, da det er dbl. vinyl.

thåstrøm-som jordgubbar smakade.jpg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.247
    Torget vurderinger
    2
    Jeg starter der jeg fortsatte i går.
    Dagens Dylan. Hvertfall dagens første Dylan.

Vis vedlegget 171330

1966-1978
    God morgen Rolfozzy:)
    Godt det er noen som kommer seg opp om morran, sålangt bare NRK P1 og kaffe.
    Skal til Dalarne i Sverige for å hente noe gammalt pioneer utstyr.Hvis været blir som spådd
    kan det bli artig.:cool:
    En riktig god morgen til deg også Mr. Rackman.
    Man må opp for og få noe ut av dagen vet du. Jeg sitter og beundrer det flotte været vi har her i de sørlige grensestrøka.
    Det snør som helvete utafor vinduet. Det snør horisontalt. Og skal du til Dalarne, og værforholda er de samme oppi der, så kjør pent.
    Du lar mopeden stå i dag vel? :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Starter den musikalske delen av dagen med denne. En artist jeg ikke har hørt mye på, og det er første gjennomspilling av denne.

14977704.jpg

Greit førsteinntrykk.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Starter den musikalske delen av dagen med denne. En artist jeg ikke har hørt mye på, og det er første gjennomspilling av denne.

Greit førsteinntrykk.
    Har du hørt debuten 'Bloomed'? Helt akustisk og enda bedre låter enn 'Since'. Devotion+Doubt er også en innertier.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har du hørt debuten 'Bloomed'? Helt akustisk og enda bedre låter enn 'Since'. Devotion+Doubt er også en innertier.
    Nei har ikke hørt noen av dem ennå, men denne platen falt i smak så da skal jeg sette på Bloomed når denne er gjennomspilt. Blir spennende. Gode kvaliteter i denne musikken. Har de to du nevner tilgjengelig, pluss en som heter Our Blood.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Nei har ikke hørt noen av dem ennå, men denne platen falt i smak så da skal jeg sette på Bloomed når denne er gjennomspilt. Blir spennende. Gode kvaliteter i denne musikken. Har de to du nevner tilgjengelig, pluss en som heter Our Blood.

De tre, Bloomed, Since og Our blood er alle gode, men Bloomed har nok noe ekstra ved seg.

Her starter jeg der jeg slapp i går.

Bob Dylan - Blonde on blonde

Music_blonde_on_blonde.jpg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.247
    Torget vurderinger
    2
    Da fortsetter jeg også der dag slapp seg i går.

dylan-blonde on blonde.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bloomed.jpg

Halvveis gjennom denne nå, og det er også en fin plate. Kommer sikkert til å høre mer på denne også. Ikke helt sikker på om jeg liker den bedre enn Since. Må høre dem begge litt flere ganger først. Forøvrig ikke en avskrekkende oppgave. Høres ut som bra kjøremusikk dette, så kanskje jeg brenner ut en CD til bilen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Siden jeg havnet i avdelingen for sære Bowie-låter kan denne også få en runde. Artig versjon, men hvorfor har hun en talleren i håret?
    Finnes det en avdeling for låter som ikke er sære? Vis vedlegget 171328
    Nei, det finnes ikke! Og frøken Hagen demonstrerer da bare korrekt bruk av vinyl, Dag.

R.E.M - Lifes Rich Pageant (1986)
    Den ødela alt?:cool:
    Hehe, ikke helt. Men den dro meg opp fra gjørma.[/QUOTE]

De som ikke hører og forstår at denne platen hadde noe helt spesielt da den kom ut har nok forsynt seg for grovt av rødsprit og altergutter på åttitallet.[/QUOTE]

Det er ikke fint gjort å oute Dag på denne måten!
    1f888ecec30c[1].gif

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Har aldri rørt verken altergutter eller rødsprit. Kors på halsen... Vel vel, okei da, men kun i fantasien, og det var slettes ikke verst. Nå sitter jeg å samler mot til en langt vanskeligere oppgave; komme meg ut i inferno i hvitt for å få unna og av gårde årets pliktløp overfor juletreet.

Thomas Dybdahl - One day you'll damce for me, New York city

U56419F1IVGSUYLJ.JPG

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn