Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.255
    Antall liker
    9.600
    Brasse skrev:
    .Marcus skrev:
    Skoda er glimrende biler, men særlig inspirerende er de faktisk ikke. Den dagen jeg bytter ut 1-serien min med en Fabia, legger jeg meg selv inn på psykiatrisk avdeling pøkk frivillig! Det fine med biler er som det fine med hi-fi utstyr. Ikke alle liker det samme, og det skaper markedsdifferensiering.
    Skoda lager kule og funky biler.
    Nye Skoda VRS er ein bil eg ville vurdert i sin kategori, foran VW Polo GTI og Seat. 1-serien er vel ein liten klasse over, nærmere Golf. Skoda er ikkje lengre forrige generasjons plattform, det er den samme.



    Skoda er kult!
    Erter til krig nå? ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Toyota Avensis 2011, hvorfor... ønsket en driftssikker bil, med 5 års garanti. Navitech pakka gjør at det er morsomme duppeditter å tukle med også.

    Flott å se på synes jeg også. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Skulle vært morsomt å vite hvor mange av de som snakker nedsettende om Škoda som faktisk har kjørt en i det siste. En Škoda kjører omtrent som en VW som kjører omtrent som en Audi. Škoda er jo også en av de få bilmerkene som deltar i Rally.
    Svært gammel nyhet det der. :p



    Hadde faktisk ganske god suksess med sin 130RS i hine hårde dager. Tror dette er en eldre variant enn den jeg husker.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.255
    Antall liker
    9.600
    De fleste rallybiler er heller kjedelige i sivilutgaver. Mitsubishi Lancer og Subaru Impreza er ikke noe man sikler etter. Dog finnes det unntak, Stratos, 037 og RS200 for eksempel.

    Spirre, min lille kommentar litt lenger oppe var en spøk, men det skjønte du vel. Det var heller ment som en kommentar til at noen bilers image og kvalitet har forandret seg endel de siste 10-15 år.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.018
    Torget vurderinger
    12
    Pink_Panther skrev:
    De fleste rallybiler er heller kjedelige i sivilutgaver. Mitsubishi Lancer og Subaru Impreza er ikke noe man sikler etter. Dog finnes det unntak, Stratos, 037 og RS200 for eksempel.

    Spirre, min lille kommentar litt lenger oppe var en spøk, men det skjønte du vel. Det var heller ment som en kommentar til at noen bilers image og kvalitet har forandret seg endel de siste 10-15 år.
    037 i sivil utgave? Delta Integrale er jeg med på, men ikke 037. Jeg mener den ble bygget kun for rally.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.255
    Antall liker
    9.600
    Trondmeg skrev:
    Pink_Panther skrev:
    De fleste rallybiler er heller kjedelige i sivilutgaver. Mitsubishi Lancer og Subaru Impreza er ikke noe man sikler etter. Dog finnes det unntak, Stratos, 037 og RS200 for eksempel.

    Spirre, min lille kommentar litt lenger oppe var en spøk, men det skjønte du vel. Det var heller ment som en kommentar til at noen bilers image og kvalitet har forandret seg endel de siste 10-15 år.
    037 i sivil utgave? Delta Integrale er jeg med på, men ikke 037. Jeg mener den ble bygget kun for rally.
    Det ble bygget ca. 200 gateversjoner. 037 Stradale. Lekker, skulle gjerne ha hatt en.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Trondmeg skrev:
    Pink_Panther skrev:
    De fleste rallybiler er heller kjedelige i sivilutgaver. Mitsubishi Lancer og Subaru Impreza er ikke noe man sikler etter. Dog finnes det unntak, Stratos, 037 og RS200 for eksempel.

    Spirre, min lille kommentar litt lenger oppe var en spøk, men det skjønte du vel. Det var heller ment som en kommentar til at noen bilers image og kvalitet har forandret seg endel de siste 10-15 år.
    037 i sivil utgave? Delta Integrale er jeg med på, men ikke 037. Jeg mener den ble bygget kun for rally.
    Det ble bygget ca. 200 gateversjoner. 037 Stradale. Lekker, skulle gjerne ha hatt en.
    Husker godt når de regjerte rallyløpene på åttitallet. Kunne godt tenkt meg en slik til søndagsturene. :D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Leste for en tid tilbake en test fra Sverige, der det ble konkludert at følgende biler, skrudd sammen på samme chassis, ble rangert kvalitetsmessig som følger:
    1. Skoda Fabia
    2. Seat Leon
    3. Audi A3
    4. Golf

    Jeg er ikke i tvil om hvilken av disse jeg har lyst på...
    Modellen jeg har i tankene er imho bare rålekker!
    En toliters tdi-motor på 140 gamp hadde kledd meg godt... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    baluba skrev:
    Proffen skrev:
    2. Seat Leon

    ---

    En toliters tdi-motor på 140 gamp hadde kledd meg godt... ;D
    Mulig den ville kledd deg godt, men ville den kledd bilen?
    Rimelig sikker på det ja.... ;D
    Skjønner ikke helt hvorfor Seat mangler importør her på berget... Det er jo en bil med klare likhetstrekk til Golf og A3, den er billigere, og ikke minst; den rapporteres å være mer solid skrudd sammen enn de to andre... Går i selv-import-tanker... ;D
    Ikke den styggeste hekken å vise frem.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Brasse skrev:
    Skoda lager kule og funky biler.
    Nye Skoda VRS er ein bil eg ville vurdert i sin kategori, foran VW Polo GTI og Seat. 1-serien er vel ein liten klasse over, nærmere Golf. Skoda er ikkje lengre forrige generasjons plattform, det er den samme.
    Har Skoda noen gang blitt bygget på forrige generasjons plattform?
    Octavia som var den første brukbare Skodaen etter at VAG tok over kom i 1997, og har samme plattform som Golf IV og den kom vel i 1998?
    Samme med 1.gen Superb, samme plattform (men forlenget) som datidens Passat.

    Men når det gjelder elektronikk, dulpeditter og tildels motorteknologi ligger de et hakk etter Audi.
    Det morsomme er å sammenligne prisen på ekstrautstyr og deler, selv med samme innpakning og delenr er det mye å spare om man handler deler til en Skoda, selv om man skal bruke dem på en Audi. :)

    Men Skoda kult? Neeei.

    Skoda er billigbilen
    VW er folkebilen
    Seat er sportsbilen og
    Audi er premium-bilen

    Selv om det virker som om grensene mellom merkene har blitt mer visket ut de siste årene.
    Audi har blitt mer sportslig, Seat har blitt bedre sammenskrudd, Skoda har blitt folkebilen og VW har nærmet seg Audi.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    rumath skrev:
    Toyota Avensis 2011, hvorfor... ønsket en driftssikker bil, med 5 års garanti. Navitech pakka gjør at det er morsomme duppeditter å tukle med også.

    Flott å se på synes jeg også. :)
    Min søster har makan. Tror neppe hun har begynnt og bruke cruise-kontrollen ennå. Viste meg rygge kamera. Kansje ikke noe og rygge etter ;) Virket som om avstanden var større en realiteten. Du brukte sikkert lengere tid på handelen enn henne. Ca et kvarter kan jeg tenke meg hun brukte. Jeg tar den jeg :D Skal du ikke prøve ::), spurte forhandleren, som nærmest var i sjokktilstand ;D mvh.Guit
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.583
    Antall liker
    7.921
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    De fleste rallybiler er heller kjedelige i sivilutgaver. Mitsubishi Lancer og Subaru Impreza er ikke noe man sikler etter. Dog finnes det unntak, Stratos, 037 og RS200 for eksempel.

    Spirre, min lille kommentar litt lenger oppe var en spøk, men det skjønte du vel. Det var heller ment som en kommentar til at noen bilers image og kvalitet har forandret seg endel de siste 10-15 år.
    No hard feelings. :D :D

    Har vel innrømmet mitt livs største brøler noensinne tidligere. Men den kan jo gjentas slik at andre ikke er like dumme ! Når det gjelder kjedelige "sivilutgaver" så må jeg få korrigere deg min venn. En slik en fikk jeg tilbud om å kjøpe, registret for gatebruk som SAAB 600.



    At jeg ikke forsto hva det var snakk om er bare helt utilgivelig ! Prisen var veldig snill, utrolig snill !
    Et grandiost "kukstøkke"!! :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :'( :'( :'( :'(
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Pink_Panther skrev:
    De fleste rallybiler er heller kjedelige i sivilutgaver. Mitsubishi Lancer og Subaru Impreza er ikke noe man sikler etter. Dog finnes det unntak, Stratos, 037 og RS200 for eksempel.

    Spirre, min lille kommentar litt lenger oppe var en spøk, men det skjønte du vel. Det var heller ment som en kommentar til at noen bilers image og kvalitet har forandret seg endel de siste 10-15 år.
    No hard feelings. :D :D

    Har vel innrømmet mitt livs største brøler noensinne tidligere. Men den kan jo gjentas slik at andre ikke er like dumme ! Når det gjelder kjedelige "sivilutgaver" så må jeg få korrigere deg min venn. En slik en fikk jeg tilbud om å kjøpe, registret for gatebruk som SAAB 600.

    At jeg ikke forsto hva det var snakk om er bare helt utilgivelig ! Prisen var veldig snill, utrolig snill !
    Et grandiost "kukstøkke"!! :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :'( :'( :'( :'(
    Dæven steike! Du er jo like dum som meg. ::)
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Jeg har gått til anskaffelse av enda en bil, uten at jeg helt aner hvorfor. ::)
    Vel sønnen er 18 om et par år, så kanskje han kan bruke den?
    Bilen er veteran om 5 år og sjelden så kanskje den blir verdt NOE?

    Men først må jeg jo selvfølgelig koste på den sånn ca 3 ganger så mye som den noengang blir verdt, og lete verden rundt etter den ene delen som mangler og som ikke er å få kjøpt lenger, og som er en standardfeil på disse bilene slik at ingen andre har den delen heller................

    Hva det er?
    Jo noe så eksotisk som en 3 dørs "hatchback" 1986 Nissan Bluebird Turbo.
    Er DET gromt eller ;D
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Tja... kan vel bare gjenta det jeg skrev om den forrige bilen(som jeg klarte å totalvrake :-[ :-[ :-[ :-[ )

    Kjører denne fordi det er gøy :D



    Den forrige var forøvrig samme merke og modell, denne er bare et år nyere, gått mindre, bedre utstyrt og i bedre stand...
     

    Vedlegg

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.536
    Antall liker
    6.963
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    norcad skrev:
    Jo noe så eksotisk som en 3 dørs "hatchback" 1986 Nissan Bluebird Turbo.
    Er DET gromt eller ;D
    Hvis du er glad i sønnen din, så gir du han ikke den blikkboksen der som førstebil... Sjansen for å bli drept eller alvorlig lemlestet ved en eventuell kollisjon er mange ganger høyere i den der enn i nyere biler.

    Johan-Kr
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hadde nok ikke brånektet, dersom noen kastet en slik etter meg heller.... ;D
    Rått er vel ordet!?

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ingenting ved Alfa er rått. Det er pent, men aldri rått.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det som ødelegger mest på Alfa er plasseringen av skiltet...
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Ingenting ved Alfa er rått. Det er pent, men aldri rått.
    Jovisst er det ting ved Alfa som er rått. Dersom du mener at feks lyden fra 8C Competizione ikke er rå, ja da har vi veldig forskjellig oppfatning av hva som er rått.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, jo, lyden er fin den, men bilen er jo ein båt i forhold til konkurrentene.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Ja, jo, lyden er fin den, men bilen er jo ein båt i forhold til konkurrentene.
    Jeg mener lyden er RÅ mer enn fin. Det var vel det som var spørsmålet, om noe var rått med Alfa eller ei. Vi snakket vel ikke om bilen er en båt i forhold til konkurentene eller ei.
    Men du tviholder altså på at det ikke er noe rått med Alfa, ei heller lyden fra en 8C?!?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hehe, ja, tviholder på den. Lyden er fin, men ikkje like rå som denne Lanciaen eller denne 4-rotors Mazdaen. Alfa har ikkje laga noko rått sidan dei trakk seg ut av F1 på 30-tallet. Fine biler, for all del!

    Edit: Audi RS3 har råare* lyd enn 8C og det er jo i bunn og grunn ein Golf ;)
    Denne videoen spoles til 1:00


    Råere, i min verden, er lyd som gir meg frysninger.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Brasse skrev:
    Hehe, ja, tviholder på den. Lyden er fin, men ikkje like rå som denne Lanciaen eller denne 4-rotors Mazdaen. Alfa har ikkje laga noko rått sidan dei trakk seg ut av F1 på 30-tallet. Fine biler, for all del!

    Edit: Audi RS3 har råare lyd enn 8C og det er jo i bunn og grunn ein Golf ;)
    Denne videoen spoles til 1:00

    Mazdaen høres jo ut som den er en produksjonsfeil. 8C er snadder...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.583
    Antall liker
    7.921
    Torget vurderinger
    0
    Brasse skrev:
    Ingenting ved Alfa er rått. Det er pent, men aldri rått.
    Jo har prøvd en Alfa Giulietta og den var faktisk rimelig rå å kjøre. Ikke så vakker men et greit råskinn etter veien. ;D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Var i bryllup i helga og brudeparet tok av i en slik:


    Det er noe annet enn disse ungdomshylerne over, her snakker vi motorlyd og virkelig slagvolum... En bil for mannfolk!

    [video]2o5I6r6ESFc[/video]
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    cybervision_ skrev:
    Det er noe annet enn disse ungdomshylerne over, her snakker vi motorlyd og virkelig slagvolum... En bil for mannfolk!
    Pøhhh. Høres ut som danskebåten disse US bilene ;D

    Dette er skikkelig lyd. Italienske sinte hester ;)

     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Hehe, ja, tviholder på den. Lyden er fin, men ikkje like rå som denne Lanciaen eller denne 4-rotors Mazdaen. Alfa har ikkje laga noko rått sidan dei trakk seg ut av F1 på 30-tallet. Fine biler, for all del!

    Edit: Audi RS3 har råare* lyd enn 8C og det er jo i bunn og grunn ein Golf ;)
    Denne videoen spoles til 1:00


    Råere, i min verden, er lyd som gir meg frysninger.
    Vi lever tydeligvis ikke i samme verden, at den golfen (RS3) høres råere ut er veldig langt fra slik jeg opplever det. Dessuten så var vel ikke poenget om det fantes noe som var enda råere eller ikke. Spørsmålet var om det fantes noe ved Alfa som var rått. Og da er svaret ja, feks lyden fra 8C, og igjen, det har ikke noe med saken å gjøre om det er noe som låter enda råere siden det ikke var det som var temaet.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Chill'n bob dilln. Du sa den var rå, eg sa den var fin. Så sa du at den var rå, så sa eg at den var fin og kun for å vise mine personlige preferanser så la eg ut linker til et knippe motorlåter som eg synes er rå (ikkje fine). To heilt forskjellige ting. Ikkje fasit,kun smak. Eller planeter om du vil. Til "topic" (som er off topic), eg meiner at alfa romeo ikkje har laga noko rått sidan 30-tallet, det står eg fast på. Det være seg utsjånad, lyd eller kjøreegenskaper. Alfa er fint, låter flott og ser bra ut. Akkurat som Maserati. Nei, forresten, MC12 er rå.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    hehe, det er nok minst 10-20 år mellom dere også, ihvertfall hvis man skal dømme etter språket. :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Vi er heilt enige innerst inne.
    Og om Svingen er født i 68 så er det 17 år i mellom :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.029
    Antall liker
    87.013
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Synes at Think har "rå" lyd. Skremmer iallefall vannet av gamle tanter når den sniker seg lydløst innpå... ;D HE HE
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    svingen68 skrev:
    Brasse skrev:
    Hehe, ja, tviholder på den. Lyden er fin, men ikkje like rå som denne Lanciaen eller denne 4-rotors Mazdaen. Alfa har ikkje laga noko rått sidan dei trakk seg ut av F1 på 30-tallet. Fine biler, for all del!

    Edit: Audi RS3 har råare* lyd enn 8C og det er jo i bunn og grunn ein Golf ;)
    Denne videoen spoles til 1:00

    Råere, i min verden, er lyd som gir meg frysninger.
    Vi lever tydeligvis ikke i samme verden, at den golfen (RS3) høres råere ut er veldig langt fra slik jeg opplever det. Dessuten så var vel ikke poenget om det fantes noe som var enda råere eller ikke. Spørsmålet var om det fantes noe ved Alfa som var rått. Og da er svaret ja, feks lyden fra 8C, og igjen, det har ikke noe med saken å gjøre om det er noe som låter enda råere siden det ikke var det som var temaet.
    Siden vi er litt off topic her..
    RS3 og pensjonerte Golf R32 har da noen familie røtter når det gjelder tuning av lyd. Selv om RS3 er vel en turbomatet 5 syl 2.5L
    R32 har forøvrig ganske så stilig tunet hissig 6er lyd den. Er du boyracer med fett lommebok, slenger du på en komplett supersprint eksosanlegg ;D ;D

    Smak og behag, men har hørt noen R32 i USA og på avstand blir du ofte lurt til å tro at det virkelig kommer noe sprekt ned i gaten.

     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg får i alle fall assosiasjoner om en illsint veps når jeg ser slike fronter som på Brera, og så har jeg en forkjærlighet for litt runde rumper..... ;D

    mvh
    Proffen
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ta tråden inn på sporet igjen, mer interessant å lese om hva folk kjører og hvorfor, enn hva folk drømmer om... ;)

    Start egen tråd om det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn