Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Du ser altså helst at konspirasjonsteoretikere, ny-nazister, fascister og løgnfabrikker får mer makt og innflytelse?
     

    lano2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    294
    Antall liker
    144
    Sted
    Mandalitt
    Folket må få lov å bestemme, så hvis "folk flest" består av de gruppene du nevner, så er svaret ja ! :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Åpenbart er de ikke flest og knapt nok folk, de er bare de langt mest høylydte, sinnsforvirrede og i mange tilfeller tilsynelatende direkte onde. Du må selvsagt få lov til å mene at slike skal få styre verden, men for min del ser jeg helst at de som har som fremste formål å bryte ned demokratiet og det verdenssamfunnet våre forfedre ga sine liv for å bygge opp ble kneblet, sperret inne eller underlagt tvungen psykiatrisk behandling, alt etter hvilken kategori de faller inn under.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Da tror jeg du må lese deg opp på hva demokrati er ... :unsure:
    Det som er sikkert er at demokrati består av systemer som har til oppgave å unngå at totalitære krefter får makt. Til det behøver man transparens, en fri presse og et uavhengig rettsapparat.
    Dessuten er en befolkning med tillit til systemet av uvurderlig verdi.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Det som er sikkert er at demokrati består av systemer som har til oppgave å unngå at totalitære krefter får makt. Til det behøver man transparens, en fri presse og et uavhengig rettsapparat.
    Dessuten er en befolkning med tillit til systemet av uvurderlig verdi.

    Årsaken til at tilliten forsvinner er vel så interessant. I høst har politikerne våre gjort alt de kan for å bryte ned denne tilliten.
    Bortsett fra "the lunatic fringe", og de er det ikke særlig mange av, tror jeg ikke konspirasjonsteorier har særlig grobunn medmindre tilliten allerede er tynnslitt.....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Årsaken til at tilliten forsvinner er vel så interessant. I høst har politikerne våre gjort alt de kan for å bryte ned denne tilliten.
    Bortsett fra "the lunatic fringe", og de er det ikke særlig mange av, tror jeg ikke konspirasjonsteorier har særlig grobunn medmindre tilliten allerede er tynnslitt.....
    Tror du har litt rett i dette. Særlig dette med frynsegodene, og det faktum at de knapt ser ut til å begripe hva det gjør med folks oppfatning av dem, har vært potensielt fryktelig ødeleggende. Nå har de faktisk en helvetes jobb foran seg, om ikke vi skal følge etter sentraleuropa ned i dritten.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Frynsegoder har ingen verdens ting med det som har foregått i Kristiansand å gjøre. Nils Nilsen og Øygrey burde blitt bragt til torgs å gitt buksevann..
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Det er i hvert fall ikke at en liten, høylydt gruppe skal finne på sine egne "fakta" og forvente at de ikke bare skal tas seriøst, men rett og slett få diktere hvordan alle andre skal leve.
    Nå oppfatter jeg nok Lano2 på en noe annen måte enn deg. Han la nemlig litt lenger oppe i tråden en veldig viktig premiss.

    Han sa at hvis disse gruppene ( de høylydte ) er "folk flest" ( hvilket jeg oppfatter dithen at han mener "i flertall" ) så vil demokratiet gi dem rett til dette. Lanogutten sier slett ikke at et høylydt mindretall har en slik rett!
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Nå oppfatter jeg nok Lano2 på en noe annen måte enn deg. Han la nemlig litt lenger oppe i tråden en veldig viktig premiss.

    Han sa at hvis disse gruppene ( de høylydte ) er "folk flest" ( hvilket jeg oppfatter dithen at han mener "i flertall" ) så vil demokratiet gi dem rett til dette. Lanogutten sier slett ikke at et høylydt mindretall har en slik rett!
    Problemet er når et veldig lite mindretall driver troll og løgnfabrikk forkledd som nyheter, slik at folk flest stemmer basert på mye som ikke har rot i virkeligheten.. Det er nettopp dette som har skjedd i Kristiansand.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det Kristansand-affæren også viser er at det er et stykke fra å være krasseste og mest storkjeftede kritiker på et nettforum til å kunne styre noe som helst. Det ser ut til at de litt nihilistiske/anarkistiske egenskapene som gjør at enkelte skriker opp med knallhard kritikk av alt og alle blir med dem inn i bystyresalen og gir heller ustabile koalisjoner. Anarkister er ikke spesielt gode på organisasjon, selv ikke om de nå tar form av drittkastende nettroll heller enn bombekastende syndikalister. Rart, det der.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Imponert over ledelsen ved norske sykehus.

    UNN i Tromsø har som andre brukt masse overtid på intensivavdelingen for å få ting til å gå rundt. Og som takk for innsatsen
    opplever nå sykepleierne der at deres turnusfridager og avspaseringsdager etter overtid nå inndras i denne og neste uke. De må pent stille på jobb! Du har jobbet som en "idiot" snart to år i strekk og dratt på deg hundrevis av overtidstimer og du føler deg boksatvlig helt på knærne. DA kommer ledelsen med motivasjonstiltaket: Du får ikke lov til å reise hjem for å feire jul med familien! Gjerne det lyspunktet som har holdt deg gående de seneste ukene. GENIALT! Og beskjeden om dette tiltaket kommer ikke etter samtaler og spørsmål om du kan være så snill å stille opp "litt til". Nei du får en SMS som pålegger deg å kansellere flybilletter og alle planer for å stille på jobb!
    Fantastisk rett og slett. Og når lokalavisa kontakter avdelingssjefen så "kan ikke" vedkommende uttale seg for hen er bortreist på ferie! Motiverende over alle støvleskaft!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Litt usikker på om dette hører til her eller om det er "Dilldall"??

    Undertegnede har blitt headhuntet, ikke etter søknad men direkte headhuntet. Og ikke til hvilken som helst jobb heller.
    Jeg er hentet inn som "Leiesoldat". Som sagt har jeg ikke svart på annonse i "Soldier of Fortune" men fikk en direkte henvendelse.

    Og hva gjør man når dagens høydepunkt for en pensjonist er sette seg ned med Nitimen, kaffekoppen og lokalavisa? Jo man slår til!

    Så nå har jeg da vært leiesoldat i Frelsens Hær, eller Frelsesarmeen. Oppdrag: Passe på Julegryta!

    Saken er egentlig ganske så banal som at de lokale ( jeg er IKKE medlem ) ikke har nok folk til å bemanne gryta. Og når naboen som har ansvaret for denne jobben spør om jeg kunne være så snill, så kunne jeg da det. Ser det litt på samme måte som å traske rundt med innsamligsbørsa under TV aksjonen.

    Og det har faktisk vært en meget interessant opplevelse så langt. Folk viser de pussigste reaksjoner. Mange "lister seg på tå" og later som de ikke ser meg. Andre glaner med sjokk: "Er han hedningen der i Frelsesarmeen??!?"

    Men det som er viktigst er at de som gir penger i gryta stort sett er eldre pensjonister, ofte med tydelig skral helse. Og kanskje ikke så alt for god råd selv. Mens yngre yrkesaktive viser stor oppfinnsomhetat i forhold til å unngå å gi. Greit, det er frivillig og det skal det være. Men man ser på enkelte at de faktisk har litt dårlig samvittighet likevel. Jeg har stått ved siden av inn/utgang til Elkjøp og Vinmonopolet og ser jo hvilke dyre saker de drar med seg hjem, men noen kroner til de ( dessvere ganske alt for mange ) som sliter med å få endene til å møtes i dages noe kalde samfunn, nei det kan de ikke avse.

    Julegryta er et tiltak for å hjelpe de på bånn, de som har aller minst. Det er ikke et verveprosjekt for å få flere medemmer i Armeen, det er ikke et forsøk på å frelse folk til "Den rette tro"! En bekjent som stoppet opp for å prate sa: "Men du skjønner, jeg er jo ateist!" Underforstått: "Jeg kan ikke gi". Han ble noe satt ut av svaret: "Jeg er leisoldat i denne armeen, jeg gir bæng i sjela di. Jeg vil kun en ting og det er å få penga dine!" Det hjalp ikke! Han ville ikke! Kjiipingen.

    Men som sagt det har vært en "opplysende" jobb dette. Man ser nye sider ved sine medmennesker når man treffer dem i slike uvante settinger.

    Og hvis dere nå går forbi en slik julegryte fra Frelsesarmeen, legg i noen kroner. Det går faktisk til noen som trenger det, og det er i følge de som jobber med dette mange flere i år enn det var i fjor som behøver hjelp. Som en av disse "profesjonelle" soldatene sa det: "Ille var det i fjor, men i år er det faktisk værre!"

    Spiralis har alltid i så mange år som jeg kan huske gitt noen hundrelapper i gryta og Krigsropets julenummer har alltid vært fast følge med de andre juleheftene hos oss. Så da var det ganske så naturlig å svare ja når henvendelsen kom. Men å medle meg inn? Nei den sitter så langt inne at det ikke er aktuellt i overskuelig framtid. Men har man slike tendenser er nok ikke Armeen det værste.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.524
    Torget vurderinger
    4
    Har dere vipps ? Da bør jo de fleste kunne gi noen kroner men har ikke penger på meg lengre..
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.935
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vi snakket om banker for en tid siden..... DNB igjen.... først til å heve, og sist til å senke... mye vil ha mer, Fanden vil ha fler...

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk rett og slett. Og når lokalavisa kontakter avdelingssjefen så "kan ikke" vedkommende uttale seg for hen er bortreist på ferie! Motiverende over alle støvleskaft!
    Avdelingssjefen har nok millionlønn. Da har de krav på privilegier i tillegg. Sånn synes logikken å være....
    De som har mye skal få mer, og de som har mindre skal stå på og bidra i "dugnaden".....
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.644
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    Litt usikker på om dette hører til her eller om det er "Dilldall"??

    Undertegnede har blitt headhuntet, ikke etter søknad men direkte headhuntet. Og ikke til hvilken som helst jobb heller.
    Jeg er hentet inn som "Leiesoldat". Som sagt har jeg ikke svart på annonse i "Soldier of Fortune" men fikk en direkte henvendelse.

    Og hva gjør man når dagens høydepunkt for en pensjonist er sette seg ned med Nitimen, kaffekoppen og lokalavisa? Jo man slår til!

    Så nå har jeg da vært leiesoldat i Frelsens Hær, eller Frelsesarmeen. Oppdrag: Passe på Julegryta!

    Saken er egentlig ganske så banal som at de lokale ( jeg er IKKE medlem ) ikke har nok folk til å bemanne gryta. Og når naboen som har ansvaret for denne jobben spør om jeg kunne være så snill, så kunne jeg da det. Ser det litt på samme måte som å traske rundt med innsamligsbørsa under TV aksjonen.

    Og det har faktisk vært en meget interessant opplevelse så langt. Folk viser de pussigste reaksjoner. Mange "lister seg på tå" og later som de ikke ser meg. Andre glaner med sjokk: "Er han hedningen der i Frelsesarmeen??!?"

    Men det som er viktigst er at de som gir penger i gryta stort sett er eldre pensjonister, ofte med tydelig skral helse. Og kanskje ikke så alt for god råd selv. Mens yngre yrkesaktive viser stor oppfinnsomhetat i forhold til å unngå å gi. Greit, det er frivillig og det skal det være. Men man ser på enkelte at de faktisk har litt dårlig samvittighet likevel. Jeg har stått ved siden av inn/utgang til Elkjøp og Vinmonopolet og ser jo hvilke dyre saker de drar med seg hjem, men noen kroner til de ( dessvere ganske alt for mange ) som sliter med å få endene til å møtes i dages noe kalde samfunn, nei det kan de ikke avse.

    Julegryta er et tiltak for å hjelpe de på bånn, de som har aller minst. Det er ikke et verveprosjekt for å få flere medemmer i Armeen, det er ikke et forsøk på å frelse folk til "Den rette tro"! En bekjent som stoppet opp for å prate sa: "Men du skjønner, jeg er jo ateist!" Underforstått: "Jeg kan ikke gi". Han ble noe satt ut av svaret: "Jeg er leisoldat i denne armeen, jeg gir bæng i sjela di. Jeg vil kun en ting og det er å få penga dine!" Det hjalp ikke! Han ville ikke! Kjiipingen.

    Men som sagt det har vært en "opplysende" jobb dette. Man ser nye sider ved sine medmennesker når man treffer dem i slike uvante settinger.

    Og hvis dere nå går forbi en slik julegryte fra Frelsesarmeen, legg i noen kroner. Det går faktisk til noen som trenger det, og det er i følge de som jobber med dette mange flere i år enn det var i fjor som behøver hjelp. Som en av disse "profesjonelle" soldatene sa det: "Ille var det i fjor, men i år er det faktisk værre!"

    Spiralis har alltid i så mange år som jeg kan huske gitt noen hundrelapper i gryta og Krigsropets julenummer har alltid vært fast følge med de andre juleheftene hos oss. Så da var det ganske så naturlig å svare ja når henvendelsen kom. Men å medle meg inn? Nei den sitter så langt inne at det ikke er aktuellt i overskuelig framtid. Men har man slike tendenser er nok ikke Armeen det værste.
    Takk for innsatsen. Jeg har enorm respekt for arbeidet Frelsesarmeen har utført. Bevegelsen er på hell. Rekrutteringen er svak. Min kones foreldre var begge aktive. Han stod sentralt i arbeidet med etablering av Fretex, hun besøkte det som var av fanger i norske fengsler, har jeg inntrykk av. Det rører når en fengslet storkriminell vil ha henne som fikk ham på andre baner som gudmor til avkommet. Min kones foreldre var kanskje de tryggeste personene i Oslo. Kunne latt husdøren stå åpen og med bilmotoren i gang hvor som helst.Høres kanskje rart ut, men de var ofte ute i gatene på leit etter uteliggere og hjemløse, som det er mange av, og gjerne midt på natten. Noen ganger fikk de følge: «Må passe på dere.» Livvaktene fikk beskjed om å holde seg langt bak.
    Vi fikk de utroligste tilbakemeldinger fra dusinvis av personer svigermor hadde hjulpet, da hun døde nylig.

    Egentlig trist at en så nyttig organisasjon sliter. Det er en grå eskadre nå og inntaket er 1/20 av hva det en gang var. Og min kone, som syns det var flaut at foreldrene gikk i offisersuniform da hun var liten, er med rette stolt over hva de to fikk til, langt mer enn flere busslaster politikere eller byråkrater.

    En bonus: da min kones far ble begravd var kapellet fullt av folk som kunne synge av full hals, rent, flerstemt og på takten. Hvor ofte skjer det?
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.609
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Alltid en slant i Armeens gryte fra meg. Nå sist var det en sivilist som deg Spirales som bemannet den. Frelsesarmeens sivilforsvar. Jeg liker tanken.

    Farmor stod i Armeen. Farfar ble med i Armeen. Farfar satte barn på Farmor. Armeen kastet ut Farfar. Jeg liker Armeen. De hadde sakene på stell også i 1940. Farmor sto i Armeen livet ut
    For ordens skyld: Farfar giftet seg med Farmor. De fikk sju barn.

    Musikalsk faktum: Ingen sang surere enn Farmor trodde jeg lenge. Men så hørte jeg Strengemusikken i Stavanger. De hørtes ut som Løgnaslagets Barndomshjemmet.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Min kones foreldre var kanskje de tryggeste personene i Oslo. Kunne latt husdøren stå åpen og med bilmotoren i gang hvor som helst.Høres kanskje rart ut, men de var ofte ute i gatene på leit etter uteliggere og hjemløse, som det er mange av, og gjerne midt på natten. Noen ganger fikk de følge: «Må passe på dere.» Livvaktene fikk beskjed om å holde seg langt bak.
    Mener ganske bestemt å ha lest noe lignende om Wenche Foss da hun døde. Var godt kjent i Oslos uderverden og alle visste at det var noen man ikke rørte. Å bryte seg inn hos henne var mer eller mindre det samme som å signere sin egen dødsdom da reaksjonene fra "miljøet" ville være på den ufine siden av ting. I det hele litt fascinerende hvor lenge stoltheten og æreskodeksen overlever hos noen som strot sett har tapt alt.

    I hine hårde dager jobbet jeg litt i et flyttebyrå. Fyren som drev firmaet fortalte en gang at en av sjåførene hans hadde blitt ranet i Oslo og hadde ingen penger, ingen bakkort og ikke noe førerkort. Han dro til Frelesesarmeen og fikk mat, husrom og litt lommepenger, no questions asked. Det ordet seg etter hvert og vedkommende kom seg trygt videre og armeen ble årlig mottager av en gratiale fra firmaet.

    Personlig er jeg hellig overbeist ateist, men dette er den eneste organsiasjonen jeg støtter drikte.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.609
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sentralen har ingen ordentlig ❤-liker, bare den teite med hjerter i øynene. Derfor ❤
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Takk til Spiralis, Fela og Valentino. Må innrømme at jeg hadde glemt dette i år og fikk en påminnelse nå i dag.

    Kvitteringen sier

    Hjertelig takk for ditt bidrag til Frelsesarmeen. Du er med på å skape verdige hverdager. Med din støtte kan vi fortsette vårt arbeid med å avdekke behov, hjelpe og møte mennesker der de er.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Hæ? Betaler dere fagforeningskontingent for å få skattefradrag?

    hvor teite er dere egentlig?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Helt andre årsaker. Men skattefradraget kommer, uansett.
    Hvordan vil du tolke Panteren og Larsons ejakulasjon av magesyre i denne sammenhengen her? Burde jeg ringe armeen og si at det dessverre har blitt begått en feil og jeg gjerne skulle hatt pengene mine tilbake da to fjols på internett har gjort meg oppmerksom på at dette kun var noe for å få litt skattefradrag?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg fører ikke mine gaver til røde kors opp på min selvangivelse. Hele ordningen med å kunne få fratrekk på skatten, fordi man gir noen gaver er tullball.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Hvordan vil du tolke Panteren og Larsons ejakulasjon av magesyre i denne sammenhengen her? Burde jeg ringe armeen og si at det dessverre har blitt begått en feil og jeg gjerne skulle hatt pengene mine tilbake da to fjols på internett har gjort meg oppmerksom på at dette kun var noe for å få litt skattefradrag?
    Ingen aning. Det finnes grenser for hva jeg orker å engasjere meg i. :)

    Er det ikke sånn at disse fradragene kommer fordi mottaker også sender informasjon til dertil egnet sted i skatteetaten?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Er det ikke sånn at disse fradragene kommer fordi mottaker også sender informasjon til dertil egnet sted i skatteetaten?
    Jo, var faktisk ikke klar over det i utgangspunktet, men da jeg la inn dette på internett i går kveld fikk jeg spørsmål om jeg ville oppgi personnr slik at de kunne sende inn så da gjorde jeg det. Ser nå imidlertid i ettertid at magesyreduoen mener at denslags bør man ikke drive med så da har vel alle som følger tråden lært seg at slikt skal man ikke gjøre fordi Larson ikke gjør det til Røde Kors. Om Panterens standpunkt er mer av prinsipiell artt eller ingen støtte gis til noen vites ikke på nåværende tidspunkt.

    Burde kanskje latt være å betale inn i det hele slik at d'herrer slapp å irritere seg over dette. Eller latt være å si noe om det, men tanken var at da kanskje noen andre som leser tråden tenkte at de skulle gjøre det samme siden vi nå en gang var inne på Armeens virke. Om noen så vil så bør man altså enten holde kjeft om det eller i alle fall ikke be om fradraget for da kan det fort bli tomt for magesyre.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Jeg fører ikke mine gaver til røde kors opp på min selvangivelse. Hele ordningen med å kunne få fratrekk på skatten, fordi man gir noen gaver er tullball.
    Hvis Røde Kors vet at det er du som har gitt dem penger så melder vel Røde Kors dette til skatteuvesenet og deretter går det nok ganske automatisk.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Hvis Røde Kors vet at det er du som har gitt dem penger så melder vel Røde Kors dette til skatteuvesenet og deretter går det nok ganske automatisk.
    Det viktigste er tydeligvis å gi på en måte som ikke medfører skattefradrag. Cash i hånden anbefales. Jeg har normalt pleid å bruke cash i gryta men nå er det ikke så mye cash lengre og jeg har heller ikke sett gryta i år.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Det viktigste er tydeligvis å gi på en måte som ikke medfører skattefradrag. Cash i hånden anbefales. Jeg har normalt pleid å bruke cash i gryta men nå er det ikke så mye cash lengre og jeg har heller ikke sett gryta i år.
    Har ikke hatt cash i lomma de siste par-tre år. Fant en tier forleden. Aner ikke hva jeg skal gjøre med den, om jeg ikke tilfeldigvis snubler over noen som tigger på gata.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn