T
Thomas1
Gjest
Skal sette opp garasje på tomten hjemme, og i den forbindelse skaffet meg et firma som skulle grave og støpe såle. Etter en befaring på tomten skulle jeg få pris på alt samlet. Fikk en ca oppstartstid, men dette drøyde med god tid. En morgen ringte han og spurte om jeg var hjemme. 30 minutter etterpå hadde jeg gravemaskin og lastebil i gården hjemme. Da hadde jeg fremdeles ikke fått pris eller fått kontrakt. 2 dager etterpå er det ferdig gravd og fylt på meg slagg og pukk. Fikk beskjed at de kom å gjorde seg ferdig i løpet av 1-2 uker. 1-2 uker gikk og jeg fikk en ny utsettelse, men fremdeles ikke pris eller kontrakt. Jeg ringer ca 4 ganger i uken for å purre på prisen. Hver gang sier han -Er opptatt,ringer deg etterpå, eller -Er snart på kontoret, du får prisen i løpet av 5 minutter. Ingen av delene skjer. Treffer tilfeldighvis graveren på et gatekjøkken i byen. Der viser han meg prisen. Den er på 18.750 kr. Etter nye utsettelser på 14 dager ( 1.5 mnd nå ) blir jeg lei. Skaffer folk til å resten. De kommer på Fredag for å kikke. På Onsdag er de ferdige. Pris for støping og ringmur...20.000 kr.
Mandagen før gir jeg beskjed til han som egentlig skulle gjøre jobben, at jeg måtte skaffe andre folk til å gjøre jobben ferdig. - Greit for meg hvis det er greit for deg sier typen.
På Onsdagen får jeg regningen for gravingen...18.750 kr. Regningen er datert 3 uker bak i tid og forfallet er 4 dager etter jeg får regningen. Jeg ringer og klager og han sier at den prisen jeg hadde sett på lappen, kun var gravingen!!
Hva skal jeg gjøre ???
Mandagen før gir jeg beskjed til han som egentlig skulle gjøre jobben, at jeg måtte skaffe andre folk til å gjøre jobben ferdig. - Greit for meg hvis det er greit for deg sier typen.
På Onsdagen får jeg regningen for gravingen...18.750 kr. Regningen er datert 3 uker bak i tid og forfallet er 4 dager etter jeg får regningen. Jeg ringer og klager og han sier at den prisen jeg hadde sett på lappen, kun var gravingen!!
Hva skal jeg gjøre ???