Hva irriterer deg i trafikken?

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Hei kom akkurat hjem fra en bedre elgstek hos svigers. I dag er det klart vær på sørlandet men folk kjørte rundt i den tro at det var sirruptåke ute.Tåkelys både foran og bak.... utrolig irriterende og sjenerende. Lå bak en med tåkelys på og kjente at raseriet steg (er normalt en sindig og rolig person) men hva er det med bil og temperamang? Og hva er det med folk som ikke kan skjelne klart vær mot tåke??? ??? Er kjøre opplæringen så mangelfull. Det skrives stadig i media om at det er forbudt med lov å kjøre med 4(nærlys) og at du faktisk ser dårligere med de på. En annen ting er de som ligger i 65 i 70 sonen helt til en kommer til forbikjøringsfelt der drar de på som det sto om livet hvis noen kom forbi de, for så å bremse ned til 65 etterpå........Arrrrrgh :mad:
hehe: Hva plager deg?

J

Jurassic

Gjest
Folk som kjører Toyota Rav 4 eller Honda CR-V.

Det som kjennetegner førere av de to bilene er at de alltid ligger minst 10 km/t under fartsgrensen på vinterføre og at de aldri hjelper til med å slippe andre forbi.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
alle andre sjåfører+ sykister :mad: :mad:

Av en eller annen grunn er PC og PN bilister de mest horrible sinkene..det slår aldri feil..
de ,de må være fryktelig redde for fart over 45 km/t på Sørlandet... ???
Sleiven

S

Slubbert

Gjest
De (relativt få) som respekterer fartsgrensene - og ikke slipper normale trafikanter forbi.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Alle de som har defekte blinklys. Faktisk ganske mange av dem.
Og selvfølgelig har ikke syklister noe på veien å gjøre.

O

OldBoy

Gjest
Unna vei, her kommer jeg!!!

INGEN har noe ute på veien å gjøre når jeg er i farta!

Verken biler, uansett fart, syklister, uansett hvor langt uti grøfta de kjører, eller fotgjengere, uansett hvor langt oppå fortauet de stavrer seg avgårde.

:) :) :)

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
De som bare ligger i venstre felt/forbikjøringsfelt i samme fart som de som ligger i høyre. Fy faen det er irriterende.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det irriterer meg ikke, det mer skremmer meg...
Folk som ligger så nerme enn rett bak at de, om man må nødbremse, smeller rett inn i hekken på en.
Jeg synes også oppriktig synd på slike billister. Det er en unødig risiko å ta å ligge kliss inntil bilen forran.
Som sagt, på disse sjåførers vegne, er jeg skremt over hvor lite de har lært av sin kjøreopplæring!

Det er kvalmt!

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.670
Torget vurderinger
12
Generelt sett tyske biler
og utydelig oppførsel (unnlate blinklys etc)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Imperial skrev:
Det irriterer meg ikke, det mer skremmer meg...
Folk som ligger så nerme enn rett bak at de, om man må nødbremse, smeller rett inn i hekken på en.
Jeg synes også oppriktig synd på slike billister. Det er en unødig risiko å ta å ligge kliss inntil bilen forran.
Som sagt, på disse sjåførers vegne, er jeg skremt over hvor lite de har lært av sin kjøreopplæring!

Det er kvalmt!

mvh
helt enig i dette, det er forferdelig forstyrrende, men fungerer stort sett alltid å trykke litt hardt på bremsen helt uten grunn, da legger de seg stort sett lenger bak.

en annen ting er camping biler og camping vogner om sommeren!!! det er trist det, å ikke svarten om de klarer å komme seg av veien slikt at køen kommer forbi, og gjerne på veier som er så dårlig at det er forbikjøringsmulighet annen ver mil.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Sinker som tror at speedometeret viser riktig og ikke følger trafikken, fartsidioter som tar sjanser med sitt og andres liv, ignorante traktorførere og ditto med campingvogner, motorsyklister som legger seg i blindsona, bilister som legger seg inntil bakenden på bilen og rånere som oppfører seg trafikkfarlig bare for å vise seg.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg irriterer meg ikke over noe som helst i trafikken. Trafikken er et deilig fristed der ingen kan forstyrre deg.
Jeg tar nødvendige telefoner, lytter til vakker musikk, fryder meg over et velfungerende maskineri, og betrakter alle utagerende medbilister med mild overbærenhet. ;)

Fortsatt god tur.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
gpjonas skrev:
En annen ting er de som ligger i 65 i 70 sonen helt til en kommer til forbikjøringsfelt der drar de på som det sto om livet hvis noen kom forbi de, for så å bremse ned til 65 etterpå........Arrrrrgh :mad:
hehe: Hva plager deg?
Her er jeg 100% enig. Mye som irriterer meg, men dette tar kaka. Var på vei hjem fra oslo en gong, og bilen foran lå i under 70 i 80-sona, og kjørte ujevnt! Endelig kom 2-felts'n, je ga full mugge, og måtte opp i 150 før je kom forbi!! Har aldri vært så sur.. *pust inn, pust ut* Kjenner je blir sur at nå...

PK

Z

Zomby_Woof

Gjest
For å gi et kort svar på spørsmålet:

Det er fire ting som irriterer meg i trafikken; bilister, syklister, fotgjengere og veien.

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
At trafikken generelt sett i detta landet går aaaaaaaaaalt for seint.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
oddgeir skrev:
Jeg irriterer meg ikke over noe som helst i trafikken. Trafikken er et deilig fristed der ingen kan forstyrre deg.
Jeg tar nødvendige telefoner, lytter til vakker musikk, fryder meg over et velfungerende maskineri, og betrakter alle utagerende medbilister med mild overbærenhet. ;)

Fortsatt god tur.
Jasså, det er du som ligger først i køen. 10 km/t under fartsgrensen, vinglende fra side til side med mobilen tett inntil øret og tåkebaklyset på.

Ps. blinklyset bak virker ikke på bilen din.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg irriterer meg over folk som ikke bruker blinklysa. Og syklister i veien for fingern en gang i blant. er en syklist i 80-sonen på lørenskog hver j**** gang jeg kjører der. heldigvis en kort strekning. :mad:

bassegutt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
1
Hva som irriterer meg mest er de endeløse mil med krøtterstier vi har her i "verdens rikeste land " , samt verdens mest gjerrige regjering når det gjelder investeringer i infrastruktur og samferdsel .

+ selvsagt folk som ligger konsekvent under fartsgrensene og holder i rattet så hendene er hvite i knokene .

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pink_Panther skrev:
oddgeir skrev:

Fortsatt god tur.

Jasså, det er du som ligger først i køen. 10 km/t under fartsgrensen, vinglende fra side til side med mobilen tett inntil øret og tåkebaklyset på.

Ps. blinklyset bak virker ikke på bilen din.
Det må jeg få fikset. Takk skal du ha.

;D ;D ;D ;D ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
bassegutt skrev:
+ selvsagt folk som ligger konsekvent under fartsgrensene og holder i rattet så hendene er hvite i knokene .
det gadd jeg ikke å nevne jeg. det hater da vel alle? ;D

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg misliker alle bilistene som er i veien for meg når jeg er på sykkeltur.

Og så misliker jeg alle fotgjengerne som står og venter ved fotgjengerovergangene heeeelt til jeg har stoppa bilen før de begynner å gå. De må da forstå at jeg, etter å ha hatt øyekontakt med dem, kommer til å bremse ned nok til at de kommer seg over dersom de begynner å gå "med en gang". Det blir ikke smuuuuuud kjøring da.

Og så er fjasebukkene som kjører i "feil fil" for så å presse seg inn lenger frem i køen de jeg misliker sterkest. Jeg har lyst på en skikkelig stygg og dårlig bil og mange penger. Da kan jeg kjøre på dem.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
AlexanderK skrev:
Jeg har lyst på en skikkelig stygg og dårlig bil og mange penger. Da kan jeg kjøre på dem.

Kjøp heller en slik en! Da kan du kjøre OVER dem! Sikkert gøy! ;D

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
AlexanderK skrev:
Jeg har lyst på en skikkelig stygg og dårlig bil og mange penger. Da kan jeg kjøre på dem.

Kjøp heller en slik en! Da kan du kjøre OVER dem! Sikkert gøy! ;D

Ja, kanskje det?

Det hadde uansett vært deilig å hatt såpass mye penger at man kunne kjøre på de slabbedaskene som er frekke i trafikken. Dersom jeg vinner 50 millioner på Lotto, kan jeg se for meg at jeg vil ta et friår fra alt og kjøre rundt og bulke bilene til slabbedasker.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Er det rart det er krig i verden? :p ;D ;D ;D ;D ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Det som irriterer meg er folk som ikke vet hva blinklys bryteren er til.

Har blitt så frekk nå at de som prøver å delvis presse meg av veien når jeg kommer på scooteren får igjen med samme mynt.

Jeg legger meg motsatt vei istedet og lager et helvete hehe. Så de plager meg ikke lengre egentlig. Men hva er det med folk som må kjøre forbi med bare 2 cm klaring? Er det noe galt med motsatt kjørefelt kanskje når der ikke er biler?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
De som blinker til venstre inne i rundkjøringer, og IKKE blinker når de skal ut. Absolutt helt motsatt av logisk fremgangsmåte. Ellers synes jeg generelt at manglende tegngiving er irriterende.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
MaHa skrev:
De som blinker til venstre inne i rundkjøringer, og IKKE blinker når de skal ut. Absolutt helt motsatt av logisk fremgangsmåte. Ellers synes jeg generelt at manglende tegngiving er irriterende.
Jeg ville foretrekke at alle blinket inn og ut, men det værste er de som ikke gjør noe av delene!!
Somlere som gir flatt jern på strekkene/forbikjøringsfeltene
Somlere som uansett kø og veiformat ikke slipper forbi - hva er det med slike - hvilke type mennesker er de - hvordan har de det inni seg?
Midtdelerne mellom Drammen og Kongsberg/Langebru - Aiaiai Her kommer det til å bli mye gremming framover... :mad:

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Folk som ikke klarer å åpne døra på bilen uten å kyle den inn i sida på min bil!

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.598
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Audioter med defekte front og blinklys.

Trafikken går i 90 i 80-sonen. En politibil kjører inn på veien, og ALLE, ALLE bilene sakker av til 75. Skal du forbi, kan du bare glemme det. Blir så irritert at jeg vil skrike.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
73
Egentlig er vel all irritasjonen det mest irriterende!!

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
He he mye gøy å lese. ser at jeg ikke er den eneste som mener mye om trafikken. (Og aldrig gjør noe feil selv.....) ;) Men lurer litt på hvorfor lunten blir så kort når en havner i bilen. Kona ble presset ut av veien i går av en luring som ikke mente det var lurt å vente til duggen var borte fra frontruten før han skulle kjøre. Kjenner meg selv så godt at jeg er glad jeg var hjemme med barna.... Hadde nok fulgt etter vedkommende. Men i en annen situasjon enn i en bil så kan jeg nok like godt bare ha sagt jaja sånn skjer.. men ikke i bilen :mad: mildt tilfelle av roadrage....

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.595
Sted
Holmestrand
J.Finvaag skrev:
..
helt enig i dette, det er forferdelig forstyrrende, men fungerer stort sett alltid å trykke litt hardt på bremsen helt uten grunn, da legger de seg stort sett lenger bak.
...
Hvem var det som var farlige i trafikken sa du?

O

OivindJ

Gjest
Hva som irriterer meg i trafikken?

De som utsetter meg, og andre, for risikoer som jeg/andre ikke har godtatt.

Kjører jeg selv gris(og tar sjanser), så gjør jeg det i god avstand fra andre trafikanter.

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
oddgeir skrev:

Fortsatt god tur.
Utrolig godt sagt ;D Akkurat slik opplever jeg også tafikken!!

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
De som ikke skjønner at de har vikeplikt både for venstre og høyre inn i en rundkjøring!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
1) alle som kjører saktere enn 10km/t over fartgrensa.
2) alle som ligger i den ytre fila på firefeltsveier og ikke kjører minst 30km/t over fartsgrensa.

rush-trafikk unntatt

Topp Bunn