Hva har du tenkt å stemme i årets kommunevalg?

Hvem stemmer dere på den 11 og 12 sept.?

• AP

Stemmer: 0 0.0%
  • H

• Frp

• SV

• Andre fors. fra den andre avstemmningen!

• V

• Rødt

• SP

• Totalt antall stemmer
    0

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Høyre og Frp hadde nesten sytti prosent (på enkelte målinger) før terroranslaget den 22-07-2011.

Det var nesten helt klart, at disse to partiene forsatt ville herje videre i Oslo, men hva tror du skjer nå?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.746
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg tror fullt og fast på at avstemningstrådene dine ikke har endret seg et dugg etter sist fredag.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Livet må jo gå videre, og kommunevalget er jo ikke (blir jo ikke) stoppet av den grunn!

Dette virker kanskje noe ufølsomt nå, men pressen har da heller ikke hatt noen sørgeperiode?

Men føler så klart sterkt med de innvolverte, og er tråden for raskt lagt ut, så beklager man så mye!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
f skrev:
Høyre og Frp hadde nesten sytti prosent (på enkelte målinger) før terroranslaget den 22-07-2011.

Det var nesten helt klart, at disse to partiene forsatt ville herje videre i Oslo, men hva tror du skjer nå?
Du kan ikke starte denne typen tråder med slik retorikk. Starter du slike tråder bør du tilstrebe deg en mer nøytral ordlyd i åpningsposten. Du har på en måte ødelagt tråden din fra første stund med å starte med en provokasjon. Det du ender med er å torpedere det som jeg håper er dine egentlige hensikter.

Selv velger jeg ikke å tenke på hva jeg skal stemme til høsten på dette emosjonelle tidspunktet.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det har jo allerede vært meniningsmålinger i pressen, og de kom bare et par dager etter denne forferdlige hendelsen ???

Det vil jo være spennende å se hva HFS medlemmer tenker i denne saken også, og den er overhodet ikke i tråd med HFS medlemmer så langt!

Status pr. i dag er at AP har gått frem 11 %, er dette på grunn av politikken de kjører, eller er det noe annet som ligger til grunn!

Hvis en av moderatorene finner denne avstemmningen smakløs, eller for tidlig etter at "vi" alle ble angrepet, så er det ingen grunn til at den skal få leve videre!

DETTE ANSVARET FÅR MODERATORENE TA, FJERN GJERNE HELE TRÅDEN OM NØDVENDIG!

V

vredensgnag

Gjest
flinkgutt - du tenker så rart. Noen ganger må du gjennom lange tråder du har startet før du ser urimeligheten i utgangspunktet.

Hvilken sammenheng er det mellom spørsmålet du stiller her, og svaralternativene?

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Som sagt de (AP) har allerede steget med 11 %, og det sier vel alt!

Det er jo også det tråden/avstemmningen handler om...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er ikke usmakelig, hvordan får du oppfatningen av at vi mener det? Jeg bare reagerer på måten du formulerer en åpningspost på. Du markerer partipolitikk ganske kraftig med å formulere deg slik du gjør. Skal du lansere en poll bør du gjøre det på en måte som fremstår som mer nøytral, og ikke en "er du enig med meg i at de to partiene ikke styrer bra". Du burde stille et åpent spørsmål, og ikke et så ledende som du gjør.

Det virker som om du føler deg litt i kryssild på måten du svarer på her. Kanskje du heller burde tenke deg om to ganger til før du poster isteden, og ikke være så frenetisk med å få ut det du har på hjertet med en gang. Når du får motbør fra høyre og venstre er det en indikator på at du bør trekke pusten litt før du svarer igjen. Ikke at jeg ikke har gjort og gjør det samme fra tid til annen, for det gjør vi vel alle.

I beste mening. :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Egentlig ikke, men JA politikerforakten er meget stor, og uten provokasjon, så får man heller ikke andres meninger, men ja, avstemmningen var noe ledende, og er nå redigert ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
f skrev:
Egentlig ikke, men JA politikerforakten er meget stor, og uten provokasjon, så får man heller ikke andres meninger, men ja, avstemmningen er noe ledende ;)
Med slike åpninger som dette virker det mest som om den forakten er spesielt sterkt rettet mot to partier.

f skrev:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det var bare tatt ut av løse luften, og kun for å spesifisere hvordan stillingen egentlig var før den 22-07-2011.

Det som er enda viktigere i år (og neste år), enn noen gang tidligere er at borgerne bruker in stemmerett, og at vi nå får den riktige vinneren, som får flest stemmer ;)

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Sv burde kanskje vært med her, ikke under "andre".?

Tror ikke HFS representerer folket fullt ut. Er nok noe fler høyrefolk i disse fora enn det er i landsgjennomsnittet.

Kanskje det er typisk for denne type hobbyer?

SV'er her.

V

vredensgnag

Gjest
rumath skrev:
Sv burde kanskje vært med her, ikke under "andre".?

Tror ikke HFS representerer folket fullt ut. Er nok noe fler høyrefolk i disse fora enn det er i landsgjennomsnittet.

Kanskje det er typisk for denne type hobbyer?

SV'er her.
Flinkgutt vil kanskje se at det både er null sammenheng mellom spørsmålet og alternativene, og at det ser veldig rart ut når et regjeringsparti ikke er med ...

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
SV er jo nesten under sperregrensa, derfor er de også under andre!

Som man vil se av avstemmningen til nå, så er både H og Frp dobbelt så store som AP!

HFS medlemmer gir vel en liten indikasjon på hva man mener, men er enig at antallet som til nå har stemt er for lite til at man evt. kan trekke noen endelige konklusjoner ennå!

Vanlige meningsmålinger er vel at rundt fem hundre stykker blir oppringt på telefon, og der over halvparten legger på ;)

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Flinkgutt: Fint om du sjekker fakta før du skriver.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Jeg skal stemme på meg selv....

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
SV fikk 6,2 prosent ved forrige stortingsvalg, og mener at det var mye lavere ved kommunevalget 2007.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.175
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
flinkgutt - du tenker så rart. Noen ganger må du gjennom lange tråder du har startet før du ser urimeligheten i utgangspunktet.

Hvilken sammenheng er det mellom spørsmålet du stiller her, og svaralternativene?
Flinkgutt; kan du være så flink ;) å se på spørsmålsstillingen din?

Du starter med: Hvor mye sympati får AP ved årets valg?
Så ramser du opp partiene. Forstår ikke helt hvor du vil.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er ikke nødvendig å lage avstemminger om alt og ingenting bare fordi man kan. Det er sikkert en fascinerende mulighet, men det blir litt slitsomt i lengden. Lag nå i alle fall en ordentlig en hvis dette er så ekstremt fascinerende. :-\

Kanskje en der det er noenlunde sammenheng mellom spørsmål og svaralternativer, der man ikke prøver å påvirke avstemmingen og der man tar med alle de relevante alternativene?

Dette blir bare usedvanlig tåpelig og fjasete, spesielt i en situasjon som nå.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.674
Torget vurderinger
0
Kommunevalget burde avgjøres av hvilke personer som står på lista. Det gjør Ap utrolig lite aktuellt for min del, og ærlig talt finner jeg ikke mange alternativer jeg kunne tenke meg på stemme på.

Fylkestinget er og forblir en bastard IMHO.

Når det kommer til Stortingsvalget er selvsagt situasjonen en annen. De siste dagers uttalelser fra Jens og Storberget gjør at de faktisk seiler opp til en posisjon der de kan tenkes å bli seriøst vurdert som alternativ. De har to år på seg til å vise at de virkelig mener det de har sagt de siste dagene. Vi får se, det kan bli spennende. Disse vurderingene har ikke noe med terroren å gjøre - det har ikke noe med sympati med Ap å gjøre, mer at disse to sammen med Jonas har vist statsmannstakter og de har slik jeg ser det vokst som politikere.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Er tildels enige med dere begge to, og kanskje kommunevalgene burde avikles på en eller annen måte, men en avstemmning forenkler jo så mye!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Flinkgutt; kan du være så flink ;) å se på spørsmålsstillingen din?
Kun en avstemmnig!
Du starter med: Hvor mye sympati får AP ved årets valg?
Så ramser du opp partiene. Forstår ikke helt hvor du vil.

V

vredensgnag

Gjest
f skrev:
Er tildels enige med dere begge to, og kanskje kommunevalgene burde avikles en gang for alle, men en avstemmning forenkler jo så mye!
Hvorfor i alle dager burde "kommunevalgene avvikles en gang for alle"?

Er det skoene dine som tenker for deg? Og så bytter du oppfatning hver gang du tar på et nytt par? Disse svimetrådene dine er temmelig slitsomme.

Men:

Hvordan forestiller du deg sammensetningen av den politiske kommuneadministrasjonen, slik at denne representerer folkemeningen lokalt, dersom det ikke gjennomføres valg?

Ser også at man misliker Fylkestinget/Fylkesmannen.

Vi kunne selvsagt kvittet oss med lokalstyre, fylkesstyre -- og hoppet rett opp til statsadministrasjonsplan i alle saker. Kanskje ha Senderåd som ambulerer rundt omkring i landet og skjærer gjennom lokaltvister, osv.

;)

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
f skrev:
Det var bare tatt ut av løse luften, og kun for å spesifisere hvordan stillingen egentlig var før den 22-07-2011.

Det som er enda viktigere i år (og neste år), enn noen gang tidligere er at borgerne bruker in stemmerett, og at vi nå får den riktige vinneren ;)
Når jeg leser slikt er det ikke vanskelig å forstå hvorfor valgkampen ble utsatt. Hvordan skal folk med rimelighet lese dette i lys av siste tids hendelser?

V

vredensgnag

Gjest
f skrev:

Det som er enda viktigere i år (og neste år), enn noen gang tidligere er at borgerne bruker in stemmerett, og at vi nå får den riktige vinneren ;)
Er det valg igjen i 2012? Kanskje flinkgutt kan opplyse oss.

Til det siste, om "den riktige vinneren".

Det viktigste er at de som ikke oppnår posisjon aksepterer folkemeningen. Dessverre ser vi oftere og oftere at så ikke skjer. Det er herfra utsagn om "landsforrædere" og "-svikere" får grobunn.
Den riktige vinneren i ethvert valg er de(n) som oppnådde flertall. Siden politikk i stor utstrekning handler om hva som skal gjøres/skje, så gjentar man valgene med relativ hyppig frekvens, slik at velgerne skal ha anledning til å justere kursen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg ser at 16 stk har besvart spørsmålet "Hvor mye sympati får AP i årets valg? " med Frp.

Er det noe jeg ikke har forstått her?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
vredensgnag skrev:
f skrev:

Det som er enda viktigere i år (2013), enn noen gang tidligere er at borgerne bruker in stemmerett, og at vi nå får den riktige vinneren ;)
Er det valg igjen i 2012? Kanskje flinkgutt kan opplyse oss.

Til det siste, om "den riktige vinneren".

Det viktigste er at de som ikke oppnår posisjon aksepterer folkemeningen. Dessverre ser vi oftere og oftere at så ikke skjer. Det er herfra utsagn om "landsforrædere" og "-svikere" får grobunn.
Den riktige vinneren i ethvert valg er de(n) som oppnådde flertall. Siden politikk i stor utstrekning handler om hva som skal gjøres/skje, så gjentar man valgene med relativ hyppig frekvens, slik at velgerne skal ha anledning til å justere kursen.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det er nå redigert pluss noe annet! Det er litt slitsont å være på nettet med en Nokia C7. Puhhh...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
f skrev:
Er tildels enige med dere begge to, og kanskje kommunevalgene burde avikles en gang for alle, men en avstemmning forenkler jo så mye!
:eek: :eek: Avvikle lokaldemokratiet totalt??? Jeg tror de andre ønsker å avvikle fylkeskommunen, noe som forøvrig har vært en FrP-sak i mange år nå. Men kommunevalgene tror jeg det ikke er noen som ønsker å avskaffe. ;)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.835
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
oddgeir skrev:
Jeg ser at 16 stk har besvart spørsmålet "Hvor mye sympati får AP i årets valg? " med Frp.

Er det noe jeg ikke har forstått her?
At denne avstemmingen er ledende i utgangspunktet og ganske tåpelig, og da er den mer inviterende for en del av deltakerne. De som syns den er malplassert og dum lar være å stemme. Det gjelder generelt for sånne avstemminger, det er enkelt og tydelig.

Men at AP er lavere representert på HFS enn i resten av befolkningen er ingen overraskelse.
Det taler helst til APs fordel.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Kanskje er vel ikke det samme som å mene, og hvis andre har bedre argumenter, uansett hva det gjelder, så ser man ingen grunn til å ikke godta, eller skifte mening (sko).

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
f skrev:
Kanskje er vel ikke det samme som å mene, og hvis andre har bedre argumenter, uansett hva det gjelder, så ser man ingen grunn til å ikke godta, eller skifte mening (sko).
Legg fra deg denne "slitsomme" mobilen, hiv av deg alle klærne og sol rompa di ;D
Det gjør jeg, både før og etter dette innlegget, innimellom må jeg i kjøleskapet og på den veien står iMacen på ::)

Det er så mange tullete avstemmingstråder, og fortsatt har jeg kun stemt i to siden muligheten kom.
Den ene handlet vel om hva en bruker av mac og alt. PC, da bare måtte jeg 8)

Hva jeg stemmer på?
Det skjer når den tid kommer, og det skjer ikke her.

Helt unødvendig innlegg akkurat som tråden, men det er så varmt ute i sola, så hvorfor ikke eller nettopp derfor.
Med brei fart ut i sola........ bedre det enn hvorfor ikke :p

Mvh.KW

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.347
Siden lokale valg er taktiske stemte jeg og.... ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har forstått at det er enkelte som nesten hater/ikke liker avstemmninger, men det jo en enkel måte for folk her inne, som ikke skriver så mye å få ta del i HFS muligheter!

Etter nærmere ettertanke, så burde så klart SV ha vært med på denne avstemmningen alene, men det var desverre ikke plass :'(

Burde kanskje ha lagd avstemmningen i to deler?

Sitter nå på den vanlige PC-en i varmen (puhhh) , og anbefaler overhodet i Nokia C7 som en ren internett mobiltelefon!

På en side som er så stor som HFS, så er det rett og slett en jæ.. dr... telefon ???

Når det er sagt så tar man selvfølgelig selvkritikk på hele avstemmningen, og lover med det å komme sterkere tilbake ;)

Sitter nå og hører på den nye CD-en til pensjonistene i YES, og fa.. heller de gutta der kan rocke i gåstolen ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
f skrev:
Etter nærmere ettertanke, så burde så klart SV ha vært med på denne avstemmningen alene, men det var desverre ikke plass :'(

Burde kanskje ha lagd avstemmningen i to deler?
Hvis du lover å ikke ta dette som en oppfordring til å bruke muligheten vil jeg våge å opplyse at du ved å trykke (Legg til alternativ) på magisk vis presenteres med flere valgmuligheter.

Når det er sagt så tar man selvfølgelig selvkritikk på hele avstemmningen, og lover med det å komme sterkere tilbake ;)
Jeg holder pusten i ekstatisk forventning.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det var litt for sent å gjøre noe med det, når tråden allerede var lagt ut, men er klar over at avstemmninger kan forlenges, og har også gjort det et par ganger før, men med en Nokia C7, aldri igjen ???

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er dette en avstemming for folk som bor i Oslo?

Topp Bunn