Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På den måten liknar det kanskje litt på Gåsvær: Dei fråflytte husa var attraktive som fritidsbustader, fordi dei var bygde ein gong i tida for å vera bustader. Ingen ved sine fulle fem ville anlagt eit nytt hyttefelt der ute, men dei kunne «piggyback-a» infrastrukturen som vart etablert då folk budde der.

Uansett, når eg kjenner på det er hytte-eigarar ei gruppe som jamt over kjem ganske langt nede på lista over dei er kjenner meg solidarisk med.
    Tilgang til vann kloakk og elektrisitet er regulert og det er påkrevd å koble seg til eksisterende infrastruktur der det finnes…
    Hvordan dette er regulert i rene hyttefelt vet jeg ikke
    Men når boliger blir brukt som hytter..
    Generelt er det, eller kanskje det nå er «var det..», vanskelig å få unntak fra tilkoblingsplikten.
    Så blir litt spennende å følge nøye med på skjebnene til dette. Tipper noe av det blir kjørt i retten..

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.237
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Funke helt fint dersom der kun finnes kinesiske droner…
    Genialt. Og anbudet var sikkert billigst, noe det garantert er en kolonne for i Excel.. Hodemist, bullshit og hjerneblødnings - kolonnen virker dog til å være fraværende.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det mye nokså ulogosk bjeff og voff her... Systemet ble installert i 2022 og var omtrent det eneste i sitt slag, så kanskje bedre med litt system enn ingen systemer... selv om det er kinesisk, og nåår mesteparten av sivile droner er fra det sammme inesiske selskapet....

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som bør være kjent, Avinor hadde vært konkurs dersom de hadde vært et privat selskap. Så de sliter og må antagelig velge billig siden Statens pengetellere er kjent for å være knipen
    Politiet får jo heller ikke penger til sine prosjekter

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det mye nokså ulogosk bjeff og voff her... Systemet ble installert i 2022 og var omtrent det eneste i sitt slag, så kanskje bedre med litt system enn ingen systemer... selv om det er kinesisk, og nåår mesteparten av sivile droner er fra det sammme inesiske selskapet....
    2022-2025, i drone verden er vel det fort minst 12 generasjoner med utvikling. Omtrent som å be en som sitter i rullestol å løpe mot Ingebrigtsen….

Også var det jo noe annet som skjedde i 2022 som burde fått lysene til å blinke mht russisk og kinesisk samarbeid og teknologi

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva har det egentlig med saken å gjøre. Man burde stoppet anskaffelsen og brukt krig og fred argumentet for et direkte kjøp fra en trygg leverandør innen Europa og NATO.
    Slik man bør gjøre for all kritisk infrastruktur
    Hva hjelper det at pst, e-tjenesten, og alt som kan krype og gå innen fagfeltet advarer og advarer
    Selvfølgelig vet menig mann bedre
    helt iht MAGA…

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.237
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Alt hva gjelder kontroll og overvåking fra Kina, Russland, Nord - Korea, Israel osv burde jo vært silt ut som bullshit.

Er det overhodet mulig? Like genialt som at enkelte land gjorde seg avhengig av russisk gass...

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå skal NRK "spare" igjen, og kutter nesten alle musikkprogrammer på NRK2... lurer på hva som blir det neste? AI-genererte pludreprogrammer?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.767
    Torget vurderinger
    0
    Dessverre har jeg blitt så gammel at "alt var bedre før". Men når det kommer til NRK så har de lagt seg til alt for mange programmer med 2-3 programledere som har det gruelig morsomt seg i mellom uten stor tanke på lytterne. Det er slett ikke all intern NRK humor som jeg synes er morsom dessverre.

Nå skal det sies at jeg etter innføring av DAB hører minimalt på radio. Men Husvaranen henger fast i gamle vaner ( kanskje bra i og med at hun ellers muligens hadde byttet meg ut? ) og hun hører på NRK via mobiltelefonen.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.399
    Sted
    Oslo
    Dessverre har jeg blitt så gammel at "alt var bedre før". Men når det kommer til NRK så har de lagt seg til alt for mange programmer med 2-3 programledere som har det gruelig morsomt seg i mellom uten stor tanke på lytterne. Det er slett ikke all intern NRK humor som jeg synes er morsom dessverre.

Nå skal det sies at jeg etter innføring av DAB hører minimalt på radio. Men Husvaranen henger fast i gamle vaner ( kanskje bra i og med at hun ellers muligens hadde byttet meg ut? ) og hun hører på NRK via mobiltelefonen.
    Hørte mye på Hallo i Uken, programlederne hadde mye moro seg imellom men lytterne hadde søren meg også mye moro de også.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.767
    Torget vurderinger
    0
    Hallo i Uken var bra, Herravdeligen likeså og de der to fra Stavangerkanten som hadde program på sen kveldstid. Men hva har disse programmene felles?
    De finnes ikke mere. I allefall ikke i mine svindyre stereo FM radioer!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn