Jeg for min del er usikker på om jeg får til å sette opp PC'n til å levere signaler til f.x. en squeezebox. så vidt jeg har forstått må den settes opp som server, og med trådløs rooter...?
"Serveren" er en software der heter SlimServer, den skal bare lastes ned, den er som en kommando sentral for SB3 og pc´en.
Jeg bruker bare SB3 via pc, bruker ikke pc til bilde osv,I et rom har jeg pc´en, og trådløs router via ethernet fra pc.
I stuen står jo SB3.
All musikken ligger i en mappe der heter "Min Musikk".
man laster ned SlimServer og markerer i hvilken mappe musikken ligger.
Når routeren er satt opp, med aktivering av de porter SB3 og SlimServer krever, og brannmuren konfigurert likeså, da slår man SB3 på, trykker 3 ganger på bryteren der heter "Neste" og alt skal gå av sig selv hvis man har satt alt korrekt opp.
SB3 får IP adresse automatisk via DHCP og blir klient på routeren. SlimServer finder mappen med musikk, scanner biblioteket, du får da opp biblioteket i SlimServer med albumbilder ( hvis du har lagt de inn).
Det var det i store trekk.
Jeg kjører som sagt trådløst, men har du mulighet for å legge opp en ethernetkable imellom pc og SB3 blir det endda lettere å sette opp.
Jeg har aldrig hatt noen dropouts i musikken på mit system. I tillegg til musikken har man da masse radiostasjoner å velge imellom.
24/96 nedlastinger i flac spilles også via SB3, der er ikke så mange av de nå, men jeg håber der kommer flere.
Hvor en vanlig sang ligger på ca. 850-950 kbps ligger en 24/96 på ca. 2.600 kbps og opp.
Du finder mer info i data tråden, med linker osv, men her er en der svarer på det meste angående Slim Device spillere :
http://angerman.net/squeezeboxfaq/book.html