Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.941
    Torget vurderinger
    2
    Beklager å blande meg inn, men den amerikaneren hører vel neppe til i denne tråden.
    Isolert sett så er vel det riktig men når en repr. fra KrF står på Debatten og kaller kritikken av kontroversielle ting han har sagt for løsrevne sitater tatt ut av sammenhengen så er det plutselig aktuelt også her.

Sist redigert:

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    Er det ikke fint at dustene er sånn nogenlunde jevnt fordelt?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.994
    Sted
    Sølvbyen
    Isolert sett så er vel det riktig men når en repr. fra KrF står på Debatten og kaller kritikken av kontroversielle ting han har sagt for løsrevne sitater tatt ut av sammenhengen så er det plutselig aktuelt også her.
    I tillegg til en alltid kontrær Choi som syns han var kul fordi han "stod for noe".

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.994
    Sted
    Sølvbyen

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.869
    Sted
    Holmestrand
    Dette går galt i Norge:

Transpersoner er mere UTSATT for vold, de er ikke mere voldelige!

Simen Velle støtter selvsagt en demagog som forfekter hat, diskriminerer kvinner, romatiserer USAs våpenukultur, og som dekker seg bak "kristne verdier".
    Og som aksepterer døde barn som en akseptabel pris for retten til å bære våpen.
    Meninger er alltid legitime,
    men i en politisk sammenheng så er de ikke alltid verken legitime eller akseptable.
    Kirk stod for syn som jeg i Norge hadde håpet forsvant senest med forrige generasjon,
    men nei, det dukker opp folk som Velle som drar driten fram igjen som "kristne verdier"..

Simen Velle er som sikkert de fleste har fått med seg er valgt inn på stortinget
    GRØSS og GRU!

Turning Point USA CEO and co-founder Charlie Kirk once said,
    "I can't stand the word empathy, actually. I think empathy is a made-up, new age term that — it does a lot of damage."
    Ellers så skorter det absolutt ikke på hårreisende sitater fra denne mørkemannen.

IMG_0831.jpg

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.869
    Sted
    Holmestrand
    Enda en som sier det han egentlig mener for så å beklage etterpå.

Burde han fratas all ære og kastes ut i mørket?

Nå mener ikke jeg at verken politkere eller andre skal kunne lire av seg hva som helst,
    men litt tilbakeholdenhet skal og bør utvises, blant annet pga ytringsfriheten.

Også ytringer som jeg mener er dumme, usmakelige eller direkte uakseptable.

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.941
    Torget vurderinger
    2
    Som jeg skrev i går så er det jo ikke lov å drite seg ut lenger, han er nok en person som tar et elendig valg i hverdagen og som kommer til å møte krav om å ta hatten å gå. Når man er tilitsvalgt og sitter i styre og stell så er man samtidig i en annen posisjon enn hvis du og jeg plumper ut et eller annet så vi får se hva partiet gjør, han må møte hos H sentralt neste uke ser jeg.

Samtidig så ropes det blod på auto føler jeg når noen tråkker uti det, særlig hvis det er meningsmotstandere som står trygt plassert midt i salatskåla, det er nok noen som ropte høyt i går som føler seg litt dust i dag.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.342
    Torget vurderinger
    1

Nå mener ikke jeg at verken politkere eller andre skal kune lire av seg hva som helst,

Svært umusikalsk. Isolert sett så er det vel ikke spesielt kontroversielt det han kommer med, men han generaliserer og et er det jo ingen grunn til. Uansett helt håpløst å sette dette i sammenheng med attentatet.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.994
    Sted
    Sølvbyen

Nå mener ikke jeg at verken politkere eller andre skal kune lire av seg hva som helst,

Jeg mener at de ytringene han kom med her ikke bare er dumme og usmakelige, men at han fremmer en direkte skadelig retorikk mot transpersoner.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.994
    Sted
    Sølvbyen
    Svært umusikalsk. Isolert sett så er det vel ikke spesielt kontroversielt det han kommer med, men helt håpløst å sette dette i sammenheng med attentatet.
    Ikke kontroversielt å si at "transpersoner er en svært liten gruppe som står bak uforholdsmessig mye vold i nyere tid"? Eller at transpersoner er "mennesker med betydelige psykiske vansker som først og fremst hadde trengt omfattende hjelp fra psykisk helsevern", og at "isteden har transideologien stormet inn, fanget dem opp, og gitt svært dårlige svar på hvorfor de sliter"?

For ikke å snakke om det siste avsnittet hvor han setter seg selv over fagpersoner som jobber med dette, og man kan jo undres på han egentlig mener med å "lede pasienten mot riktig behandling" eller "tilstrekkelig inngripen".

Jeg syns det er veldig kontroversielt at en offentlig person som sitter i styre og stell sier ting som dette. Eller om helsepersonell hadde sagt noe lignende.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.422
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes folk skal kunne si mye rart uten at livet deres stopper av den grunn og jeg synes at Sandelien i høyeste grad bør ta sin hatt og forlate alle de offentlige poster han måtte besitte. Ser ingen motsetning som helst på de to tingene.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.115
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Må si det er en spesiell konklusjon at 'transideologi' er årsaken til at Kirk ble et, etter eget sigende, "nødvendig offer for retten til å bære våpen".

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.635
    Torget vurderinger
    96
    Ikke kontroversielt å si at "transpersoner er en svært liten gruppe som står bak uforholdsmessig mye vold i nyere tid"? Eller at transpersoner er "mennesker med betydelige psykiske vansker som først og fremst hadde trengt omfattende hjelp fra psykisk helsevern", og at "isteden har transideologien stormet inn, fanget dem opp, og gitt svært dårlige svar på hvorfor de sliter"?

For ikke å snakke om det siste avsnittet hvor han setter seg selv over fagpersoner som jobber med dette, og man kan jo undres på han egentlig mener med å "lede pasienten mot riktig behandling" eller "tilstrekkelig inngripen".

Jeg syns det er veldig kontroversielt at en offentlig person som sitter i styre og stell sier ting som dette. Eller om helsepersonell hadde sagt noe lignende.
    Jeg har ikke lest hva fyren skrev. Men, det er overhodet ikke kontroversielt at transpersoner ofte har store psykiske utfordringer. De er godt overrepresentert innen depresjon, angst, selvmord og selvmordstanker.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.699
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det har sikkert ingenting å gjøre med måten samfunnet møter dem på i så fall. 😏

Jeg tror det er på sin plass med faglig debatt rundt hva vi tilbyr personer med ulike behov for helsehjelp, men ser ikke helt hvor nyttig det er på politisk nivå. En slik diskusjon bør i så fall føres på saklig og skikkelig måte, og ikke bare være en dårlig kamuflert unnskyldning for å sparke nedover.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.994
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg har ikke lest hva fyren skrev. Men, det er overhodet ikke kontroversielt at transpersoner ofte har store psykiske utfordringer. De er godt overrepresentert innen depresjon, angst, selvmord og selvmordstanker.
    Da syns jeg du skal lese hva fyren skrev og se om du fortsatt syns at det han sa overhodet ikke er kontroversielt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.994
    Sted
    Sølvbyen
    Det har sikkert ingenting å gjøre med måten samfunnet møter dem på i så fall. 😏

Jeg tror det er på sin plass med faglig debatt rundt hva vi tilbyr personer med ulike behov for helsehjelp, men ser ikke helt hvor nyttig det er på politisk nivå. En slik diskusjon bør i så fall føres på saklig og skikkelig måte, og ikke bare være en dårlig kamuflert unnskyldning for å sparke nedover.
    Nemlig. Hvorfor ikke la kompetente fagfolk som er spesialister på området ta seg av behandlingen av transpersoner, istedenfor forståsegpåere enten det er i kommentarfelt eller kommunestyrer eller andre steder.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn