Flott skrevet Audiomix, får meg til å sette på denne,ikke noe i veienTankerekken fortsetter her i tkr Towers, og bringer meg til denne herren:
![]()
Vinyl.
mvh
Mye bra fra den fyren. Ikke alltid like bra vinyl. Noen ganger låter det som asfalt. Men musikken kommer gjennom.
Da han døde i januar 2006 skrev jeg ned noen linjer som jeg fant igjen nå:
Wilson Pickett i.m.
Det hender joetorp kommer innom. For å se litt på OTL prosjektet mitt, prate litt og spille musikk.
Johnny kom en tur sist fredag også. Han nikket godkjennende til forsterkeren. Det ble ikke jobbet noe mer den kvelden. Vi ble sittende med kaffe og litt, pratet og lyttet. Eller nøt musikken vil jeg si. Det ble flere dykk i platearkivet. Da jeg nevnte ”In The Midnight Hour” for Johnny, kom det ingen reaksjon. Men da musikken kom på, var han med. Må bare ha vært uoppmerksom et øyeblikk. Vi spilte en rekke av de gode, gamle soul låtene som Mustang Sally, Don’t Fight It, I Found A Love, 634-5789, Mama Told Me Not To Come. Og så videre. Og videre. Johnny mente det var noe usymmetri i kanalbalansen. Det kan da like godt være slik det ble spilt inn i sin tid tenkte jeg. Men det ble til at vi justerte pick up og arm. Lyttet igjen og justerte litt til. Vi må teste med noe piano sa Johnny. Uten å vite det, hadde jeg samtlige pianokonserter av Mozart. Det passet jo ganske godt som en opptakt til 250 års jubileet nå. Nå er det bra, sa Johnny. Etter en siste finjustering.
Det dro seg mot midnatt. Nettbryteren ble slått av. Rørene slutte sakte å gløde. Musikken forsvant mens elektrolyttene ladet seg ut.
Wilson Pickett døde.
Det meste av Eldorado i nrkP1 med Geir Hovig sist mandag ble viet Wilson Pickett og hans musikk.
Vis vedlegget 199271
Millie, My Boy Lollippop -64
One hit wonder Millie Small, en ska artist fra Jamaica,
hadde en kjempehit med My Boy Lollipop i 1964.
Hun hadde noen sanger bak seg på Jamaica før hun kom
til London i -63,My Boy Lollipop er den mestselgende ska-
singel, 7 mill. ex.Står skrevet at Rod Stewart spilte munnspill
på denne? Hele plata går i samme stil så den blir fort slitsom.
Godt å få det riktigVis vedlegget 199271
Millie, My Boy Lollippop -64
One hit wonder Millie Small, en ska artist fra Jamaica,
hadde en kjempehit med My Boy Lollipop i 1964.
Hun hadde noen sanger bak seg på Jamaica før hun kom
til London i -63,My Boy Lollipop er den mestselgende ska-
singel, 7 mill. ex.Står skrevet at Rod Stewart spilte munnspill
på denne? Hele plata går i samme stil så den blir fort slitsom.
Har den jeg også.
At Rod Stewart spilte munnspill på denne er et rykte.
A persistent rumor claims the not yet famous performed the harmonica solo on the recording; Contrary to legend, the harmonica player was not Rod Stewart but Pete Hogman of The Pete Hogman Blues Band and Hoggie & The Sharpetones. Hogman told us: “The backing for ‘My Boy Lollypop’ was recorded live in the studio. I played harmonica and Ernest Ranglin played a black Gibson. Several people have claimed to have played the harmonica break but I can promise you it was me, and it was all recorded in London.
last fm
[video=youtube;ZCUcbRTB6Rs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZCUcbRTB6Rs[/video]
En veldig bra lp det der Lars-ErikImponerede, Racker`n! Du har mye stas.
På tide med en vals. Sittende, selvsagt! Går ikke an å danse i 3/4 takt! Det går jo ikke opp!
Vis vedlegget 199277
Imponerede, Racker`n! Du har mye stas.
På tide med en vals. Sittende, selvsagt! Går ikke an å danse i 3/4 takt! Det går jo ikke opp!
En veldig bra lp det der Lars-Erik![]()
Bra på CD også![]()
Peter Sellers var Clouseau! Ingen over, ingen ved siden.Av en eller annen merkelig grunn er det ikke plater jeg forbinder Peter Sellers med. Mannen var jo et gèni, men det var på andre arenaer.
Denne er fra Pink Panther Strikes Again.
Denne også.
Fra Revenge of The Pink Panther.
Han som spiller Inspector Clouseau nå kan bare gå hjem og vogge!