Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    rumath skrev:
    Ta tråden inn på sporet igjen, mer interessant å lese om hva folk kjører og hvorfor, enn hva folk drømmer om... ;)

    Start egen tråd om det.
    Ja jeg kjører Citroen berlingo, men å forklare hvorfor blir litt verre ;D I noen tilfeller er det mer interessant å lese om andres drømmebli
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    On topic.
    Køyre ingenting for øyeblikket.
    Men har satt sammen og putta denne rakkeren i Peugeoten.

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.555
    Antall liker
    3.746
    Torget vurderinger
    96
    rumath skrev:
    Ta tråden inn på sporet igjen, mer interessant å lese om hva folk kjører og hvorfor, enn hva folk drømmer om... ;)

    Start egen tråd om det.
    Kjører Toyota Avensis. Når man har begrenset økonomi, og skal velge bil med hodet og ikke hjertet, er Toyota det mest fornuftige. Traust og kjedelig, javel.
    Men jeg liker å klappe bilen på taket og vite at den alltid er der for meg. De som liker å slå av en prat med mekanikeren og har flust med tid og penger får velge noe annet ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Polkagris skrev:
    De som liker å slå av en prat med mekanikeren og har flust med tid og penger får velge noe annet ;)
    Hehe, hadde vel 20 timer sammen med mekaniker i helga. Heldigvis av den kameratslige, rimelige og engasjerte sorten.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    rumath skrev:
    Ta tråden inn på sporet igjen, mer interessant å lese om hva folk kjører og hvorfor, enn hva folk drømmer om... ;)

    Start egen tråd om det.
    Ja jeg kjører Citroen berlingo, men å forklare hvorfor blir litt verre ;D I noen tilfeller er det mer interessant å lese om andres drømmebli
    Eller sitte på ;)



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.290
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    Bilde fra en liten hifitur, om den dresskledde mannen hinter om verten eller sjåføren sin kjørestil eller muligens begge deler vites ikke ;)

    Liker kjerra mi godt den skårer høyt på mange parametere, men det er lov å drømme ;D




    Foretrekker man 4 dører er jo denne grei…………
     

    Vedlegg

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.633
    Antall liker
    35.596
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kjørte MX-5 den lengste omveien hjem i dag. Par-og-tjue grader, kalesjen nede, skikkelig kronglete vei, sånn at jeg kunne nyte balansen i chassiset gjennom svingene, innsugslyden fra motoren ut av svingene og luktene av alt fra grantrær til kreosotimpregnerte telefonstolper underveis. Jeg ropte ???? til meg selv gjennom de siste par svingene. Var vel knapt over 75 km/t på hele turen.

    Derfor.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Roald skrev:
    Bilde fra en liten hifitur, om den dresskledde mannen hinter om verten eller sjåføren sin kjørestil eller muligens begge deler vites ikke ;)
    Jeg tenkte også tanken etterhvert som bildet utviklet seg.
    Tenkte vel først på verten ja, men helt riktig, den andre tanken slo meg også ved ettertanke ;D

    Likte du måten jeg "sladdet" skiltet på, trur jaggu jeg begynner å bli litt kreativ på mine gamle dager jeg.
    Kvaliteten på nevnte kreativitet lar vi ligge i denne omgang 8)

    Mvh.KW
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.290
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    Kreativiteten er bra, men jeg hadde foretrukket sideprofil da jeg synes bakparten er den “minst” pene delen i originalutførelse……….. ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Nye Toyota Avensis er da ikke kjedelig. Fått mange kommentarer fra folk den siste uka, som synes den er skikkelig tøff. Har stasjonsvogn, Night sky black metallic, og selvsagt pyntelister. Både hekken og kjeften har blitt større, og jeg må si jeg liker interiøret også. Navitech-pakka gjør at man får litt luksusfølelse, små finesser som elektronisk korsryggstøtte gjør også sitt. :)
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Asbjørn skrev:
    Kjørte MX-5 den lengste omveien hjem i dag. Par-og-tjue grader, kalesjen nede, skikkelig kronglete vei, sånn at jeg kunne nyte balansen i chassiset gjennom svingene, innsugslyden fra motoren ut av svingene og luktene av alt fra grantrær til kreosotimpregnerte telefonstolper underveis. Jeg ropte ???? til meg selv gjennom de siste par svingene. Var vel knapt over 75 km/t på hele turen.

    Derfor.
    Ahh... Lyrisk beskrivelse :) Kjenner følelsen ;) Har dog ikke MX-5, men en som er enda mindre og lettere...

    Følelsen når bakenden suger seg fast i asfalten og bilen skyter fart ut av hver sving. Turboen hviner fornøyd, pop-off ventilen poffer, snerret fra den tresylindrede motoren når ørene uten forstyrrende tak, lukten av natur, frisk luft og varm asfalt kommer uhindret til deg... Joda! Bil kan være gøy i lovlig(eller nært inntil lovlig) hastighet, bare redskapen er riktig 8)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    7.133
    Kjører modellen over fru Sopranos gamle bil, om enn ikke nødvendigvis av samme grunn...
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Artige de der (Smart) og som kanskje en del vil tro, så er det ikke trangt inni der.
    Bror min er 187 og fant seg godt tilrette nede i førerstolen.
    Kikket en del på de og annonser da jeg for 2 år siden begynte å vurdere ny bil, alternativt 2 i stedet for en bil og en MC.

    Nå ble resultatet fortsatt MC og denne.


    X-drive
    Kjempefornøyd og min første dieselbil og bakhjulsdrevne (men X-drive), men den 2 litern med 163 HK er som en drøm å kjøre.
    Ser at andre også har skrytt av den motoren her inne.

    15 måneder gammel og ennå ikke gått 800 mil.................. jeg er nok for hjemmekjær, for det er heller ikke Suzukien som forårsaker denne lave kjørelengden.
    Den går kun ca. 2-250 mil i året.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Roald skrev:
    Kreativiteten er bra, men jeg hadde foretrukket sideprofil da jeg synes bakparten er den “minst” pene delen i originalutførelse……….. ;)
    Det er jo sideprofil av den over skiltet ditt, prøv med briller ;D
    Best å være snill her ::)
    Burde holde uten briller.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    Artige de der (Smart) og som kanskje en del vil tro, så er det ikke trangt inni der.
    Bror min er 187 og fant seg godt tilrette nede i førerstolen.
    Kikket en del på de og annonser da jeg for 2 år siden begynte å vurdere ny bil, alternativt 2 i stedet for en bil og en MC.

    Nå ble resultatet fortsatt MC og denne.


    X-drive
    Kjempefornøyd og min første dieselbil og bakhjulsdrevne (men X-drive), men den 2 litern med 163 HK er som en drøm å kjøre.
    Ser at andre også har skrytt av den motoren her inne.

    15 måneder gammel og ennå ikke gått 800 mil.................. jeg er nok for hjemmekjær, for det er heller ikke Suzukien som forårsaker denne lave kjørelengden.
    Den går kun ca. 2-250 mil i året.

    Mvh.KW
    Nydelig bil KW, BMW er en bil det er lett å finne seg til rette i.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker JG!
    Ja, jeg angrer ikke på at jeg gikk for BMW denne gangen etter 15 år med Audi A6.
    Det gjenstår å se om jeg får like lite trøbbel med denne etter 15 år som jeg hadde med A6 det vil si nærmest null niks (sett bort fra trøbbelet jeg hadde med at vannpumpa gikk kun 3,5 år og 3000(Obs edit. 30 000 km) kilometer etter at alt det der Reg.reimer,pumper og lignende var skiftet, dermed skifte av samtlige ventiler, regreim og vannpumpe)
    En yngre kollega av meg overtok A6 og har nå 1 år og nærmere 30 000 km bak seg uten noe problem (utover litt trøbbel med bakdørlåsen)
    Han er svært fornøyd og det er jo fint for oss begge, ikke bare bare å selge 15 år gammel bruktbil til godt kjente.

    Her er den på sitt nye bosted.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.633
    Antall liker
    35.596
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Jeg har alltid hatt et svakt punkt for 5'erne, unntatt dunderklumpen i forrige generasjon (E60). Nå er den tilbake i toppform!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker. Synes forresten E60 var en fryd også jeg. Nå har vi eid samtlige generasjoner av 5-serie (nye og i sin tid) unntatt den aller første, var det E21 den het? Og noe mer frydefullt bilhold kan jeg ikke tenke meg. Og tross utropspris slett ikke noen spesielt dyre bilhold heller faktisk, når sluttregnskap gjøres opp.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer Vidar!! En av de nydeligste bilene på markedet pr idag imho!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.633
    Antall liker
    35.596
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    E12. Und der Kommissar dreht um. "Harry, hol schon mal den Wagen."
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Pahf, takker! Jeg er (ingen bombe) helt enig med deg! Og gudhjelpemeg for en motor N55 er. Selv om jeg ikke har vært nevneverdig over 3k rpm idag så er den en rakett med en usannsynlig frydefull lyd. Gleder meg til den er innkjørt ja! 2kkm dit ennå.

    E12 var det ja. Litt rar er jeg, men jeg blir veldig fortjust når jeg ser en fin slik; det var noe helt spesielt ved de, og jeg synes det til dags dato er blant de flotteste bilene jeg ser faktisk. Med klassiker-brillene på, og når de er originale og i fin stand vel å merke.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.633
    Antall liker
    35.596
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fra den tiden er det likevel E9-coupéen som får meg til å snu meg på gaten. Den er lekker, den. Kvintessensen av alt som er BMW'ish. Jeg har greid å holde meg fra å kjøpe en slik, men det var en gang i fjor det måtte litt viljestyrke til for å stå imot...

     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Gratulerer med ny bil Vidar, lekker sak! :D

    Hvor langt må man kjøre før en bil er innkjørt? Avhenger av motortype regner jeg med?

    Min har kjørt 420 km nå, så er vel ikke innkjørt å regne?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    rumath skrev:
    Gratulerer med ny bil Vidar, lekker sak!  :D

    Hvor langt må man kjøre før en bil er innkjørt? Avhenger av motortype regner jeg med?

    Min har kjørt 420 km nå, så er vel ikke innkjørt å regne?
    Gratulerer tilbake til deg! I min bruksanvisning står det 2000 km og deretter kan man gradvis øke til max. Tipper dette er variabelt fra modell til modell, og at det har med bl.a toleranser i produksjonen å gjøre. Jo mer moderne biler (produksjonsmessig, ikke årsmodellmessig) desto kortere innkjøring virker det som.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Innkjøring av motor? ::)
    Tja.....vet ikke hva de gjør med racemotorer jeg?
    Meg bekjent.....varmkjøring og så full gass. ;D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.169
    Antall liker
    9.495
    BHO skrev:
    Innkjøring av motor? ::)
    Tja.....vet ikke hva de gjør med racemotorer jeg?
    Meg bekjent.....varmkjøring og så full gass. ;D
    Litt forskjell på en racemotor og en masseprodusert sak. ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Pink_Panther skrev:
    BHO skrev:
    Innkjøring av motor? ::)
    Tja.....vet ikke hva de gjør med racemotorer jeg?
    Meg bekjent.....varmkjøring og så full gass. ;D
    Litt forskjell på en racemotor og en masseprodusert sak. ;)
    Seff....mye mindre belastning på en racemotor. 8)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.169
    Antall liker
    9.495
    Gamle-Volvoen min er snart innkjørt. 298000 km på telleren.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det tar lang tid når de går så sakte rundt. ;D
    Den begynner å gå seg til defender`n min og med 250k på teller`n. 8)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Fra idag en BMW 535i xDrive. Pr akkurat nå er den gått hele 40km. Fordi det er en sann fryd.
    Gratulerer med ny bil, Vidar. Jeg er sikker på at du er og blir fornøyd med den. Oddsene for det motsatte anses som høye i min bok :). Ikke bare 40km i dag vel . . . .
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker. Den har vel fått gått noen mil idag Trondmeg, var en tur på landet i regionen rundt her. Skal jo holde meg under 4500rpm i 2000km så har ikke fått dratt avgårde så ille men det er like greit, den har max moment allerede fra 1200rpm så man lider ingen nød. Meget komfortabel bil, med meget sportslige tendenser. 4WD-systemet (xDrive) tror det er bakhjulstrekk tydeligvis; man merker ikke at det er 4WD. Og det er jeg glad for!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn