Diverse Hva leser du i dag.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Under musikk er det jo en tråd som heter: Hva lytter du på i dag ? Kanskje det hadde vært ok med en lesetråd også ? Eller ? Er jo tydelig at det er mange beleste folk her.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Jeg har vel ikke akkurat lest i dag, men jeg holder på med Dostojevskis "Forbrytelse og straff" Synes nå den er litt oppskrytt, men får vel prøve å komme meg igjennom den.
     

    Vedlegg

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Har lest mye i sommer, mest krim.
    Bestilte denne igår. Mulig dårlig investering da jeg har hørt det meste men den er ganske billig.



    snork.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Dostojevskis "Forbrytelse og straff" Synes nå den er litt oppskrytt
    He he.... ;D

    Prøv den heller på russisk. Det går mye tapt i oversettelsen.

    Prøv også Brødrene Karamasov.
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Irving boka Affa nevner er nettopp avsluttet her i går'n, leser nå "Facing Upwards" eller noe sånt av Bear Gryllis, en bok fra virkeligheten om en Everest ekspedisjon.
    Irving har etter min mening levert sin svakeste til nå, i min verden topper "En bønn for Owen Meany"

    Honkey
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    I dag skal jeg begynne på

    Johan Harstad - Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?
     
    A

    Affa

    Gjest
    Irving boka Affa nevner er nettopp avsluttet her i går'n, leser nå "Facing Upwards" eller noe sånt av Bear Gryllis, en bok fra virkeligheten om en Everest ekspedisjon.
    Irving har etter min mening levert sin svakeste til nå, i min verden topper "En bønn for Owen Meany"

    Honkey
    Uffda.... Owen Meany er flott!!!
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Og for de som er sjakkspillere er faktisk Kasparovs Predecessor's serie ganske bra.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Irving boka Affa nevner er nettopp avsluttet her i går'n, leser nå "Facing Upwards" eller noe sånt av Bear Gryllis, en bok fra virkeligheten om en Everest ekspedisjon.
    Irving har etter min mening levert sin svakeste til nå, i min verden topper "En bønn for Owen Meany"

    Honkey
    "The Ciderhouse Rules" er stor, for ikke å snakke om "the World According to Garp"

    Irving er fin.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    The Penguin Guide to classical CDs and DVDs
    Gramophone Good CD and DVD guide
    The master handbook of acoustics

    Og litt mindre nerdete:
    Sauejakten av Murakami
     

    Vedlegg

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Er nettopp ferdig med "Populærmusikk fra Vittula". ;D

    Håvard
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Når det gjelder Irwing liker jeg vel "Hotel New Hampshire best"...
    Vet ikke hvorfor....


    ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Bibelen ;) Ingen over ingen ved siden!
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Jung Chang and Jon Halliday. Mao : The Unknown Story, Knopf (October 18, 2005), hardcover, 814 pages, ISBN 0679422714



    slengt på gulvet (tidligere lest i tilfeldig rekkefølge)

    I am charlotte simmons by Tom Wolfe



    The President of Good and Evil: The Ethics of George W. Bush (Hardcover)
    by Peter Singer



    Usa annerledeslandet i vest - Ole O. Moen



    The Wheel of time - Robert Jordan




    -k
     
    T

    tjn

    Gjest
    Her er det store muligheter til å imponere.....


    Johan Borgen sin trilogi om Lillelord er akkurat ferdig, tenker det blir "Idioten" som blir den neste.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Jeg vil sterkt anbefale "The great human diasporas. The history of diversity and evolution" som jeg nettopp leste for annen gang. Forfatteren heter Luigi Luca Cavalli-Sforza og er emeritus professor i genetikk ved Stanford University. Lettlest og meget spennende om evolusjon og menneskets utvikling. Videre et stort kapittel om utviklingen av språkene. Amazon leverer boka på 5 dager.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Anbefaler "En guddommelig åpenbaring av helvete" av Mary Kathryn Baxter .

    Dette er et tillegg bakerst i boken...

    SITAT:

    I januar 1991 fikk vitenskapsmennene i Sibir en sterk opplevelse.
    De skulle grave et dypt hull i jorden for å studere jordlagenes bevegelse under overflaten.
    Da de hadde boret 14,4 km, kom de til en lomme.
    Da de målte temperaturen der, var den på over 1075 grader Celsius.

    En av vitenskapsmennene, dr. Dmitry Azzakov, sa:

    "Jeg trodde ikke mine egne øyne da vi trakk opp boret. Et ekkelt vesen med store, ondskapsfulle øyne kom opp av hullet i en røyksky. Vesenet skrek som et villdyr før det forsvant.
    Som kommunist tror jeg hverken på himmelen eller Bibelen, men som vitenskapsmann tror jeg nå på helvete.
    Vi ble sjokkert over oppdagelsen, men vi kan bare fortelle om det vi har sett og hørt.
    Vi boret rett inn i helvetes forgård.
    Noen av arbeiderne løp sin vei, men vi som ble igjen oppdaget mer.

    Vi senket en sensor ned i hullet for å høre lyder fra jordlagenes bevegelser, istedet hørte vi angstfulle menneskeskrik.
    Først trodde vi at lyden kom fra våre egen utrustning, men lyden fortsatte til tross for at vi kontrollerte alt.
    Vi spilte inn lyden på bånd.
    Ikke bare en eller to, men millioner av skrikende mennesker.

    Heldigvis kunne vi spille inn den fryktelige lyden på bånd. Vi dekket over hullet og sluttet å bore.
    Det var åpenbart at vi hadde støtt på noe som lå bortenfor vår kunnskap og forstand.Vi så og hørte ting som vi aldri før har hørt om."

    Sovjets myndigheter har ikke kommentert hendelsen. Den offisielle årsaken er at de fremdeles studerer båndopptakene.

    "Vi kan bare håpe på at Sovjetunionen avslører sine oppdagelser i fremtiden. Verden har rett til å få vite sannheten," avslutter avisen Pravda i sin artikkel som ble publisert den 19. januar 1991.


    SITAT SLUTT.

    Du får tak i den blant annet her:
    http://www.bokogmedia.no/
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    heheh, høres ut som en god røverhistorie... ;D


    Men jeg tror hverken på gud eller djevelen, sorry....



    ;)
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Anbefaler "En guddommelig åpenbaring av helvete" av Mary Kathryn Baxter .

    Dette er et tillegg bakerst i boken...

    SITAT:

    I januar 1991 fikk vitenskapsmennene i Sibir en sterk opplevelse.
    De skulle grave et dypt hull i jorden for å studere jordlagenes bevegelse under overflaten.
    Da de hadde boret 14,4 km, kom de til en lomme.
    Da de målte temperaturen der, var den på over 1075 grader Celsius.

    En av vitenskapsmennene, dr. Dmitry Azzakov, sa:

    "Jeg trodde ikke mine egne øyne da vi trakk opp boret. Et ekkelt vesen med store, ondskapsfulle øyne kom opp av hullet i en røyksky. Vesenet skrek som et villdyr før det forsvant.
    Som kommunist tror jeg hverken på himmelen eller Bibelen, men som vitenskapsmann tror jeg nå på helvete.
    Vi ble sjokkert over oppdagelsen, men vi kan bare fortelle om det vi har sett og hørt.
    Vi boret rett inn i helvetes forgård.
    Noen av arbeiderne løp sin vei, men vi som ble igjen oppdaget mer.

    Vi senket en sensor ned i hullet for å høre lyder fra jordlagenes bevegelser, istedet hørte vi angstfulle menneskeskrik.
    Først trodde vi at lyden kom fra våre egen utrustning, men lyden fortsatte til tross for at vi kontrollerte alt.
    Vi spilte inn lyden på bånd.
    Ikke bare en eller  to, men millioner av skrikende mennesker.

    Heldigvis kunne vi spille inn den fryktelige lyden på bånd. Vi dekket over hullet og sluttet å bore.
    Det var åpenbart at vi hadde støtt på noe som lå bortenfor vår kunnskap og forstand.Vi så og hørte ting som vi aldri før har hørt om."

    Sovjets myndigheter har ikke kommentert hendelsen. Den offisielle årsaken er at de fremdeles studerer båndopptakene.

    "Vi kan bare håpe på at Sovjetunionen avslører sine oppdagelser i fremtiden. Verden har rett til å få vite sannheten," avslutter avisen Pravda i sin artikkel som ble publisert den 19. januar 1991.


    SITAT SLUTT.

    Du får tak i den blant annet her:
    http://www.bokogmedia.no/
    Tror du på denne historien i fullt alvor, RuneS?

    Honkey
     
    A

    Affa

    Gjest
    Anbefaler "En guddommelig åpenbaring av helvete" av Mary Kathryn Baxter .

    Dette er et tillegg bakerst i boken...

    SITAT:

    I januar 1991 fikk vitenskapsmennene i Sibir en sterk opplevelse.
    De skulle grave et dypt hull i jorden for å studere jordlagenes bevegelse under overflaten.
    Da de hadde boret 14,4 km, kom de til en lomme.
    Da de målte temperaturen der, var den på over 1075 grader Celsius.

    En av vitenskapsmennene, dr. Dmitry Azzakov, sa:

    "Jeg trodde ikke mine egne øyne da vi trakk opp boret. Et ekkelt vesen med store, ondskapsfulle øyne kom opp av hullet i en røyksky. Vesenet skrek som et villdyr før det forsvant.
    Som kommunist tror jeg hverken på himmelen eller Bibelen, men som vitenskapsmann tror jeg nå på helvete.
    Vi ble sjokkert over oppdagelsen, men vi kan bare fortelle om det vi har sett og hørt.
    Vi boret rett inn i helvetes forgård.
    Noen av arbeiderne løp sin vei, men vi som ble igjen oppdaget mer.

    Vi senket en sensor ned i hullet for å høre lyder fra jordlagenes bevegelser, istedet hørte vi angstfulle menneskeskrik.
    Først trodde vi at lyden kom fra våre egen utrustning, men lyden fortsatte til tross for at vi kontrollerte alt.
    Vi spilte inn lyden på bånd.
    Ikke bare en eller  to, men millioner av skrikende mennesker.

    Heldigvis kunne vi spille inn den fryktelige lyden på bånd. Vi dekket over hullet og sluttet å bore.
    Det var åpenbart at vi hadde støtt på noe som lå bortenfor vår kunnskap og forstand.Vi så og hørte ting som vi aldri før har hørt om."

    Sovjets myndigheter har ikke kommentert hendelsen. Den offisielle årsaken er at de fremdeles studerer båndopptakene.

    "Vi kan bare håpe på at Sovjetunionen avslører sine oppdagelser i fremtiden. Verden har rett til å få vite sannheten," avslutter avisen Pravda i sin artikkel som ble publisert den 19. januar 1991.


    SITAT SLUTT.

    Du får tak i den blant annet her:
    http://www.bokogmedia.no/
    Helvete var Narva 44. Vår hvitmalte Panther oversprøytet av seigt svidd blod, sot og jord. Svart sviende røyk, splintrede trestammer og 1000 vis av skrikende menn. Eksplosjoner og voldsomme branner. Hylende stupbombere. Døde og kvestede 18 åringer.

    Bare idioter tror de finner noe på 14.4 km dyp. Grav 1 meter ved Narva og du finner helvetes porter
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Tror det fins mange som har hatt de synene og opplevelsene som ho der. Men de blir gjerne tatt vare på, og får behandling, før de rekker og gi det ut i bokform.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.084
    Antall liker
    2.621
    OK, nå vet vi det vi alltid har vist. Helvete ligger i Sibir. :) Det nye er at det ligger 14,4km. under jordoverflata, og holder 1074 grader c.
    Tror alle de skrikende menneskene som hørtes under jorda er en slags refleksjon på alle de lidelsene som er opplevd over jordskorpa på dette området gjennom tidene. Og da er det jo med god grunn at russerne ønsker å holde dette skjult. ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Etter å ha skumlest en del her og der i boka har jeg følgende reaksjon:  :eek: Ante ikke at Jesus var så ondskapsfull!

    Honkey
    Hva i alle dager mener du med det? Hvordan er Jesus ondskapsfull?

    Jeg tror fullt og helt på at det hun fekk se er realiteten.
     

    Vedlegg

    S

    slowmotion

    Gjest
    Har serien på DVD Collection Box  :-[ :-*
    Inneholder DVD boksen hele tv-serien?
    Hvilken boks har du? ( Det er i hvert fall 2 forskjellige )

    Husker serien fra jeg var liten,
    noe av det beste for barn  ( barn i alle aldre  :D ) som er laget IMHO...

    ;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.084
    Antall liker
    2.621
    Inneholder DVD boksen hele tv-serien?
    Hvilken boks har du? ( Det er i hvert fall 2 forskjellige )

    Husker serien fra jeg var liten,
    noe av det beste for barn  ( barn i alle aldre  :D ) som er laget IMHO...

    ;)
    Boxen min er bortlånt for tiden, men følger du linken min, er det den blå boxen. Den inneholder alle episodene som den gangen de var vist på NRK.
    Noen av originalmasterne er merket av tidens tann og derfor er noen episoder litt falmet i farvegjengivelsen, men dette er "peanuts" ;)
    Helt enig med deg, dette en gullskatt for barn i alle aldre. Skammelig at Astrid Lindgren aldri fikk Nobelpris i litteratur. Er det noen som hadde fortjent en slik pris, så var det henne.
    http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    He he.... ;D

    Prøv den heller på russisk. Det går mye tapt i oversettelsen.

    Prøv også Brødrene Karamasov.
    Har du lest den på russisk?? Jøje meg, jeg får vist ta meg et lynkurs forstår jeg.. ;)

    Angående Saltkråkan så er jeg enig i at den er kjempebra, det meste av Astrid Lindgren er bra, også på film, svenskene har laget utrolig bra serier, synes Emil og er super, den med suppebollen er bare fantastisk.

    Forrige bok jeg leste var vel "Iskaldt bedrag" av Dan Brown. Den 4. av han jeg har lest, begynner å bli veldig forutsigbar etterhvert, klarte relativt tidlig å gjette hvem som var den "skyldige". Tror neppe jeg gidder å lese flere av han nå. Før det leste jeg "Tilfellet G" av Håkan Nesser. Har vel lest de fleste av han nå, han skriver bra og denne var en av de bedre.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Boxen min er bortlånt for tiden, men følger du linken min, er det den blå boxen. Den inneholder alle episodene som den gangen de var vist på NRK.
    Noen av originalmasterne er merket av tidens tann og derfor er noen episoder litt falmet i farvegjengivelsen, men dette er "peanuts"  ;)
    Helt enig med deg, dette en gullskatt for barn i alle aldre. Skammelig at Astrid Lindgren aldri fikk Nobelpris i litteratur. Er det noen som hadde fortjent en slik pris, så var det henne.
    http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904



    Takk, takk, lurer på om det ikke kommer en pakke  posten snart  ;)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser:

    Per-Aslak Ertresvåg: Makten bak makten. 235 s.
    Koloritt forlag 2006.
    ISBN 8292395229



    Anbefales ikke for folk med svake nerver!

    Kabeldragern
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Hva i alle dager mener du med det? Hvordan er Jesus ondskapsfull?

    Jeg tror fullt og helt på at det hun fekk se er realiteten.
    Punkt 1: Dersom Jesus fortsatt finnes (noe jeg velger å tro på) er han alt annet enn ondskapsfull.

    Punkt 2: En makt som kan hindre mennesker i å bli torturert på det aller mest utspekulerte, groveste og inafame I EVIG TID, men allikevel velger å la det skje, gjør det ikke av godhet. Det minner om en grotesk og ekstrem hevntørst basert kun i én ting: At man ikke tror på det man ikke kan se. Man kan spørre seg om poenget! Dersom det finnes et helvete, og man straffes så hårreisende og mentalt sykt som det er beskrevet i den nevnte boka, og bare basert i ens egen tro, eventuelt noen bagatellmessige overtredelser som å sex med en du er glad i uten å væer velsignet eller noe sånt; vel, da kan det kun karakteriseres som groteskt og en vilkårlig straff uten forhold til overtredelsens natur. Det den boka beskriver er inhumant og direkte jævelig. Om det er en sånn hevntørstig "far" på toppen, da er'n ikke faren min i hvert fall!
    Det enkleste og eneste rimelige for alle ville være å frata de som ikke vil ha det et evig liv. Hva skal man plage folk for i grunn? Hva er liksom vitsen?

    Honkey
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Står det egentlig noe om helvete i bibelen??
    Og hva står det i såfall?
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Anbefaler "En guddommelig åpenbaring av helvete" av Mary Kathryn Baxter .

    Dette er et tillegg bakerst i boken...

    SITAT:

    I januar 1991 fikk vitenskapsmennene i Sibir en sterk opplevelse.
    De skulle grave et dypt hull i jorden for å studere jordlagenes bevegelse under overflaten.
    Da de hadde boret 14,4 km, kom de til en lomme.
    Da de målte temperaturen der, var den på over 1075 grader Celsius.

    En av vitenskapsmennene, dr. Dmitry Azzakov, sa:

    "Jeg trodde ikke mine egne øyne da vi trakk opp boret. Et ekkelt vesen med store, ondskapsfulle øyne kom opp av hullet i en røyksky. Vesenet skrek som et villdyr før det forsvant.
    Som kommunist tror jeg hverken på himmelen eller Bibelen, men som vitenskapsmann tror jeg nå på helvete.
    Vi ble sjokkert over oppdagelsen, men vi kan bare fortelle om det vi har sett og hørt.
    Vi boret rett inn i helvetes forgård.
    Noen av arbeiderne løp sin vei, men vi som ble igjen oppdaget mer.

    Vi senket en sensor ned i hullet for å høre lyder fra jordlagenes bevegelser, istedet hørte vi angstfulle menneskeskrik.
    Først trodde vi at lyden kom fra våre egen utrustning, men lyden fortsatte til tross for at vi kontrollerte alt.
    Vi spilte inn lyden på bånd.
    Ikke bare en eller to, men millioner av skrikende mennesker.

    Heldigvis kunne vi spille inn den fryktelige lyden på bånd. Vi dekket over hullet og sluttet å bore.
    Det var åpenbart at vi hadde støtt på noe som lå bortenfor vår kunnskap og forstand.Vi så og hørte ting som vi aldri før har hørt om."

    Sovjets myndigheter har ikke kommentert hendelsen. Den offisielle årsaken er at de fremdeles studerer båndopptakene.

    "Vi kan bare håpe på at Sovjetunionen avslører sine oppdagelser i fremtiden. Verden har rett til å få vite sannheten," avslutter avisen Pravda i sin artikkel som ble publisert den 19. januar 1991.


    SITAT SLUTT.

    Du får tak i den blant annet her:
    http://www.bokogmedia.no/
    Ah, Åge Rendalens mesterverk. Er det virkelig ennå noen som tror på dette? ;D ;D ;D

    The Well To Hell Hoax
     

    Vedlegg

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Ferdig med Makten og Æren av Graham Greene. Har også lest Monsignore Quijote og Vår mann i Havanna tidligere i år. Noen forslag til videre lesning?

    Lurte litt på om jeg skulle begynne på Angela's Ashes av McCourt eller Midnight in the Garden of Good and Evil av John Berendt.
     

    Vedlegg

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Leste for øvrig ogaå en herlig bok med relasjon til kristendommen; "En tid for alt" av Karl Ove Knausgård. Eat your heart out, Dan Brown!!

    Honkey
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Leste for øvrig ogaå en herlig bok med relasjon til kristendommen; "En tid for alt" av Karl Ove Knausgård. Eat your heart out, Dan Brown!!

    Honkey
    Veldig bra bok. Her får man vite alt man trenger å vite om engler. Ikke rart jeg ikke liker måker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn