Hva kan man få for 50K ?

U

utgatt60135

Gjest
Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Hva med pakketilbudet til 52k på norskhificenter?

Med nye AVI for og effekt, pluss Triangle Celius ES høyt?

Det må vel være en bra kombi??
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Element skrev:
fornuftig forslag du kommer med. dog...
når det gjelder linn har jeg kun lyttet til disse produktene ved en anledning, fikk litt av den samme følelsen som da jeg lyttet til b&w og arcam. kjeeeeeeeeeeeeeedelig.

grunnen til at jeg er interessert i hegel er kraftressursene, selv om klipsch er effektive skader det jo overhodet ikke å ha noen watt ekstra. 3 x 8" krever jo sitt på et anstendig volum. så at lyd & bilde testet RF-83 med det beste hegel settet til stor fornøyelse. når det gjelder klang, vil ikke ming rørpreampen og abrahamsen cd spilleren samt egnede kabler kompensere for den nøytrale og litt slanke klangen til hegel?
Det jeg har hørt av Linn er langt ifra kjedelig. Er ikke store jobben å be om en demonstrasjon hos Kontrapunkt.

At "lys" klang i én komponent, "mørk" i en annen og "rør" i en tredje vil ende opp som en jevn røre er en uforsvarlig forenkling av problemstillingen. Det er nettopp slik planlegging som ender opp i disse årelange vandringene.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Element skrev:
fornuftig forslag du kommer med. dog...
når det gjelder linn har jeg kun lyttet til disse produktene ved en anledning, fikk litt av den samme følelsen som da jeg lyttet til b&w og arcam. kjeeeeeeeeeeeeeedelig.
Om man sitter igjen med inntrykk av at Linn-systemer er kjedelige, da må det ha vært noe alvorlig galt ved demonstrasjonen. Disse systemene er jo legendariske for sin levende og engasjerende musikkgjengivelse; og de låter svært bra imo.

Mvh Vidar P
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg har en misstanke om at endel synes nøytralitet er kjedelig. Slik som Linn og B&W.
 
R

Rojoh

Gjest
Lyngen skrev:
Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Anlegg med litt "tørr" lyd synes jeg ofte er bra på rytmikk og får foten igang. Sånne litt mer karamellpuddingaktige-anlegg krever gjerne at man må hengi seg til utklinging og sånne rarieteter i mangel på annet interessant... ;D

Mvh. Johan
 
U

utgatt60135

Gjest
Rojoh skrev:
Lyngen skrev:
Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Anlegg med litt "tørr" lyd synes jeg ofte er bra på rytmikk og får foten igang. Sånne litt mer karamellpuddingaktige-anlegg krever gjerne at man må hengi seg til utklinging og sånne rarieteter i mangel på annet interessant... ;D

Mvh. Johan
Ja, jeg syntes Linn Ninka "rocka" bedre enn Sf Domus sin mer fyldige karakter.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Rojoh skrev:
Lyngen skrev:
Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Anlegg med litt "tørr" lyd synes jeg ofte er bra på rytmikk og får foten igang. Sånne litt mer karamellpuddingaktige-anlegg krever gjerne at man må hengi seg til utklinging og sånne rarieteter i mangel på annet interessant... ;D

Mvh. Johan
Ja, jeg syntes Linn Ninka "rocka" bedre enn Sf Domus sin mer fyldige karakter.
Linn-høyttalere er laget for å stå nokså nær bakvegg; og i mange demo-sammenhenger vil man ikke ha mulighet for det. SF er typisk laget for friere plassering.
Derfor, ha i bakhodet at i hjemmesituasjonen vil Ninka ha en annen plassering, og vil kvittere med all ønskelig fylde.

Mvh Vidar P
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
En variant av HC sitt forslag kunne være å send en mail til flere av de som handler med seriøse komponenter. Det er da viktig å forklare hvilken musikk du lytter mest til, hvor stort rommet er, og hvor høyt du vanligvis spiller (klirrer kaffekoppen i asjetten eller ikke?). Så legger du de minst overbevisende og slappe tilbudene i papirkurven, og ser grundig på de som virker gjennomtenkte. Kanskje du t.o.m. kan forhandle litt omkring de mest attraktive pakkene, og oppnå en og annen rabatt. No
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Å handle et nytt ferdigoppsett i butikken er nok en lettvint løsning, men om det er den beste er ikke helt sikkert.

Det er flere ulemper med en slik "rack løsning" i forhold til å handle brukte komponenter. Fordelene er belyst allerede så jeg nøyer meg med å påpeke ulempene.

Handler man brukt kan man fort få kompoeneter som hadde over 100.000+ kr nypris. Det tar ikke lang tid før verdien av nytt utstyr synker drastisk og skal man oppgradere senere blir det fort store ekstrautgifer. Handler man gode bruktkjøp kan man ha disse en stund, og når man har lyst til å oppgradere eller prøve noe annet kan man ofte selge igjen uten store tap, og av og til til mye det samme som man kjøpte for.

Kjøper man et ferdigsystem er man også mye mer låst i henhold til å prøve komponenter fra andre produsenter enn det man har i utgangspunktet. Velger man et Linn "rack" skal man vite hva man gjør, for man låser seg fort til dette merket i lang tid fremover.

Skal man bare ha noe som låter greit, ser pent ut og slippe å tenke på HiFi de neste årene er det nok en god løsning. Har man HiFi som hobby, og liker å jakte på forbedringer og nye løsninger, alt det som gjør HiFi til en hobby uteover bare å eie noe dyrt og skinnende, bør man iallefall vurdere dette aspektet også.

Så spørsmålet er hvor mye mye tid og energi man vil legge i HiFi og musikkopplevelser, eller hvor mye man er villig til å betale for en ferdigløsning som sikkert låter helt greit?
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.488
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Hvis eksempelet var Linn, så kan man oppgradere mot aktiv drift, og det gir mye bedre lyd.

Som sagt tidligere; tilsynalatende gode bruktkjøp trenger ikke bli så gode om man bommer på hvilke komponenter som spiller bra sammen.
 
E

Element

Gjest
kan gledelig informere om at hifi er en av mine hobbyer og at jeg har lyst til å bruke mye tid og penger på å få det til å lyde tilfredsstillende.
 
O

om.s

Gjest
Element skrev:
i og med at jeg er lokalisert sentralt i oslo åpner jo dette for både mange lytterunder samt hjemlån.

men utifra det jeg har hørt og lest er nok Klipsch RF-63/83 den høyttalerene jeg ønsker å bygge anlegget rundt.

så var det dette med matching da... jeg velger å prioritere amp først for så å matche med rett kilde.

jeg er jo som kjent ute etter en litt varm og organisk lyd med potent bass. og har sett meg ut noen produkter jeg kunne tenke meg å prøve ut, kom gjerne med flere forslag...

hegel h2a pwr + Ming NMD MC-3R MKII pre + abrahamsen cd
hegel h200 + abrahamsen cd
mcintosh 275 + densen cd
sugden a21
ec eci 5
unison research unico
Da kommer det ett konkret eksempel fra meg på en kandidat, Audionet AMP III kobler du disse opp med en PRE I G2, som jeg tror begge kan skaffes brukt for ok penge, det er en kombo man leve lenge med, ta evnt og sjekk Audionet tråden under venner hjørnet.

Støtter ellers ideen om samme produsent/merke....

mvh
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.567
Antall liker
7.100
Tror nok det er en del misforståelser rundt dette med "kilde først", selv om jeg er med på logikken i at man ikke kan få mer ut av høyttalerne enn kvaliteten på det signalet forsterkeren blir foret med. Det sagt, så tror jeg det kan være både forvirrende og villedende overfor en som skal bygge et nytt anlegg fra grunn av å "først fokusere på kilden", i den grad det skapes et inntrykk av at så lenge kilden er best mulig, så løser resten av seg selv.

Skal man bygge et annlegg fra grunnen av, så bør man, etter min erfaring, følge signalkilden bakover. Start med rom, deretter høyttalere, forsterker. Først da vil man være fullt ut i stand til å vurdere betyningen av best mulig kilde.
 
U

utgatt60135

Gjest
Element skrev:
i og med at jeg er lokalisert sentralt i oslo åpner jo dette for både mange lytterunder samt hjemlån.

men utifra det jeg har hørt og lest er nok Klipsch RF-63/83 den høyttalerene jeg ønsker å bygge anlegget rundt.

så var det dette med matching da... jeg velger å prioritere amp først for så å matche med rett kilde.

jeg er jo som kjent ute etter en litt varm og organisk lyd med potent bass. og har sett meg ut noen produkter jeg kunne tenke meg å prøve ut, kom gjerne med flere forslag...

hegel h2a pwr + Ming NMD MC-3R MKII pre + abrahamsen cd
hegel h200 + abrahamsen cd
mcintosh 275 + densen cd
sugden a21
ec eci 5
unison research unico
klipsch er nok et ok valg til din musikksmak som sagt. Vil du tilføre varm organisk lyd så styr unna Hegel. De andre valgene stemmer nok bedre. Er Copland også noe å vurdere?
 
E

Element

Gjest
spørsmålet mitt er, hvor store kraftressurser er det i ec eci 5 ?
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
To andre alternativer som jeg mener uten videre kan anbefales er et Meridian system med aktive høyttalere. Dette kan kanskje sprekke budsjettet litt men her kan nok Andre på Hifihuset skaffe brukte høyttalere under 50K (da får du garanti fra Hifihuset). Her finnes alt i høyttalerene untatt drivverket, dvs forsterkere, forforsterker og dac'er. Disse systemene låter meget godt og har også endel DSP funksjoner innebygget. Her snakker vi om et firma som har eksistert siden sent på 70-tallet og levert kvalitet siden den tid.

Alt. nr 2 er aktive høyttalere fra ATC. Det ligger et sett på bruktbørsen nå til 45K. Til denne kan du se om du får tak i en brukt Musical Fidelity CDPre 24, da vil du ende opp på rundt 60K men da har du et nært kompromissløst anlegg også.

Begge disse alternativene er aktive så matching mellom forsterker/høyttaler behøver du ikke tenke på, det er gjort av fabrikken og sikkert gjort bedre enn du og jeg kunne håpe på å klare selv.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Element skrev:
i og med at jeg er lokalisert sentralt i oslo åpner jo dette for både mange lytterunder samt hjemlån.

men utifra det jeg har hørt og lest er nok Klipsch RF-63/83 den høyttalerene jeg ønsker å bygge anlegget rundt.

så var det dette med matching da... jeg velger å prioritere amp først for så å matche med rett kilde.

jeg er jo som kjent ute etter en litt varm og organisk lyd med potent bass. og har sett meg ut noen produkter jeg kunne tenke meg å prøve ut, kom gjerne med flere forslag...

hegel h2a pwr + Ming NMD MC-3R MKII pre + abrahamsen cd
hegel h200 + abrahamsen cd
mcintosh 275 + densen cd
sugden a21
ec eci 5
unison research unico
Klipsch er jo selvfølgelig det beste valget du kan ta! ;D
Sammen med Klipsch av de som du har listet opp her vil jeg tro at Unison Research unico er en knallkombinasjon. :)
Cd spiller pluss en Audio Note dac.
 
M

marsboer

Gjest
Hva med Electrocompaniet Prelude Integrert og cd-spiller pluss den nye EC høytaleren konstruert av han som står bak Patos. Låter nok svært sprekt og fikk knalltest (som system) i siste Lyd og bilde. Har hørt Patos på EC Classic før og det låt sjeldent bra.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.488
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Aktiv drift er veien til himmelen.

De aktive ATCene hadde jeg kjøpt på dagen om jag hadde penger, men man får jo to kvadratmeter leilighet for den summen. :(
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
RF-63, Copland CTA 405 og kanskje den nye Audio Note CD 1.1x ?
http://www.frydhifi.no/
Dette er en kombo som spiller musikk, og som Rognlien helt sikkert kan gi deg en demo på.
Litt over 50k, men ta en tlf. til Håkon du. ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
BHO skrev:
RF-63, Copland CTA 405 og kanskje den nye Audio Note CD 1.1x ?
http://www.frydhifi.no/
Dette er en kombo som spiller musikk, og som Rognlien helt sikkert kan gi deg en demo på.
Litt over 50k, men ta en tlf. til Håkon du. ;)
Dette er nok et veldig bra valg. Støtter det. Er AN 1.1x for dyr, vil cd spillern til
Abrahamsen være et veldig godt alternativ.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.567
Antall liker
7.100
BHO skrev:
RF-63, Copland CTA 405 og kanskje den nye Audio Note CD 1.1x ?
http://www.frydhifi.no/
Dette er en kombo som spiller musikk, og som Rognlien helt sikkert kan gi deg en demo på.
Litt over 50k, men ta en tlf. til Håkon du. ;)
Har også tro på at dette kan være en god kombinasjon. Copland og Klipsch har jeg ved flere anledninger hørt spille sammen, og det meget bra, og AN har jeg hatt god erfaring med i mange svært så forskjellige oppsett.
 
E

Element

Gjest
snakket med fryd hifi og de kunne ordne en demo på copland cta405, klipsch rf-63, marantz sa11s1. dog er det ikke aktuelt å legge 28 000 i en cd-spiller, enda. derfor finner jeg sa15s1 mye mer aktuell. litt bittert å vite at jeg betaler for RIAA og SACD muligheter når jeg vet med sikkerthet at jeg ikke har behov for dette.

tok utgangspunkt i dette tilbudet: http://www.frydhifi.no/documents/Tilbudfeinsmecher.pdf
her gir de deg 15% rabatt.
det oppsettet jeg finner interessant er copland cta405, klipsch rf-63, marantz sa15s1 som kommer på 62 000.
53 000, med 15% rabatt, ja takk!
så var det dette med kabler da. jeg kunne tenke meg å teste BM revelation ic og IR basic copper ht samt supra lorad strømkabler.

noen som har andre forslag til kabler, eller er de overnevnte en god match?
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Det ble nevnt her at Prima Luna Prologue 5 låt tynt. Dette er en forsterker jeg har prøvd, og jeg er enig. Tynne greier med dårlig bassfundament. Merkelig, da den integrerte Prima Luna Prologue 2, som jeg også har prøvd, spilte vanvittig bra. Organisk og med saftig bass.

Men så ble jeg overtalt til å bruke Prima Luna's forforsterker sammen med Prologue 5. Og hvilken forbedring! Så bra at jeg antakelig kommer til å ende opp med den kombinasjonen.

For å finne ut av tingene koblet jeg Prima Luna forforsterker sammen med mitt gamle effekttrinn Meridian 557. Men det passet ikke i det hele tatt. Bassen ble blytung og dominerte hele lydbildet. Rett og slett kjedelig.

Jeg tok opp saken med Prima Luna-forhandleren. Han kunne bekrefte min observasjon. Prima Luna effekttrinnene er bassfattige, og forforsterkerne deres er bassterke. Men sammen er de dynamitt. Dette fenomenet gjør at de nå helst selger disse forsterkerne sammen.

Så, Element, Prima Luna og Klipsch kan fort vise seg å være en superkombinasjon.
 
E

Element

Gjest
kan jo være greit å sjekke ut prima luna, men hvordan hamler PL opp med Copland ?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Ot-varsel! :eek: men når forventes augustnummeret av Sterepphile å ankomme til Narvesen?
 

Lapavoni

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2006
Innlegg
62
Antall liker
0
Element skrev:
snakket med fryd hifi og de kunne ordne en demo på copland cta405, klipsch rf-63, marantz sa11s1. dog er det ikke aktuelt å legge 28 000 i en cd-spiller, enda. derfor finner jeg sa15s1 mye mer aktuell. litt bittert å vite at jeg betaler for RIAA og SACD muligheter når jeg vet med sikkerthet at jeg ikke har behov for dette.

tok utgangspunkt i dette tilbudet: http://www.frydhifi.no/documents/Tilbudfeinsmecher.pdf
her gir de deg 15% rabatt.
det oppsettet jeg finner interessant er copland cta405, klipsch rf-63, marantz sa15s1 som kommer på 62 000.
53 000, med 15% rabatt, ja takk!
så var det dette med kabler da. jeg kunne tenke meg å teste BM revelation ic og IR basic copper ht samt supra lorad strømkabler.

noen som har andre forslag til kabler, eller er de overnevnte en god match?
For å få denne pakken under 50k så burde du teste ut Rega sine CD-spillere. Ikke helt ulike Marantz sine i lyden, men billigere og kulere design.
 
E

Element

Gjest
monster eller supra? hvilket nettfilter er å foretrekke, koster ca. det samme.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Element skrev:
kan jo være greit å sjekke ut prima luna, men hvordan hamler PL opp med Copland ?
Copland bruker Klipsch mener jeg under utvikling av produktene sine, så Copland er nok en veldig bra match til Klipsch. :)

I følge Hallvard på Norsk Hifi Center så er Prima Luna en perfekt match på f.eks. Spendor, Dynaudio og andre høyttalere som er mer mørke i klangen.
Selv om PL spiller med mer bass ved å bruke PL forforsterker så tror jeg ikke det blir noe bra til Klipsch.
Hold deg til Copland du! ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Stripper skrev:
Det ble nevnt her at Prima Luna Prologue 5 låt tynt. Dette er en forsterker jeg har prøvd, og jeg er enig. Tynne greier med dårlig bassfundament. Merkelig, da den integrerte Prima Luna Prologue 2, som jeg også har prøvd, spilte vanvittig bra. Organisk og med saftig bass.

Men så ble jeg overtalt til å bruke Prima Luna's forforsterker sammen med Prologue 5. Og hvilken forbedring! Så bra at jeg antakelig kommer til å ende opp med den kombinasjonen.

For å finne ut av tingene koblet jeg Prima Luna forforsterker sammen med mitt gamle effekttrinn Meridian 557. Men det passet ikke i det hele tatt. Bassen ble blytung og dominerte hele lydbildet. Rett og slett kjedelig.

Jeg tok opp saken med Prima Luna-forhandleren. Han kunne bekrefte min observasjon. Prima Luna effekttrinnene er bassfattige, og forforsterkerne deres er bassterke. Men sammen er de dynamitt. Dette fenomenet gjør at de nå helst selger disse forsterkerne sammen.

Så, Element, Prima Luna og Klipsch kan fort vise seg å være en superkombinasjon.
Jo, det blir nok bedre med PL for og slutt trinn, men Hallvard sa til meg at PL ikke var så bra på Triangle, og Triangle er jo på en måte litt i nærheten av spillestil /lydbilde til Klipsch.
Selvfølgelig går det an å teste det ut, men har MYE større tro på Copland.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Element skrev:
monster eller supra? hvilket nettfilter er å foretrekke, koster ca. det samme.
Ingen. Jeg har førstehånd kjennskap (og eierskap) til begge; og de er ikke verdt sin monetære vekt i cd'er. Men bevares, det er dine penger :)

Mvh Vidar P
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Element skrev:
monster eller supra? hvilket nettfilter er å foretrekke, koster ca. det samme.
Er du sikker på at du trenger nettfilter ?
 
E

Element

Gjest
overhodet... men er definitivt noe jeg kunne tenke meg å prøve ut. bor som så mange andre i en gammel bygård i oslo og strømnettet i bygget er vel ikke top notch. hvor utslagsgivende et filter + kabler vil være er det jo bare en måte å finne ut på.
 
E

Element

Gjest
stereofil kom med et kjempetilbud på Klipsch RF-63 og McIntosh 275. brått så fikk jeg en følelse av av 28k for copland forsterkeren var lite value for money... planen var da å kjøre cd-spilleren rett i macen. det gir jo muligheter til å bygge ut med en preamp og
en mac til, på et senere tidspunkt.

spørsmålet er hvilken cd-spiller til under 15K som er en gunstig match. klangbalansen bør jo som kjent være av den mer nøytrale sorten, men samtidig sprudlende og dynamisk, da macen låter ganske fett/brutalt/svulstig. hmm, kanskje densen...?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hegel CDP2A (ny type) passer veldig godt til Mc275 iallefall; men den krever en pre. En god en også. Det gjør forresten Mc275 også.
Plenty penger i effekttrinn og høyttalere, lite i kilde og pre, er ingen løsning som gir varig musikkglede.

Hegel CDP2A er lang mer klangrik og fargerik enn mange ser ut til å tro, og har en velvurdert dynamisk ytelse til prisen. Som en ekstra bonus kommr den vel nå i lekker sort? Den er også noe mer detaljert enn den tilsvarende prisede Naim CD5i (som slett ikke er noen sinke på detaljeringsnivå heller), men sistnevnte har langt mer boogie og rytmisk presisjon og driv.

Gjør ikke den premiebommerten at du forsøker å "balansere" ut Mc275's naturlige glød og klang med en "slank" type kilde, i håp om å få noe perfekt midt i mellom.
Du ender opp med "hverken eller", som de aller fleste som har prøvd det før deg.
Mc275 er slett ikke hverken ullen, overvarm, tung eller treg. Det er en super effektforsterker som blomstrer aller mest når den blir gitt et signal som den "kan" å spille. Synergi er viktigst.

Forresten så får du supre høyttalere til 15-20k, en Naim SuperNait (m/innebygd buffret DAC) og et enkelt drivverk for budsjettet ditt. Mon tro om det fins noen bedre måter å svi av 50k på...? :)

Mvh Vidar P
 
E

Element

Gjest
naim har jeg ikke noe forhold til, men jeg kunne definitivt tenke meg å sjekke ut hva de har å tilby.

har ikke planer om å hverken balansere ut mc275 eller nedprioritere pre/kilde, men jeg må ta en ting av gangen.

på et senere tidspunkt, når økonomien tillater det, kunne jeg tenke meg å teste ut 2 x mc275 og dp 1b pre og emc 1 up. strålende produkter hver for seg, men hvordan fungerer de sammen, på klipsch...?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Element skrev:
naim har jeg ikke noe forhold til, men jeg kunne definitivt tenke meg å sjekke ut hva de har å tilby.

har ikke planer om å hverken balansere ut mc275 eller nedprioritere pre/kilde, men jeg må ta en ting av gangen.

på et senere tidspunkt, når økonomien tillater det, kunne jeg tenke meg å teste ut 2 x mc275 og dp 1b pre og emc 1 up. strålende produkter hver for seg, men hvordan fungerer de sammen, på klipsch...?
Ikke at jeg vet hvordan det fungerer, men lurer litt på hvorfor du vil putte transistor pre på 275?
 
Topp Bunn