Av og til lurer jeg på hvor innskrenket det er mulig å bli... Selvsagt skal vi ikke skrote alt som finnes av Caterpillar maskiner, båtmotorer osv av det som finnes her i landet, og det er mye... det det handler om er så enkelt som å velge ikke delta i selskapets videre utvikling alt. nedtur - eller hva det nå måtte bli...
Du tror vel ikke i fullt alvor at det enkle faktum at et norsk investeringsselskap velger å trekke seg ut / selge ut sin eierandel er ensbetydende med selskapets være eller ikke være?? Jeg regner da med at de høyest betalendehar såpass forståelse for aksjer og økonomi, at man ikke innbiller seg at en liten/middels norsk aksjepost i et multinasjonalt selskap er ensbetydende me selskapetsvære eller ikke være? Oljefondet selger seg ut - noen andre kjøper..En slags policy demonstrasjon... for better or worse, som det heter... Hva er problemet?? Skal vi bry oss om hvem som kjøper de aksjene i et internasjonalt marked? Hvis oljefonde selger seg ut av en eller annen forretningsnisje - trenger vi dirigentkurs for å godkjenne hvem som kjøper?
I praksis er det ikke i mange ting i dagens verden som er totalt svart/hvitt...det aller meste er gråtoner... men hva man lærer på dirigentkurs vet ikke jeg.
Beklager, mr Lars-Erik.. men denne lett harselarsaktige diskusjonen har du ene og alene lag opp til sjøl, med dine med dine svært bombastiske og selvoppnevnte facitsvar på alt av tidens problemer....