Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Herlig! Du har jo en del gode svingete veier i regionen også. Jeg ser du fremholder sportsligheten. En del tester har gitt meg inntrykk av at den har beveget seg i luksuriøs retning. Jeg forstår at det er tidlig å spørre, men hovordan opplever du den sportslige siden ift den forrige? Da tenker jeg på mmk og følelse med underlaget.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Trondmeg skrev:
    Herlig! Du har jo en del gode svingete veier i regionen også. Jeg ser du fremholder sportsligheten. En del tester har gitt meg inntrykk av at den har beveget seg i luksuriøs retning. Jeg forstår at det er tidlig å spørre, men hovordan opplever du den sportslige siden ift den forrige? Da tenker jeg på mmk og følelse med underlaget.
    Nå var jo min forrige (en E60 525i manuell med sportsdekk, sportsunderstell og servotronic) utpreget sportslig da, mens jeg har gått for en noe mer "komfortabel" setup på den nye. Og det merkes nok på noen måter, da den lettere E60 hadde bedre styrerespons og virket "lettere" på flere måter handlingmessig.

    Imidlertid så har den nye mange av de sportslige "extras" som nok gjør den til vel så agil og responsiv som de fleste F10 på norske veier; den har denne superbe og ultrakraftige 535i biturbo/intercooler rekkeseks bensinmotoren (N55), 8-trinns sportsautomat med paddles, lynkjappe skift og kjempekort mellom girene ved pådrag, Adaptive Drive med aktiv krengestabilisering og dynamisk demperkontroll(!), xDrive med individuell firehjuls DSC, Sport og Sport+ settinger (individuellt konfigurerbare via software) som styrer rattrespons, pedalrespons, girskiftrespons etc etc.

    Dette er noe helt annet enn disse M-klistremerkene, fjåsete spoilerne og alt annet tøv som noen driver og kliner på BMWene sine; dette er reelle ytelseskomponenter som merkes godt på nettopp ytelse. Nå har jeg imidlertid bare kjørt noen titalls km med den, og kan ikke dra ut på girene; men den virker motormessig mer responsiv enn min ex E60 (skulle bare mangle med nærmest det dobbelte av dreiemoment og mer enn 50% økt effekt), men handling krever nok litt tilvenning fra E60 selv om den virker svært lovende. For å si det slik så tror jeg at jeg totalt sett ville mye heller ha kjørt råfort i denne på krappe vanskelige veier enn med de fleste biler. Men noe tilvenning gjenstår.

    For ordens skyld; jeg poster denne i BMW-tråden da den sikkert ikke er like velkommen i denne tråden.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kjører fortsatt lørja II (vw T4 transporter - 97 mod), fra og med i dag 06 mod vw Passat sak.
    Grei bil :)

    Hvorfor, litt lei gamle lørjer og når sant skal sies er ikke akkurat en sugediesel på 76-77hk på 2 tonn bil det sprekeste der ute. Men en forbannet praktisk bil.
    Passaten, mildt sagt litt mere utstyr, går bedre og billigere. Og vi trenger strengt tatt ikke mere enn 5 seter. De største slaskene vil ikke være med noen steder lengre så.... ;)

    /jan
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    rumath skrev:
    Gratulerer med ny bil Vidar, lekker sak! :D

    Hvor langt må man kjøre før en bil er innkjørt? Avhenger av motortype regner jeg med?

    Min har kjørt 420 km nå, så er vel ikke innkjørt å regne?
    Det er bare å gi gass fra dag 1!
    Jeg mener ikke at bilen skal kjøres rett på bane med bånn gass men å kjøre den litt hardt fra start gjør motoren sprekere og mere villig, alle demobilene våre får kjørt seg fra dag 1 og det er ikke noe problem

    Ha flere ganger opp i gjennom årene sett hvor stor forskjeld det er på to like biler hvor den ene kjøres av en aktiv sjåfør og den andre er kjørt pent og det er stor forskjeld på responsen i de bilene :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hva er da grunnen til at BMW i bruksanvisningen råder til å holde seg under 4500rpm og inntil halv gass de første 2000 km?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De har iallefall bygd bilen. Så man får tro at de har en viss ide om hva de snakker om :)
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Det er selvsagt en fordel at motoren får kjørt seg inn før man finner ut hvor revlimiteren slår inn.

    Forskjell er det også mellom en regelrett sedat sjåfør som aldri drar ut på girene, og en som ikke er redd for å treffe nevnte revlimiter for å få fart på kjerra.

    Hvordan bilen kjøres de første 10k har vel cirka null å si for bilens prestanda etterpå, om man bruker hele registeret jevnlig etter motoren er kjørt inn og har fått smurt seg skikkelig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.633
    Antall liker
    35.595
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Adaptiv motorstyring, som de fleste biler har i dag, "lærer" hvordan det aktuelle motorindividet skal styres over litt tid. Mappet som står i fra fabrikken er bare et utgangspunkt, og så får styringen oppdateringer fra forskjellige sensorer som gjør at den kan finne enda bedre innstillinger for hver kombinasjon av gasspedalposisjon, turtall, ladetrykk, lufttemperatur, osv.

    Da er det en forutsetning at motoren sneier innom de forskjellige kombinasjonene noen ganger for å "lære". En "aktiv" sjåfør bruker en større del av mappet, og motoren "lærer" fortere hvordan den best skal oppføre seg ved f eks fullgassakselerasjon på høye turtall enn om den alltid følger samme spor fra tomgang til cruise og tilbake igjen.

    Men det er ingen grunn til å slite ut mekanikken de første ukene bare for å sette den på intensivkurs. Det kan man gjøre etter at motoren er innkjørt. Den "lærer" like fort da, og det er nå engang optimal respons i de kombinasjonene som eieren faktisk benytter som har noe å si. Jeg ville fulgt bruksanvisningen, for å si det slik.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.169
    Antall liker
    9.495
    Vidar P skrev:
    Hva er da grunnen til at BMW i bruksanvisningen råder til å holde seg under 4500rpm og inntil halv gass de første 2000 km?
    Ved en eventuell garantisak vil BMW ha sitt på det tørre. En splitter ny motor kan totalhavarere etter få km. og da er det trygt for BMW å ha noe å henge på knaggen "Det var din skyld, du ruste motoren, over 4500 r.p.m. fredag 13. Mai kl. 17:46:20 sier den sorte boksen. Sorry, ingen erstatning"
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.018
    Husk å bruke original blinklysolje hvis du må etterfylle. Der er BMW ufravikelige. Den er svindyr, men hvis de oppdager at du har brukt noe dritt fra Biltema, Clasern eller Torshov eller noe sånt, medfører det goodbye til alt som heter garanti på den bilen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    De største slaskene vil ikke være med noen steder lengre så.... ;)

    /jan
    Skjønt det at du sitter mer og mer nede i bunkersen 8)
    Hva er det du prøver å få fram her ? ::)


    Foresten så er fruen veldig nøyd med Passat haugen, ser a nesten ikke lengre....bare ute å kjører :)
    Den skal den ha, god å kjøre, går billig, i det hele tatt.

    /jan
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    1.003
    Super skrev:
    Husk å bruke original blinklysolje hvis du må etterfylle. Der er BMW ufravikelige. Den er svindyr, men hvis de oppdager at du har brukt noe dritt fra Biltema, Clasern eller Torshov eller noe sånt, medfører det goodbye til alt som heter garanti på den bilen.
    For noe sprøyt. Jeg har brukt blinklysolje fra Kaleco på min i mange år nå uten problemer av noe slag. Verken BMW eller Konghelle har påpekt noe som helst når den har vært på service. Faktisk blinker det litt fortere nå enn med original olje. Mindre enn 1/3 av prisen BMW krever er det også, selv inkludert frakt og mva!

     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk enAlfa Romeo Mito 135 HK sist torsdag.

    Var lei av Skoda Fabia og ville ha noe nytt. Har bare hatt den en uke men herregud så mye mer gøy!!
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.938
    Antall liker
    754
    ernie70 skrev:
    Jeg fikk enAlfa Romeo Mito 135 HK sist torsdag.
    Det må jeg si. Da var du veldig heldig. Var det flere der du fikk den fra? Jeg vil også ha :)

    Det er vel en turboBENSIN? Riktig motor for Alfa. Håper du blir fornøyd.

    Har snust litt på Giulietta selv. Er litt skeptisk til setene (jeg har dessverre dårlig rygg, og mulig setet er litt for smalt også :(). Men har ikke prøvekjørt enda. Da kan jeg bli litt FOR fristet, så holder fortsatt litt igjen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.408
    Sted
    Trondheim
    Men like fullt har ikke bensinbilene noe å stille opp mot dieselbilene i Le Mans 24t. Jeg bare nevner det...
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    torem skrev:
    ernie70 skrev:
    Jeg fikk enAlfa Romeo Mito 135 HK sist torsdag.
    Det må jeg si. Da var du veldig heldig. Var det flere der du fikk den fra? Jeg vil også ha :)

    Det er vel en turboBENSIN? Riktig motor for Alfa. Håper du blir fornøyd.

    Har snust litt på Giulietta selv. Er litt skeptisk til setene (jeg har dessverre dårlig rygg, og mulig setet er litt for smalt også :(). Men har ikke prøvekjørt enda. Da kan jeg bli litt FOR fristet, så holder fortsatt litt igjen.
    Lille Julie kan jeg anbefale på det varmeste, men setene passer nok ikke til alle. Fjaset om at det MÅ være bensinmotor er i beste fall forhistorisk pisspreik, IMO - Hadde vi derimot snakket om Ferrari 458 Italia eller dens "like" skjønner jeg poenget.

    iSaint :)
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Prøvekjørte en Citroen DS3 "sport" med 1.6 diesel forrige helg. Faktisk en ganske sportslig motor, ikke helt som en Ferrari V8, men likevel morro nok. DS3 er en veldig artig kjerre å kjøre, men litt for sportslig til daglig for en sedat gammal gubbe som meg....
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    otare skrev:
    Men like fullt har ikke bensinbilene noe å stille opp mot dieselbilene i Le Mans 24t. Jeg bare nevner det...
    Spiller det noe rolle for vi som liker å ha det hakket litt mere moro en med en blytung oljebrenner i fronten?
    Byttet fra en 2.0TDI 140hk til en 1.4T 160hk bensin nylig (samme bil omtrent). Ser ikke tilbake med tanke på kjøreegenskaper, ytelse, motorlyd, og ikke minst en LANGT bedre motor karakterstikk og respons.

    Men skal du kjøre billigst mulig er diesel ok det, men inviterer ikke akkurat til en spennende opplevelse imo. Heller en stor gjesp!

    Det blir aldri en diesel personbil på oss igjen. Har prøvd og vært misfornøyd.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.408
    Sted
    Trondheim
    Jeg har en bil med en "blytung" oljebrenner i fronten. Likevel er vektfordelingen i bilen 50-50. Jeg har en annen bensinbil med en "lett" besinmotor i fronten. Der er vektfordelingen omtrent 70-30.
    Sliter ikke akkurat med motorresponsen heller. Den drar nydelig fra ca 1000 omdreininger. Det er vel her som i de fleste områder - det finnes gode og dårlige dieselmotorer/dieselbiler.

    Kjørte en liten diesel Renault i Frankrike før i år, og det var ingen "høydare" akkurat.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    399
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Bensinbil. Fordi i følge lederen for verdens mest sette bilprogram er diesel "Satan's fuel" ;D

    Sett fra et økonomisk perspektiv kunne jeg tenkt meg en dieselbil (foreløbig, til staten finner ut at de fleste har kjøpt det og skrur opp avgiftene). Sett ut i fra stort sett alle andre perspektiv er jeg strålende fornøyd med den bensin-turbo femmeren i min Volvo V70.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    otare skrev:
    Men like fullt har ikke bensinbilene noe å stille opp mot dieselbilene i Le Mans 24t. Jeg bare nevner det...
    Spiller det noe rolle for vi som liker å ha det hakket litt mere moro en med en blytung oljebrenner i fronten?
    Byttet fra en 2.0TDI 140hk til en 1.4T 160hk bensin nylig (samme bil omtrent). Ser ikke tilbake med tanke på kjøreegenskaper, ytelse, motorlyd, og ikke minst en LANGT bedre motor karakterstikk og respons.

    Men skal du kjøre billigst mulig er diesel ok det, men inviterer ikke akkurat til en spennende opplevelse imo. Heller en stor gjesp!

    Det blir aldri en diesel personbil på oss igjen. Har prøvd og vært misfornøyd.
    Pizzabilen jeg kjører har mye bedre drag med dieselalternativet enn med det vanligste bensinalternativet.
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    digiman skrev:
    Men skal du kjøre billigst mulig er diesel ok det, men inviterer ikke akkurat til en spennende opplevelse imo. Heller en stor gjesp!
    Billigs mulig i drift: Check!
    Spennende opplevelse: Check! - én av flere grunner til at jeg iallefall valgte Alfa fremfor noe annet fra f.eks. VAG-konsernet.
    Gjesp: Forekommer ikke.

    ;)

    iSaint
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.408
    Sted
    Trondheim
    Ikke misforstå meg - jeg er ingen stor forkjemper for diesel. Jeg synes bare slike diskusjoner ofte blir dominert av slengbemerkninger og nedsettende uttrykk som kun driver folk opp på barikadene.

    Jeg har som sagt en dieselbil og har en gang prøvekjørt en bensinbil med tilsvarende motor - ca 200 hk og 400 Nm (bensinbilen var faktisk en del kraftigere enn dieselen) - og bensinbilen var en stor skuffelse i forhold til min diesel. Den var ikke i nærheten av å gi samme følelse av kraft. NB: Dette var 2 forskjellige bilmerker.

    Så man skal ikke være alt for generelle i slike diskusjoner.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    For min egen del prøvde jeg å gi mitt syn utefra omtrent samme bil (Norges mest solgte). Men hver sin smak selvsagt.
    For min del er jeg temmelig sikker på at bensin vil komme sterkt tilbake og mye av det er takket den enorme utviklingen på diesel fronten, som har blitt tatt med seg videre til moderne bensinturboer. Det er helt supert det og en Audi A5 3.0 TDI (210hk) jeg har kjørt et par ganger var fin fin den , men tung i snuten kontra 2.0T (220hk) bensin, samt at den bensinen gladelig drar til over 7000rpm med en herlig snert på toppen.

    Jeg legger forøvrig merke til at så og si alle motorjournalister anbefaler nymotens små bensin turboene om det ikke valget står på kun økonomiske kriterier.
     

    Kenti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    54
    Antall liker
    10
    Lettere modifisert VW Scirocco 160 TSI twincharger (kompressor + turbo). Selvfølgelig valgt med hjertet, og ikke fornuften.



    Fordeler:
    Kjøreglede
    Sitter som lim på veien
    Motorlyd (eksosanlegg fra 2.0L)
    Full respons til over 6000
    Dynaudio
    En fireseter hvor det faktisk er plass til folk i baksetet
    + mye mer ;)

    Ulemper:
    Tør nesten ikke parkeres blant dødelige folk
    Mye tid til knikking og gnukking

    Blir nok en bil jeg er litt mindre redd for neste gang.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    kenti skrev:
    Lettere modifisert VW Scirocco 160 TSI twincharger (kompressor + turbo). Selvfølgelig valgt med hjertet, og ikke fornuften.

    Fordeler:
    Kjøreglede
    Sitter som lim på veien
    Motorlyd (eksosanlegg fra 2.0L)
    Full respons til over 6000
    + mye mer ;)

    Ulemper:
    Tør nesten ikke parkeres blant dødelige folk
    Mye tid til knikking og gnukking

    Blir nok en bil jeg er litt mindre redd for neste gang.
    Samme motor som i min Golf 6. Jeg er super fornøyd med bytte av bil. Langt mere kjørevillig en TDI alternativene.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.055
    Antall liker
    8.315
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Det er helt supert det og en Audi A5 3.0 TDI (210hk) jeg har kjørt et par ganger var fin fin den , men tung i snuten kontra 2.0T (220hk) bensin, samt at den bensinen gladelig drar til over 7000rpm med en herlig snert på toppen.

    Jeg legger forøvrig merke til at så og si alle motorjournalister anbefaler nymotens små bensin turboene om det ikke valget står på kun økonomiske kriterier.
    Det er ikke min erfaring etter å lest tester (har ikke prøvd bilene). Alle tester jeg har lest framholder at Audis 3 liters TDI er å foretrekke foran bensinmotorene inkludert 2.8 TFSI i A6/A7. De til og med påstår at dieselen har finere lyd! Dette i følge både AMS og Bil.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Voff skrev:
    digiman skrev:
    Det er helt supert det og en Audi A5 3.0 TDI (210hk) jeg har kjørt et par ganger var fin fin den , men tung i snuten kontra 2.0T (220hk) bensin, samt at den bensinen gladelig drar til over 7000rpm med en herlig snert på toppen.

    Jeg legger forøvrig merke til at så og si alle motorjournalister anbefaler nymotens små bensin turboene om det ikke valget står på kun økonomiske kriterier.
    Det er ikke min erfaring etter å lest tester (har ikke prøvd bilene). Alle tester jeg har lest framholder at Audis 3 liters TDI er å foretrekke foran bensinmotorene inkludert 2.8 TFSI i A6/A7. De til og med påstår at dieselen har finere lyd! Dette i følge både AMS og Bil.
    Jepp! Smak og behag som sagt. 3.0L TDIen har absolutt en fin lyd med tanke på at det er «feil» drivstoff for slikt imo.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.055
    Antall liker
    8.315
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Samme motor som i min Golf 6. Jeg er super fornøyd med bytte av bil. Langt mere kjørevillig en TDI alternativene.
    Kunne godt tenkt meg en Golf 6 med 160hk bensinturbo dersom jeg skulle hatt en fornuftig bil. Den begynner på litt over 300 000kr og det er ikke ille for disse ytelsene. Jeg ble imponert av Golf 6 med 1.6TDI (når prisen taes i betraktning) og vil tro at 1.4T vil være ennå mer imponerende.
     

    Kenti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    54
    Antall liker
    10
    digiman skrev:
    Samme motor som i min Golf 6. Jeg er super fornøyd med bytte av bil. Langt mere kjørevillig en TDI alternativene.
    Helt klart en flott motor dette. Det er vel ikke uten grunn at den ble kåret til årets beste motor to år på rad. Den er ganske responsiv, har bra drag og sluker ikke nødvendigvis bensin (med mindre en går inn for det). Det er vel ingen som ikke har blitt lettere overrasket over å høre at dette er en 1.4L...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    otare skrev:
    Men like fullt har ikke bensinbilene noe å stille opp mot dieselbilene i Le Mans 24t. Jeg bare nevner det...
    Det skyldes dessverre regelverket som gagner dieselmotorene. Uansett låter de hoggorm.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Huggorm eller ei, har vært rundt hos en del bilforhandlere i dag – tror jeg lander på en Skoda Fabia, GreenLine-variant med knøttliten dieselmotor. En ganske annen bil en Land Cruiseren jeg har vært vant til å ture rundt i, men å dra på to tonn stål når jeg stort sett kjører alene er litt unødvendig, da bruker jeg heller pengene på andre områder: Fabiaen havner under 200' kliss ny. Forutsigbarheten i 5 års garanti lokker også.

    Noen få ganger trenger jeg plass til bagasje, men da er det bare å klappe ned baksetene – får heller skaffe en leiebil den gangen i skuddåret jeg skal ha mye bagasje og mer enn to mennesker i bilen.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Wright skrev:
    Huggorm eller ei, har vært rundt hos en del bilforhandlere i dag – tror jeg lander på en Skoda Fabia, GreenLine-variant med knøttliten dieselmotor. En ganske annen bil en Land Cruiseren jeg har vært vant til å ture rundt i, men å dra på to tonn stål når jeg stort sett kjører alene er litt unødvendig, da bruker jeg heller pengene på andre områder: Fabiaen havner under 200' kliss ny. Forutsigbarheten i 5 års garanti lokker også.

    Noen få ganger trenger jeg plass til bagasje, men da er det bare å klappe ned baksetene – får heller skaffe en leiebil den gangen i skuddåret jeg skal ha mye bagasje og mer enn to mennesker i bilen.
    Ikke noe i veien å basere bil valget etter behov og økonomisk fornuft.
    Fabia kan vel også levereres med en småsprek 180hk 1.4T bensiner for de, som vil legge fornuften på hylla ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.169
    Antall liker
    9.495
    C30 svarer foreløpig til forventningene. Sterk motor, gjerrig som en skotte (0,4 l/mil) og kjøreglad. Baksetet er overraskende behagelig. Minuset er litt liten bagasjeplass, men det holder.
    Utseende, særlig hekken, har jeg vent meg til og syntes nå at den faktisk er pen. Mørk blåfarge og stor takspoiler gjør sitt til at baklysene ikke dominerer for mye, ei heller rammen rundt bakvinduet.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    digiman skrev:
    Ikke noe i veien å basere bil valget etter behov og økonomisk fornuft.
    Fabia kan vel også levereres med en småsprek 180hk 1.4T bensiner for de, som vil legge fornuften på hylla ;)
    Jeg håper og tror jeg blir fornøyd med Fabia, men om det ikke var fornuften som styrte ville det neppe stått Skoda på panseret!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er en illusjon at det fins fornuft i noen bilkjøp bare bilen er billig nok eller bruker lite nok suppe. Det eneste snev av fornuft er dersom man velger en bil som gjør at man i det minste får nogenlunde glede igjen for de pengene man uansett er dømt til å øse inn i statskassa. Siden man allikevel bare lever en gang.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn