K
knutinh
Gjest
:-DFor min del diskuterer jeg hvordan teknologien kan forbedre musikkopplevelsen slik at jeg blir optimalt beveget av musikken.
:-DFor min del diskuterer jeg hvordan teknologien kan forbedre musikkopplevelsen slik at jeg blir optimalt beveget av musikken.
Helt enig - er ikke nettopp dette med design og den estetiske nytelsen ved et kvalitetsanlegg som gir eierglede en viktig del av high-end? Høyttalere med perfekt finering, forsterker uten slark og dødgang på knotter, CD-spiller med deilige betjening og en skuff som elegant glir inn, rørforsterker med blanke rør, tonearm som en Patek Philippe...... opplevelsen av anlegget er summen av mange ting - Champagne smaker utrolig mye bedre i krystallglass enn i plastkopp..... jeg synes PC'en blir litt trist (til og med MacEiergleden på et slikt produkt er fenomenal.....
kW
Vel - jeg kan leve (en stund) med dårlig design og god lyd men ikke motsattKjøp B&O eller iMac - bedre design er det vanskelig å finne....
Tror det vil bli flere etter hvert...Tror det er mange her som ikke har hørt en skikkelig HI-end CD-spiller i et matchet oppsett i en bra atmosfære.
I morgen den dag ser jeg meg nødsaget til å få et anlegg likt ditt. Litt merkelig er det likevel at du godtar unntakene. Kanskje begyner det å bli så mange anomalier for din opprinnelige teori, at vi står foran et paradigmeskifte?En lenke er aldri sterkere enn sitt svakeste ledd og personlig tror jeg at mange av de som står på barrikadene for pc basert avspilling har såpass med svake ledd fra før at behovet for en god kilde ikke er prekært, men det er bare min teori og jeg vet at det finnes flere som stiller som gode untak fra den teorien.
Finnes mange veier til god hi fi så du er ikke nødt til å få et anlegg likt mitt.I morgen den dag ser jeg meg nødsaget til å få et anlegg likt ditt. Litt merkelig er det likevel at du godtar unntakene. Kanskje begyner det å bli så mange anomalier for din opprinnelige teori, at vi står foran et paradigmeskifte?
(Jeg stiller meg likevel ikke direkte tvilende til det du sier om Squeezens analoge utganger; jeg kjenner ikke boksen.)
;D ;D Alltid like gøy å lese Parelius herlige betraktninger...Kanskje begyner det å bli så mange anomalier for din opprinnelige teori, at vi står foran et paradigmeskifte?
Løsning: iMac. Men du tror det ikke før du har prøvd denLurer på hvordan i allverden noe som er pc basert kan bli brukervenlig jeg, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å knuse datamaskinen, spesielt den med Vista for den suger som en prostituert hore.
Javel. Det kan du jo tro...Løsningen er Xbox eller playstation
Er det ikke sånn de fleste CD-spillerbaserte stereoanleggene er ???bare putte i discen og så går det av seg selv.
Akkurat sånn som jeg ønsker at et stereoanlegg skal være også.
Jeg kan forsikre deg om at når jeg kunne klare å få dette til, da kan de fleste andre på dette forum også..Back_Door: Siktet overhodet ikke til deg med det jeg skrev.
Tviler ikke på at en pc kan fungere bra som et drivverk men til enkelte dac'er fungerer en dvd spiller til 299 på kolonialen like bra. Mener å ha lest at mange proffdacer ikke er følsomme for jitter.
Dessuten tror jeg at hvis en ser bort fra gleden ved å fysisk være i kontakt med albumet så er det også en befrielse ialfall for meg å slippe å bruke pc helvete sammen med stereon.
De siste ukene har jeg forresten brukt ipoden min som musikkavspiller og latt stereon samle støv da jeg har vært uten forsterker og jeg må si at rent personlig finner jeg ikke noen stor glede av å ha musikken digitalt lagret.
High Fidelity er et blad jeg liker å lese men jeg synes spesielt Kurt Lassen kommer med svært rare konklusjoner til tider så jeg leser ikke det bladet med samme tillit som TAS, Stereophile og vår egen Fidelity.
Lurer på hvordan i allverden noe som er pc basert kan bli brukervenlig jeg, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å knuse datamaskinen, spesielt den med Vista for den suger som en prostituert hore.
Dette er vel et argument mot fjernkontroll, ikke mot PC?Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å brukt pc basert avspilling fordi en cd er et kunstverk og den skal nytes fra første til siste spor uten spoling.
Å bare spille hitene på hver cd er ikke noe kos og da blir en heller ikke kjent med artistene.
Jeg tror ikke trådstarter mener å underkjenne effekten av kvalitet. Han sammenligner harddiskbasert med cd. Da blir poenget at man får bedre brukervennlighet og kvalitet til en lavere pris.Hva er det de sier? Beauty is in the eye of the beholder...
Og... Sonic Beauty is in the ear of the listener of truth.
Hva er vitsen med High-End spillere ja...
Det kommer ann på ørene dine tror jeg det!
Om du hører forskjellen (ikke alle gjør dette tydeligvis) og du mener den er verd pengene for deg... Da er svaret klart!
Jeg kan ikke helt huske hvem som sa det først, men jeg mener det var Cordesman eller Pearson.
Kontrastdøvhet...
Du kan høre tonehøyde og tonearter perfekt... men klarer ikke å høre forskjell på lyd utover en hvis kontrastdybde.
Dette er vrient å forklare, fordi, enten så er du kontrastdøv, eller så er du det ikke!
Så å forklare dette til en som ikke klarer å høre de små forskjellene, det går vel ikke tror jeg.
Den råeste på dette tror jeg må være Bob Crump...
Konstruktørern i Halcro, Candy, er og en av de jeg ville tippe har den råeste hørselen i bransjen...
Jeg skal si dette så diplomatisk som mulig her nå...
Synes du lyden er bra nok med det du er villig til å kjøpe, da er den bra nok!
Jeg personlig har ikke en CD spiller for tiden. Men en pc + diverse utenom.
Men kjøss meg! Jeg hører at diverse high-End spillere er på et helt annet nivå enn en pc løsning, enn så lenge...
Men noen løsninger, begynner å bli så bra at snart må mange begynne å forstå at det er pc baserte greier som tilslutt vil ta helt over!
Grunnen er at cd er ikke lenger det beste lagringsmediet...
Du har forstått det rett, Squeezeboxen kan også brukes trådløst slik at du ikke trenger nettverkskabelen. Squeezeboxen har optisk og koaxial SP/DIF digital utgang.Hvis jeg har forstått alt korrekt nå så fungerer altså squezebox slik at du kan ha PC/Mac i et annet rom og overføre alt via nettkabelen inn til squezebox. Fra den går signalet digitalt til DAC slik at det ikke er behov for noe annet en en normal lengde digitalkabel til DAC og XLR til forsterker. Har jeg forstått alt rett?
- Hvilke type digitalutgang er det på squezebox?
Jeg har lenge vært nyskjerrig på denne, men har aldri fått anledning til å prøve den. Imidlertid har jeg snakket med flere som mener min 850 overgår den både på bassgengivelse og musikalitet, så jeg håper noen har tips om DACer på et litt høyere kvalitetsnivå enn DAC1? Gode tips mottas med takkBenchmark Dac 1 er meget populær blandt SB3 brukere, koster jo ikke alverden den heller. Du får høre med andre om "high end dac" da....
DAC er ment for lytterommet, ikke til stua, så stuevennlig trenger den ikke å være. Såpass makelig anlagt har jeg blitt med Wadia 850 at jeg vil ha DAC som kan brukes som preamp med fjernkontroll til volumet. Fint om dere kan ta med pris, evt hvor de er å få kjøpt, i anbefalingene.Ehrm. ;D Det hevdes at RME ADI-2 spiller bedre bass enn Benchmark DAC1. Men stuevennlig er den ikke.
Musikalitet er et relativt begrep. Den typen musikalitet som kler et rockopptak han ofte maskere de finere detaljer i et opptak av kompleks akustisk musikk, f.eks kor og orkester.
Det var det jeg tenkte du kunne finne ut. ;DKan virkelig en DAC til under 10.000,- hamle opp med DACen i Wadia 850
Hva med en Audio Aero cd-spiller med innganger? Da får du cd-spiller, dac og forforsterker til god kvalitet i en boks. Da kan du koble til f.eks SB3 til en digital inngang for å bruke dac og pre, og så har du en god cd-spiller i tillegg.Takker for anbefalingene (tar gjerne flere), men dere må unnskylde min skepsis her. Kan virkelig en DAC til under 10.000,- hamle opp med DACen i Wadia 850?
Skal jeg først bytte ut Wadiaen vil jeg ha noe som helst er enda bedre, og som funker som preamp med fjernkontroll på volumet (latskapen lenge leve ;D).
ADI-2`en låter også helt flott på mine Dynaudio BM15A, men hadde vært moro å prøve en Wadia, jaDet var det jeg tenkte du kunne finne ut. ;D
Seriøst: RME besørger konverteringen i det beste anlegget jeg har hørt (theStigs).
1. Ja.1. Kan squezebox settes opp i et trådløst nettverk med PC via en vanlig D-link router?
2. Hva koster squezebox, og hvor selges den?