Hvordan har du plassert RPG Broadabsorberne ?Godt spørsmål.
Jeg har så langt det lar seg gjøre plassert komponentene på egne hyller. Istedenfor å stable de oppå hverandre.
Alle komponenter står på sorbothane.
Høyttalere er optimalt plassert i rommet. Høyttalerne er avkoblet fra gulvet med ekstremt myk gummi. Samme med subwoofere.
Alle ledninger er av god kvalitet. Bruker isotrafo når det er problemer med strømmen. Har strømrenser.
Bruker også noen RPG Broadabsorber akustikkbehandling.
Bruker dsp på subber.
Sikkert glemt noe.
Alt er gjort for å gi komponentene best mulig arbeidsbetingelser. Noen virker bedre enn andre.
Men tilsammen så gir det meg det resultatet jeg ønsker. God lyd og nattesøvn.
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Hei. I førsterefleksjon tak og side.Hvordan har du plassert RPG Broadabsorberne ?Godt spørsmål.
Jeg har så langt det lar seg gjøre plassert komponentene på egne hyller. Istedenfor å stable de oppå hverandre.
Alle komponenter står på sorbothane.
Høyttalere er optimalt plassert i rommet. Høyttalerne er avkoblet fra gulvet med ekstremt myk gummi. Samme med subwoofere.
Alle ledninger er av god kvalitet. Bruker isotrafo når det er problemer med strømmen. Har strømrenser.
Bruker også noen RPG Broadabsorber akustikkbehandling.
Bruker dsp på subber.
Sikkert glemt noe.
Alt er gjort for å gi komponentene best mulig arbeidsbetingelser. Noen virker bedre enn andre.
Men tilsammen så gir det meg det resultatet jeg ønsker. God lyd og nattesøvn.
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Skjønner ikke helt hvorfor du ønsker å plassere ei stygg vifte i racket? For all del, mener på ingen måte at du ikke skal få gjøre hva du vil, bare lurer og engasjerer meg.Dette er vel en genial Vifte som kan plasseres i racket?
Beregnet for Laptop's Skal være meget støysvak!
https://www.amazon.com/Cooling-EURPMASK-Adjustable-Cross-Flow-Function/dp/B07TWK3KBN
Vis vedlegget 576290
Local conditions kan være så mangt.Bruker luftfukter for å begrense statisk elektrisitet på vinylriggen.
Fikk tilbakemelding fra produsenten av riggen at problemer med statisk elektrisitet skyldes "local conditions".
Ble bare litt mindre statisk av å gå fra 30 til 45% luftfuktighet.
Hart lest at flere bare jorder siste komponenten og lar de andre komponentene få jord fra denne via interconnectene.Local conditions kan være så mangt.Bruker luftfukter for å begrense statisk elektrisitet på vinylriggen.
Fikk tilbakemelding fra produsenten av riggen at problemer med statisk elektrisitet skyldes "local conditions".
Ansvarsfraskrivelse vil jeg kalle det.
Hvis din spiller ikke er koblet til jord av noe slag bør du gjøre det.
Behøver ikke være noe dyrt eller fancy. Bare en dårlig ledning for å hindre at statisk spenning bygger seg opp.
Holder i lange baner det mht statisk spenning.Hart lest at flere bare jorder siste komponenten og lar de andre komponentene få jord fra denne via interconnectene.Local conditions kan være så mangt.Bruker luftfukter for å begrense statisk elektrisitet på vinylriggen.
Behøver ikke være noe dyrt eller fancy. Bare en dårlig ledning for å hindre at statisk spenning bygger seg opp.
Dert er vel også mulig at mange fjerner unødvendig brum på denne måten.Holder i lange baner det mht statisk spenning.Hart lest at flere bare jorder siste komponenten og lar de andre komponentene få jord fra denne via interconnectene.Local conditions kan være så mangt.Bruker luftfukter for å begrense statisk elektrisitet på vinylriggen.
Hvis statisk spenning er et problem er det enten spilleren som ikke har noen vei (kan være dårlig som en skogsbilvei) til jord eller at personen blir ladet opp.
Den er ikke koblet til jord. Kun armen som er jordet gjennom den ene pinnen i TAC 5pins kontakten....Local conditions kan være så mangt.Bruker luftfukter for å begrense statisk elektrisitet på vinylriggen.
Godt svar.Jeg satser på god kabelhygiene. Ingen kabler ligger på hverandre uansett. Krever litt innsats men jeg har trua.
Lasse
Hvorfor står høytalerne skjevt?? Må de stå sånn for å få riktig lydbilde?Massevis!
- Høyttalerne står skjevt i forhold til hverandre og muligens også i forhold til lytteposisjon.
- Det er et gap på 20 cm bak TV'en til veggen da jeg er for lat til å henge det opp.
- Subbene står tett inntil høyttalerne og siden de er dypere stikker de lengre ut og sikrer enda mer diffraksjon.
-Stativene står på spikes på hardt gulv da jeg gikk tom for de stygge oransje dempepuckene som Mala selger. De står under høyttalerne og subbene isteden.
- Sofaen står klint inntil bakvegg.
- Spiller stort sett musikkvideoer fra YouTube.
- Den ene høyttaleren har 80 cm til sidevegg, den andre har 4 meter.
Ikke bare det, jeg sender alle signaler inn til TV'en og optisk ut til en DIY Hypex DAC/DSP/Forforsterker hvor jeg voldtar signalet til uante proporsjoner før jeg sender det videre til Ncore Klasse D-forsterkere som aldri blir slått av og som sitter bortgjemt i en liten filt-dekt hylle. Kablene fra Kjell & Company går så derfra og innom kabler fra 7-8 elektriske komponenter i en klynge før de finner veien til høyttalerne.
Life's good! Som dere ser bekymrer tvangstanker meg stort, så føles veldig bra å ha stålkontroll på slike viktige ting.
Høyttalerne står noenlunde ok basert på kjapt øyemål. Siden de er såpass dårlige som de er så hadde det kanskje vært fornuftig å snu dem bak frem, men har ikke prøvd det enda.Hvorfor står høytalerne skjevt?? Må de stå sånn for å få riktig lydbilde?
Hvordan er sub koblet til pre? Kjører du 2.1 oppsett?
Hva er de 7-8 elektriske komponentene ht kabelen går igjennom?
Mye du kan gjøre som ser bedre ut enn den utrolig stygge saken du har hengende i taketFørest og fremst PINLIG NØYAKTIG høyttalerplassering. Ellers fornuftig plassering av komponenter og fornuftig dimensjonering av kabler. Jeg vet jeg har mye å hente på mer jobbing med rommet, men så var det dette med å kombinere stue og lytterom da...……
Prosjektoren er satt ut av tjeneste for lengst og skal hives ut. Ellers tror jeg bassfeller hadde hjulpet - da hovedproblemet ligger der . Diffusering av sidevegger kan også testes .Mye du kan gjøre som ser bedre ut enn den utrolig stygge saken du har hengende i taketFørest og fremst PINLIG NØYAKTIG høyttalerplassering. Ellers fornuftig plassering av komponenter og fornuftig dimensjonering av kabler. Jeg vet jeg har mye å hente på mer jobbing med rommet, men så var det dette med å kombinere stue og lytterom da...……
O
Bare si i fra når dette koronahelvete er over så hjelper jeg deg og kaste den utProsjektoren er satt ut av tjeneste for lengst og skal hives ut. Ellers tror jeg bassfeller hadde hjulpet - da hovedproblemet ligger der . Diffusering av sidevegger kan også testes .Mye du kan gjøre som ser bedre ut enn den utrolig stygge saken du har hengende i taketFørest og fremst PINLIG NØYAKTIG høyttalerplassering. Ellers fornuftig plassering av komponenter og fornuftig dimensjonering av kabler. Jeg vet jeg har mye å hente på mer jobbing med rommet, men så var det dette med å kombinere stue og lytterom da...……
O
Tipper du må utdype dette mer...Jeg opplever at stor forskjell mellom inn og utgangsimpedanse, headroom og utfasing av romressonanser er de viktigste arbeidsforholdene jeg kan gi anlegget mitt, så jeg forsøker å leve etter det.![]()
Tipper du fikk en endring i lyden!Eg har flytta litt på høgtalarane og plassert platespelaren på ei vegghylle. Så har eg snikra eit passeleg rack, og sett straumforsyningane på peishylla.
Kan også være brukerfeil.Hvis en forsterker trenger hjelp av en ekstern vifte for å holde akseptabel arbeidstemperatur, så er den feilkonstruert. Uansett, forresten. Elektronikk med utilstrekkelig kjøling er feilkonstruert, på et helt grunnleggende nivå.
Jeg har hatt flere rørforsterkere, hvor jeg har brukt en meget stillegående vifte ved siden av. Dette fordeler varmen i rommet og virker utmerket. Jeg innbiller meg at dette gjør godt for rør og ellers varm elektronikk. Enda lavere driftstemperatur eller varme vil jo bare forårsake lengere levetid på komponentene.Hvis en forsterker trenger hjelp av en ekstern vifte for å holde akseptabel arbeidstemperatur, så er den feilkonstruert. Uansett, forresten. Elektronikk med utilstrekkelig kjøling er feilkonstruert, på et helt grunnleggende nivå.
Jadå. Fleire gongar. Så eg dreiv høgtalarflytting nesten dagleg i over eit halvt år. Platespelarhylla kom til etter at eg fann ut at den digre 200 kg sandkassa eg hadde montert spelaren i tok for mykje plass. Vegghylla var ei lydleg sett betre løysing - og mykje meir praktisk.Tipper du fikk en endring i lyden!Eg har flytta litt på høgtalarane og plassert platespelaren på ei vegghylle. Så har eg snikra eit passeleg rack, og sett straumforsyningane på peishylla.