Hva er sannheten om ZenSati?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    ZenSati skrev:
    Chr. hvorfor nu dette?...
    Denne tråd hedder Hva er sannheten om ZenSati, og det er ikke sandheden du fremlægger her!

    ZenSati skrev:
    Jeg er klar over at der blev købt elektronik INDEN jeg skulle have mine penge, og at han nu har et sat Amati istedet for Stradivari. Hvad er det nu et sæt Amati koster? Syntes du ikke bare sagen sagen blive liggende, den er jo afsluttet.
    Hans fabriksnye Amati højtalere er faktisk dyrere end det sæt brugte 053 du "solgte" ham. Mig bekendt, så blev hans Wadia og Pass forstærker indkøbt EFTER Amati højtalerne blev købt, og alt sammen kort efter handlen med dig blev ophævet.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Der kan vel næppe være mere suppe at koge i dette emne.

    mvh
    MJ
    Jo, du kan gjerne dosere rundt temaet VTA på videoen. Det kan da umulig være konfidensielt å si noe mer om VTA her?

    Lad den ligge Vidar,

    mvh
    MJ
    Hvorfor i alle dager kan du ikke kommentere på om VTA-feilen på videoen var bevisst eller ikke? Er det hemmelig?

    Det kan jo være av interesse for noen av oss som har fartstid med Ortofon Rohmann å få en innsikt i om den kan fungere bedre med negativ VTA.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Jeg ser Krell sin Cast-overføring trekkes frem som noe særskilt vanskelig for kabler og nærmest som et bevis på kablers kvalitet.

    Cast er kort og godt en strømsløyfe (absolutt ikke nytt slik Krell hevder, men ikke utbredt innen audio) hvis hensikt er å gjøre kablenes innvirkning fullstendig underordnet. Et par stumper med installasjonstråd vil være å anse som bortimot overkill.

    Mark: Kunne du fortelle litt om hvilke prinsipper innen transmisjonsteknologi du har hatt fokus på ved konstruksjonen av disse kablene?
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Jeg en del år haft tilgang til Krell Evolution, og er meget begejstret for disse produkter. (ingen reklame)

    At gå fra XLR til Krell CAST (kobber) hæver niveauet gevaldigt. Nordost MMF med forsølvet kobber (jeg tror det er FEP isolering) gjorde dette endnu bedre. Nordost MMF er ganske enkelt et fortræffeligt kabel som jeg kun kan anbefale. Agostino mente, at med CAST var der ikke længere brug for at tænke på kabler, men han blev overbevist om andet da MMF pludseligt lå på hans bord. :eek:
    (I øvrigt igen et stærkt eksempel på hvordan meget erfarne ingenører i branchen må æde kameler omkring kabler)

    Jeg har så puslet med tanken om at bruge ZenSati #2 configurationen og hvad den kan gøre, hvis det kunne lad sig gøre at fremstille en CAST udgave. Lad Jackx fortælle om resultet, jeg bliver halshugget hvis jeg skriver noget. :-X

    Der arbejdes på en udgave - ZenSati #3 CAST.

    ZenSati #2 CAST og ZenSati #1 speaker har været hos Krell Industries siden CES 2010.


    PS!
    Det er svært det her, man vil gerne berette om oplevesen, men det bliver tolket som reklame. Så ovenstående er ikke ment som reklame, men svar på tidligere indlæg.

    mvh
    MJ
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Bare så det er klart, på forumet generelt, og i denne kategorien i særdeleshet har du som bransjemann full anledning til å redegjøre for produktenes faktiske egenskaper og konstruksjonsteknikker.

    Jeg vil gjerne høre litt mer om det jeg spurte om. jeg er personlig ingen kabelentusiast, men jeg er alltid åpen for å få min oppfatning satt på prøve.

    Hvorfor er kablene så dyre forresten?
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Kan vi tage den i baren i Horten, du giver :p

    PS!
    Jeg har været meget begejstret for dine fede "dyre" højtaler projekter. Jeg har noget jeg gerne vil tale med dig om.

    Ses vi i Horten?

    mvh
    MJ
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har fått kollektivt ferten her? Synes MJ ter seg seg godt og at det er mange som lukter kristenmanns blod. Pris = hva markedet vil betale, ikke råvarekost. Himmel og hav: VdH colibri ........
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    "see no evil, hear no evil, speak no evil" :-X
    I "western world" mening
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Noen som har fått kollektivt ferten her? Synes MJ ter seg seg godt og at det er mange som lukter kristenmanns blod. Pris = hva markedet vil betale, ikke råvarekost. Himmel og hav: VdH colibri ........
    Jøss, er vi enige andre steder enn under tech hjørnet? :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    ZenSati skrev:
    Kan vi tage den i baren i Horten, du giver :p

    PS!
    Jeg har været meget begejstret for dine fede "dyre" højtaler projekter. Jeg har noget jeg gerne vil tale med dig om.

    Ses vi i Horten?

    mvh
    MJ
    Vi sees nok mest sannsynlig i Horten om tiden strekker til. Men jeg skulle tro det er fler enn meg selv som er interessert i spesielt de tekniske sidene av kablene dine.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Snickers-is skrev:
    ZenSati skrev:
    Kan vi tage den i baren i Horten, du giver :p

    PS!
    Jeg har været meget begejstret for dine fede "dyre" højtaler projekter. Jeg har noget jeg gerne vil tale med dig om.

    Ses vi i Horten?

    mvh
    MJ
    Vi sees nok mest sannsynlig i Horten om tiden strekker til. Men jeg skulle tro det er fler enn meg selv som er interessert i spesielt de tekniske sidene av kablene dine.
    Har det noen betydning?
    Bruker en 20 000 Euro på en kabel tror jeg en driter i RLC ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    ZenSati skrev:
    Kan vi tage den i baren i Horten, du giver :p
    Vi sees nok mest sannsynlig i Horten om tiden strekker til. Men jeg skulle tro det er fler enn meg selv som er interessert i spesielt de tekniske sidene av kablene dine.
    evt. om MJ spandere i baren så kan det bli riktig så hyggelig ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.233
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Bare så det er klart, på forumet generelt, og i denne kategorien i særdeleshet har du som bransjemann full anledning til å redegjøre for produktenes faktiske egenskaper og konstruksjonsteknikker.
    Det er korrekt det Snickers-is her viser til. Se ellers denne avklaringen.

    NB. Dette er den nye moderator-stilen som nå er innført på Hifisetralen. Den vil føres i fargen rødt.


    bjornh, moderator
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det heter seg jo at man ikke skal stikke neven inn i et hvepsebol, så dette er vel uklokt, men:

    Jeg skjønner ikke denne tråden... :(

    Så mange sider, av ren hets mot ett kabelmerke, pga dårlige språkkunnskaper ???

    Jeg har lest nøye hvert eneste innlegg i tråden, så det er ikke det, men det eneste avviket ved
    Zensati, sammenlignet med de andre såkalte high end merker, er da vitterlig ubrukelig engelsk. (?)

    Er det ikke dårlig gjort å mobbe andre pga dårlige engelskkunnskaper?

    Eller er det noe jeg har gått glipp av her?

    Vennlig hilsen

    Morten - bekymret
     
    L

    larkus

    Gjest
    Det spørres i en annen tråd om HFS har noen fremtid i dagens form. Hvis denne tråden skal være representativ for HFS fremover, er forumet steindødt. Det er nummeret før jeg skjemmes over å være medlem :(

    mvh
    larkus (kabelskeptiker)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på hvor du ser mobbing pga engelsk Morten? Derimot uttrykker jeg forundring over at man legger ut et innlegg som er så dårlig oversatt at det uttrykker det motsatte av det man ønsker å uttrykke. Hvis kritikk av slikt er mobbing....da er jeg skikkelig forundret. Eller er du ikke enig i at poenget med markedsføring er å uttrykke det man mener, og at når man velger å gjøre dette på et språk man ikke behersker, så må man tåle kritikk?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Her kan jeg ikke annet enn underskrive. Og eksemplene som er hentet frem er en brøkdel av dem man kunne påpekt, på sidene.

    Skal du kjøpe kabler til Mercedespris, er det helt i orden at staving, grammatikk og resonnementer henger ihop. Det burde gjøre det lettere å selge produktene.

    Dette er ikke mobbing - det er ingen her som har brukt språket Poulsaudiobutik anvender om disse sidene, f.eks., og selv Pouls uttalelser ville jeg ikke ansett som mobbing. Vi påpeker en kvalitetsglipp i presentasjonen av firmaet.

    Og selv om det er underholdende med "Replikering of music," er det sikkert også greit å endre det til "replicating music."
     
    M

    musicus

    Gjest
    larkus skrev:
    Det spørres i en annen tråd om HFS har noen fremtid i dagens form. Hvis denne tråden skal være representativ for HFS fremover, er forumet steindødt. Det er nummeret før jeg skjemmes over å være medlem :(

    mvh
    larkus (kabelskeptiker)
    Sjelden vi er enige om noe som har med kabler å gjöre, men her er jeg helt på din linje Larkus :)

    mvh
     

    quad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2006
    Innlegg
    226
    Antall liker
    282
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Der har også i Danmark været røre om en sag med et sæt Sonus Faber Stradivari højtalere. Sagen er den, at jeg privat havde et sådant sæt, og begik en aftale med en køber til dem. Men da der skulle betales for varen, var der ikke penge, og sagen fik en meget uheldig drejning og desværre i offentligheden lys. Jeg har ikke gjort noget ulovligt eller kriminelt, og sagen er afsluttet og ude af verden.

    De bedste hilsner
    Mark Johansen
    http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&p=91522#91522
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mobbing var kanskje et sterkt uttrykk, beklager for det; gjentatt og pågående utheving av enkeltpersons feil og manglende språkkunnskaper, er det mer riktig?
    Det bekymringen gjelder, er vel at denne tråden er oppe i seks sider, og det eneste "fruktbare" jeg kan lese ut av den, er at eieren av merket Zensati
    (mellom linjene) anbefales et språkkurs, noe han i lovet å gjøre også i et innlegg, vel, rette opp språket i det minste.
    Fyren kan vel ikke noe for at han er født i Danmark, istedet for et engelskspråklig land? :-\

    Vennlig hilsen

    Morten - angrer første innlegg allerede....


    erato skrev:
    Lurer på hvor du ser mobbing pga engelsk Morten? Derimot uttrykker jeg forundring over at man legger ut et innlegg som er så dårlig oversatt at det uttrykker det motsatte av det man ønsker å uttrykke. Hvis kritikk av slikt er mobbing....da er jeg skikkelig forundret. Eller er du ikke enig i at poenget med markedsføring er å uttrykke det man mener, og at når man velger å gjøre dette på et språk man ikke behersker, så må man tåle kritikk?
    vredensgnag skrev:
    Her kan jeg ikke annet enn underskrive. Og eksemplene som er hentet frem er en brøkdel av dem man kunne påpekt, på sidene.
    Skal du kjøpe kabler til Mercedespris, er det helt i orden at staving, grammatikk og resonnementer henger ihop. Det burde gjøre det lettere å selge produktene.
    Dette er ikke mobbing - det er ingen her som har brukt språket Poulsaudiobutik anvender om disse sidene, f.eks., og selv Pouls uttalelser ville jeg ikke ansett som mobbing. Vi påpeker en kvalitetsglipp i presentasjonen av firmaet.
    Og selv om det er underholdende med "Replikering of music," er det sikkert også greit å endre det til "replicating music."
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Mobbing var kanskje et sterkt uttrykk, beklager for det; gjentatt og pågående utheving av enkeltpersons feil og manglende språkkunnskaper, er det mer riktig?
    Tja. Såvidt jeg vet er det firmaets sider, og kritikken rettes mot firmaet. Jeg påpeker aldri ortografi hos enkeltpersoner, heller ikke her på sentralen. Ved private meningsytringer er ortografi underordnet, og talefrihet overordnet. En offisiell firmaside er en helt annen sak. Dessuten er det vel slik at slik sidene fremsto var de vel i engelskspråklig versjon ikke akkurat salgsfremmende?

    Hvem som står bak firma og formuleringer har ikke jeg noen formening om, heller ikke om kablene. Men firmaer må finne seg i å bli stilt til veggs når kvaliteten i produktene deres svikter, og en hjemmeside er en del av produktet. Råd til språkvask skulle de vel ha?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Jeg trodde denne tråden handlet om produkters opprinnelse og etiske spørsmål? Dette med stavingen var vel bare et sidesprang, eller har jeg misforstått den (de) som la grunnlaget for tråden så grundig?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    For den som måtte være interessert.

    Hele poenget med å bruke internett, må være for å dele interesser med folk, holde seg orientert, bruke ulike verktøy, og kunne få tilgang til opplysninger det ellers vil være vanskelig å komme over.

    Når det gjelder innkjøp av ulike komponenter, og da også annet enn bare HiFi, er det fint å kunne vurdere ulikes erfaringer i forbindelse med disse. Jeg ville tro at dette i aller høyeste grad også omfatter reaksjoner i andre fora omkring en komponent.

    Jeg syns ikke det betyr HFS undergang om man orienterer seg i forhold til et nytt merke som er dukket opp, og er temmelig forundret over at enkelte synes å mene at diskusjonene i danske fora er upassende, eller ikke skal tas opp. Om merket så imøtegår danske kritikere på tilfredsstillende vis, så står vi sterkere som forbrukere når vi skal ta et eventuelt kjøpsvalg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er så sannsynligheten for at de som har skrevet om dette og "innhentet" informasjon tar et "eventuelt kjøpsvalg" ? 8).. Såvidt jeg kan se er det kabelskeptikerne som bedriver voksenopplæring, eller forsøk på dette via denne tråden... Eller inngår det å innhente info om opprinnelsesland på kabler av høy kost som endel av folkeopplysningen for almennheten ? Skulle tro at de som vurderer kabler av denne prisklasse gjerne skjekker litt selv også.... ::)

    Forøvrig honnør til larkus :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    Hva er så sannsynligheten for at de som har skrevet om dette og "innhentet" informasjon tar et "eventuelt kjøpsvalg" ?
    100% sannsynlighet. Det tror jeg.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Snickers-is skrev:
    Jeg trodde denne tråden handlet om produkters opprinnelse og etiske spørsmål? Dette med stavingen var vel bare et sidesprang, eller har jeg misforstått den (de) som la grunnlaget for tråden så grundig?
    Joda, slik begynte den, men det er jamen et solid sidesprang også.

    Spørsmålet er, slik jeg ser det; hvor etisk forsvarlig er det å gjøre én mann til syndebukk for en hel bransje?

    Tråden avdekker at Zensati kjøper sine produkter fra underleverandører, nei nei, nå ble vi sjokkerte gitt. Not....

    Kimber, Monster, Tara Labs, Bertram, Nordost, Hovland, og hva de nå heter alle sammen: Det kan da ikke være noen mennesker igjen på Guds grønne jord som virkelig tror at noen av disse faktisk produserer sine egne varer?

    Zensati gjør da vitterlig bare som alle andre - dog med dårlig språkføring.

    Gidder noen å betale det de forskjellige kabelmerkene ber om for sine pent innpakkede varer, ja så er vel prisen riktig da?


    Det var ikke meningen å irritere da gutter, beklager for det, det ble bare så innmari mye kos med misnøye her.

    Vennlig hilsen

    Morten - som ikke skal mene noe mere i denne tråden. ;)
     
    L

    larkus

    Gjest
    Etter å fulgt med i denne tråden merker jeg at jeg får lyst til å kjøpe kabler av MJ på pur faenskap, bare for å irritere enkelte her på HFS.
    Det er nok best å la være å lese mer, eller så går økonomien til helvete ;)

    musicus skrev:
    Sjelden vi er enige om noe som har med kabler å gjöre, men her er jeg helt på din linje Larkus :)
    mvh
    Det går nok snart over ;D

    mvh
    larkus ( fremdeles skeptisk til dyre ledninger)
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hvis vi kutter til beinet, er ikke hovedpoenget at Zensati lukter humbug lang vei. Jeg synes det kunne vært mer interessant å belyse hva det er som gjør at humbuglukten er så sterk hos nettop denne kabelprodusenten. For at det stinker mer enn f.eks Nordost, Kimber og Cardas er vel de fleste enige om. Eller hva?

    Puma
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Er det ikke noen som har hørt-sammenlignet de dyreste høytalerkablene med langt billigere kabler da for.eks. Valhalla -endog mya billigere kabler for den saks skyld .
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Husker når valhalla kom. Prisen var rett og slett science fiction. Ble gjenstand for mye prat. Nå i de senere år er de jo bare sånn middels priset i forhold til endel andre :) Som om dyre produkter rettferdiggjer og alminneliggjør hinsides priser for andre produsenter. Valhalla prisene var fra forhandlerledd som gjerne tar 3 gangen i forhold til innkjøpspris (for å sette ett tall). Nå selges endel av disse produktene direkte fra produsent og til om mulig enda høyere pris.
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Lagga skrev:
    Tråden avdekker at Zensati kjøper sine produkter fra underleverandører, nei nei, nå ble vi sjokkerte gitt. Not....
    Alle er kanskje ikke klar over at produktet de kjøper inn til et 6-siffer beløp i stor grad er kinavare og er basert på kunnskapen til en person som for 4 år siden ikke visste mye om slike produkter. Kanskje finner også potensielle kjøpere det litt interessant at produsenten i et åpent forum med teknisk oppegående brukere ikke tør å gjøre rede for hvilke designmessige valg som er ligget til grunn for utviklingen av sine egne produkter.

    Jeg syntes det i allefall er interessant, det til tross for at det selvfølgelig bare føyer seg inn i rekken over premium kabelprodusenter som blir tatt på senga når de blir bedt om å svare for seg til andre enn pengesterke kunder som knapt forstår ohm`s lov.

    Så får vi bare håpe ZenSati tar kritikken til seg på konstruktiv måte, og lar den store markedsføringsavdelingen lette litt på sløret hva som gjør disse kabelstumpene verdt så mye penger. :)
     
    L

    larkus

    Gjest
    HåkonN skrev:
    Så får vi bare håpe ZenSati tar kritikken til seg på konstruktiv måte, og lar den store markedsføringsavdelingen lette litt på sløret hva som gjør disse kabelstumpene verdt så mye penger. :)
    Uansett om en vare (i dette tilfellet en ledning) koster nesten ingenting å produsere/kjøpe inn, så er verdien fremdeles det enkelte personer i markedet er villige til å betale for varen. Så forferdelig enkelt er det ;)
    Og i slike tilfeller som dette er det vel lydkvaliteten en betaler for, og ikke råvarene. Eller tar jeg helt feil her?
    En gjenganger her på HFS er frasen "en får det en betaler for" ;)

    Edit: Låter forresten ZenSati-kablene dårligere enn andre kabler i samme prisklasse?
    mvh
    larkus (kabelskeptiker)
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    hvalross skrev:
    Er det ikke noen som har hørt-sammenlignet de dyreste høytalerkablene med langt billigere kabler da for.eks. Valhalla -endog mya billigere kabler for den saks skyld .
    Jeg har hørt toppmodellene til JBL (Everest DD66000) på Valhalla. Har hørt de samme høyttalerene på standard kobberkabler. Sistnevnte demo var lydmessig bedre. Det var i et helt annet rom, men akustikken skal ikke ha så mye å si som kablene...skulle en tro. ;D
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    MJ:
    Hvilke kapasitanse har kablene?
    Hvordan unngår dere potensiell problematikk med rørforsterkere som har høy utgangsimpedanse og lav gain?
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    Og i slike tilfeller som dette er det vel lydkvaliteten en betaler for, og ikke råvarene. Eller tar jeg helt feil her?
    Men hvorfor betaler man så mye om råvarene er så billige? Her loves det tross alt ytelser (selv om produsenten åpenbart sliter med å forklare hvordan), ikke misunnelige blikk på gata.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Konkurranse er jo også et element som definerer verdi. Om et konkurrerende produkt leverer tilsvarende kvalitet til langt lavere pris så er verdien av varen ut fra ytelse definert som den laveste prisen.

    Dersom to produkter tilsvarer hverandre teknisk og det ene produktet koster 10 ganger så mye som det andre, og den som markedsfører det dyrere produktet forteller markedet at produktet yter så mye bedre enn det andre som prisen tilsier så er det i det minste brudd på norske markedsføringsbestemmelser, samt folks generelle oppfattelse av etikk.


    Slik jeg leser tråden er det en del som mener dette er tilfellet i mange kabeldebatter, i særdeleshet denne.
     
    L

    larkus

    Gjest
    HåkonN skrev:
    larkus skrev:
    Og i slike tilfeller som dette er det vel lydkvaliteten en betaler for, og ikke råvarene. Eller tar jeg helt feil her?
    Men hvorfor betaler man så mye om råvarene er så billige?
    Svaret på ditt spørsmål står i innlegget du siterer fra
     
    L

    larkus

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Dersom to produkter tilsvarer hverandre teknisk og det ene produktet koster 10 ganger så mye som det andre, og den som markedsfører det dyrere produktet forteller markedet at produktet yter så mye bedre enn det andre som prisen tilsier så er det i det minste brudd på norske markedsføringsbestemmelser, samt folks generelle oppfattelse av etikk.
    Nå er du inne på noe vesentlig her. Hvordan motbevise at kabel A til 200 000,-kr. låter bedre enn kabel B til 1500,-kr. , dersom enkelte hevder det? Målinger kan en jo bare glemme med en gang.

    Det er nettopp dette geniale faktum som holder liv i hifi-kabelbransjen. Lydopplevelser som enkelte hevder å oppleve kan ALDRI motbevises ;D

    mvh
    larkus (kabelskeptiker)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn