Hva kan man få for 50K ?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:
Element skrev:
på et senere tidspunkt, når økonomien tillater det, kunne jeg tenke meg å teste ut 2 x mc275 og dp 1b pre og emc 1 up. strålende produkter hver for seg, men hvordan fungerer de sammen, på klipsch...?
Ikke at jeg vet hvordan det fungerer, men lurer litt på hvorfor du vil putte transistor pre på 275?
Er ikke denne DP-pre'en passiv da? I så fall så er det slett ingen garanti for at man får max utbytte av EMC1UP; sistnevnte liker jo inngangsimpedanser på 10k og over om jeg ikke husker feil; mens en passiv pre i aller beste fall kun kan by på opp mot 5k... denne sammensetningen høres litt rar ut synes jeg :)

Mvh Vidar P
 
J

Jurassic

Gjest
DP C1b er aktiv.
Du tenker på 7.0 og 7.3 du Vidar.

Mvh
Vidar :)
 
E

Element

Gjest
var innom OHC i går, fikk demo av klipsch rf-63, t+a v10, t+a 1230r med valhalla kabling. spilte heftig det ja :D

men på den annen side, +/- 130 000,-NOK for dette oppsettet? prisen tatt i betraktning er jeg ikke litt overbevist engang. mange vil sikkert si at klipsch ikke bør nærme seg slik elektronikk, uansett, klipschene fikk hvertfall de beste forutsetningene for å spille bra. likevel er det helt fjernt å måtte bruke så mye penger for å få "grei nok" lyd. andre, dyrere, høyttalere vil jo selvfølgelig by på mer av alt bortsett fra dynamikk, men må jeg ut med så mye for å få BRA lyd på et anstendig volum frister det å gi faen og heller kjøpe seg et creative pc anlegg.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Element skrev:
var innom OHC i går, fikk demo av klipsch rf-63, t+a v10, t+a 1230r med valhalla kabling. spilte heftig det ja :D

men på den annen side, +/- 130 000,-NOK for dette oppsettet? prisen tatt i betraktning er jeg ikke litt overbevist engang. mange vil sikkert si at klipsch ikke bør nærme seg slik elektronikk, uansett, klipschene fikk hvertfall de beste forutsetningene for å spille bra. likevel er det helt fjernt å måtte bruke så mye penger for å få "grei nok" lyd. andre, dyrere, høyttalere vil jo selvfølgelig by på mer av alt bortsett fra dynamikk, men må jeg ut med så mye for å få BRA lyd på et anstendig volum frister det å gi faen og heller kjøpe seg et creative pc anlegg.
Selfølgelig må du ikke ut med så mye for å få bra lyd på et anstendig volum ;)
 
E

Element

Gjest
ender neppe opp med noe creative anlegg, satt det bare litt på spissen.

mitt tidligere anlegg bestående av jm.lab cobalt 826, consonnance hybrid forsterker og rotel cd spiller samt black magic kabler følte jeg gav mye go' lyd for pengene. spesielt med tanke på at jeg kjøpte alt til halvpris (nypris i butikk: totalt 40K) og alt var strøkent samt relativt nytt.

målet er jo å overgå det gamle anlegget på alle parametre, noe som kan bli vanskelig da dette spilte musikk(!) for en rimelig penge.
 

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
266
Antall liker
1
på et senere tidspunkt, når økonomien tillater det, kunne jeg tenke meg å teste ut 2 x mc275 og dp 1b pre og emc 1 up. strålende produkter hver for seg, men hvordan fungerer de sammen, på klipsch...?
[/quote]

Hva med Dp 1b sammen med en god Dp efektforsteker? Da slipper du og tenke så mye på matching der.

For og kjøpe alt i forskellige merker kan fort føre til mer fortvilelse en glede, selv om komponentene er gode hver for seg.
 
Topp Bunn