Hva er sannheten om ZenSati?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det forundrer ikke. Men når man ønsker å selge varer i ypperste premium kategori, er det godt mulig at Google-translate ikke er veien å gå.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    vredensgnag skrev:
    Det forundrer ikke. Men når man ønsker å selge varer i ypperste premium kategori, er det godt mulig at Google-translate ikke er veien å gå.
    Tja, det du sier er det i alle fall ikke mulig å si seg uenig i:

    Jeg skrev at Det bor enda mer i anlegget mitt enn det jeg trodde, og kablene formår å bringe frem dette.
    translate.google fikk dette til å bli There are even more in my system than I thought, and the cables are incapable of bringing forward this

    ::)

    Well well.

    Men jeg er like fornøyd fremdeles .. om ikke enda mer.

    Cheers!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Overse kommaet, og det står at det bor mer i anlegget ditt enn kablene formår å bringe frem. Da blir oversettelsen rett.....
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    Polkagris skrev:
    yasman skrev:
    19.600 euro!!
    Jeg ville heller lagt mer i komponentene
    Jeg ville lagt mer i kompetanse på hva som betyr noe for lyden, men det er vanskelig å kjøpe og selge...
    At idiotprodukter som kabler til denne prisen eksisterer, beviser at hifi nerder er lettlurte og ikke særlig skarpe.
    Det er nesten ufattelig, og ikke sammelignbart med noen annen bransje i verden i dag.
    Hva faen er galt med dyre kabler? Ingen tvinges til å kjøpe slike. Vil man derimot ha status i hifi-miljøet, så må en være villig til å betale for det! Hvilken kostpris kablene har er helt uinteressant :)

    mvh
    larkus

    Hvilket Hi-Fi miljø, eller miljøer, snakker du om? Husk at det bare er et fåtall som driver og kjøper sånne svinedyre kabler.
    Så slutt å ironisere og slenge dritt om "dumme Hi-Fi folk" er du snill, vi trenger ikke slike stupide generaliseringer på et forum som dette.
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    vredensgnag, jeg har følgende kommentarer til dig.

    Høvdingen og du er mere end velkommen til at mødes med mig. Der er oplagt mulighed i kommende weekend i Göteborg eller næste weekend i Horten.

    Du kan heller ikke finde ud af når jeg skrive på mit site at jeg har 40 års erfaring med audio. Men siden jeg var 9 år har bygget højtalere, optaget musik, spillet musikinstrumenter, opbygget anlæg etc. Dette har også indbefattet lidt kabelværk. Jeg har gennem mange år været overbevist om at gode kabler har sin plads i et hvert stereoanlæg. Siden 2006 har jeg været engageret hos en anden dansk kabelproducent. Efter dette samarbejde er bragt til ophør, opstarter jeg egen fremstilling af kabler, og det er det der nu kendes ved ZenSati. Premiere på dette var september 2009. Det har ikke været let, men i hvilken branche er noget let for tiden?

    Så er priserne kritiseret.

    ZenSati ApS har en fast prisstruktur, så vi har faste eksportpriser og vejledende udsalgspriser. Dette er helt almindeligt, også i audiobranchen. Der henvises til at et kabel er tilbudt til 20.000,- DKK og det koster over 200.000,- DKK. Denne sag drejer sig IKKE om et ZenSati kabel, men om et Bertram kabel. En Kenneth Jensen i Danmark har vist interesse for et Bertram ProXimA kabel, 3m, sølv som i dag er prissat til 240.000,- DKK, og som i min tid var prissat til under 100.000,- DKK. Kablet som blev tilbudt er rester af nye kabler som Audionord AB har liggende på lager. Men Kenneth Jensen har blæst dette op som om at sagen drejer sig om et ZenSati kabel. Jeg har henvendt mig til Kenneth Jensen og forklaret ham at det er usandt det han skriver.

    Så har der været henvist til at et højtalerkabel koster 30.000,- DKK og et andet over 100.000,- DKK. De fleste højtalerkabler der solgt i Norge er ZenSati #3 der koster vejledende 30.000,- DKK for 3m. Disse kabler er termineret i Danmark. Serierne ZenSati #2 og ZenSati #1 er alle samlet og termineret i Danmark. Disse serier er ganske anderledes opbygget en ZenSati #3.

    Ja, du har ret, der en del snak om ZenSati og Mark Johansen i danske fora og også her på Norsk fora. Meget af det der skrives om er fejl, snak og sladder. Hvad skal man gøre ved dette? Lade det være, eller betragte det som gratis PR? Jeg syntes personligt det er sørgeligt som emner bliver drejet og fordrejet. Meget minder mere om hetz, og derfor er det egentligt uinteressant at kommentere.

    Der har også i Danmark været røre om en sag med et sæt Sonus Faber Stradivari højtalere. Sagen er den, at jeg privat havde et sådant sæt, og begik en aftale med en køber til dem. Men da der skulle betales for varen, var der ikke penge, og sagen fik en meget uheldig drejning og desværre i offentligheden lys. Jeg har ikke gjort noget ulovligt eller kriminelt, og sagen er afsluttet og ude af verden.

    Der graves også i om ZenSati kabler er CE- mærket. Den tidligere Norske importør har været gjort opmærksom på at kablerne ikke er CE-mærket. Jeg ønsker ikke at bruge mere tid på denne sag lige nu, dog vil jeg sige at dele af kablerne er CE-mærket og der arbejdes på dokumentation. Kunder der har købt ZenSati PC må rette henvendelse til tidligere distributør.

    Det er også korrekt at der er nogle fejl hist og pist med sprog. Men nu har jeg ikke villet censurere de referencer der er. Men jeg tager kritikken til efterretning, og har allerede i dag taget de første initiativer.

    Jeg er positivt indstillet på at svare på seriøse spørgsmål, men bliver faktisk ærgerlig over det når tonen bliver besk, bitter og hetzene. Jeg føler at giver man ét svar på noget, så bliver der tolket eller gjort grin med det, og det er naturligvis ikke behageligt. Særligt når der hånes fra anonyme og personer man aldrig har mødt.

    Hvis du har nogle specifikke ting du vil have svar på, hvorfor skriver du så ikke direkte til mig eller ringer til mig? mj@zensati.com - +45 2992 2979

    Kig forbi på én af messerne og tag dit referencemusik med, og lad os tale om musik i stedet for alt dette negative.

    Det som jeg har skrevet her er IKKE for at markedsføre eller gøre reklame. Det er udelukkende et forsøg på at svare på tiltale.


    De bedste hilsner
    Mark Johansen
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    audionut skrev:
    Hvilket Hi-Fi miljø, eller miljøer, snakker du om? Husk at det bare er et fåtall som driver og kjøper sånne svinedyre kabler.
    Så slutt å ironisere og slenge dritt om "dumme Hi-Fi folk" er du snill, vi trenger ikke slike stupide generaliseringer på et forum som dette.
    Off-topic så det holder, men jeg klarer ikke å dy meg.

    Å reagere på at folk snakker om dumme hifi-folk er ganske morsomt når man har et nick som heter AUDIONUT ;D ;D ;D

    Beklager igjen...

    Roy
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    R.E.S. skrev:
    audionut skrev:
    Hvilket Hi-Fi miljø, eller miljøer, snakker du om? Husk at det bare er et fåtall som driver og kjøper sånne svinedyre kabler.
    Så slutt å ironisere og slenge dritt om "dumme Hi-Fi folk" er du snill, vi trenger ikke slike stupide generaliseringer på et forum som dette.
    Off-topic så det holder, men jeg klarer ikke å dy meg.

    Å reagere på at folk snakker om dumme hifi-folk er ganske morsomt når man har et nick som heter AUDIONUT ;D ;D ;D

    Beklager igjen...

    Roy

    ;D Ser den.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Mark Johansen; hvorfor så det ut som om VTA på platespilleren på videoklippet var preget av at arma var mye løftet bak? Er det et bevisst valg med slik justering av Rohmann, dvs vil du mener at den låter bedre slik?
     
    L

    larkus

    Gjest
    audionut skrev:
    Hvilket Hi-Fi miljø, eller miljøer, snakker du om? Husk at det bare er et fåtall som driver og kjøper sånne svinedyre kabler.
    Så slutt å ironisere og slenge dritt om "dumme Hi-Fi folk" er du snill, vi trenger ikke slike stupide generaliseringer på et forum som dette.


    audionut skrev:
    19.600 euro for 2x3m kabler? Fy Faen, folk er ikke friske.
    Audionut: Det var dette med å kaste stein i glasshus...........

    Jeg synes dessuten at det er feil å gjøre MJ til syndebukk for hele den tvilsomme delen av kabelbransjen. Det er nok av andre å kaste seg over. Det er dessuten merkelig at det er noen som hauser andre dyre kabelmerker opp i skyene, samtidig som de kaster seg som gribber over MJ. Er det det "den gemene hop" som titter frem igjen?

    mvh
    larkus
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Takker for innspill, Mark. Det tror jeg gavner din sak.
    Jeg syns ikke mine skriverier har vært bitre eller hatske. Jeg har linket til diskusjoner rundt et nytt kabelmerke og selv gjort meg noen refleksjoner.
    Det er velkjent at jeg er kabelskeptiker, men jeg både setter pris på og kjenner igjen kvalitet når jeg opplever den.
    Det blir trist om alle nye entreprenører innen hifi skal føle seg automatisk mistenkeliggjorte. Men jeg tror at spesielt produsenter av passive komponenter skal forberede seg på å kunne bli møtt med skepsis, inntil påstandene er "bevist."
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    audionut skrev:
    Hvilket Hi-Fi miljø, eller miljøer, snakker du om? Husk at det bare er et fåtall som driver og kjøper sånne svinedyre kabler.
    Så slutt å ironisere og slenge dritt om "dumme Hi-Fi folk" er du snill, vi trenger ikke slike stupide generaliseringer på et forum som dette.


    audionut skrev:
    19.600 euro for 2x3m kabler? Fy Faen, folk er ikke friske.
    Audionut: Det var dette med å kaste stein i glasshus...........

    Jeg synes dessuten at det er feil å gjøre MJ til syndebukk for hele den tvilsomme delen av kabelbransjen. Det er nok av andre å kaste seg over. Og kom ikke å si at disse "avsløringene" det henvises til kom som noen overraskelse, folkens. Det er dessuten merkelig at det er noen som hauser andre dyre kabelmerker opp i skyene, samtidig som de kaster seg som gribber over MJ. Er det det "den gemene hop" som titter frem igjen?

    mvh
    larkus

    En ting er å kritisere et produkt, eller til og med et produktsegment.
    En annen ting er det å antyde at alle som som holder på med Hi-Fi har det samme synet på hva som som gir "status".

    De aller fleste på dette forumet har IKKE kabler til flere tiltalls, endog hundretusener, kroner. Og jeg kan heller ikke se at det har vært noe gement oppfatning om at folk som kjøper seg svinedyre kabler er Hi-Fi guruer (altså har høy status innen "miljøet").
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Mark Johansen; hvorfor så det ut som om VTA på platespilleren på videoklippet var preget av at arma var mye løftet bak? Er det et bevisst valg med slik justering av Rohmann, dvs vil du mener at den låter bedre slik?
    Uha, nu berører du noget meget kritisk. Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet. Resultatet af denne dialog blev at jeg opsage mine aftaler med leverandør. Jeg vil ikke gå ind i enkeltheder offentligt.

    mvh
    MJ
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Mark Johansen; hvorfor så det ut som om VTA på platespilleren på videoklippet var preget av at arma var mye løftet bak? Er det et bevisst valg med slik justering av Rohmann, dvs vil du mener at den låter bedre slik?
    Uha, nu berører du noget meget kritisk. Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet. Resultatet af denne dialog blev at jeg opsage mine aftaler med leverandør. Jeg vil ikke gå ind i enkeltheder offentligt.

    mvh
    MJ
    Det er da vel ikke så vanskelig å si noe om VTA offentlig? Jeg har gjort det mange ganger jeg :)
    Slik jeg kjenner Michael Fremer så er jo han en talsmann for å justere pu'er rett. Jeg har sågar vært på foredrag med ham hvor dette var eneste tema.

    Mener du å si at denne armen ikke har VTA-justering?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    erato skrev:
    Overse kommaet, og det står at det bor mer i anlegget ditt enn kablene formår å bringe frem. Da blir oversettelsen rett.....
    jada, og jorda ble med ett flat ::)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JackX skrev:
    erato skrev:
    Overse kommaet, og det står at det bor mer i anlegget ditt enn kablene formår å bringe frem. Da blir oversettelsen rett.....
    jada, og jorda ble med ett flat ::)
    jeg bare forklarte hvordan oversttelsen trolig ble som den ble.....

    Hvordan det lyder d....r jeg i, det som kommer ut av anlegget mitt lyder som musikk for meg, og det holder for meg. Så trådens innhold er rimelig uinteressant.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    erato skrev:
    … Så trådens innhold er rimelig uinteressant.
    Jo, dette med VTA begynner å bli interessant.
    Må kunne gå an å finne en litt rettere plate for å demonstrere utstyret også.

    Får litt assosiasjoner til han som demonstrerer anlegget med Infected Mushrooms på Youtube.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det er ingen ting som er så fornøyelig, som å lese/høre kabelspetikerne tale sin sak ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Sannheten om ZenSati er at den avdekker dårskapen. Ikke dårlig bare det.
     
    L

    larkus

    Gjest
    f skrev:
    Det er ingen ting som er så fornøyelig, som å lese/høre kabelspetikerne tale sin sak ;D
    Å joda! Å lese/høre kabeltilhengerene tale sin sak er enda mer fornøyelig ;D

    mvh
    larkus
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Orso, - Jeg tror at selskabsform for MJ Service & Agentur og ZenSati ApS ikke har noget med den gode musik at gøre :D

    Man kan hyre manskab på anden vis end at ansætte. At der er oprettet et selskab som ZenSati ApS er for at følge gældende regler for drift af virksomhed.

    Der kan vel næppe være mere suppe at koge i dette emne.

    mvh
    MJ
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Der kan vel næppe være mere suppe at koge i dette emne.

    mvh
    MJ
    Jo, du kan gjerne dosere rundt temaet VTA på videoen. Det kan da umulig være konfidensielt å si noe mer om VTA her?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min holdning er grei; lyder det som 200.00 kr (eller whatever) for noen, er det helt kurant at man betaler det.

    Ville jeg gjort det om jeg var rikere enn Krøsus? Trolig ikke, av hensyn til egen selvrespekt.

    Jeg har få problemer med å se at en forsterker kan være verdt flere hundre tusen fra en produsent som har en lang tradisjon og utviklingshistorie for å lage topp utstyr, dokumentert kompetanse og bruker topp komponenter. Og med mer interesse for lyd ville jeg kanskje prioritert dette selv.

    Men kabler som med rimelig sannsynlighet er snekret sammen på kjøkkenbordet og som trolig har et råvare innhold på noen prosent av råvareprisen? No way; uansett hvor godt de låter. Jeg ville følt meg lurt. Uansett hvor godt malt gråtende sigøynerpike er, det blir ingen Renoir av at noen setter en prislapp på 100 mill på den.

    La meg fortelle om vin. Dette er en vin i prisklassen rundt 20.000 pr flaske



    Det kan sikkert diskuteres om den er verdt det. ;) Men den kommer fra en av verdens mest begunstigete vinmarker som år etter år lager konsistent den beste vin i Burgund (og som har gjort det gjennom flere hundre år), den har meget begrenset produksjon, og den lages av en produsent med lang historie, ekstremt høy kompetanse og en lang og ubrutt track record. Om den er verdt det, kan diskuteres som alt her i verden, men ble jeg lurt om jeg punget ut med 20.000 for den? Nei.

    Dette er en vin, La Roumanie Contée



    som lages av billige, alminnelige druer i store mengder og som er så ordinær som den kan bli, av folk som ikke har spesielt greie på det. Om disse ved et lykketreff og den magiske tryllestaven laget en vin som den samlede vinpresse sverget på var like god som Romanee-Conti, ville jeg betalt 20.000? Selvsagt ikke. Og gjorde jeg det var jeg blitt lurt. Selv om den altså var like god subjektivt sett.

    De er i et nøtteskall hva jeg mener om den saken. Så får alle trekke de paralleller de vil til det.

    La meg bare føye til et par ting. At noen som refererer til Michael Fremier hele tiden har så dårlige engelskkunnskaper at den google translate oversettelsen slipper gjennom (det holder å lese overskriften) øker mysteriet rundt produsenten og selv om gode engelskkunnskaper trolig ikke er en forutsetning for å lage gode produkter sier det i det minste noe om kvalitetskontrollen hos firmaet. At feilskriften høyttaker blir til high taker og ikke loudspeaker- og det hos en produsent som produserer høyttalerkabler, er mer enn litt merkelig.....
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Hej Mark

    Dit fine lange indlæg fortjener et par kommentarer, da der er noget der ikke helt stemmer.

    ZenSati skrev:
    Du kan heller ikke finde ud af når jeg skrive på mit site at jeg har 40 års erfaring med audio. Men siden jeg var 9 år har bygget højtalere, optaget musik, spillet musikinstrumenter, opbygget anlæg etc. Dette har også indbefattet lidt kabelværk. Jeg har gennem mange år været overbevist om at gode kabler har sin plads i et hvert stereoanlæg. Siden 2006 har jeg været engageret hos en anden dansk kabelproducent. Efter dette samarbejde er bragt til ophør, opstarter jeg egen fremstilling af kabler, og det er det der nu kendes ved ZenSati. Premiere på dette var september 2009. Det har ikke været let, men i hvilken branche er noget let for tiden?
    Denne tråd startede Mark i 2006, og altså samme år hvor han kvalifiverede sig til et job hos en kabelproducent. Hvilken kabelproducent var det, og kan du oplyse hvilke arbejdsopgaver du her varetog?

    ZenSati skrev:
    Der har også i Danmark været røre om en sag med et sæt Sonus Faber Stradivari højtalere. Sagen er den, at jeg privat havde et sådant sæt, og begik en aftale med en køber til dem. Men da der skulle betales for varen, var der ikke penge, og sagen fik en meget uheldig drejning og desværre i offentligheden lys. Jeg har ikke gjort noget ulovligt eller kriminelt, og sagen er afsluttet og ude af verden.
    Jeg synes den omtalte sag, er meget udførlig beskrevet i denne tråd. Den er meget lang, og der henvises også til en anden længere tråd. Alligevel håber jeg, at folk vil læse dem begge, og dermed få historien præsenteret fra en "noget" anden vinkel.

    Jeg kan oplyse, at den omtalte oprindelige køber af "053'erne", kort efter købte et sæt dyrere højtalere, en ny Wadia og effektforstærker. Jeg har tilmed efterfølgende haft fornøjelsen at besøge "Sonus Faber", og det var helt klart at han ikke har problemer med økonomien.
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    orso skrev:
    Kan du forklare hva som gjøre kablene hurtige og nøytrale?
    Hej orso,

    Er det OK at jeg henviser til svar #4?

    Jeg er lidt usikker på hvor meget der må agiteres. Før mig ikke i fristelse ;)

    mvh
    MJ
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Chr. hvorfor nu dette?

    Du ved jo godt at jeg har været agent for Bertram Audio.

    Jeg er klar over at der blev købt elektronik INDEN jeg skulle have mine penge, og at han nu har et sat Amati istedet for Stradivari. Hvad er det nu et sæt Amati koster? Syntes du ikke bare sagen sagen blive liggende, den er jo afsluttet.

    mvh
    MJ
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    erato skrev:
    Min holdning er grei; lyder det som 200.00 kr (eller whatever) for noen, er det helt kurant at man betaler det.

    Ville jeg gjort det om jeg var rikere enn Krøsus? Trolig ikke, av hensyn til egen selvrespekt.

    Jeg har få problemer med å se at en forsterker kan være verdt flere hundre tusen fra en produsent som har en lang tradisjon og utviklingshistorie for å lage topp utstyr, dokumentert kompetanse og bruker topp komponenter. Og med mer interesse for lyd ville jeg kanskje prioritert dette selv.

    Men kabler som med rimelig sannsynlighet er snekret sammen på kjøkkenbordet og som trolig har et råvare innhold på noen prosent av råvareprisen? No way; uansett hvor godt de låter. Jeg ville følt meg lurt. Uansett hvor godt malt gråtende sigøynerpike er, det blir ingen Renoir av at noen setter en prislapp på 100 mill på den.

    La meg fortelle om vin. Dette er en vin i prisklassen rundt 20.000 pr flaske



    Det kan sikkert diskuteres om den er verdt det. ;) Men den kommer fra en av verdens mest begunstigete vinmarker som år etter år lager konsistent den beste vin i Burgund (og som har gjort det gjennom flere hundre år), den har meget begrenset produksjon, og den lages av en produsent med lang historie, ekstremt høy kompetanse og en lang og ubrutt track record. Om den er verdt det, kan diskuteres som alt her i verden, men ble jeg lurt om jeg punget ut med 20.000 for den? Nei.

    Dette er en vin, La Roumanie Contée



    som lages av billige, alminnelige druer i store mengder og som er så ordinær som den kan bli, av folk som ikke har spesielt greie på det. Om disse ved et lykketreff og den magiske tryllestaven laget en vin som den samlede vinpresse sverget på var like god som Romanee-Conti, ville jeg betalt 20.000? Selvsagt ikke. Og gjorde jeg det var jeg blitt lurt. Selv om den altså var like god subjektivt sett.

    De er i et nøtteskall hva jeg mener om den saken. Så får alle trekke de paralleller de vil til det.

    La meg bare føye til et par ting. At noen som refererer til Michael Fremier hele tiden har så dårlige engelskkunnskaper at den google translate oversettelsen slipper gjennom (det holder å lese overskriften) øker mysteriet rundt produsenten og selv om gode engelskkunnskaper trolig ikke er en forutsetning for å lage gode produkter sier det i det minste noe om kvalitetskontrollen hos firmaet. At feilskriften høyttaker blir til high taker og ikke loudspeaker- og det hos en produsent som produserer høyttalerkabler, er mer enn litt merkelig.....
    God illustration om vinen, den er værd at tænke over. ;)

    Det med engelsk tekst er taget til efterretning.


    mvh
    MJ
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Der kan vel næppe være mere suppe at koge i dette emne.

    mvh
    MJ
    Jo, du kan gjerne dosere rundt temaet VTA på videoen. Det kan da umulig være konfidensielt å si noe mer om VTA her?

    Lad den ligge Vidar,

    mvh
    MJ
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Parelius skrev:
    Sannheten om ZenSati er at den avdekker dårskapen. Ikke dårlig bare det.
    Godteri.

    Tror jeg.

    Kan du forklare oss (=meg) intellektuelt uformuende hva for dybder din visdom udi faget kabel-juks, hvori dårskapen har sitt tilholdssted?

    Med vennlig hilsen Fornøyd Dårskapbruker.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Dette begynner å ligne på en heksejakt fra middelalderen. Her stikker flokkmentaliteten på HFS sitt stygge hode frem igjen! All respekt for MJ som klarer å holde en fin tone, trass i alle de stygge angrepene.

    mvh
    larkus
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    el_mariachi skrev:
    orso skrev:
    Jeg håper vi får frem riktige fakta rundt ZenSati. Det som vredensgnag avdekte, indikerer i stor grad at vi ikke snakker om noe annet enn branded kina kabler med en høy prislapp.
    Hvis det er saken, rent hypotetisk, hva er problemet hvis det spiller bra?

    Og hva er det som ikke blir produsert i Østen av forbrukerelektronikk? Om ikke apparatet blir montert der er sjansen stor for at ferdige komponenter i form av print med komponenter osv.

    I andre sammenhenger er det sagt at det er resultatet som teller og ikke opprinnelsesland, merke osv. Det er jo ikke noe problem å betale idiotpriser hvis det er et annet merke det er snakk om.
    la meg få lov til å legge til en pluss 1!

    ================

    Hvem her er det kritikerne vil "vegre"? Meg? Takker for oppmerksomheten, men sist jeg sjekke i speilet så jeg meg selv, og jeg holder meg for relativt oppegående.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    larkus skrev:
    Dette begynner å ligne på en heksejakt fra middelalderen. Her stikker flokkmentaliteten på HFS sitt stygge hode frem igjen! All respekt for MJ som klarer å holde en fin tone, trass i alle de stygge angrepene.

    mvh
    larkus
    Du har en +1 i min bok med den, Hr. Larkus.
     
    L

    larkus

    Gjest
    JackX skrev:
    el_mariachi skrev:
    orso skrev:
    Jeg håper vi får frem riktige fakta rundt ZenSati. Det som vredensgnag avdekte, indikerer i stor grad at vi ikke snakker om noe annet enn branded kina kabler med en høy prislapp.
    Hvis det er saken, rent hypotetisk, hva er problemet hvis det spiller bra?

    Og hva er det som ikke blir produsert i Østen av forbrukerelektronikk? Om ikke apparatet blir montert der er sjansen stor for at ferdige komponenter i form av print med komponenter osv.

    I andre sammenhenger er det sagt at det er resultatet som teller og ikke opprinnelsesland, merke osv. Det er jo ikke noe problem å betale idiotpriser hvis det er et annet merke det er snakk om.
    la meg få lov til å legge til en pluss 1!

    ================

    Hvem her er det kritikerne vil "vegre"? Meg? Takker for oppmerksomheten, men sist jeg sjekke i speilet så jeg meg selv, og jeg holder meg for relativt oppegående.
    Jeg gir +2!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    JackX skrev:
    larkus skrev:
    Dette begynner å ligne på en heksejakt fra middelalderen. Her stikker flokkmentaliteten på HFS sitt stygge hode frem igjen! All respekt for MJ som klarer å holde en fin tone, trass i alle de stygge angrepene.
    Du har en +1 i min bok med den, Hr. Larkus.
    Da øker vi med en og får to.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn