Hva er vits med hi-end cd-spillere?

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Eiergleden på et slikt produkt er fenomenal.....
kW
Helt enig - er ikke nettopp dette med design og den estetiske nytelsen ved et kvalitetsanlegg som gir eierglede en viktig del av high-end? Høyttalere med perfekt finering, forsterker uten slark og dødgang på knotter, CD-spiller med deilige betjening og en skuff som elegant glir inn, rørforsterker med blanke rør, tonearm som en Patek Philippe...... opplevelsen av anlegget er summen av mange ting - Champagne smaker utrolig mye bedre i krystallglass enn i plastkopp.....  jeg synes PC'en blir litt trist (til og med Mac  ;))....  placebo?

B

BjornE

Gjest
Kjøp B&O eller iMac - bedre design er det vanskelig å finne....

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Kjøp B&O eller iMac - bedre design er det vanskelig å finne....
Vel - jeg kan leve (en stund) med dårlig design og god lyd men ikke motsatt ;).... jeg har ennå til gode og høre et B&O-anlegg med high-end lyd.

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Tror det er mange her som ikke har hørt en skikkelig HI-end CD-spiller i et matchet oppsett i en bra atmosfære.
Du har hi-end også har du higher-high end....

Kan virke som om Vadseth & co. har hørt det? Men, de jobber jo bare med det...

P

Parelius

Gjest
Tror det er mange her som ikke har hørt en skikkelig HI-end CD-spiller i et matchet oppsett i en bra atmosfære.
Tror det vil bli flere etter hvert...

J

Jurassic

Gjest
Er ikke så lenge siden det var enkelte som mente at squezeboxen ga like god lyd ut fra de analoge utgangene som en high end cd spillere og de som mente noe annet var bare fordomsfulle mot nye ting.

Så kom Stereophile og testet den og konkluderte med at lydkvaliteten ut fra de analoge utgangene var på linje med en 2000 kroners pioneer dvd spiller og da hadde alle squeezebox tilhengere planlagt å bruke den med ekstern dac.

En lenke er aldri sterkere enn sitt svakeste ledd og personlig tror jeg at mange av de som står på barrikadene for pc basert avspilling har såpass med svake ledd fra før at behovet for en god kilde ikke er prekært, men det er bare min teori og jeg vet at det finnes flere som stiller som gode untak fra den teorien.

Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å brukt pc basert avspilling fordi en cd er et kunstverk og den skal nytes fra første til siste spor uten spoling.
Å bare spille hitene på hver cd er ikke noe kos og da blir en heller ikke kjent med artistene.

P

Parelius

Gjest
En lenke er aldri sterkere enn sitt svakeste ledd og personlig tror jeg at mange av de som står på barrikadene for pc basert avspilling har såpass med svake ledd fra før at behovet for en god kilde ikke er prekært, men det er bare min teori og jeg vet at det finnes flere som stiller som gode untak fra den teorien.
I morgen den dag ser jeg meg nødsaget til å få et anlegg likt ditt. Litt merkelig er det likevel at du godtar unntakene. Kanskje begyner det å bli så mange anomalier for din opprinnelige teori, at vi står foran et paradigmeskifte?

(Jeg stiller meg likevel ikke direkte tvilende til det du sier om Squeezens analoge utganger; jeg kjenner ikke boksen.)

J

Jurassic

Gjest
I morgen den dag ser jeg meg nødsaget til å få et anlegg likt ditt. Litt merkelig er det likevel at du godtar unntakene. Kanskje begyner det å bli så mange anomalier for din opprinnelige teori, at vi står foran et paradigmeskifte?

(Jeg stiller meg likevel ikke direkte tvilende til det du sier om Squeezens analoge utganger; jeg kjenner ikke boksen.)
Finnes mange veier til god hi fi så du er ikke nødt til å få et anlegg likt mitt.
Har aldri hevdet at mitt anlegg er noe referanse anlegg.

Intrykket mitt er bare at mange av de som ikke ser vitsen med en hi end spiller ikke vet hva det innebærer.

Stereophile må vel være ganske troverdig, har ikke prøvd den selv.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Kanskje begyner det å bli så mange anomalier for din opprinnelige teori, at vi står foran et paradigmeskifte?
;D ;D Alltid like gøy å lese Parelius herlige betraktninger...

B

Back_Door

Gjest
Ja, her var det mange rare påstander!

Jurassik: Håper ikke du fortsatt påstår at jeg mener eller har ment at Squeezebox gir like god lyd gjennom sine analoge utganger som high end cd-spiller. Dette har jeg tilbakevist tidligere.
Jeg bestilte nemlig opprinnelig Transporter. Da jeg oppdaget at min kommende pre, DEQX, hadde en meget god innebygd dac, avbestilte jeg Transporter og beholdt heller Squeezebox.Det var den Squeezeboxen jeg fikk på kjøpet fordi jeg var tidlig ute og forhåndbestilte Transporter. Squeezeboxen var jeg dermed i ferd med å selge til en person på dette forum, da jeg oppdaget at jeg holdt på å gjøre noe dumt.
Stereophile lovpriser Squeezebox som årets produkt og sier at gjennom en ekstern dac, gir den lyd i high end klasse. Gjennom de analoge utganger, er lyden derimot "normal".

Jeg er i ferd med å gjøre mitt livs oppgradering. Jeg er villig til å bruke svært mange hundre tusen kroner på nytt anlegg. Kriteriene er at det satses på elementer og nytenkning som gir avgjørende positiv effekt på lyd. Squeezebox via DEQX blir kilden. Dette på grunn av brukervennligheten og det faktum at den gir lyd i absolutt toppklasse så lenge den eksterne DAC er riktig. Får i disse dager en ny strømforsyning til min Squeezebox. Mitt anlegg skal representere fremtidens løsninger i stor grad. Teknologien i høyttalerne, romkorreksjon, aktiv deling og harddisk basert kilde.
Squeezeboxen har allerede vært i bruk i lengre tid på mitt gamle anlegg. Det har vært en oppvåkning for min bruk og glede av min musikksamling. Jeg viser gjerne til den serie artikler "High Fidelity" nylig har skrevet om dette. Det er liten tvil om at dette er en viktig del av fremtidens musikkavspilling!
Jeg har satset kun på tapsfritt flac-format, en ekstern ReadyNas harddisk med raid-system og trådløs overføring. Dette betyr at alt overføres trådløst fra at kontor i andre etasje i en 100% identisk kvalitet som original cd. ReadyNas betyr at jeg ikke behøver bruke min pc, og at min musikk er sikret via raid-systemet!
Jeg spiller som regel hele cd-ene som før og spiller mye mer enn jeg noen gang tidligere har gjort. Jeg handler cd-er som før, og ripper de direkte inn på ReadyNas. Selv om mitt anlegg skulle havnet i millionklassen, ville dette vært min kilde.
High Fidelity mener at det overlegne forhold mellom lav pris og høy kvalitet, skyldes at man her ikke har problemer knyttet til mekanisk drivverk og skille mellom det og DAC. Før jeg bestemte meg for Squeezebox + ekstern dac, hadde jeg nesten bestemt meg for en cd-spiller til 60000kr.

Jeg ser ingen grunn til en meningsløs diskusjon mellom de forskjellige leire om dette. Det er åpenbart at enkelte mangler grunnleggende kunnskap om dette nye. Andre har et helt annet forhold til det å lytte til musikk. Personlig ønsker jeg meg en høy grad av brukervennlighet og en fokus på de elementer som alle kan høre har betydning for lydkvaliteten. Nostalgi eksisterer ikke i mitt forhold til musikkavlytting!
At noen legger vekt på fysisk kontakt med cd-plater eller foretrekker vinyl, er en tilnærming til denne hobby som går på andre paramtre enn bare det som har med lyden å gjøre. Det respekterer jeg. Personlig savner jeg ikke knitringen fra min tidligere vinylsamling, og jeg kommer ikke til å savne berget av cd-plater i stua. Nå fokuserer jeg kun på musikken.

J

Jurassic

Gjest
Back_Door: Siktet overhodet ikke til deg med det jeg skrev.

Tviler ikke på at en pc kan fungere bra som et drivverk men til enkelte dac'er fungerer en dvd spiller til 299 på kolonialen like bra. Mener å ha lest at mange proffdacer ikke er følsomme for jitter.
Dessuten tror jeg at hvis en ser bort fra gleden ved å fysisk være i kontakt med albumet så er det også en befrielse ialfall for meg å slippe å bruke pc helvete sammen med stereon.
De siste ukene har jeg forresten brukt ipoden min som musikkavspiller og latt stereon samle støv da jeg har vært uten forsterker og jeg må si at rent personlig finner jeg ikke noen stor glede av å ha musikken digitalt lagret.
High Fidelity er et blad jeg liker å lese men jeg synes spesielt Kurt Lassen kommer med svært rare konklusjoner til tider så jeg leser ikke det bladet med samme tillit som TAS, Stereophile og vår egen Fidelity.

Lurer på hvordan i allverden noe som er pc basert kan bli brukervenlig jeg, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å knuse datamaskinen, spesielt den med Vista for den suger som en prostituert hore.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
561
Lurer på hvordan i allverden noe som er pc basert kan bli brukervenlig jeg, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å knuse datamaskinen, spesielt den med Vista for den suger som en prostituert hore.
Løsning: iMac. Men du tror det ikke før du har prøvd den ;)

J

Jurassic

Gjest
Løsningen er Xbox eller playstation, bare putte i discen og så går det av seg selv.
Akkurat sånn som jeg ønsker at et stereoanlegg skal være også.

K

kbwh

Gjest
Er det ikke det der B&O driver med da? Et par Beolab 5 bak en DAC med volumkontroll og du har referanselyd.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
561
bare putte i discen og så går det av seg selv.
Akkurat sånn som jeg ønsker at et stereoanlegg skal være også.
Er det ikke sånn de fleste CD-spillerbaserte stereoanleggene er ???

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hva er det de sier? Beauty is in the eye of the beholder...
Og... Sonic Beauty is in the ear of the listener of truth.

Hva er vitsen med High-End spillere ja...

Det kommer ann på ørene dine tror jeg det!
Om du hører forskjellen (ikke alle gjør dette tydeligvis) og du mener den er verd pengene for deg... Da er svaret klart!

Jeg kan ikke helt huske hvem som sa det først, men jeg mener det var Cordesman eller Pearson.

Kontrastdøvhet...

Du kan høre tonehøyde og tonearter perfekt... men klarer ikke å høre forskjell på lyd utover en hvis kontrastdybde.

Dette er vrient å forklare, fordi, enten så er du kontrastdøv, eller så er du det ikke!

Så å forklare dette til en som ikke klarer å høre de små forskjellene, det går vel ikke tror jeg.

Den råeste på dette tror jeg må være Bob Crump...
Konstruktørern i Halcro, Candy, er og en av de jeg ville tippe har den råeste hørselen i bransjen...

Jeg skal si dette så diplomatisk som mulig her nå...
Synes du lyden er bra nok med det du er villig til å kjøpe, da er den bra nok!

Jeg personlig har ikke en CD spiller for tiden. Men en pc + diverse utenom.
Men kjøss meg! Jeg hører at diverse high-End spillere er på et helt annet nivå enn en pc løsning, enn så lenge...

Men noen løsninger, begynner å bli så bra at snart må mange begynne å forstå at det er pc baserte greier som tilslutt vil ta helt over!

Grunnen er at cd er ikke lenger det beste lagringsmediet...

B

Back_Door

Gjest
Back_Door: Siktet overhodet ikke til deg med det jeg skrev.

Tviler ikke på at en pc kan fungere bra som et drivverk men til enkelte dac'er fungerer en dvd spiller til 299 på kolonialen like bra. Mener å ha lest at mange proffdacer ikke er følsomme for jitter.
Dessuten tror jeg at hvis en ser bort fra gleden ved å fysisk være i kontakt med albumet så er det også en befrielse ialfall for meg å slippe å bruke pc helvete sammen med stereon.
De siste ukene har jeg forresten brukt ipoden min som musikkavspiller og latt stereon samle støv da jeg har vært uten forsterker og jeg må si at rent personlig finner jeg ikke noen stor glede av å ha musikken digitalt lagret.
High Fidelity er et blad jeg liker å lese men jeg synes spesielt Kurt Lassen kommer med svært rare konklusjoner til tider så jeg leser ikke det bladet med samme tillit som TAS, Stereophile og vår egen Fidelity.

Jeg kan forsikre deg om at når jeg kunne klare å få dette til, da kan de fleste andre på dette forum også.. ;)
Når innstallering av flac og eac eller lignende er på plass, blir selve opereringen og bruken selvforklarende og meget enkel.

K

knutinh

Gjest
Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å brukt pc basert avspilling fordi en cd er et kunstverk og den skal nytes fra første til siste spor uten spoling.
Å bare spille hitene på hver cd er ikke noe kos og da blir en heller ikke kjent med artistene.
Dette er vel et argument mot fjernkontroll, ikke mot PC?

-k

K

kbwh

Gjest
Jeg må si at Back_Dors løsning for musikklagring og -avspilling virker svært elegant.

Videre klarer jeg ikke å høre forskjell på drivverk når de forer RME-DACen min eller den hos theStig, som har et anlegg som er egnet til å høre forskjeller med.

Så en high-end CDspiller har sin misjon i å spille CDplater med god lyd, og så skal den være deilig å se på, ta på, og betjene. Hvis den i tillegg har digitalinngang kan den brukes sammen med datamaskinlagret musikk, og det er et stort pluss.

B

Back_Door

Gjest
Hva er det de sier? Beauty is in the eye of the beholder...
Og... Sonic Beauty is in the ear of the listener of truth.

Hva er vitsen med High-End spillere ja...

Det kommer ann på ørene dine tror jeg det!
Om du hører forskjellen (ikke alle gjør dette tydeligvis) og du mener den er verd pengene for deg... Da er svaret klart!

Jeg kan ikke helt huske hvem som sa det først, men jeg mener det var Cordesman eller Pearson.

Kontrastdøvhet...

Du kan høre tonehøyde og tonearter perfekt... men klarer ikke å høre forskjell på lyd utover en hvis kontrastdybde.

Dette er vrient å forklare, fordi, enten så er du kontrastdøv, eller så er du det ikke!

Så å forklare dette til en som ikke klarer å høre de små forskjellene, det går vel ikke tror jeg.

Den råeste på dette tror jeg må være Bob Crump...
Konstruktørern i Halcro, Candy, er og en av de jeg ville tippe har den råeste hørselen i bransjen...

Jeg skal si dette så diplomatisk som mulig her nå...
Synes du lyden er bra nok med det du er villig til å kjøpe, da er den bra nok!

Jeg personlig har ikke en CD spiller for tiden. Men en pc + diverse utenom.
Men kjøss meg! Jeg hører at diverse high-End spillere er på et helt annet nivå enn en pc løsning, enn så lenge...

Men noen løsninger, begynner å bli så bra at snart må mange begynne å forstå at det er pc baserte greier som tilslutt vil ta helt over!

Grunnen er at cd er ikke lenger det beste lagringsmediet...
Jeg tror ikke trådstarter mener å underkjenne effekten av kvalitet. Han sammenligner harddiskbasert med cd. Da blir poenget at man får bedre brukervennlighet og kvalitet til en lavere pris.
Jeg tror absolutt at man har noe igjen for å satse på high end cd-spiller. Poenget mitt er dog at jeg heller vil ha harddiskbasert. Da er det selvsagt av avgjørende betydning at man bruker en dac som er "high end". Det er dermed kun formen på drivverk som blir forskjell mellom disse to alternativer. (Min form for harddiskbasert avlytting bruker jo ikke lydlort i en pc.)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I denne diskusjonen støtter jeg meg til ole brum. Ja takk, begge deler. Nå må pc og SB3 el. vente en stund, men det regner med det kommer inn i mitt system etter hvert. Men det betyr ikke at cd-spilleren skal ut. Tingen her må jo være en cd-spiller med digital inngang, eller separat dac og drivverk, så man kan bruke samme dac til både disk og cd-snurrer. Nå tenkte jeg ikke på dette da jeg anskaffet spiller, men den er heldigvis forspent med mange forskjellig typer innganger.

Det jeg ikke skjønner er at så mange skal velge leir og få et merkelig syn på de andre. Jeg synes f.eks at spolebåndspillere er litt sært, men tøft at noen finner glede i dem.

K

kbwh

Gjest
Spolebåndopptakere er helt sjef. Tandberg TD20A og disse Revoxene. Men man får bedre lydkvalitet med en god ADC/DAC og et egnet dataprogram...

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Hvis jeg har forstått alt korrekt nå så fungerer altså squezebox slik at du kan ha PC/Mac i et annet rom og overføre alt via nettkabelen inn til squezebox. Fra den går signalet digitalt til DAC slik at det ikke er behov for noe annet en en normal lengde digitalkabel til DAC og XLR til forsterker. Har jeg forstått alt rett?

Høres jo unektelig ut som en enkel og flott løsning, og selv om jeg synes det er aldri så flott med fysiske plater så har jeg ingen ting imot å ha hele samlingen tilgjengelig med et tastetrykk, FORUTSATT at dette faktisk låter akkurat LIKE bra eller BEDRE enn en high-end CD-spiller (i mitt tilfelle Wadia 850).

Hvis svaret er ja på begge deler (at jeg både har forstått dette rett og at det faktisk låter like bra) så er neste spørsmål:
- Hvilke type digitalutgang er det på squezebox?
- Hvilken DAC kan jeg kjøpe som har innebygget preamp, og som låter minst like bra som Wadia 850?

Håper dere har noen gode anbefalinger å komme med som ikke totalt sett koster mer enn en high-end CD-spiller på bruktmarkedet. Jeg er villig til å prøve det hvis det er "kjøpanes".

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Hvis jeg har forstått alt korrekt nå så fungerer altså squezebox slik at du kan ha PC/Mac i et annet rom og overføre alt via nettkabelen inn til squezebox. Fra den går signalet digitalt til DAC slik at det ikke er behov for noe annet en en normal lengde digitalkabel til DAC og XLR til forsterker. Har jeg forstått alt rett?

- Hvilke type digitalutgang er det på squezebox?
Du har forstått det rett, Squeezeboxen kan også brukes trådløst slik at du ikke trenger nettverkskabelen. Squeezeboxen har optisk og koaxial SP/DIF digital utgang.

Frode

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.334
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, det er slik jeg har startet. Pc´en i rommet ved siden av stuen, her ligger all musikken og SlimServer på.
En router ( D-Link DGL-4300) sender signalet inn til SB3 der står i et skab 5 meter borte, inne i stuen.
Hvis pc´en f.eks. går i dvalemodus kan den vekkes med SB3 sin fjernkontroll, "Waking up SlimServer" står der da i displayet, pc´en kommer til live og du kan velge cd, eller du kan søke på album, artist, genre, år osv.
Ved radio avspilling trenger pc´en ikke være på, da skifter man til SqueezeNetwork på SB3 og du streamer radio via internett.
SB3 har 2 digitale utganger, spdif og optisk.., den har også en "bridge" slik du kan tilslutte annet utstyr hvis du vil surfe, eller spille.
Benchmark Dac 1 er meget populær blandt SB3 brukere, koster jo ikke alverden den heller. Du får høre med andre om "high end dac" da....

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Benchmark Dac 1 er meget populær blandt SB3 brukere, koster jo ikke alverden den heller. Du får høre med andre om "high end dac" da....
Jeg har lenge vært nyskjerrig på denne, men har aldri fått anledning til å prøve den. Imidlertid har jeg snakket med flere som mener min 850 overgår den både på bassgengivelse og musikalitet, så jeg håper noen har tips om DACer på et litt høyere kvalitetsnivå enn DAC1? Gode tips mottas med takk  :)
  Når det er sagt så må jeg si at PC/mac, squezebox og DAC1 høres ut som en knalløsning til stua. Der sitter jeg aldri og lytter uansett, og skulle jeg hørt på radio (noe jeg svært sjeldent gjør) så ville det allikevel blitt i stua, og ikke på lytterommet. Kan squezebox settes opp i et trådløst nettverk med PC via en vanlig D-link router? Må innrømme at det ville vært genialt til bakgrunnsmusikk på fest o.l. Hva koster squezebox, og hvor selges den?
  Ved nærmere ettertanke så har jeg jo en SPA21 fra Primare i stua. Den funker sikkert utmerket som DAC til stuebruk. Høres ut som dere har fått meg overbevist  ;D ;D ;D
  I lytterommet mitt derimot må jeg nok overbevises med selvtest av en serdeles god DAC/preamp før Wadia 850 forsvinner. Når jeg hører hvor mange flere småting jeg legger merke til i musikken og hvor mye større lydbildet er blitt nå i forhold til hva det var med min gamle CDP4A (som tross alt er en sabla god CD-spiller til 20.000,-) så tror jeg nok det skal litt til for å overgå Wadia 850. Føler meg ikke like overbevist om at squezebox spiller bedre high-end enn det gjør i dag hos meg bare sånn helt uten videre. Men kjøper jeg squezebox til stua, og får lånt meg en skikkelig DAC, så skal jeg uansett prøve hvordan det funker.

K

kbwh

Gjest
Ehrm. ;D Det hevdes at RME ADI-2 spiller bedre bass enn Benchmark DAC1. Men stuevennlig er den ikke.

Musikalitet er et relativt begrep. Den typen musikalitet som kler et rockopptak han ofte maskere de finere detaljer i et opptak av kompleks akustisk musikk, f.eks kor og orkester.

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Ehrm.  ;D Det hevdes at RME ADI-2 spiller bedre bass enn Benchmark DAC1. Men stuevennlig er den ikke.
Musikalitet er et relativt begrep. Den typen musikalitet som kler et rockopptak han ofte maskere de finere detaljer i et opptak av kompleks akustisk musikk, f.eks kor og orkester.
DAC er ment for lytterommet, ikke til stua, så stuevennlig trenger den ikke å være. Såpass makelig anlagt har jeg blitt med Wadia 850 at jeg vil ha DAC som kan brukes som preamp med fjernkontroll til volumet. Fint om dere kan ta med pris, evt hvor de er å få kjøpt, i anbefalingene.
Med musikalitet mener jeg at den spiller de små detaljene, har mikrodynamikken og "luft" rundt hvert enkelt instrument og stemme, men uten at det virker som en overanalytisk fremstilling uten sammenheng imellom instrumentene. At heavyen blir litt for detaljert får så heller være. Det må jeg bare leve med for å få alt det andre.

K

kbwh

Gjest
RME ADI-2 koster 6500,- kan brukes som preamp fra og med HW rev. 1.4, men har ingen fjernkontroll.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
den koster 6 blank. procom har bedre priser på alt prolyd selger

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Takker for anbefalingene (tar gjerne flere), men dere må unnskylde min skepsis her. Kan virkelig en DAC til under 10.000,- hamle opp med DACen i Wadia 850?
Skal jeg først bytte ut Wadiaen vil jeg ha noe som helst er enda bedre, og som funker som preamp med fjernkontroll på volumet (latskapen lenge leve ;D).

K

kbwh

Gjest
Kan virkelig en DAC til under 10.000,- hamle opp med DACen i Wadia 850
Det var det jeg tenkte du kunne finne ut. ;D
Seriøst: RME besørger konverteringen i det beste anlegget jeg har hørt (theStigs).

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Takker for anbefalingene (tar gjerne flere), men dere må unnskylde min skepsis her. Kan virkelig en DAC til under 10.000,- hamle opp med DACen i Wadia 850?
  Skal jeg først bytte ut Wadiaen vil jeg ha noe som helst er enda bedre, og som funker som preamp med fjernkontroll på volumet (latskapen lenge leve ;D).
Hva med en Audio Aero cd-spiller med innganger? Da får du cd-spiller, dac og forforsterker til god kvalitet i en boks. Da kan du koble til f.eks SB3 til en digital inngang for å bruke dac og pre, og så har du en god cd-spiller i tillegg.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Det var det jeg tenkte du kunne finne ut.  ;D
Seriøst: RME besørger konverteringen i det beste anlegget jeg har hørt (theStigs).
ADI-2`en låter også helt flott på mine Dynaudio BM15A, men hadde vært moro å prøve en Wadia, ja :)

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
1. Kan squezebox settes opp i et trådløst nettverk med PC via en vanlig D-link router?

2. Hva koster squezebox, og hvor selges den?
1. Ja.

2. Rundt 2500,-. Komplett/Norek er norsk importør. Ellers har vel www.cdon.no hatt ok pris.

DAC kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, men selv har jeg tenkt å prøve en variant av dddacen(www.dddac.de) når økonomien tillater det. Det er vel etterhvert en del fornøyde brukere av den her på sentralen. Hvis du ikke bygger selv, er det sikkert noen som kan gjøre jobben for deg.

Frode

Topp Bunn